Dnes je nedela 4. mája 2025, meniny má Florián a zajtra Lesana, Lesia
KTO SA VYZNA TROCHU DO OLEJOV
Autor |
Správa |
kewin357
Koumák
Registrovaný: Sob, 12.04.2008, 12:32 Príspevky: 168 Bydlisko: Martin
|
ahoje..prave som vymenil v samikovy olej v prevodovke. predpisany mam GL 4 . SAE 80W 90 alebo 75W 90..
no ja som tam dal olej EPX 90 ale ziadne W ani cisla tam neudavali..tak je tam..ale az po vymene som sa docital te tento je triedy GL 5 ,no to je pre mna spanielska dedina..
ak viete niekto co to znamena,a ci som tomu spravil moc zle..dakujem
_________________ SUZUKI SAMURAI 1.3
mačeta,lano,naradie,PMR BFG AT,podvozok, CB
|
Str, 29.10.2008, 20:53 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
GL 5 je hypoidný olej. A je určený na hypoidné ozubenia.
Ale netuším, čo bude robiť v nehypoidných prevodovkách.
Hlavne preto, že sa má používať ten typ oleja, ktorý tam patrí. 
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Str, 29.10.2008, 21:16 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|

SPECIFIKACE PŘEVODOVÝCH OLEJŮ
Viskozita
Pro hodnoceni viskozitních vlastností převodových olejů se používá specifikace SAE (Society of Automotive Engineers, USA). Tato norma používá pro klasifikaci olejů 4 zimní třídy, značené číslem a „W“ (z angl. Winter), a 5 letních tříd značených číslem.
Zimní třídy: 70W, 75W, 80W, 85W.
Lední třídy: 80, 85, 90, 140, 250.
Pokud je při označení použito pouze jedné třídy, znamená to, že se jedná o olej monográdový (letní nebo zimní). Když je použito kombinace letní a zimní třídy (např. 80W-90), jedná se o olej multigrádový nebo-li celoroční. Častěji na rozdíl od olejů motorových, jsou výrobci požadovány převodové oleje monográdové.
Výkonnostní kategorie
Pro značení výkonnostní kategorie převodových olejů se používá klasifikace API (American Petroleum Institute, USA). Označení výkonnostní třídy se skládá z písmen „GL“ (z angl. Gear Lubricant) a čísla, které udává výkonnostní stupeň, kterých je šest.
V současnosti jsou používány následující tři výkonnostní třídy:
GL-3 nízkoaditivované oleje pro manuálně řazené převodovky se střední namáháním
GL-4 oleje vysoce aditivované určené především pro ručně řazené převodovky a málo zatížené hypoidní převody
GL-5 oleje určené pro vysoce zatížené h ypoidní převody, pracující v nejtěžších provozních podmínkách, vystavené proměnnému rázovému zatížení
GL-6 oleje pro hypoidní převody pracující v extrémních podmínkách. Zatím se používají velmi zřídka
Oleje API GL-5 a GL6, i když mají vyšší výkonnostní třídu než API GL-4, se nehodí pro použití v ručně řazených převodovkách, protože může docházet k zalepování synchronů a poškození převodovky.
Stejně jako u motorových olejů existují normy jednotlivých výrobců převodovek, ale uplatňují se téměř výhradně při specifikaci požadavků na oleje pro automatické převodovky (Voith, ZF, GM, Ford, Allison).
Jak správně vybrat převodový olej?
Při výběru převodového oleje platí obdobné zása, jako při výběru motorového oleje.
1. První zásadou při výběru převodového oleje je řídit se pokyny výrobce automobilu, obsaženými v příručce u každého vozidla. Jen výrobce převodovky (vozidla) může odpovědně říci, který olej lze použít. Prakticky žádný výrobce nedoporučuje určitou značku oleje (odporuje to zákonům o hospodářské soutěži v EU). Výrobci převodovek (automobilů)doporučují oleje podle tzv. výkonnostní specifikace, např. API GL-4? API GL-5 VW TL 726Y a viskozitní specifikace SAE, např. 75 W, 80W-90.
2. Pro synchronizované převodovky se používají takřka výhradně oleje API GL-4, pro hypoidní převodovky API GL-5. Nepoužívejte oleje API GL5 namísto olejů API GL 4 a naopak, můžete tak poškodit synchronizaci, respektive hypoidní převody.
3. U takto doporučených olejů jsou pak určeny výměnné lhůty. Manuální převodovky osobních automobilů používají většinou celoživotní náplně.
4. Pokud nemáte příručku k vozidlu, zeptejte se u výrobce (v české centrále dovozce) vozidla. Pamatujte, výrobce vozidla nedoporučuje značku oleje, ale pouze výkonnostní a viskozitní specifikaci.
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Str, 29.10.2008, 21:27 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Pouzitie oleja specifikacie GL 5 v prevodoch, ktore vyzaduju specifikaciu GL4 moze zapricinit znicenie lozisk a pod. Skratka olej specifikacie GL 5 narusa suciastky, ktore obsahujuce zliatiny medi, (mosadz, bronz).
Viac tu :
http://www.benzworld.org/forums/unimog/1358944-gl4-vs-gl5-gear-oil-plot-2.html
|
Str, 29.10.2008, 21:43 |
|
 |
kewin357
Koumák
Registrovaný: Sob, 12.04.2008, 12:32 Príspevky: 168 Bydlisko: Martin
|
dakujem vam za objasnenie RADOFF.. aj KAPO,velmi mi to pomohlo
mam tam teda olej zlej triedy,
no ale asi ho uz neham,a na dalsiu vymenu uz dam aky patri
_________________ SUZUKI SAMURAI 1.3
mačeta,lano,naradie,PMR BFG AT,podvozok, CB
Naposledy upravil kewin357 dňa Str, 29.10.2008, 21:52, celkovo upravené 1
|
Str, 29.10.2008, 21:46 |
|
 |
kewin357
Koumák
Registrovaný: Sob, 12.04.2008, 12:32 Príspevky: 168 Bydlisko: Martin
|
dado píše: Pouzitie oleja specifikacie GL 5 v prevodoch, ktore vyzaduju specifikaciu GL4 moze zapricinit znicenie lozisk a pod. Skratka olej specifikacie GL 5 narusa suciastky, ktore obsahujuce zliatiny medi, (mosadz, bronz).
uhaa..  tak ze by predsa je to az taky pruser...?
_________________ SUZUKI SAMURAI 1.3
mačeta,lano,naradie,PMR BFG AT,podvozok, CB
|
Str, 29.10.2008, 21:49 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
dado píše: Pouzitie oleja specifikacie GL 5 v prevodoch, ktore vyzaduju specifikaciu GL4 moze zapricinit znicenie lozisk a pod. Skratka olej specifikacie GL 5 narusa suciastky, ktore obsahujuce zliatiny medi, (mosadz, bronz).
No, nabudúce olej vymeníš, a možno aj s prevodovkou. 
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Str, 29.10.2008, 21:50 |
|
 |
Milos
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 21:15 Príspevky: 2565 Bydlisko: Handlová
|
Kapo píše: No, nabudúce olej vymeníš, a možno aj s prevodovkou. 
aspon bude nova a bude bez problemova 
_________________ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 - zatial sa zoznamujeme
|
Str, 29.10.2008, 21:52 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Alebo si zožeň olej tzv multigrade aby bol tried API GL4/GL5 a v kľude možeš dávať do prevodovky to isté ako do náprav
-ka-
PS: pozor4all ak diferenciál má v sebe samosvorný systém trecí, tak tam je olej s špeci prísadou práve kvoli tomu samosvoru 
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Str, 29.10.2008, 22:00 |
|
 |
dodonr
Učeň
Registrovaný: Pon, 21.01.2008, 10:32 Príspevky: 20 Bydlisko: NR
|
Mam taku otazku: do L200 naliali do hlavnej prevodovky pri vymene olej valvoline SYN power TDL75W90 GL-4/5 a mam pocit ze ked je olej studeny radi to ako ked su zodrate synchrony. predpis vyrobcu je GL4. je tam ten olej O.K.?
|
Str, 29.10.2008, 22:23 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
citaj pozorne hore
a to je manual alebo automat (ked pises "radi to")
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Str, 29.10.2008, 22:26 |
|
 |
dodonr
Učeň
Registrovaný: Pon, 21.01.2008, 10:32 Príspevky: 20 Bydlisko: NR
|
praveze som cital, preto sa pre istotu pytam konkretne. je to manual
|
Str, 29.10.2008, 22:33 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
no ak si cital, potom vidis, ze je to zle...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Str, 29.10.2008, 22:38 |
|
 |
dodonr
Učeň
Registrovaný: Pon, 21.01.2008, 10:32 Príspevky: 20 Bydlisko: NR
|
"Alebo si zožeň olej tzv multigrade aby bol tried API GL4/GL5 a v kľude možeš dávať do prevodovky to isté ako do náprav "
cital som toto a bol som v tom ze splna aj GL4 aj GL5. aspon tak mi povedali pri kupovani oleja
|
Str, 29.10.2008, 22:42 |
|
 |
dodonr
Učeň
Registrovaný: Pon, 21.01.2008, 10:32 Príspevky: 20 Bydlisko: NR
|
teraz som nasiel flasku z toho oleja a pisu tam ze sa pouziva ak je pozadovane GL-3, GL-4,GL-5. tak teraz neviem.. 
|
Str, 29.10.2008, 22:49 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|