Dnes je utorok 4. novembra 2025, meniny má Karol a zajtra Imrich  
	 
	
  
  
 
 
	
	 
  
	
			
	
	 Mitsubishi Pajero 3.5 V6 r.v. 1995   
	
        
        
            | Autor | 
            Správa | 
         
        
			| 
				
				 farky 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Štv, 11.11.2010, 21:56 Príspevky: 462 Bydlisko: Nitra
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						tomasb: žiadna veda, vyhodíš kužel čapu z náboja, povolíš 3 šroby M8, ktore držia čap  na ramene, vybereš gulový čap, priložíš ho k ramenu zdola (nie z hora ako bolo pôvodne) podotahuješ... ak sa ti podarí bezproblémov vyhodiť kužel čapu z náboja tak je to robota na 20 minut obidve strany, nafotené nemám    
ja som po tomto dával dopredu AVM aby homokĺby neboli nonstop tak zaťažené pri vačšom vyvesení kolies  
					
						_________________Pajero SWB 2,8TD, + navijak, Toyo MT Pajero LWB  2,8TD automat, budúca leštenka    
					
  
			 | 
		 
		
			| Sob, 23.07.2011, 20:59 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Tepes 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Štv, 30.12.2010, 23:51 Príspevky: 316 Bydlisko: Poltár
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 tomasb ... kašlem ja asi na pevnosťák !!! ... kade idem, tade ho borci majú nahodený a ako sa poznám, tak mňa určite orgán zastaví ... je jedno, či chodí človek často OFF alebo po ceste...raz Ta zastavia a máš čo si chcel
 nemôžem si dovolit, aby som sa vybral na výlet a pokazil mi orgán pokutou náladu na pol roka ! ... budem si to musiet poriadne premyslieť 
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 24.07.2011, 18:26 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Tepes 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Štv, 30.12.2010, 23:51 Príspevky: 316 Bydlisko: Poltár
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Farky...co je AVM ? 
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 24.07.2011, 18:29 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 farky 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Štv, 11.11.2010, 21:56 Príspevky: 462 Bydlisko: Nitra
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 jeden z výrobcov  manuálnych volnobežiek 
					
						_________________Pajero SWB 2,8TD, + navijak, Toyo MT Pajero LWB  2,8TD automat, budúca leštenka    
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 24.07.2011, 18:47 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Tepes 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Štv, 30.12.2010, 23:51 Príspevky: 316 Bydlisko: Poltár
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 a povie mi už niekto, na čo slúžia voľnobežky ???...bud som vtedy chýbal na hodine, alebo to nesprávne nazývate ! 
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 24.07.2011, 19:07 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 tomasb 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Uto, 05.01.2010, 20:33 Príspevky: 360 Bydlisko: Banská Bystrica
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						tepes - tak ako mame my spravene a ani raz nebol problem, na stk mal trosku zmrastenu tvar ale preslo to     
volnobezka sa nachadza na naboji predneho kolesa,a ak to dobre nazvem, tak ti pripoji naboj o poloos sa da povedat. dufam ze ma chalani s definiciou opravia ak som to zmrvil     , a mas viac druhov, na pajku su automaticke,cize nic s nimi nerobis,a potom mas take kde si rucne prepinas na lock a free  
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 24.07.2011, 19:10 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 012Roman_0 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Ned, 27.12.2009, 20:08 Príspevky: 583 Bydlisko: Martin
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Volnobežka odpojí predný diferencial,takže ako keby tam ani nebol, vypína sa to na ceste kôli spotrebe paliva.     (a pokiaľ viem tak je to najslabší článok predku,takže keby malo čosi povoliť,tak je to práve tá volnobežka. Ak sa mýlim prosím opravte ma      )  
					
						 _________________ Suzuki vitara OME 
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 24.07.2011, 19:18 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 pavol2078 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 04.03.2010, 19:40 Príspevky: 1447 Bydlisko: povazska bystrica
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 roman sa trafil presne ale v mojom pirpade a v pripade mojho pajera ma poucil jenki ze volnobezky ale tvrdobezky ... nemam  vzhladom nato ze mam superselekt neviem co je pravdy natom...takze nemusim cuvat pre vycvaknutie volnobeziek ked davam z 4x4 na 4x2 
					
						_________________Myšiak 2,8TD,+8cm hore -pevnosťák ARB, HELLA 181,PMR,CB,Super Swamper 33",gurtna, dobrá duša za volantom   OFFROAD CLUB LÚKY 
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 24.07.2011, 19:22 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 tomasb 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Uto, 05.01.2010, 20:33 Príspevky: 360 Bydlisko: Banská Bystrica
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 roman - myslim ze diferencial ani nie, ide o to,aby ti naboj netocil zbytocne poloosou a tym padom aj diferakom,cize odpajas poloos od naboja ci ? 
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 24.07.2011, 19:22 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 012Roman_0 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Ned, 27.12.2009, 20:08 Príspevky: 583 Bydlisko: Martin
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Tomasb -  no veď áno, odpojíš poloosu a spolu s ňou aj diff ... a tým pádom menši odpor a tým pádom menšia spotreba nie?    
EDIT : a áno keď sa to netočí tak sa to aj neopotrebuváva (uff ťažké to slovo     )  
					
						 _________________ Suzuki vitara OME 
					
							
  
							
    							Naposledy upravil 012Roman_0 dňa Ned, 24.07.2011, 19:35, celkovo upravené 1 
    						 
						
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 24.07.2011, 19:31 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 pavol2078 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Štv, 04.03.2010, 19:40 Príspevky: 1447 Bydlisko: povazska bystrica
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						trosku sme od temy  poskocili tak ja sa pytam TEPES povedz nam ake upravy mas naplane  pojde auto hore a vzhladom nato ze ma kratasa a dvyhanie na trol strunach pozor na zqalomenie kardanu treba podlozku   ?nejake pneu?.....  
					
						_________________Myšiak 2,8TD,+8cm hore -pevnosťák ARB, HELLA 181,PMR,CB,Super Swamper 33",gurtna, dobrá duša za volantom   OFFROAD CLUB LÚKY 
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 24.07.2011, 19:35 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Tepes 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Štv, 30.12.2010, 23:51 Príspevky: 316 Bydlisko: Poltár
				 
				 
			 | 
			
				  
				   
					
						sa tu riadne vadite s tyma tvrdobeskami     
tiež mám Super Slect
 No prerábka...Pajkom chcem viac behať po asfalte a v zime teda po snehu ( hory )...mám možnosť aj terén, ale vubec sa mi nekce ho riadiť po každej ceste a toho blata tolko naondie na podvozok a do dutín, že už uvažujem, čím ľahkým tie dutiny vyplním
 Konkrétne začínam s demontážou všetkého, čo sa demontovať dá, lebo sa bude Pajko striekať
 dalej som chcel vyrobiť ten predný pevnosťák, ale to ma asi už prešlo
 gumy T3 až o mesiac
 výmena ľavého podbehu
 stredný tlmič výfuku
 všetky tlmiče pruženia
 vzduchové hadičky
 montáž navijáku
 konzervácia podvozku + niekde musím zohnať podblatníky PVC, resp original tie dáke plachty či čo to je tam teraz
 čapy na zadných dverách
 obal rezervy
 strečný nosič + box
 rebrík do zadu
 interier - Flockovanie, ak niekto vie čo to je, ak nie, rád vysvetlím
 Budúci rok: výmena brzdových trubiek a diagnostika bŕzd, prípadná komplet výmena
 diagnostika motora...niečo klepe, ale myslel som že ojnica, ale to bude niečo uvolnené z vonkajšej strany na motore
 mám manika na výkon motora, čiže mu šupneme pár koní navyše
 no a ak ma žena nezadusí, tak asi budem pokračovať dalej ako napr. výmena krížov kardanov a tak ....
 ale kde ja chcem na toto čas násjť kua !!!!!!!!!  
    
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 24.07.2011, 20:03 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 marisko 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2029 Bydlisko: Košice
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 to flockovanie je dosť podstatné. Diagnostika bŕzd ten rok môže počkať. 
					
						 _________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4 
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 24.07.2011, 21:11 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Tepes 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Štv, 30.12.2010, 23:51 Príspevky: 316 Bydlisko: Poltár
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 sarkazmus Ta neopúšťa ... brzdy som pozrel a brzdia...diagnostiku som myslel celkovú a ked už rozoberiem a venujem čas , tak aj pokúpim a vymením 
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 24.07.2011, 21:24 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 jenki 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26 Príspevky: 2389 Bydlisko: Zvolen
				 
				 
			 | 
			
				  
				   
					
						keďže som tu bol niekoľkokrát menovaný, doplním k tomu systému odpojovania prednej nápravy na Pajere.
 Na Pajere II originál nie sú žiadne voľnobežné náboje. Odpojenie prednej nápravy prebieha v prevodovke (kardan) a rozpojením pravej prednej poloosy. (zubová spojka ovládaná podtlakom) automaticky a synchrónne podľa polohy páky (4H, 4HLc, 4LLc zopnuté).
 To 012Roman_0:
 keď odpojíš poloosu, neodpojíš diff. Ten sa točí spolu s ľavou poloosou naprázdno stále. 
 Tento systém na druhej strane umožňuje pripojiť/odpojiť  za jazdy prednú nápravu (a dokonca aj uzavrieť medzinápravový diferenciál) až do rýchlosti 100 km/h, čo je hlavne na našich cestách v zime geniálna vec, hlavne keď je na ceste všetko, od suchého asfaltu až po sneh. Žiadne zastavovanie, pribrzďovanie, prepínanie na kolese, nič.
 Voľnobežka je zariadenie, ktoré odpojí/pripojí priamo koleso na poloosu. Automatické sú napr. na Patrole GR (Y61) a priradenie prednej nápravy je možné aj za jazdy, po znížení rýchlosti pod 40 km/h. Na odpojenie je niekedy treba cúvnuť 2-3mtere. 
 Do terénu ich treba ručne prepnúť na kolese do polohy LOCK.
 Keď sa pokazia, nahradzujú sa manuálnymi voľnobežkami (automaty sú veľmi drahé) a tam treba vždy na pripojenie prednej nápravy zastaviť, vystúpiť, prepnúť a až potom ísť ďalej.
 Toto ale na Pajere nie je potrebné, tam voľnobežky nie sú vôbec.
 A k tomu ET, už to tu bolo ... ale dobre:
   
					
						 _________________ Jenki
  Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition Pajerko II,  3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pon, 25.07.2011, 9:33 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
	
		 | 
	 
	
	 
	
	
 
	 
	
	
		Kto je on-line | 
	 
	
		Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný  | 
	 
	 
 
	 | 
	Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
  | 
 
 
 
	 |