Dnes je štvrtok 3. júla 2025, meniny má Miloslav a zajtra Prokop
Autor |
Správa |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
asi som sa nechal uniesť revolučnosťou tej myšlienky.  skutočne to vyzerá na zle vyloženie si textu.
ale aj tak by bolo fajn keby to Dado jednoznačne vylúčil. Ale liezť pod auto teraz... si neviem predstaviť ani ja.
|
Ned, 11.01.2009, 16:28 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
diesel píše: ale aj tak by bolo fajn keby to Dado jednoznačne vylúčil. Ale liezť pod auto teraz... si neviem predstaviť ani ja.
 , nieze pod auto, teraz by som neliezol anilen do auta pokial stoji odvcera pred barakom.
_________________ zelena mrdka
|
Ned, 11.01.2009, 20:54 |
|
 |
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|

Pal tento obrazok je uz v principe blbost... ak bude za redukckou dvojkriz , tak urcite nebude prvy kriz znasat vsetok uhol a druhy ziaden. At kriz do diffu.... princip kardanu je prave jeho zaklon... nie priamka. pal píše: Proste to MUSI byt priame. Ak niekto neveriobrazku vrchnemu, tak na spodnom je mozne vidiet 2 spravne sposoby zuhlovania KH.  Okrem bezneho spodneho setupu je mozny aj ten horny sposob. Tento princip vyuziva aj CV kardan, alias dvojkriz. Len hriadel medzim spodnym a hornym krizom je zmenseny na minimum. Tym padom je vystupna uhlova rychlost z CV krizu konstantna!!! Uz nieje porebne ju upravovat kadejakymi polovicami uhlov vystupu z rozvodovky. Uz jedine priamo, lebo iba pri nulovom uhle je mozne udrzat konstantnu uhlovu rychlost. Druha alternativa je pouzitie homoklbu za dvojkrizom. Alebo este jeden dvojkriz pri dife. potom je uz oplne jedno kde su ake uhly. Toto je bez debaty, a nechapem ako moze chlapik ktory sa tym zivi tvrdit opak. To o niecom svedci...
Tymto vyvracias prvy obrazec... toto je realny princip vyuzitia kardanu.
Dalsia vec, mal som to zmontovane tak ako popisujes - povodne , zadny diff smeroval subezne s hriadelom kardanu, je to blbost..
to co mi sprtka vysvetlil a ukazal realne funguje a nasvedcuje tomu aj nove nastavenie sklonu zadneho diffu , vybracie su minimalne. To co zostalo prestane po par kilometroch, pravdepodobne to bude mat za pricinu stuhnute mazivo v krizoch kardanu.
_________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,
|
Ned, 11.01.2009, 22:02 |
|
 |
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|

pal píše: strukturalna rada v knihach bola : dvojkriz rozklada za predpokladu spravnej funcie stredovej gule uhol sklonu na 1/2 = ak zaklon kardanu voci redukcke je 10st., tak uhlkazdeho s dvoch krizov je 5st. , pricom uhol uvodneho a koncoveho kriza maju byt rovnake ...
Az teraz som si vsimol ze napisane to je dobre, len ste si to vratane chlapika servismana zle vylozili. V ten vete je rozobrana funkcia dvojkriza, nie celeho CV kardanu!!! pricom uhol uvodneho a koncoveho kriza maju byt rovnake ... Uvodny a koncovy kriz v tejto vete ale reprezentuje dva krize v dvojkrizi. Ten treti o ktorom sa bavime tu uz spominany nieje!
aj servisak si myslel ze chcem vediet zaklon koncoveho kriza s dvojkriza, ale v tom sme si prisli na jasno ze tu to je v pripade spravnej funkcie gule v strede vzdy 1/2 s celkoveho sklonu redukcka-kardan, ae potom som sa dzadoval spravneho sklonu koncoveho kriza na strane diffu a tam odpovedal ze ten musi byt vzdy taky ako sklon prveho , teda ak na prvom dvojkrizi je sklon 10st. na koncovom jednoduchom krizi je spravny 5st. a funguje to...
_________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,
|
Ned, 11.01.2009, 22:09 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
fajer, nulový uhol zlomu pri diferáku nemusí byť nezmysel...môže byť nachystaný pre krátkodobé prepruženia.
chcelo by to k Tvojej skúsenosti pripojiť ešte dadovú a prisámbohu zvesím predný kardan a začnem testovať či dvojkríž sám o sebe odstraňuje kolísanie uhlových rýchlostí... 
|
Ned, 11.01.2009, 22:28 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
Ten obrazok som si nevymyslel sam. To som stiahol hned z prveho webu co som nasiel. Obrazky si vobec v nicom neodporuju.
To ze kardan nemoze vstupovat do difu priamo je tiez absolutna hlupost.
Proste je nemam ziadnu vlastnu teoriu o kinematike kardanovych hriadelov, len prezentujem to co tvrdi a pouziva cely svet. Ten prispevok mi skoro oko vypichol ked som ho zbadal, tak preto som tak zasadne reagoval.
Najdi fajer nejaky web ktory potvrdi tvoju a kardanservismanovu teoriu a rad sa nieco priucim.
_________________ zelena mrdka
|
Ned, 11.01.2009, 22:46 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
Ma napadlo ze aj pre neveriacich predvediem nejake to kuzlo krok za krokom:

_________________ zelena mrdka
|
Ned, 11.01.2009, 22:55 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Ved prave cely svet tvrdi jedno a mozno prideme na nieco uplne ine.
Tu davaju za pravdu tvrdeniam Diesela a fajera.
http://www.4x4nazory.cz/phpBB2/viewtopi ... 7&start=45
|
Pon, 12.01.2009, 7:03 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
no nič, kde zlyhávajú teoretické argumenty musí prísť overenie pokusom...
argumentom totiž nieje ani to čo spomenul pal...že načo by potom bol dvojkríž...no napríklad len na zvýšenie možného zalomenia.
nikto z nás nevie teoreticky dokázať či rovnakým smerom zalomené dva kríže vynulujú efekt trhaného točenia sa, všetko je to len opieranie sa o, a viera v tvrdenia a krezby.
|
Pon, 12.01.2009, 8:18 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Dieselko ak by si sa chcel nudiť tak jeden volne ložený predný kardan sa u mňa doma vála  možeš prísť ku mne a dovolím Ti ho ošahať a potočiť 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 12.01.2009, 9:19 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|

diesel píše: argumentom totiž nieje ani to čo spomenul pal...že načo by potom bol dvojkríž...no napríklad len na zvýšenie možného zalomenia.
V primare sa na zvysenie mozneho zalomenia nepouziva z dovodu vacsieho uhla ohybu. Klasicky kardan je mozne zalomit omnoho viacej. Ale tu uz nastava problem pri vysokych otackach, kedy kardan na svojej dlzke prilis rychlo meni svoju uhlovu rychlost. Cize vibracie a mala zivotnost.
Prave preto sa dvojkriz na velke otacky a velke zalomenia poouziva. Zname elipticke kolisanie uhlovych rychlosti nastava iba v strednom diele dvojkriza. Ten ma ale voci celej dlzke klasickeho kardanu omnohy mensii moment zotrvacnosti, cize jeho kmitanie nieje take citelne - teda nieje ho citit vo vysokych otackach ako to je v pripade kalasickeho kardanu. V nizkych mozu kludne nastavat rezonancie spolu s inou vlastnou frekf. roznych sucasti vozidla. Preto to moze Dadovi vibrovat (velke zalomenie kardanu) Ako pisal marty - treba zmenit zalomenie - pouzit Hi-pinion napravu z XJcka.
Proste cast kardanoveho hriadela za dvojkrizom ma KONSTANTNU uhlovu rychlost! POtom uz nesmie pred vstupom do dfiu prist ku ziadnym zmenam - preto musi byt vstup z kardanu priamo do difu. Samozrejme pri inom zatazeni napravy sa uhol meni. Pri bebznom pouzivani je tato zmena minimalna - uhol sa meni +-2 stupne. Pri vacsich chodoch napravy je uz ale nutre prisposobit celu geometriu zavesenia tak, aby aj pri prepruzeni nedoslo ku prudkej zmene uhla vstupu do difu.
_________________ zelena mrdka
|
Pon, 12.01.2009, 10:41 |
|
 |
Majod
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32 Príspevky: 647 Bydlisko: Ko PD
|
Ja by som sa pridal na stranu Paliho a uvediem priklad Vetrieska ma ako homoklby dvoj kríž a je to jednak preto aby bol dosiahnutý dosť velký uhol pre natočenie kolies a tiež konštantna uhlová rýchlosť.
_________________ UAZ,,Wrangler CRD
|
Pon, 12.01.2009, 12:28 |
|
 |
dado
Legenda Offroadu
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
|
Majod píše: Ja by som sa pridal na stranu Paliho a uvediem priklad Vetrieska ma ako homoklby dvoj kríž a je to jednak preto aby bol dosiahnutý dosť velký uhol pre natočenie kolies a tiež konštantna uhlová rýchlosť.
To je nieco uplne ine. To mam aj ja na ZJ. Toto sem radsej nepletme.
Samozrejme Pal ma v niektorych veciach pravdu. Ale v niektorych sa Pal a aj ostatny opieraju o tvrdenia z inych US for. A v praxi u mna nastal problem.
|
Pon, 12.01.2009, 12:53 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
vyprodukoval som len logický dôkaz...nie geometrický ani praktický...:
- ak sa časť A otáča plynule, a časť B po zalomení o uhol X neplynule, tak po reverznom zachovaní všetkých premenných(uhol, natočenie - natočenie, uhol) zo spojenia A-B pri spojení B-C sa MUSÍ časť C otáčať znovu plynule. tolko veta "dvojkrížová".  a ja som znovu v istote.
je to to isté ako ked sprevodujeme 1:2 a následne 2:1
dado, čo ak sa ti ten nulový uhol pri dife rozhodí až po zaťažení...neviem, len tak nahadzujem. hladal by som inde. 
|
Pon, 12.01.2009, 13:42 |
|
 |
Majod
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32 Príspevky: 647 Bydlisko: Ko PD
|
Dado nie som si istý ,či vieš o čo ide, ja som zjednodušene potvrdil Paliho nazor ,takže ešte raz -ak nieje je konštantna uhlova rýchlosť na konci kardanu pri konštantných otáčkach tak to sposobuje vibracie.Fajer odbornikovi z kardan servisu odporuč doštudovať mechaniku a fyziku.
_________________ UAZ,,Wrangler CRD
|
Pon, 12.01.2009, 13:56 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|