Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 23.05.2024, 5:16
Dnes je štvrtok 23. mája 2024, meniny má Želmíra a zajtra Ela




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 182 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Ďalší
 Mitsubishi Pajero 3.5 V6 r.v. 1995 
Autor Správa
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 11.11.2010, 21:56
Príspevky: 462
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tomasb: žiadna veda, vyhodíš kužel čapu z náboja, povolíš 3 šroby M8, ktore držia čap na ramene, vybereš gulový čap, priložíš ho k ramenu zdola (nie z hora ako bolo pôvodne) podotahuješ... ak sa ti podarí bezproblémov vyhodiť kužel čapu z náboja tak je to robota na 20 minut obidve strany, nafotené nemám :(

ja som po tomto dával dopredu AVM aby homokĺby neboli nonstop tak zaťažené pri vačšom vyvesení kolies

_________________
Pajero SWB 2,8TD, + navijak, Toyo MT
Pajero LWB 2,8TD automat, budúca leštenka :D


Sob, 23.07.2011, 20:59
Profil ICQ
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 30.12.2010, 23:51
Príspevky: 314
Bydlisko: Poltár
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tomasb ... kašlem ja asi na pevnosťák !!! ... kade idem, tade ho borci majú nahodený a ako sa poznám, tak mňa určite orgán zastaví ... je jedno, či chodí človek často OFF alebo po ceste...raz Ta zastavia a máš čo si chcel
nemôžem si dovolit, aby som sa vybral na výlet a pokazil mi orgán pokutou náladu na pol roka ! ... budem si to musiet poriadne premyslieť


Ned, 24.07.2011, 18:26
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 30.12.2010, 23:51
Príspevky: 314
Bydlisko: Poltár
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Farky...co je AVM ?


Ned, 24.07.2011, 18:29
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 11.11.2010, 21:56
Príspevky: 462
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
jeden z výrobcov manuálnych volnobežiek

_________________
Pajero SWB 2,8TD, + navijak, Toyo MT
Pajero LWB 2,8TD automat, budúca leštenka :D


Ned, 24.07.2011, 18:47
Profil ICQ
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 30.12.2010, 23:51
Príspevky: 314
Bydlisko: Poltár
Odpoveď s citáciou
Poslať 
a povie mi už niekto, na čo slúžia voľnobežky ???...bud som vtedy chýbal na hodine, alebo to nesprávne nazývate !


Ned, 24.07.2011, 19:07
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 05.01.2010, 20:33
Príspevky: 360
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tepes - tak ako mame my spravene a ani raz nebol problem, na stk mal trosku zmrastenu tvar ale preslo to :-D

volnobezka sa nachadza na naboji predneho kolesa,a ak to dobre nazvem, tak ti pripoji naboj o poloos sa da povedat. dufam ze ma chalani s definiciou opravia ak som to zmrvil :wink: , a mas viac druhov, na pajku su automaticke,cize nic s nimi nerobis,a potom mas take kde si rucne prepinas na lock a free


Ned, 24.07.2011, 19:10
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 27.12.2009, 20:08
Príspevky: 583
Bydlisko: Martin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Volnobežka odpojí predný diferencial,takže ako keby tam ani nebol, vypína sa to na ceste kôli spotrebe paliva. :) (a pokiaľ viem tak je to najslabší článok predku,takže keby malo čosi povoliť,tak je to práve tá volnobežka. Ak sa mýlim prosím opravte ma :lol: )

_________________
Suzuki vitara OME


Ned, 24.07.2011, 19:18
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 04.03.2010, 19:40
Príspevky: 1448
Bydlisko: povazska bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
roman sa trafil presne ale v mojom pirpade a v pripade mojho pajera ma poucil jenki ze volnobezky ale tvrdobezky ... nemam vzhladom nato ze mam superselekt neviem co je pravdy natom...takze nemusim cuvat pre vycvaknutie volnobeziek ked davam z 4x4 na 4x2

_________________
Myšiak 2,8TD,+8cm hore -pevnosťák ARB, HELLA 181,PMR,CB,Super Swamper 33",gurtna, dobrá duša za volantom :)

OFFROAD CLUB LÚKY


Ned, 24.07.2011, 19:22
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 05.01.2010, 20:33
Príspevky: 360
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
roman - myslim ze diferencial ani nie, ide o to,aby ti naboj netocil zbytocne poloosou a tym padom aj diferakom,cize odpajas poloos od naboja ci ?


Ned, 24.07.2011, 19:22
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 27.12.2009, 20:08
Príspevky: 583
Bydlisko: Martin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tomasb - no veď áno, odpojíš poloosu a spolu s ňou aj diff ... a tým pádom menši odpor a tým pádom menšia spotreba nie? :)
EDIT : a áno keď sa to netočí tak sa to aj neopotrebuváva (uff ťažké to slovo :-D )

_________________
Suzuki vitara OME


Naposledy upravil 012Roman_0 dňa Ned, 24.07.2011, 19:35, celkovo upravené 1



Ned, 24.07.2011, 19:31
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 04.03.2010, 19:40
Príspevky: 1448
Bydlisko: povazska bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
trosku sme od temy poskocili tak ja sa pytam TEPES povedz nam ake upravy mas naplane pojde auto hore a vzhladom nato ze ma kratasa a dvyhanie na trol strunach pozor na zqalomenie kardanu treba podlozku :)?nejake pneu?.....

_________________
Myšiak 2,8TD,+8cm hore -pevnosťák ARB, HELLA 181,PMR,CB,Super Swamper 33",gurtna, dobrá duša za volantom :)

OFFROAD CLUB LÚKY


Ned, 24.07.2011, 19:35
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 30.12.2010, 23:51
Príspevky: 314
Bydlisko: Poltár
Odpoveď s citáciou
Poslať 
sa tu riadne vadite s tyma tvrdobeskami :-D
tiež mám Super Slect

No prerábka...Pajkom chcem viac behať po asfalte a v zime teda po snehu ( hory )...mám možnosť aj terén, ale vubec sa mi nekce ho riadiť po každej ceste a toho blata tolko naondie na podvozok a do dutín, že už uvažujem, čím ľahkým tie dutiny vyplním
Konkrétne začínam s demontážou všetkého, čo sa demontovať dá, lebo sa bude Pajko striekať
dalej som chcel vyrobiť ten predný pevnosťák, ale to ma asi už prešlo
gumy T3 až o mesiac
výmena ľavého podbehu
stredný tlmič výfuku
všetky tlmiče pruženia
vzduchové hadičky
montáž navijáku
konzervácia podvozku + niekde musím zohnať podblatníky PVC, resp original tie dáke plachty či čo to je tam teraz
čapy na zadných dverách
obal rezervy
strečný nosič + box
rebrík do zadu
interier - Flockovanie, ak niekto vie čo to je, ak nie, rád vysvetlím

Budúci rok: výmena brzdových trubiek a diagnostika bŕzd, prípadná komplet výmena
diagnostika motora...niečo klepe, ale myslel som že ojnica, ale to bude niečo uvolnené z vonkajšej strany na motore
mám manika na výkon motora, čiže mu šupneme pár koní navyše
no a ak ma žena nezadusí, tak asi budem pokračovať dalej ako napr. výmena krížov kardanov a tak ....
ale kde ja chcem na toto čas násjť kua !!!!!!!!!
:smt021


Ned, 24.07.2011, 20:03
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2031
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
to flockovanie je dosť podstatné. Diagnostika bŕzd ten rok môže počkať.

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Ned, 24.07.2011, 21:11
Profil WWW
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 30.12.2010, 23:51
Príspevky: 314
Bydlisko: Poltár
Odpoveď s citáciou
Poslať 
sarkazmus Ta neopúšťa ... brzdy som pozrel a brzdia...diagnostiku som myslel celkovú a ked už rozoberiem a venujem čas , tak aj pokúpim a vymením


Ned, 24.07.2011, 21:24
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
keďže som tu bol niekoľkokrát menovaný, doplním k tomu systému odpojovania prednej nápravy na Pajere.
Na Pajere II originál nie sú žiadne voľnobežné náboje. Odpojenie prednej nápravy prebieha v prevodovke (kardan) a rozpojením pravej prednej poloosy. (zubová spojka ovládaná podtlakom) automaticky a synchrónne podľa polohy páky (4H, 4HLc, 4LLc zopnuté).
To 012Roman_0:
keď odpojíš poloosu, neodpojíš diff. Ten sa točí spolu s ľavou poloosou naprázdno stále.
Tento systém na druhej strane umožňuje pripojiť/odpojiť za jazdy prednú nápravu (a dokonca aj uzavrieť medzinápravový diferenciál) až do rýchlosti 100 km/h, čo je hlavne na našich cestách v zime geniálna vec, hlavne keď je na ceste všetko, od suchého asfaltu až po sneh. Žiadne zastavovanie, pribrzďovanie, prepínanie na kolese, nič.

Voľnobežka je zariadenie, ktoré odpojí/pripojí priamo koleso na poloosu. Automatické sú napr. na Patrole GR (Y61) a priradenie prednej nápravy je možné aj za jazdy, po znížení rýchlosti pod 40 km/h. Na odpojenie je niekedy treba cúvnuť 2-3mtere.
Do terénu ich treba ručne prepnúť na kolese do polohy LOCK.
Keď sa pokazia, nahradzujú sa manuálnymi voľnobežkami (automaty sú veľmi drahé) a tam treba vždy na pripojenie prednej nápravy zastaviť, vystúpiť, prepnúť a až potom ísť ďalej.
Toto ale na Pajere nie je potrebné, tam voľnobežky nie sú vôbec.

A k tomu ET, už to tu bolo ... ale dobre:
Obrázok

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Pon, 25.07.2011, 9:33
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 182 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: