Dnes je utorok 4. novembra 2025, meniny má Karol a zajtra Imrich  
	 
	
  
  
 
 
	
	 
  
	
			
	
	
	
        
        
            | Autor | 
            Správa | 
         
        
			| 
				
				 lumenos 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Pia, 02.11.2007, 22:19 Príspevky: 304 Bydlisko: PO-UBLA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 je tu maly rozdiel v tedy teplota bola OK okolo 85, medzi tym mi odisiel klima kompresor a tak tak som rozpojil hriadelku a odvtedy som to nepocul...tak neviem cim to bude...asi klimou pravdepodobne....to ssssssssssssss islo s predu od chladica zo strany pred spolujazdom kde je aj expanzka....ae teraz aj ked sa zohreje tak ticho... 
					
						 _________________ Land Rover Discovery 2,  2,5 TD5, lift 2" OME,  Allamat 296, 235x85x16 Hankook MT RT03, 
  EX - Jeep Grand Cherokee WJ, limited 4,7 V8, QD +LPG, CB allamat 296,  2" lift, BFG AT 245x70x16, kompresor,svetelna rampa, navijak 12000lb 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 28.07.2008, 11:07 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Karlito 
				CVOK HOBBISTA 
				
					 Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						      
Motor a pľuvanec je dobrý test zákrok     
Ano, kontrola zopnutia elektrickej vrtule je dôležitá - robiť pravidelne - oxidy, nánosy... dokážu zkomplikovať život.
 Stúpanie teploty po vypnutí motora je jav normálny, raz som to preberal aj s Palom Cherokee a odvtedy pokukujem po obežnom čerpadle VW Transporter, alebo Bčková Vectra... zaťál nemám     
-ka-  
					
						 _________________ Červená je tiež farba...
 +420 604 240 223 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 28.07.2008, 12:03 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 diesel 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						k tomu sssssssss....    
po vypnutí motora, ak bola v chode aj klíma, sa to z miesta zhruba vstupu klímových trubiek do klímového chladiča ozýva na pár sekúnd aj mne. Klíma fachmanspecialist mi tvrdil ze je to normálny efekt vyrovnávania tlakov medzi dvoma okruhmi po vypnutí kompresora...predávam jak som nakúpil....    
					
						 _________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 28.07.2008, 12:20 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 KOŤO 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 629 Bydlisko: Bratislava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 to syčanie môže byť aj podtlakové čerpadlo na podtlakové ovládanie. Ja keď vypnem motor tak ešte asi 20 sek syčí. Z tou stratou vody neviem ako je to na 2,5TD riešené, ale na WJ je ešte za prepadom z expanzky dole v nárazníku jedna nádržka, kde sa dá odsledovať koľko vody pretlačilo cez ventil na uzávere. Ak je tam voda, treba len vymeniť víčko na expanzke. Keď nie, je to asi hlava deravá, či prasknutá, v lepšom prípade netesnosť na hadiciach. 
					
						 _________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm... 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 28.07.2008, 13:30 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 lumenos 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Pia, 02.11.2007, 22:19 Príspevky: 304 Bydlisko: PO-UBLA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 este detail ako zistim ci mam funkcnu viskospojku vrtule  chladica-ako to skontrolujem.....a este k tomu sicaniu...teplota motora je aj ked je nmormalna 80-85 tak ked vypnem motor tak pocujem z expanzky sicaniea teplota v motore nerastie....ked odkrutim veko tak podtlakom to tlaci von ako obycajne...nemoze to byt aj ta viskospojka spolu s pretlakomvym vyckom? hore to netlaci lokolo uzaveru len okolo pretlaku cez hadicku ale nie stale!!! 
					
						 _________________ Land Rover Discovery 2,  2,5 TD5, lift 2" OME,  Allamat 296, 235x85x16 Hankook MT RT03, 
  EX - Jeep Grand Cherokee WJ, limited 4,7 V8, QD +LPG, CB allamat 296,  2" lift, BFG AT 245x70x16, kompresor,svetelna rampa, navijak 12000lb 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 11.08.2008, 21:22 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 rado nd 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1757 Bydlisko: SK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Nemáš po zohriatí motora tvrdé hadice?
 
 Visko je po studenom štarte pár sto metrov tvrdá, po pridaní počuť hukot ako pri štarte vrtuľníka.
 Po vytlačení oleja z kanálikov zmäkne a ľahko sa točí.
 
 Opäť môže stvrdnúť až pri vyššej teplote - to asi nezistíš. 
 
 Po odstavení motora na 10-20 minút opäť stvrdne a znovu hukot. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 11.08.2008, 21:48 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 lumenos 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Pia, 02.11.2007, 22:19 Príspevky: 304 Bydlisko: PO-UBLA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						rado nd píše: Nemáš po zohriatí motora tvrdé hadice?
  Visko je po studenom štarte pár sto metrov tvrdá, po pridaní počuť hukot ako pri štarte vrtuľníka. Po vytlačení oleja z kanálikov zmäkne a ľahko sa točí.
  Opäť môže stvrdnúť až pri vyššej teplote - to asi nezistíš. 
  Po odstavení motora na 10-20 minút opäť stvrdne a znovu hukot.  
nooo, to je zujimave to som nikdy neskusal, pozriem a ten hukot  no neviem ako by som to posudil     inac sa to neda?  
					
						 _________________ Land Rover Discovery 2,  2,5 TD5, lift 2" OME,  Allamat 296, 235x85x16 Hankook MT RT03, 
  EX - Jeep Grand Cherokee WJ, limited 4,7 V8, QD +LPG, CB allamat 296,  2" lift, BFG AT 245x70x16, kompresor,svetelna rampa, navijak 12000lb 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 11.08.2008, 22:04 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 rado nd 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1757 Bydlisko: SK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						lumenos píše: rado nd píše: Nemáš po zohriatí motora tvrdé hadice?
  Visko je po studenom štarte pár sto metrov tvrdá, po pridaní počuť hukot ako pri štarte vrtuľníka. Po vytlačení oleja z kanálikov zmäkne a ľahko sa točí.
  Opäť môže stvrdnúť až pri vyššej teplote - to asi nezistíš. 
  Po odstavení motora na 10-20 minút opäť stvrdne a znovu hukot. nooo, to je zujimave to som nikdy neskusal, pozriem a ten hukot  no neviem ako by som to posudil     inac sa to neda?  
Pri studenom otvor kapotu a naštartuj.
 Choď k motoru a pridaj. Vrtuľa bude citeľne hnať vzduch. Bacha na prsty, nemusíš mať ruku rovno vedľa nej.
 Po chvíli, keď pridáš, účinnosť ofukovania bude prudko znížená.  
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 11.08.2008, 22:07 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 lumenos 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Pia, 02.11.2007, 22:19 Príspevky: 304 Bydlisko: PO-UBLA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						ak to tak urobi takje to v cudu alebo dobre?    
					
						 _________________ Land Rover Discovery 2,  2,5 TD5, lift 2" OME,  Allamat 296, 235x85x16 Hankook MT RT03, 
  EX - Jeep Grand Cherokee WJ, limited 4,7 V8, QD +LPG, CB allamat 296,  2" lift, BFG AT 245x70x16, kompresor,svetelna rampa, navijak 12000lb 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 11.08.2008, 22:16 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 rado nd 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1757 Bydlisko: SK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Nedá sa presne odpovedať.
 
 Znamená to, že olej vnútri je a spojka sa vie zapnúť a vypnúť.
 
 Neznamená to, že sa spína od teploty.
 
 Ale je veľmi vysoká pravdepodobnosť, že je v poriadku. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 11.08.2008, 22:21 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 lumenos 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Pia, 02.11.2007, 22:19 Príspevky: 304 Bydlisko: PO-UBLA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 dik skusim zajtra popozerat 
					
						 _________________ Land Rover Discovery 2,  2,5 TD5, lift 2" OME,  Allamat 296, 235x85x16 Hankook MT RT03, 
  EX - Jeep Grand Cherokee WJ, limited 4,7 V8, QD +LPG, CB allamat 296,  2" lift, BFG AT 245x70x16, kompresor,svetelna rampa, navijak 12000lb 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 11.08.2008, 22:22 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 KOŤO 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 629 Bydlisko: Bratislava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						lumenos píše: dik skusim zajtra popozerat  
ešte môže byť aj pridretý termostat. Ten sa úplne neotvára a pri zážaži nemusí mať plný prietok a tým znižuje chladenie. V tom teréne tam môže vzniknúť pri tom rýchlejšom náraste teploty nárast tlaku, ktorý potom môže brániť "chorému termostatu sa úplne otvoriť.  
					
						 _________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm... 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 11.08.2008, 23:30 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 rado nd 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1757 Bydlisko: SK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Buď je termostat stále zavretý - pokazený, a to sa zistí rýchlo, alebo už je pootvorený, a potom jeho ďalšie otváranie so zmenou tlaku nesúvisí. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 12.08.2008, 7:51 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 KOŤO 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 629 Bydlisko: Bratislava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						rado nd píše: Buď je termostat stále zavretý - pokazený, a to sa zistí rýchlo, alebo už je pootvorený, a potom jeho ďalšie otváranie so zmenou tlaku nesúvisí.  
Len som citoval mechanika značkového servisu.  
					
						 _________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm... 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 12.08.2008, 15:30 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 rado nd 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1757 Bydlisko: SK
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Aha. Už mi to je jasnejšie. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 12.08.2008, 16:09 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
	
		 | 
	 
	
	 
	
	
 
	 
	
	
		Kto je on-line | 
	 
	
		Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný  | 
	 
	 
 
	 | 
	Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
  | 
 
 
 
	 |