Dnes je piatok 16. mája 2025, meniny má Svetozár a zajtra Gizela
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 8 ] |
|
Autor |
Správa |
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|
Dnes som sa od jedneho znameho dozvedel ze Jeep Grand ...... ma moznost vypnutia turba. Vypinalo sa to vraj na volnobehu.
Moze to niekto potvrdit?
Ako je to riesene? A zaujimalo by ma ci by sa to dalo namontovat aj do Patrola.
V pripade pokazenia turba sa da realizovat odstranenie turba a jazdit na tom? Ak ano co je potrebne spravit?
_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
|
Štv, 01.02.2007, 16:33 |
|
 |
Xader
|
Kokos , nam sa raz na Passat 1.9TDI 110k odpalilo turbo a jazdili sme normalne bez neho asi 2 tyzdne kym sme cakali na nove  auto bolo hnile,ale Feliciu 1.3 som vzdy na tom predbehol  tusim sa to po tych dvoch tyzdnoch aj nejako upravilo a akoby viac tahalo  ale jazdit bez turba urcite ide.. 
|
Štv, 01.02.2007, 17:14 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
no Grand, ak je diesel, tak buď VM motori 2,5 TD alebo 3,1 TD - teda klasický turbovaný diesel a tam sa turbo len tak vypnúť nedá.
alebo novší s CRD motorom (Daimler/Chrysler(MB)), 2,8 alebo 3,0 V6 - ten má, pokiaľ viem, meniteľnú geometriu lopatiek turba.
a ak je to benzín, tak bez turba 4,0 5,2 a 5,9 je klasika, 4,7 tiež
5,7 alebo 6,1 V8 HEMI - tie majú MDS (Multi Displacement system), odpájanie valcov podľa potreby. Takže ak nepotrebuješ výkon, tak ideš na 4 valce a šetríš palivo
ale o nejakom odpojiteľnom turbe neviem
(ale nevylučujem že možno je  )
|
Štv, 01.02.2007, 17:25 |
|
 |
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3298 Bydlisko: Nitra
|
Turbo sa toci stale,aj na volnobehu.Az na to ze dava do sania mensi tlak vzduchu.
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Štv, 01.02.2007, 19:38 |
|
 |
petertn
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1254 Bydlisko: Trenčín
|
ok, takze ked mi prdne turbo je lepsie jazdit s nim alebo bez neho.
Ak bez neho co treba spravit?
Hovorime o diesely. Ze by Patrol?
_________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."
|
Pia, 02.02.2007, 1:11 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Ja v Patrole turbo nemam  ... ale ide to, nestazujem sa 
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Pia, 02.02.2007, 5:27 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|

Turbo sa dosť dobre odpojiť nedá. Motor je navrhnutý na nejaký tlak v sacom zberači. Buď atmosférický (bez turba) alebo nejaký vyšší (s turbom alebo iným dúchadlom, (roots, G-lader, odstredivé mechanické...)). Od toho sa odvíja spústa iných naladení (kompresný pomer, časovanie ventilov, vstrekovaná dávka). Prepĺňaný diesel bez turba bude učinená mrtvola. To sa prejavuje aj v prechodových režimoch pri akcelerácii keď sa prejaví "turbodiera" (turbinka sa ešte neroztočila a v saní nie je predpísaný tlak) , auto nejde a kadí (pre toto je napr. metodika MDPT SR o meraní emisii extra pre Td motory holý nezmysel) .
Keď už, tak sa môže meniť geometria rozvádzača turbinky a tým sa mení jej charakteristika pri rôznych režimoch. Tá zmena sa práve najčastejšie upravuje čiptuningom Tdi motorov a tak sa dosiahne vyšší moment a výkon.
Niektoré velké americké motory ale mávajú možnosť pri nízkom zaťažení odstaviť časť valcov. Ventily zostanú zatvorené a nevstrekuje sa do nich palivo. Z osemvalca sa tak na volnobeh a pri malom výkone stane šesťvalec alebo štvorvalec.
|
Pia, 02.02.2007, 11:49 |
|
 |
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3298 Bydlisko: Nitra
|
Masina ti pojde stale,aj bez turba.Len sa ti to prejavi na zvysenej spotrebe a autak bude lenivsi.A ak ti to nebude vadit,mozes tak chodit stale.Na Aviu co som kedysi mal som namontoval ventilator na kurenie z Avie,ten pretlacal odpor vzduchoveho filtra a masina bola zivsia.A to bol len ventilator a bolo to citit.
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Pia, 02.02.2007, 11:50 |
|
 |
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 8 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|