| Dnes je nedela 26. októbera 2025, meniny má Demeter a zajtra Sabína 
 
 
 
 
	
	
		
			|   | Stránka 1 z 1 
 | [ Príspevkov: 8 ] |  |  
        
        
            | Autor | Správa |  
			| petertn OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
 Príspevky: 1253
 Bydlisko: Trenčín
   | Dnes som sa od jedneho znameho dozvedel ze Jeep Grand ...... ma moznost vypnutia turba. Vypinalo sa to vraj na volnobehu.
Moze to niekto potvrdit?
 Ako je to riesene? A zaujimalo by ma ci by sa to dalo namontovat aj do Patrola.
 
 V pripade pokazenia turba sa da realizovat odstranenie turba a jazdit na tom? Ak ano co je potrebne spravit?
 _________________
 na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
 Nikdy nesúper s blbcom.
 Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
 "Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
 
 
 |  
			| Štv, 01.02.2007, 16:33 | 
					
					     |  
		|  |  
			| Xader 
					
				   |   Kokos , nam sa raz na Passat 1.9TDI 110k odpalilo turbo a jazdili sme normalne bez neho asi 2 tyzdne kym sme cakali na nove    auto bolo hnile,ale Feliciu 1.3 som vzdy na tom predbehol    tusim sa to po tych dvoch tyzdnoch aj nejako upravilo a akoby viac tahalo    ale jazdit bez turba urcite ide..   
 
 |  
			| Štv, 01.02.2007, 17:14 | 
					
					 |  
		|  |  
			| palo-cherokee koumák 
					Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
 Príspevky: 4319
 Bydlisko: ZA
   | no Grand, ak je diesel, tak buď VM motori 2,5 TD alebo 3,1 TD - teda klasický turbovaný diesel a tam sa turbo len tak vypnúť nedá. 
 alebo novší s CRD motorom (Daimler/Chrysler(MB)), 2,8 alebo 3,0 V6 - ten má, pokiaľ viem, meniteľnú geometriu lopatiek turba.
 a ak je to benzín, tak bez turba 4,0 5,2 a 5,9 je klasika, 4,7 tiež
 5,7  alebo 6,1 V8 HEMI - tie majú MDS (Multi Displacement system), odpájanie valcov podľa potreby. Takže ak nepotrebuješ výkon, tak ideš na 4 valce a šetríš palivo
 ale o nejakom odpojiteľnom turbe neviem 
 (ale nevylučujem že možno je    )
 
 |  
			| Štv, 01.02.2007, 17:25 | 
					
					     |  
		|  |  
			| Milan OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
 Príspevky: 3313
 Bydlisko: Nitra
   | Turbo sa toci stale,aj na volnobehu.Az na to ze dava do sania mensi tlak vzduchu. _________________
 Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
 
 
 |  
			| Štv, 01.02.2007, 19:38 | 
					
					   |  
		|  |  
			| petertn OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
 Príspevky: 1253
 Bydlisko: Trenčín
   | ok, takze ked mi prdne turbo je lepsie jazdit s nim alebo bez neho.
Ak bez neho co treba spravit?
 Hovorime o diesely. Ze by Patrol?
 _________________
 na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
 Nikdy nesúper s blbcom.
 Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
 "Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
 
 
 |  
			| Pia, 02.02.2007, 1:11 | 
					
					     |  
		|  |  
			| MoostanQue Mašinista 
					Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
 Príspevky: 1111
   | Ja v Patrole turbo nemam      ... ale ide to, nestazujem sa   _________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..    
 
 |  
			| Pia, 02.02.2007, 5:27 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Martin 4 Trvalá prekážka 
					Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
 Príspevky: 3197
 Bydlisko: nr
   |  Turbo sa dosť dobre odpojiť nedá.  Motor je navrhnutý na nejaký tlak v sacom zberači. Buď atmosférický (bez turba) alebo nejaký vyšší (s turbom alebo iným dúchadlom, (roots, G-lader, odstredivé mechanické...)). Od toho sa odvíja spústa iných naladení (kompresný pomer, časovanie ventilov, vstrekovaná dávka). Prepĺňaný diesel bez turba bude učinená mrtvola. To sa prejavuje aj v prechodových režimoch pri akcelerácii keď sa prejaví "turbodiera" (turbinka sa ešte neroztočila a v saní nie je predpísaný tlak) , auto nejde a kadí (pre toto je napr. metodika MDPT SR o meraní emisii extra pre Td motory holý nezmysel) . 
 Keď už, tak sa môže meniť geometria rozvádzača turbinky a tým sa mení jej charakteristika pri rôznych režimoch. Tá zmena sa práve najčastejšie upravuje čiptuningom Tdi motorov a tak sa dosiahne vyšší moment a výkon.
 
 Niektoré velké americké motory ale mávajú možnosť pri nízkom zaťažení odstaviť časť valcov. Ventily zostanú zatvorené a nevstrekuje sa do nich palivo. Z osemvalca sa tak na volnobeh a pri malom výkone stane šesťvalec alebo štvorvalec.
 
 
 |  
			| Pia, 02.02.2007, 11:49 | 
					
					     |  
		|  |  
			| Milan OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
 Príspevky: 3313
 Bydlisko: Nitra
   | Masina ti pojde stale,aj bez turba.Len sa ti to prejavi na zvysenej spotrebe a autak bude lenivsi.A ak ti to nebude vadit,mozes tak chodit stale.Na Aviu co som kedysi mal som namontoval ventilator na kurenie z Avie,ten pretlacal odpor vzduchoveho filtra a masina bola zivsia.A to bol len ventilator a bolo to citit. _________________
 Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
 
 
 |  
			| Pia, 02.02.2007, 11:50 | 
					
					   |  
		|  |  
		|  |  
	
		
			|   | Stránka 1 z 1 
 | [ Príspevkov: 8 ] |  |  
 
	
		| Kto je on-line |  
		| Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |  
 
	|  | Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
 Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
 
 |  
 |