Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 16.05.2025, 8:10
Dnes je piatok 16. mája 2025, meniny má Svetozár a zajtra Gizela




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 8 ] 
 Vypnutie turba 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Dnes som sa od jedneho znameho dozvedel ze Jeep Grand ...... ma moznost vypnutia turba. Vypinalo sa to vraj na volnobehu.
Moze to niekto potvrdit?
Ako je to riesene? A zaujimalo by ma ci by sa to dalo namontovat aj do Patrola.

V pripade pokazenia turba sa da realizovat odstranenie turba a jazdit na tom? Ak ano co je potrebne spravit?

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Štv, 01.02.2007, 16:33
Profil ICQ
Odpoveď s citáciou
Poslať 
:shock:
Kokos , nam sa raz na Passat 1.9TDI 110k odpalilo turbo a jazdili sme normalne bez neho asi 2 tyzdne kym sme cakali na nove :-D auto bolo hnile,ale Feliciu 1.3 som vzdy na tom predbehol :D tusim sa to po tych dvoch tyzdnoch aj nejako upravilo a akoby viac tahalo :-) ale jazdit bez turba urcite ide.. :-)


Štv, 01.02.2007, 17:14
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no Grand, ak je diesel, tak buď VM motori 2,5 TD alebo 3,1 TD - teda klasický turbovaný diesel a tam sa turbo len tak vypnúť nedá.

alebo novší s CRD motorom (Daimler/Chrysler(MB)), 2,8 alebo 3,0 V6 - ten má, pokiaľ viem, meniteľnú geometriu lopatiek turba.

a ak je to benzín, tak bez turba 4,0 5,2 a 5,9 je klasika, 4,7 tiež

5,7 alebo 6,1 V8 HEMI - tie majú MDS (Multi Displacement system), odpájanie valcov podľa potreby. Takže ak nepotrebuješ výkon, tak ideš na 4 valce a šetríš palivo

ale o nejakom odpojiteľnom turbe neviem
(ale nevylučujem že možno je :-) )


Štv, 01.02.2007, 17:25
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3298
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Turbo sa toci stale,aj na volnobehu.Az na to ze dava do sania mensi tlak vzduchu.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Štv, 01.02.2007, 19:38
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ok, takze ked mi prdne turbo je lepsie jazdit s nim alebo bez neho.
Ak bez neho co treba spravit?
Hovorime o diesely. Ze by Patrol?

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Pia, 02.02.2007, 1:11
Profil ICQ
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja v Patrole turbo nemam :( ... ale ide to, nestazujem sa :twisted:

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pia, 02.02.2007, 5:27
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Turbo sa dosť dobre odpojiť nedá. Motor je navrhnutý na nejaký tlak v sacom zberači. Buď atmosférický (bez turba) alebo nejaký vyšší (s turbom alebo iným dúchadlom, (roots, G-lader, odstredivé mechanické...)). Od toho sa odvíja spústa iných naladení (kompresný pomer, časovanie ventilov, vstrekovaná dávka). Prepĺňaný diesel bez turba bude učinená mrtvola. To sa prejavuje aj v prechodových režimoch pri akcelerácii keď sa prejaví "turbodiera" (turbinka sa ešte neroztočila a v saní nie je predpísaný tlak) , auto nejde a kadí (pre toto je napr. metodika MDPT SR o meraní emisii extra pre Td motory holý nezmysel) .

Keď už, tak sa môže meniť geometria rozvádzača turbinky a tým sa mení jej charakteristika pri rôznych režimoch. Tá zmena sa práve najčastejšie upravuje čiptuningom Tdi motorov a tak sa dosiahne vyšší moment a výkon.

Niektoré velké americké motory ale mávajú možnosť pri nízkom zaťažení odstaviť časť valcov. Ventily zostanú zatvorené a nevstrekuje sa do nich palivo. Z osemvalca sa tak na volnobeh a pri malom výkone stane šesťvalec alebo štvorvalec.


Pia, 02.02.2007, 11:49
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3298
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Masina ti pojde stale,aj bez turba.Len sa ti to prejavi na zvysenej spotrebe a autak bude lenivsi.A ak ti to nebude vadit,mozes tak chodit stale.Na Aviu co som kedysi mal som namontoval ventilator na kurenie z Avie,ten pretlacal odpor vzduchoveho filtra a masina bola zivsia.A to bol len ventilator a bolo to citit.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Pia, 02.02.2007, 11:50
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 8 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: