Dnes je utorok 13. mája 2025, meniny má Servác a zajtra Bonifác
Jeep - Prečo, sa neoplati zakladat novy thread ...
Autor |
Správa |
TOM
Koumák
Registrovaný: Ned, 12.11.2006, 22:01 Príspevky: 183
|

Harley píše: Je jedno,jestli je to vztřikování nebo karbec. Dokud nebud přímej vztřik do válce a bude se palivo promíchávat se vzduchem ještě v sacím traktu tak je potřeba turbulence a rozvíření,aby se dosáhlo promíchání a rozbití větších částí paliva. Další důvod,proč neleštit ale brousit je ten,že na hladkých stěnách palivo vytvoří kapky,který vtečou do spalovacího prostoru a nedokonale prohoří.Je to jako když máš na skle vodu a fouká na ní vítr.Buď tstejkaj kapky a nebo se ženou po větru takový ty vodní fleky. 4,0L je MPI ale o spirálovým sacím potrubí se mu může jen zdát Já se už dlouho zabejvám stavěním závodních motorů.Je jedno že jsou do HD,princip je stejnej. O broušení a vyvracení mýtů o leštění sacích kanálů jsou napsány stovky knih a článků a píšou to lidi,co celej život se tímhle živý a na závodišti dosahují rekordy.Kdykoliv se mi dostane do ruky hlava od firem jako třeba Edelbrock,S&S,Zippers apod.,tak jsou vždy pečlivě broušeny,spalováky a výfukový prostory zrcadlově leštěny.Tvary spalovacích prostorů ,tó by bylo na hodně dlouho! Jinak Andrej,Jeepův 4,0L je od začátku MPI. Karburátor byl jen na 4,2 v CJ a později jej předělali na monostřik. 
hned s tou prvou vetou by som polemizoval  a aj niektore dalsie vysvetlenia mi zatial velmi nezapadaju do mlhavych spomienok na semestre hydrauliky a pneumatiky  Myslim vsak , ze celkove na 4x4 fore tato tema asi vela ludi nezaujima  zvysovat vykon na velkych seriovych motoroch sa da omnoho efektivnejsie inak..a specialne na jeepe to asi nikto robit nebude.
ine to bolo v zvazarmovskych casoch na motokarach  , ked sme nahanali aj 0,25 hp ,lebo vsetci mali rovnaky tovarensky zaklad a pri malickom motore naskok aj 1hp znamenal ciste plexi na prilbe
inak take profi ladene suciastky by som si so zboznou uctou prezrel a zavidim ti, ze mas moznost s tym robit. ludia co to vyrabaju su urcite odbornici + dnesne moznosti su neporovnatelne, len niekedy moze byt ich riesenie aj zmesou kompromisov..
|
Sob, 16.12.2006, 14:53 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Tento to uz trochu prehnal. Ale niektore mapady su dobre.
http://www.cardomain.com/ride/2303256/1
Preco sa mi neda otvorit podstranka na tomto tu :
http://www.kchilites.com/gallery/cat.asp?iCat=29
|
Pon, 18.12.2006, 9:05 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|

Tome,je asi zbytečný o tom polemizovat.Já si za tímhle stejně půjdu a je to kvůli mejm osobním poznatkům a ty jsou jen potvrzovaný a utvrzovaný největšíma tuningářema motorů,kteří svoje výsledky maj podepřený výsledkama.
Jen bych chtěl říct,že rozdíly ve výkonu u hlav běžný tovární produkce a těma samejma ale precizně upravenejma jsou rozdíly né v jednotkách koní ale v desítkách Hp. Když vezmu běžnej sériovej motor HD 1450ccm tak jen výměnou hlav za tuningový získávám nárust skoro o 20Hp! A to nemluvě o tom,kolik je celkový přidání ve spojení s dalšíma komponentama jako karburace,výfuk,vačky,zapalování.
Nejrestriktivnější součást motoru a věc,která nejvíc brzdí přirozenej potenciál motoru,jsou právě hlavy motoru.( myšleno spalovací prostor,sací a výfukový kanály.)Je to logický. Udělat precizní hlavy žádnej stroj nezvládne a musí se to dělat ručně,takže výroba by byla drahá. dalšín faktor jsou emisní předpisy a požadavky.
Jasně ,výkon se dá zvyšovat i jinak a v pdstatě jedním tahem o hodně koní ale to je trochu hloupej postup. Dát na motor jen kompresor,turbo nebo NoS,to v podstě umí každej ale vytáhnout nejdřív s motoru všechno přirozenou cestou a pak třeba to doplnit o přeplňování,to už je něco jinýho.
Taky by ses divil,jak právě u velkejch motorů a hlavně u Jeepů je na prvních místech právě tuning motorů a vytahování jejich potenciálů.Stejně tak i u HD.
Pak taky ty auta takhle jezděj  :
http://www.youtube.com/watch?v=QAbXZH7YSs8
http://www.youtube.com/watch?v=R9MOniGI ... ed&search=
http://www.youtube.com/watch?v=9Q1L-q27 ... ed&search=
http://www.youtube.com/watch?v=xxhqLpB9 ... ted&search
http://www.youtube.com/watch?v=RNgR5J6u ... ed&search=
http://www.geocities.com/frankieroti/mov00014.mpg
http://www.geocities.com/frankieroti/mov00008.mpg
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Pon, 18.12.2006, 10:41 |
|
 |
TOM
Koumák
Registrovaný: Ned, 12.11.2006, 22:01 Príspevky: 183
|

hehe tym ze nikoho asi velmi nezaujima tuning motorov jeepov som myslel nas normalnych stredoeuropanov  ne sialenych amikov, ktori zo zasady natuninguju aj kosacku  chcel by som vidiet co by to spravilo s tymi manikmi na videach keby pri akcelacii zlahka skubli volantom  myslim ze tieto auta boli stavane s upne inym zamerom. skoda to prerabat.
jeepy maju dost krutiaceho momentu a aj vykonu, staci si vybrat vhodny seriovy motor, ale suhlas ze sa na nich da vyblaznit radove o Xx10 KW, pomerne jednoducho. celkove litrove vykony beznych amerik su slabsie.
efektivnejsim riesenim som myslel to co pises, teda hlavne upravu tej koncepcie co uz na motore je..hlava, casovanie, vyfuk, odlahcenie kluky.. preplnanie, alebo nedajboze nitro ..ak si aj odmyslim nezmyselnost, tak podla mna to je uz skor pre profi firmy, kde treba veci odladit na mensich seriach. a aj oni tazko zachovaju to co je najdolezitejsie u off, spolahlivost, pokojne Nm potrebne v tazkom terene..
ono vsetko zalezi od toho ake ma clovek podmienky a hlavne co chce dosiahnut. ked som spominal motokary tak to bola dobra skola, islo sa tam do extremov, napr. kluky sme mali take odlahcene, ze som balansoval nad tym ci ju postavit na 2 alebo 3 zavody  islo uz o detaily a kedze nebolo devizovych prostriedkov na origos veci vsetko sa pocitalo, skusalo na brzde atd. to keby bol aspon internet ako teraz  ..a ver mi ze uz ani vtedy ti nikto mimo klub neprezradil kuchynske tajomstva ..napr ake sacie potrubie je najlepsie
..ja teraz napr. riesim na mojom YJ take "vazny" tuning ako je uzamikateny stupel na nadrz  . nechcem sa dozit toho ze mi nejaky pako nasype do bezninu cukor  .neporadis KDE?
|
Pon, 18.12.2006, 20:50 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
No asi bych zkusil Simix nebo RDR. Já kupoval nový zamykací víčko v RDR. Podle jejich katalogu má na YJ 87-95,kód: J5350897 a bude stát asi kolem 8-900Kč.
K tomu tuningu. Taky tvoje YJ takhle jezdí?
http://video.google.com/videoplay?docid ... 066&q=jeep
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Uto, 19.12.2006, 10:18 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Tak co stymmto obchodom je v Polsku alebo nie je ?
Ked tam kliknem na Contakt tam mi vyhodi Polsko.
http://www.4x4groupbuy.com/store/wheels-wheel-spacers-wheels-c-148_193.html?osCsid=c2a831d056b51e5374d582a53363b74
Ked tam kliknem na Contakt tam mi vyhodi Polsko.
http://www.4x4groupbuy.com/store/contact_us2.php/?osCsid=c2a831d056b51e5374d582a53363b74
Alebo je to ine Polsko ? Anglictina je moja slaba stranka. 
|
Štv, 21.12.2006, 14:02 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Mne to rovnako vyhadzuje Polsko moc mudry som z toho neni 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Štv, 21.12.2006, 14:26 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Pozri sa do ponuky diskov. Z toho sa uz da vyberat.
|
Štv, 21.12.2006, 15:10 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
dado píše: Pozri sa do ponuky diskov. Z toho sa uz da vyberat.
No ja prešiel cele skoro a možem povedať velmo fajnove mať prachy človek by si všeličo vedel predstaviť. Sakra tu 2" lift komplet 30 a tam za cca 45 rovno 4" zo vším všudy no kukam ako 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Štv, 21.12.2006, 15:13 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Buďte v klidu,je to v Massachusetts, USA 
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Štv, 21.12.2006, 15:14 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Harley píše: Buďte v klidu,je to v Massachusetts, USA 
Tos nás teda potešil  Zastrata Europa 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Štv, 21.12.2006, 15:16 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Harley píše: Buďte v klidu,je to v Massachusetts, USA 
Ty teda vies potesit na vianoce.  Ale tato http://www.stazworks.comsa mi paci, o ich produktoch tu mozme len snivat. 53" pneu za 200 USD.

|
Štv, 21.12.2006, 15:22 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Dado myslím že mi o vela veciach môžeme len snívať, pač tu zachvílu sa ani nevy  aby nejaký uradník nato nevymyslel predpisy a nejaký chytrolín si z toho neurobil zlatu baňu 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Štv, 21.12.2006, 15:27 |
|
 |
Jacko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:07 Príspevky: 907 Bydlisko: EU
|
A tie 53" sa dávajú na nákladné autá??? 
|
Štv, 21.12.2006, 15:30 |
|
 |
TOM
Koumák
Registrovaný: Ned, 12.11.2006, 22:01 Príspevky: 183
|
diky za radu. zaujimave je ze nedavno som objednaval vyfuk v RDR a ked som sa pytal na to veko..tak ze nemaju  ja som si ich katalog nenastudoval, radsej sa pytam... no este ze ty mas lepsi prehlad ako samotny predajca
..trosku ma vykupali aj s tym vyfukom, nedosiel a chcel som ho menit teraz cez sviatky 
|
Uto, 26.12.2006, 21:01 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|