Dnes je sobota 15. júna 2024, meniny má Vít a zajtra Blanka
Mitsubishi Pajero 3.5 V6 r.v. 1995
Autor |
Správa |
farky
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 11.11.2010, 21:56 Príspevky: 462 Bydlisko: Nitra
|
tomasb: žiadna veda, vyhodíš kužel čapu z náboja, povolíš 3 šroby M8, ktore držia čap na ramene, vybereš gulový čap, priložíš ho k ramenu zdola (nie z hora ako bolo pôvodne) podotahuješ... ak sa ti podarí bezproblémov vyhodiť kužel čapu z náboja tak je to robota na 20 minut obidve strany, nafotené nemám
ja som po tomto dával dopredu AVM aby homokĺby neboli nonstop tak zaťažené pri vačšom vyvesení kolies
_________________Pajero SWB 2,8TD, + navijak, Toyo MT Pajero LWB 2,8TD automat, budúca leštenka ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
|
Sob, 23.07.2011, 20:59 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
Tepes
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 30.12.2010, 23:51 Príspevky: 314 Bydlisko: Poltár
|
tomasb ... kašlem ja asi na pevnosťák !!! ... kade idem, tade ho borci majú nahodený a ako sa poznám, tak mňa určite orgán zastaví ... je jedno, či chodí človek často OFF alebo po ceste...raz Ta zastavia a máš čo si chcel
nemôžem si dovolit, aby som sa vybral na výlet a pokazil mi orgán pokutou náladu na pol roka ! ... budem si to musiet poriadne premyslieť
|
Ned, 24.07.2011, 18:26 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
Tepes
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 30.12.2010, 23:51 Príspevky: 314 Bydlisko: Poltár
|
Farky...co je AVM ?
|
Ned, 24.07.2011, 18:29 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
farky
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 11.11.2010, 21:56 Príspevky: 462 Bydlisko: Nitra
|
jeden z výrobcov manuálnych volnobežiek
_________________Pajero SWB 2,8TD, + navijak, Toyo MT Pajero LWB 2,8TD automat, budúca leštenka ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
|
Ned, 24.07.2011, 18:47 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
Tepes
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 30.12.2010, 23:51 Príspevky: 314 Bydlisko: Poltár
|
a povie mi už niekto, na čo slúžia voľnobežky ???...bud som vtedy chýbal na hodine, alebo to nesprávne nazývate !
|
Ned, 24.07.2011, 19:07 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
tomasb
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 05.01.2010, 20:33 Príspevky: 360 Bydlisko: Banská Bystrica
|
tepes - tak ako mame my spravene a ani raz nebol problem, na stk mal trosku zmrastenu tvar ale preslo to
volnobezka sa nachadza na naboji predneho kolesa,a ak to dobre nazvem, tak ti pripoji naboj o poloos sa da povedat. dufam ze ma chalani s definiciou opravia ak som to zmrvil ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif) , a mas viac druhov, na pajku su automaticke,cize nic s nimi nerobis,a potom mas take kde si rucne prepinas na lock a free
|
Ned, 24.07.2011, 19:10 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
012Roman_0
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 27.12.2009, 20:08 Príspevky: 583 Bydlisko: Martin
|
Volnobežka odpojí predný diferencial,takže ako keby tam ani nebol, vypína sa to na ceste kôli spotrebe paliva. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) (a pokiaľ viem tak je to najslabší článok predku,takže keby malo čosi povoliť,tak je to práve tá volnobežka. Ak sa mýlim prosím opravte ma ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif) )
_________________ Suzuki vitara OME
|
Ned, 24.07.2011, 19:18 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
pavol2078
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 04.03.2010, 19:40 Príspevky: 1448 Bydlisko: povazska bystrica
|
roman sa trafil presne ale v mojom pirpade a v pripade mojho pajera ma poucil jenki ze volnobezky ale tvrdobezky ... nemam vzhladom nato ze mam superselekt neviem co je pravdy natom...takze nemusim cuvat pre vycvaknutie volnobeziek ked davam z 4x4 na 4x2
_________________Myšiak 2,8TD,+8cm hore -pevnosťák ARB, HELLA 181,PMR,CB,Super Swamper 33",gurtna, dobrá duša za volantom OFFROAD CLUB LÚKY
|
Ned, 24.07.2011, 19:22 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
tomasb
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 05.01.2010, 20:33 Príspevky: 360 Bydlisko: Banská Bystrica
|
roman - myslim ze diferencial ani nie, ide o to,aby ti naboj netocil zbytocne poloosou a tym padom aj diferakom,cize odpajas poloos od naboja ci ?
|
Ned, 24.07.2011, 19:22 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
012Roman_0
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 27.12.2009, 20:08 Príspevky: 583 Bydlisko: Martin
|
Tomasb - no veď áno, odpojíš poloosu a spolu s ňou aj diff ... a tým pádom menši odpor a tým pádom menšia spotreba nie?
EDIT : a áno keď sa to netočí tak sa to aj neopotrebuváva (uff ťažké to slovo ![:-D](./images/smilies/003.gif) )
_________________ Suzuki vitara OME
Naposledy upravil 012Roman_0 dňa Ned, 24.07.2011, 19:35, celkovo upravené 1
|
Ned, 24.07.2011, 19:31 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
pavol2078
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 04.03.2010, 19:40 Príspevky: 1448 Bydlisko: povazska bystrica
|
trosku sme od temy poskocili tak ja sa pytam TEPES povedz nam ake upravy mas naplane pojde auto hore a vzhladom nato ze ma kratasa a dvyhanie na trol strunach pozor na zqalomenie kardanu treba podlozku ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) ?nejake pneu?.....
_________________Myšiak 2,8TD,+8cm hore -pevnosťák ARB, HELLA 181,PMR,CB,Super Swamper 33",gurtna, dobrá duša za volantom OFFROAD CLUB LÚKY
|
Ned, 24.07.2011, 19:35 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
Tepes
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 30.12.2010, 23:51 Príspevky: 314 Bydlisko: Poltár
|
![Odpoveď s citáciou Odpoveď s citáciou](./styles/wow_alliance/imageset/sk/icon_post_quote.gif)
sa tu riadne vadite s tyma tvrdobeskami
tiež mám Super Slect
No prerábka...Pajkom chcem viac behať po asfalte a v zime teda po snehu ( hory )...mám možnosť aj terén, ale vubec sa mi nekce ho riadiť po každej ceste a toho blata tolko naondie na podvozok a do dutín, že už uvažujem, čím ľahkým tie dutiny vyplním
Konkrétne začínam s demontážou všetkého, čo sa demontovať dá, lebo sa bude Pajko striekať
dalej som chcel vyrobiť ten predný pevnosťák, ale to ma asi už prešlo
gumy T3 až o mesiac
výmena ľavého podbehu
stredný tlmič výfuku
všetky tlmiče pruženia
vzduchové hadičky
montáž navijáku
konzervácia podvozku + niekde musím zohnať podblatníky PVC, resp original tie dáke plachty či čo to je tam teraz
čapy na zadných dverách
obal rezervy
strečný nosič + box
rebrík do zadu
interier - Flockovanie, ak niekto vie čo to je, ak nie, rád vysvetlím
Budúci rok: výmena brzdových trubiek a diagnostika bŕzd, prípadná komplet výmena
diagnostika motora...niečo klepe, ale myslel som že ojnica, ale to bude niečo uvolnené z vonkajšej strany na motore
mám manika na výkon motora, čiže mu šupneme pár koní navyše
no a ak ma žena nezadusí, tak asi budem pokračovať dalej ako napr. výmena krížov kardanov a tak ....
ale kde ja chcem na toto čas násjť kua !!!!!!!!!
![:smt021](./images/smilies/021.gif)
|
Ned, 24.07.2011, 20:03 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2031 Bydlisko: Košice
|
to flockovanie je dosť podstatné. Diagnostika bŕzd ten rok môže počkať.
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Ned, 24.07.2011, 21:11 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
Tepes
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 30.12.2010, 23:51 Príspevky: 314 Bydlisko: Poltár
|
sarkazmus Ta neopúšťa ... brzdy som pozrel a brzdia...diagnostiku som myslel celkovú a ked už rozoberiem a venujem čas , tak aj pokúpim a vymením
|
Ned, 24.07.2011, 21:24 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
jenki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2391 Bydlisko: Zvolen
|
![Odpoveď s citáciou Odpoveď s citáciou](./styles/wow_alliance/imageset/sk/icon_post_quote.gif)
keďže som tu bol niekoľkokrát menovaný, doplním k tomu systému odpojovania prednej nápravy na Pajere.
Na Pajere II originál nie sú žiadne voľnobežné náboje. Odpojenie prednej nápravy prebieha v prevodovke (kardan) a rozpojením pravej prednej poloosy. (zubová spojka ovládaná podtlakom) automaticky a synchrónne podľa polohy páky (4H, 4HLc, 4LLc zopnuté).
To 012Roman_0:
keď odpojíš poloosu, neodpojíš diff. Ten sa točí spolu s ľavou poloosou naprázdno stále.
Tento systém na druhej strane umožňuje pripojiť/odpojiť za jazdy prednú nápravu (a dokonca aj uzavrieť medzinápravový diferenciál) až do rýchlosti 100 km/h, čo je hlavne na našich cestách v zime geniálna vec, hlavne keď je na ceste všetko, od suchého asfaltu až po sneh. Žiadne zastavovanie, pribrzďovanie, prepínanie na kolese, nič.
Voľnobežka je zariadenie, ktoré odpojí/pripojí priamo koleso na poloosu. Automatické sú napr. na Patrole GR (Y61) a priradenie prednej nápravy je možné aj za jazdy, po znížení rýchlosti pod 40 km/h. Na odpojenie je niekedy treba cúvnuť 2-3mtere.
Do terénu ich treba ručne prepnúť na kolese do polohy LOCK.
Keď sa pokazia, nahradzujú sa manuálnymi voľnobežkami (automaty sú veľmi drahé) a tam treba vždy na pripojenie prednej nápravy zastaviť, vystúpiť, prepnúť a až potom ísť ďalej.
Toto ale na Pajere nie je potrebné, tam voľnobežky nie sú vôbec.
A k tomu ET, už to tu bolo ... ale dobre:
![Obrázok](http://www.4x4club.sk/forum/userpix/1662_vysvetlenieet_1.jpg)
_________________ Jenki
Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané
|
Pon, 25.07.2011, 9:33 |
|
![](./styles/wow_alliance/theme/images/spacer.gif) |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|