Dnes je utorok 4. novembra 2025, meniny má Karol a zajtra Imrich  
	 
	
  
  
 
 
	
	 
  
	
	
		
			
				 
			 | 
		
			 Stránka 1 z 1
  | 
			 [ Príspevkov: 15 ]  | 
			 | 
		
	 
	 
			
	
	 Jeep Wrangler TJ 4.0 RubiconExpress 4,5 Superflex   
	
        
        
            | Autor | 
            Správa | 
         
        
			| 
				
				 palo-cherokee 
				koumák 
				
					 Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4319 Bydlisko: ZA
				 
				 
			 | 
			
				  
				
					
						už to tu načal aj majitel tohoto vozítka, tak sem dám aj ja trochu detailnejší popis.
 
Základom je Jeep Wrangler TJ, 4.0 I6
 pôvodne bol na aute podvozok Ironman z nezistenou výškou, a ako to už u želeného muža býva, tak to boli len 4 struny+4 tlmiče, z toho zadné skoro nefunkčné. Ramená sériové (aj keď  vyvarené), prevodovka bola podložená joklovinou, panhardky a riadenie sériové.
 pre porovnanie foto pôvodných a nových strún a tlmičov:
 predné:
  
 
zadné:
  
 
auto dostalo nové štelovacie ramená vpredu aj vzadu, nové panhardky
 (prednú štelovaciu), predĺžené opletané brzdové hadice, odpojiteľné predné stabilizátory, predĺžené tiahla zadného stabilizátora...
 Ramená aj uloženia panhardy sú osadené Uniball-mi namiesto silentblokov
  
 
 
Okrem toho prešlo "prestavbou" aj riadenie. Páka riadenia (od prevodky) je posunutá nadol o cca 5 cm - to kvôli uhlu zalomenia čapu. Pôvodná trubková spojovačka bola nahradená masívnou z V8.
 Úpravou prešiel aj stály prevod v diferenciáloch, pretože pôvodný 3,07 bol na plánované 33 SS Bogger jednoducho slabý.
 Odstránili sme "spustenie" prevodovky, takže táto sa spolu s prídavnou prevodovkou vrátila na pôvodné miesto. Spolu s tým bolo nutné vyriešiť dĺžky a uhly kardanov. Obidva kardany sú s dvojkrížom a sú vyrábané na mieru. Kvôli veľkému liftu bolo zalomenie zadného kardanu pomerne extrémne, takže sériový kardan vibroval. Preto je na zadnom výstupe z prídavnej prevodovky SYE a kardan s dvojkrížom. 
 Teda skôr kardanček, celková dĺžka zadného kardanu je 39 cm 
 a takto nejak to funguje:
  
 
bližšie info dá "hádam zatiaľ spokojný" majiteľ vozidla    
					
						
					
							
  
							
    							Naposledy upravil palo-cherokee dňa Pia, 28.11.2008, 17:54, celkovo upravené 1 
    						 
						
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 28.11.2008, 15:58 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 pablo 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 12.09.2007, 18:24 Príspevky: 1375 Bydlisko: Púchov
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						pekná prácička      tákéto autá ja môžem     
					
						 _________________ ~`<| _________ oooo __  ~~ | / ../ …\ … \ \ _|____\ ~~~[_ - - - ______ --- _ \ - \\\\\\ -\ ~~~~( o) ) – o - - - ( o ) ) – o ---) )
  Jeep ZJ 5.2 V8,nápravy patrol Y61, 7.5" long arm,flowmaster a kopec iného.. Jeep XJ 4.0 cestná leštenka 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 28.11.2008, 17:20 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 fajer 
				Proviantak 
				
					 Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						samozrejme... ale az ked to niekde stestujem... zatial len tolko, ze s pracou som spokojny a auto MALICKO vyrastlo... asi DOSPELO...     
					
						 _________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova, 
 Varic - PB, el. konvica, ohnisko, 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 28.11.2008, 22:42 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 tono 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Pon, 05.02.2007, 18:46 Príspevky: 422 Bydlisko: Ilava
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						No nám prezatiaľ napovie aj cesta po ceste . Prevody, ne-húpanie sa, a taaak .
 
Tak pusť niečo     .  
					
						 _________________ Wrangler Unlimited Rubicon,bol...
 ...aj z najširšieho chodníka Ti slúži len toľko, čo sa chodidla dotýka... 
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 29.11.2008, 11:28 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 PEŤO 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Ned, 18.02.2007, 18:42 Príspevky: 566 Bydlisko: senk
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 V piatok som sa takehoto bieleho Wranglera bez rezervy snazil dobehnut pred Ruzomberkom, ale bolo mezdi nami  asi 10 aut v kolone a v Ruzomberku sa mi stratil. Bol si to ty?, vyzeral perfektne. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 29.11.2008, 12:03 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 KUBIK 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Pon, 19.03.2007, 14:55 Príspevky: 768 Bydlisko: PU - PB
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						videl som ho ešte pred úpravou a to vyzeral veľmi slušne no ale toto som nečakal a teraz to vyzerá ešte lepšie. Pekná prácička a super to vyzerá      fajer máš naozaj pekné avetko    
					
						 _________________ Nissan Patrol Y61 4.2TD Only Black 
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 29.11.2008, 12:44 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 fajer 
				Proviantak 
				
					 Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						to no píše: No nám prezatiaľ napovie aj cesta po ceste . Prevody, ne-húpanie sa, a taaak . Tak pusť niečo     .  
Po ceste je to fajn.... pokial si nezabudnem pripojit stabilizacky.... inak sa stane , ze auto ide paaaaaar sekund po zatoceni.... po pripade v kruhaci bozkavacka s vonkajsim naklonom... 
 o prevodoch... som rad ze su zmenene... auto ma smrnc a ta redukovana 1tka... proste zobudte ma ked budeme hore na svahu.... neviem to celkom objektivne posudit , lebo pri zmene podvozku a prevodov, som menil aj rozmer pneu s 31" na 33".
 edit: zabudol som ... ma to aj negativa... : ZLE SA DO TOHO NASTUPUJE  
					
						 _________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova, 
 Varic - PB, el. konvica, ohnisko, 
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 29.11.2008, 22:55 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 fajer 
				Proviantak 
				
					 Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 dnes som otestoval spolu s TO NOm najma prevody... 
 BOL TO SUPER NAPAD zmenit prevody k zmene pneu. na sfuknutych boggeroch som na rychlej 4kolke  1tku udusil... taky vyjazdik allatuty... 
 nedal som tomu to co to potrebovalo a tak som sa trapil. az po spusteni na 0,8atm sa to pohlo vopred, nepomohla ani uzavierka v zadu. 
 takze:
 PALO-CHEROKEE - prevody preverene... SUPER VEC.
 v tom blate predna naprava urcite ocenila "upchavky" na oboch stranach nohavic. Blizsi popis musi dat PALO. 
					
						 _________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova, 
 Varic - PB, el. konvica, ohnisko, 
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 30.11.2008, 20:48 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 palo-cherokee 
				koumák 
				
					 Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4319 Bydlisko: ZA
				 
				 
			 | 
			
				  
				   
					
						fajer píše: dnes som otestoval spolu s TO NOm najma prevody...  BOL TO SUPER NAPAD zmenit prevody k zmene pneu. na sfuknutych boggeroch som na rychlej 4kolke  1tku udusil... taky vyjazdik allatuty...  nedal som tomu to co to potrebovalo a tak som sa trapil. az po spusteni na 0,8atm sa to pohlo vopred, nepomohla ani uzavierka v zadu.  takze: PALO-CHEROKEE - prevody preverene... SUPER VEC. v tom blate predna naprava urcite ocenila "upchavky" na oboch stranach nohavic. Blizsi popis musi dat PALO.  
no tak som rad aj za teba ze to funguje     
upchavky na prednej naprave , aleboinak axle seals, su tam nato, aby do nohavice prednej napravy nesiel bordel
 Pretoze seriovo je to spravene tak,ze gufera su az tesne pri kosi diferencialu a nohavica vratane poloosi je vystavena vplyvu okoliteho bordelu. teda, je tamtaka trapna plastova krytka, ale ta riesi akurat to, ze bordel, ktory tam natecie,ostane vovnutri     
Jedina nevyhoda axle seals je ta, ze ichtreba casto mazat specialnou "namornou" vazelinou, inak stratia ucinnost.
 Ale na to su tam maznice a je to robota na 5 minut  
					
						
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 30.11.2008, 21:49 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Xader 
				Začínajúci koumák 
				
					 Registrovaný: Uto, 19.06.2007, 17:51 Príspevky: 135 Bydlisko: BA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						A ake prevody si daval ?     
					
						 _________________ Nissan Patrol GR Y61  ex - Mitsubishi Pajero 2, 2.5td, Profender 2", 31" MT ex - Nissan Navara D40, IM, 32" BFG AT ex - Jeep Cherokee XJ 4.0, 4.5" Rubicon Express, 31" BFG AT ex - Nissan Patrol GR Y61, IM, Warn, 35" BFG MT 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 01.12.2008, 16:25 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 fajer 
				Proviantak 
				
					 Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Xader píše: A ake prevody si daval ?     
vies co... no neviem presne, ale mal som tusim 3,07 a islo tam 3,55.  
					
						 _________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova, 
 Varic - PB, el. konvica, ohnisko, 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 02.12.2008, 6:46 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 palo-cherokee 
				koumák 
				
					 Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4319 Bydlisko: ZA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						fajer píše: Xader píše: A ake prevody si daval ?    vies co... no neviem presne, ale mal som tusim 3,07 a islo tam 3,55.  
áno presne tak
 možno si niekto povie, že by tam mali ísť ešte väčšie prevody, ale dôvodov prečo 3,55 bolo niekoľko.
 3,55 je maximálny možný prevod, ktorý sa dal namontorvať do prednej D30 bez potreby zmeny koša diferenciálu.
 a to isté platí aj  pre zadnú D44, kde je navyše celokošová uzávierka ARB
 auto má manuálnu 6stupňovú prevodovku a maximálny rozmer pneu bude 33, takže 3,55 vyšlo ako optimum    
					
						
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 02.12.2008, 12:11 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 pal 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 a aky je prevod na zaradenej 6ke? 
					
						 _________________ zelena mrdka 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 02.12.2008, 15:25 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 palo-cherokee 
				koumák 
				
					 Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4319 Bydlisko: ZA
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						pal píše: a aky je prevod na zaradenej 6ke?  
NSG370 6 rýchlostná
 
 1   -    4.46     
 2   -    2.61 
 3   -    1.72 
 4   -    1.25
 5   -    1.00
 6   -    0.84  
 R   -    4.06  
					
						
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 02.12.2008, 15:38 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 fajer 
				Proviantak 
				
					 Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						palo-cherokee píše: pal píše: a aky je prevod na zaradenej 6ke? NSG370 6 rýchlostná  1   -    4.46      2   -    2.61  3   -    1.72  4   -    1.25 5   -    1.00 6   -    0.84   R   -    4.06  
pre porovnanie som poprosil tona aby isiel na redukovanej jednotke . isiel ako ja na dvojke... s jednotkou som nad mieru spokojny.
 6tka je pouzitelna jedine na rovine nad 100 a pri min. 2atm. v pneu.
 inak to nepotiahne.  
					
						 _________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova, 
 Varic - PB, el. konvica, ohnisko, 
					
  
			 | 
		 
		
			| Uto, 02.12.2008, 19:57 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
	
		 | 
	 
	
	 
	
	
	
		
			
				  
			 | 
		
			 Stránka 1 z 1
  | 
			 [ Príspevkov: 15 ]  | 
			 | 
		
	 
	 
 
	 
	
	
		Kto je on-line | 
	 
	
		Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný  | 
	 
	 
 
	 | 
	Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
  | 
 
 
 
 
	 |