Dnes je pondelok 23. júna 2025, meniny má Sidónia a zajtra Ján
Autor |
Správa |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
... nádejné a lákavé
... je mi jasné, že čo to spraví zo životnosťou ešte ani srnky nevedia ( nemusí to byť nič hrozné... sériové motory majú veľké rezervy - len bude treba dávať pozor na to nešťastné chadenie) - ale už by mohlo byť známe, čo to spraví zo spotrebou ... 
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pon, 27.10.2008, 9:48 |
|
 |
Hugo
ATOYOT positive
Registrovaný: Uto, 30.01.2007, 0:46 Príspevky: 685 Bydlisko: Poprad
|
nemyslim si ze spotreba je nedolezita polozka, ked to vyvazis tym ze patrol by vedel chodit aj hore kopcom... 
_________________ Su veci medzi nebom a zemou, ktore nevysvetlis
|
Pon, 27.10.2008, 10:21 |
|
 |
konik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07 Príspevky: 743 Bydlisko: Nitra
|
presne tak. spotreba ma napadla dnes rano vo vani a vzapeti som si uvedomil ze nech to zerie kolkokolvek vzdy budem mat snahu mat plnu a vytrepat sa s tym autom na najnemoznejsie miesta. orientacne info ze trebars zerie to o +2l viac by ale napovedalo viac. dik Rado.
|
Pon, 27.10.2008, 10:35 |
|
 |
Tyky
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 15.02.2007, 19:45 Príspevky: 679 Bydlisko: BA
|
Martin 4 píše: ... nádejné a lákavé ... je mi jasné, že čo to spraví zo životnosťou ešte ani srnky nevedia ( nemusí to byť nič hrozné... sériové motory majú veľké rezervy - len bude treba dávať pozor na to nešťastné chadenie) - ale už by mohlo byť známe, čo to spraví zo spotrebou ... 
mam http://www.kopel.sk/ aj s dochladzovanim a je to super. doporucujem
_________________ Patrol 3,0 TDi
|
Pon, 27.10.2008, 11:32 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Spotreba je priamo úmerná vydanému výkonu. Motor z vedším výkonom nemusí mať vždy vedšiu spotrebu. A tak isto sa nemusí skrátiť životnosť.
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Pon, 27.10.2008, 12:58 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
veď práve preto to ihneď neodsudzujem. Merná spotreba motora by sa popravde mala uvádzať v gramoch na kilowat. A povedzme že by mal byť nomogram, kde by sa dalo vyčítať akú potrebu výkonu má auto za rôznych situácií. Spotreba v litroch na 100 km je len veľmi nepresné zjednodušenie pre verejnosť.
Zvýšenie plniaceho tlaku zvýši výkon a nemusí nevyhnutne zvýšiť mernú spotrebu. Dokonca môže výhodnejší tvar momentovej krivky umožniť jazdu aj za menej paliva.
Preto ma zaujímajú nejaké prevádzkové skúsenosti.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pon, 27.10.2008, 13:16 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
Podla mojho nazoru zdvihnutie plniaceho tlaku turba a upravenie sirky vstrekovacich impulzov ma pri zvyseni vykonu tendenciu skor znizit spotrebu. Odovodnujem si to tym, ze zmes je pripravena kvalitnejsie a taktiez vstrek trva len po dobu kedy je najeefektivnejsi, cize nevstrekuje sa zbytocne palivo navyse. Takze ak sa to neprezene so zdvihanim vykonu si myslim ze za urcitych okolnosti by to mohlo kludne usetrit aj liter paliva na stovku. A opotrebenie motora si myslim, ze nebude moc badatelne, mozno o nieco malo vacsie namahanie klukovky, ojnic tesneni pod hlavou a pod.
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Pon, 27.10.2008, 13:58 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
... no jo.. lenže skrátenie doby vstreku a zároveň zväčšenie dávky bez zvýšenia vstrekovacích tlakov si trocha protirečia... Preto tam asi bolo zmienené náročné ladenie dymivosti. S predvstrekom príliš ďaleko ísť nemožno a dlhý vstrek nie je moc výhodný. A keď to navalí cez velkú dieru, bude dymiť jak továreň.
... zvýšenie objemovej účinnosti môže množstvo odpadového tepla aj znížiť (viz. moderné ropáky, ktoré sa nedokážu zohriať a musia mať vodného bufika) - ale toto nebude až tak čisté zvyšovanie tlakov a odpadového tepla asi moc neubudne = určite by som sa pozeral ostrým pohľadom na teplomer... čím nechcem povedať že je to neschodné, len obsluha bude musieť by poučená a zodpovedná.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pon, 27.10.2008, 16:27 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
az teraz som sa sem dostal...
spotreba este zmerana nie je, bolo mi povedane, ze cca o - l/100 km viac, ale nutne poznamenat, ze su to chalani, co preraduju pri 4200 ot/min
ked som siel na upravu aj z upravy tak som len tak podla rucicky a natankovania odhadol priemer z celej jazdy cca 14,5 L/100 km, ale nutne poznamenat, ze som to cely cas skusal v kopcoch polskych tatier a svihal som (cela trasa tam aj spät mala cca 570 km a majitel povedal, ze taku malu spotrebu este nemal  z toho mi vyplyva, ze pri normalnej jazde bude asi spotreba rovnaka alebo mensia a pri prudko dynamickej samozrjme vyzsia
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Pon, 27.10.2008, 20:22 |
|
 |
michi
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17 Príspevky: 2388 Bydlisko: Zálesie
|
RADOFFROAD píše: ale nutne poznamenat, ze som to cely cas skusal v kopcoch polskych tatier a svihal som (cela trasa tam aj spät mala cca 570 km)
Tvoj subjektívny pocit z jazdy pred a po úprave?
|
Pon, 27.10.2008, 21:07 |
|
 |
patrik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 23:06 Príspevky: 775 Bydlisko: slovensky grob
|
čo Michi - spekuluješ nad upravou?
_________________ discovery td5
|
Pon, 27.10.2008, 23:25 |
|
 |
michi
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17 Príspevky: 2388 Bydlisko: Zálesie
|
patrik píše: čo Michi - spekuluješ nad upravou?
Jj, pár koníkov by potešilo. Aby som mohol chodiť aj do kopca.
|
Pon, 27.10.2008, 23:46 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
dnes sme opravili vyfuck (deravy pletenec) a odstranili "prebytocnu cast vyfuku"
cakal som, ze to bude hlucnejsie a hla pekny dunivy zvuk aky to malo (koli tomu pletencu) je prec a auto ide ticho ako benzinak
teraz je to este zvlastnejsie, pretoze predtym to hucalo a islo a teraz pocut len turbo a citit krasny zatah
subjektivny pocit : fakt nadhera, ak to takto vypali na kazdom upravenom aute, potom klobuk dole pred mechanikom a vyvojarom
veta, ktora ma napada : auto ide tak lahucko akosi uplne samo...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Uto, 28.10.2008, 23:21 |
|
 |
michi
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17 Príspevky: 2388 Bydlisko: Zálesie
|
RADOFFROAD píše: subjektivny pocit : fakt nadhera, ak to takto vypali na kazdom upravenom aute, potom klobuk dole pred mechanikom a vyvojarom
veta, ktora ma napada : auto ide tak lahucko akosi uplne samo...
Kuwa, kuwa. Ma láme na takéto.
Rado, čo sa z výfuku odstraňuje? Pýtam sa preto, lebo prvý diel od zvodov mám "nerozoberateľný" spoj. Takže tam by bol problém. Ak na konci druhý hrniec, tak to by sa dalo.
|
Str, 29.10.2008, 0:49 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
posledna cast od hlavneho tlmica po koniec...
ale nie je to nutnost...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Str, 29.10.2008, 7:49 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|