Dnes je nedela 25. mája 2025, meniny má Urban a zajtra Dušan
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 10 ] |
|
Autor |
Správa |
majko
Učeň
Registrovaný: Sob, 07.10.2006, 13:08 Príspevky: 50 Bydlisko: Velky Meder
|
Potreboval by som radu.rozmyslam nad kupou jeepa grand cherokee bud 4,0,alebo 5,2,rok vyroby od 95vyssie.ake su s nimi skusenosti?aka je kazivost?co na nich zvykne odchadzat?aka je maximalna hmotnost brzdeneho privesu.
planujem to vo vsetkych pripadoch prerobit na plyn.potreboval by som plusy a minusy tohto vozidla.Planujem to na dlhsie cesty s vozikom na prepravu aut.
dakujem za odpovede
majo
|
Štv, 25.09.2008, 16:23 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
+ cena
+ cena ND a bezneho spotrebneho materialu (brzdy, oleje...)
+ cena komponentov pre dalsie upravy ci uz motora, lift...
+ komfort
+ velkost (ani velke ani male)
+ technicke a servisne zazemie v SR
+ zivotnost motora
+ zivotnost automatu
- opatovny predaj
- max. hmotnost privesu
- zadny samosvor , pri niektorych typoch
- stav pohonu 4x4 Quadra Drive po 120 tis. km (da sa riesit)
- slabsie brzdy
Na tahanie na dlhe trate by som radsej kupil nieco ine.
Pri kupe urcite zober niekoho zo sebou kto ZJ uz ma.
Dat pozor na automat ako radi, v akom stave je olej v automate äpekny cerveny, alebo cierny)
Dalsi ma doplnia. (niektore veci sa mi mozu zdat banalne)
|
Štv, 25.09.2008, 17:37 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|

brzedený príves bežne 2,5t aspon ja to mám v TP ale to mám 4l, na ť,2 je to menej.
Každopádne
4l docela bezporuchový motor, jednoduchý na servis, lacne diely pomerne
výkon na hrane na ZJ ide aj potiahne ale odrazí na spotrebe vyššej.
5,2 silný motor, bezproblemový pokial ho predtým niekto nenačal, niekdy ak bol prerobený na lpg strelené sanie prerábane na kadejaké bazmeky, častá závada netesniace tesnenie na mainfolde čo odeluje motor od sania problem z technologického hladiska hliník a ocel medzi tým tesnenie. Spotreba plus mínus ako 4l, v meste cca o 1 l vyššia podla toho akú ma človek nohu.
5,9 o niečo vyšší výkon, spotreba plus mínus ako u 5,2, záleží ako človek jazdí ale na mesto rátať 18l benzínu.
Motory do 96r su jednokatové potom 2kat.
Prevodovky, doležitý ako písal Dado olej farba, zápach, prípadne aký olej tam kto čo lial, radenie, malo by byť plynulé ale poznať kedy preradí, prei kupe trvať na prebehnutí aspon 25km kedy sa automat zahreje a dostane do prevádzkovej teploty. Najslabší automat má 4l tj 42RE, o niečo silnejší 5,2 44 RE a najsilnejší 5,9 Y6RE, rozdiel v počte lamiel a soft radenia.
Rozvodovka pri všetkých modeloch 249 quadradrive, vo väčšine prípadoch viskospojka posmrti, tj uzavretá pri stálej 4-kolke to pri plnom rajde šklbe na asfalte ako preklzuje koleso. Výmena možná ale plus mínus v tej cena sa dá zohnať 242 selec trak, ktorá umožnuje aj len zadný náhon. Problem zohnať niekedy rozvodovku.
Nápravy prezreť či netečú na nohaviciach pri kolesách, a výstupy z difu, oprava nieje drahá ale treba vedieť ako na to. V zadnej náprave jest samosvor, niekedy oddídený následkom toho škrípavé kovové zvuky v náprave. Testovať sa dá na asfalte plný raid a na volnobehu či mierne zdvihnutý plyn a točiť sa, zadok by mal uskakovať trochu, prípadne na zdviháku pri zatočení a funkčnom samosvore sa kolesá točia rovnakým smerom. Pri všetkých modelo v základe homokinetické poloosy, možu mať volu, ktorá sa zväčšuje až to krkne celé, prezreť manžety ak su pretrhnuté a vidno bordel v manžete poloosa pojde na 100% do hajzlu.
Od 96 s apovačšinou montovali aj kardany z homokineťákmi od rozvodovky k nápravám, takťiež stav može byť všelijaký, ked odídu kupiť nové alebo vymeniť za krížové kardany.
Kasňa povačšinou v dobrom stave hrdza sem tam podla toho kde bolo auto, ak s aneburalo prípadne iná neplecha nemá dovod.
Interiér, do roku 96 hranatý potom oblý s tým suvisí aj komfort v aute po 96 pribudlo viacej elektrických serepetičiek. Štandartne v limited verziách elektricky vyhrievané sedadlá, ked nejdu a všetko vrátane poistiek relátiek je OK tak je prepálený kabel v sedadle, oprava možna akurát to chce čas a klud.
Europske verzie maju elektricky nastavovatelné svetlá, US nie a tie maju navyše plastové krytky svetiel teda sklo, ak je povodné svieti viac kočišov lampáš na koči ako toto, daju sa naimplementovať aj europské svetlá.
Ak máš niečo vahliadnute je niekedy lepšie zobrať toho kto sa v tom vyzná, vie povedať čo bude treba plus mínus investovať a v akom je stave.
Čo sa týka km a tachometra, často sa to stáča aj o 100 tis km, zistiť sa to dá jedine na origo diagnostike. bežne je najazdených 200 a viac km na týchto autách.
uf nejako som sa rozpísal, snád pomože 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Štv, 25.09.2008, 22:58 |
|
 |
majko
Učeň
Registrovaný: Sob, 07.10.2006, 13:08 Príspevky: 50 Bydlisko: Velky Meder
|
Vyhliadnute este nemam nic konkretne,len som chcel vediet co na nich zvykne odchadzat.
hlavne mi ide o to,aby to utiahlo 3.5tonovy prives a nestal na parkovisku so zovretym motorom.
|
Pia, 26.09.2008, 8:13 |
|
 |
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 629 Bydlisko: Bratislava
|
Ja mám v TP na brzdený max 3360kg. Mám WJ 2,7CRD.
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Pia, 26.09.2008, 9:35 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
ťažné na 3,5t majú jedine novšie modely WJ 2,7CRD, 3,1 VM, a potom Comander ten ma tiež rovných 3,5t. Staršie modely veru nie. tie max do 2,5t a neiktoré ani to nemaju v papieroch, záleží aké je tam ťažné povačšinou.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pia, 26.09.2008, 10:07 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
majko píše: ...hlavne mi ide o to,aby to utiahlo 3.5tonovy prives a nestal na parkovisku so zovretym motorom.
Na 3,5 t prives to radsej nekupuj. Na to to ozaj nie je vhodne.
|
Pia, 26.09.2008, 10:11 |
|
 |
dzordzo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 26.02.2007, 14:27 Príspevky: 399 Bydlisko: Bratislava
|
k andrejovej vycerpavajucej sprave niet co dodat ale na tahanie 3,5tony by som sa poohliadol po inom aute, napr. LC od toyoty.
_________________ unlimited
|
Pia, 26.09.2008, 10:20 |
|
 |
STOPY
Učeň
Registrovaný: Uto, 30.10.2007, 16:24 Príspevky: 87 Bydlisko: Bratislava
|
Chlapi co si myslite o motore 3,1 v grand cherokee , vase skusenosti . vdaka
|
Sob, 27.09.2008, 8:24 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
s 3,1 vlastné skúsenosti žiadne, len 2,5. ale keďže VMko ako tak poznám tak pridaním piateho válca sa tepelné pomery v motore rozhodne neposunuli k lepšiemu. Myslím že platí to isté čo pre štvorválec...v jeep sekcii tieto rady už sú...možno by som bol ešte ostražitejší a podozrievavejší než u štvorhlavého draka. 
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Sob, 27.09.2008, 9:03 |
|
 |
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 10 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|