Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 04.07.2025, 17:40
Dnes je piatok 4. júla 2025, meniny má Prokop a zajtra nikto




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 136 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Ďalší
 ZJ predna naprava 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
asi som sa nechal uniesť revolučnosťou tej myšlienky. :smt017 :-D skutočne to vyzerá na zle vyloženie si textu.

ale aj tak by bolo fajn keby to Dado jednoznačne vylúčil. Ale liezť pod auto teraz... si neviem predstaviť ani ja.


Ned, 11.01.2009, 16:28
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
diesel píše:
ale aj tak by bolo fajn keby to Dado jednoznačne vylúčil. Ale liezť pod auto teraz... si neviem predstaviť ani ja.


:), nieze pod auto, teraz by som neliezol anilen do auta pokial stoji odvcera pred barakom.

_________________
zelena mrdka


Ned, 11.01.2009, 20:54
Profil ICQ
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pal píše:
To je uplna kravina co ti chlapik z kardan servisu povedal.
ahha: http://www.4x4wire.com/toyota/tech/driveline/
Obrázok


Pal tento obrazok je uz v principe blbost... ak bude za redukckou dvojkriz , tak urcite nebude prvy kriz znasat vsetok uhol a druhy ziaden.
At kriz do diffu.... princip kardanu je prave jeho zaklon... nie priamka.

pal píše:
Proste to MUSI byt priame. Ak niekto neveriobrazku vrchnemu, tak na spodnom je mozne vidiet 2 spravne sposoby zuhlovania KH.
Obrázok
Okrem bezneho spodneho setupu je mozny aj ten horny sposob. Tento princip vyuziva aj CV kardan, alias dvojkriz. Len hriadel medzim spodnym a hornym krizom je zmenseny na minimum. Tym padom je vystupna uhlova rychlost z CV krizu konstantna!!! Uz nieje porebne ju upravovat kadejakymi polovicami uhlov vystupu z rozvodovky. Uz jedine priamo, lebo iba pri nulovom uhle je mozne udrzat konstantnu uhlovu rychlost. Druha alternativa je pouzitie homoklbu za dvojkrizom. Alebo este jeden dvojkriz pri dife. potom je uz oplne jedno kde su ake uhly.
Toto je bez debaty, a nechapem ako moze chlapik ktory sa tym zivi tvrdit opak. To o niecom svedci...

Tymto vyvracias prvy obrazec... toto je realny princip vyuzitia kardanu.

Dalsia vec, mal som to zmontovane tak ako popisujes - povodne , zadny diff smeroval subezne s hriadelom kardanu, je to blbost..
to co mi sprtka vysvetlil a ukazal realne funguje a nasvedcuje tomu aj nove nastavenie sklonu zadneho diffu , vybracie su minimalne. To co zostalo prestane po par kilometroch, pravdepodobne to bude mat za pricinu stuhnute mazivo v krizoch kardanu.

_________________
KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,


Ned, 11.01.2009, 22:02
Profil WWW
Proviantak
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32
Príspevky: 887
Bydlisko: trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pal píše:
strukturalna rada v knihach bola :
dvojkriz rozklada za predpokladu spravnej funcie stredovej gule uhol sklonu na 1/2 = ak zaklon kardanu voci redukcke je 10st., tak uhlkazdeho s dvoch krizov je 5st. , pricom uhol uvodneho a koncoveho kriza maju byt rovnake ...



Az teraz som si vsimol ze napisane to je dobre, len ste si to vratane chlapika servismana zle vylozili.
V ten vete je rozobrana funkcia dvojkriza, nie celeho CV kardanu!!!
pricom uhol uvodneho a koncoveho kriza maju byt rovnake ...
Uvodny a koncovy kriz v tejto vete ale reprezentuje dva krize v dvojkrizi. Ten treti o ktorom sa bavime tu uz spominany nieje!

aj servisak si myslel ze chcem vediet zaklon koncoveho kriza s dvojkriza, ale v tom sme si prisli na jasno ze tu to je v pripade spravnej funkcie gule v strede vzdy 1/2 s celkoveho sklonu redukcka-kardan, ae potom som sa dzadoval spravneho sklonu koncoveho kriza na strane diffu a tam odpovedal ze ten musi byt vzdy taky ako sklon prveho , teda ak na prvom dvojkrizi je sklon 10st. na koncovom jednoduchom krizi je spravny 5st. a funguje to...

_________________
KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,


Ned, 11.01.2009, 22:09
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
fajer, nulový uhol zlomu pri diferáku nemusí byť nezmysel...môže byť nachystaný pre krátkodobé prepruženia.

chcelo by to k Tvojej skúsenosti pripojiť ešte dadovú a prisámbohu zvesím predný kardan a začnem testovať či dvojkríž sám o sebe odstraňuje kolísanie uhlových rýchlostí... :wink:


Ned, 11.01.2009, 22:28
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ten obrazok som si nevymyslel sam. To som stiahol hned z prveho webu co som nasiel. Obrazky si vobec v nicom neodporuju.
To ze kardan nemoze vstupovat do difu priamo je tiez absolutna hlupost.
Proste je nemam ziadnu vlastnu teoriu o kinematike kardanovych hriadelov, len prezentujem to co tvrdi a pouziva cely svet. Ten prispevok mi skoro oko vypichol ked som ho zbadal, tak preto som tak zasadne reagoval.
Najdi fajer nejaky web ktory potvrdi tvoju a kardanservismanovu teoriu a rad sa nieco priucim.

_________________
zelena mrdka


Ned, 11.01.2009, 22:46
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ma napadlo ze aj pre neveriacich predvediem nejake to kuzlo krok za krokom:

Obrázok

_________________
zelena mrdka


Ned, 11.01.2009, 22:55
Profil ICQ
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ved prave cely svet tvrdi jedno a mozno prideme na nieco uplne ine.

Tu davaju za pravdu tvrdeniam Diesela a fajera.
http://www.4x4nazory.cz/phpBB2/viewtopi ... 7&start=45

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Pon, 12.01.2009, 7:03
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no nič, kde zlyhávajú teoretické argumenty musí prísť overenie pokusom... :roll:

argumentom totiž nieje ani to čo spomenul pal...že načo by potom bol dvojkríž...no napríklad len na zvýšenie možného zalomenia.
nikto z nás nevie teoreticky dokázať či rovnakým smerom zalomené dva kríže vynulujú efekt trhaného točenia sa, všetko je to len opieranie sa o, a viera v tvrdenia a krezby.


Pon, 12.01.2009, 8:18
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4605
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Dieselko ak by si sa chcel nudiť tak jeden volne ložený predný kardan sa u mňa doma vála :-D možeš prísť ku mne a dovolím Ti ho ošahať a potočiť :lol:

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Pon, 12.01.2009, 9:19
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
diesel píše:
argumentom totiž nieje ani to čo spomenul pal...že načo by potom bol dvojkríž...no napríklad len na zvýšenie možného zalomenia.


V primare sa na zvysenie mozneho zalomenia nepouziva z dovodu vacsieho uhla ohybu. Klasicky kardan je mozne zalomit omnoho viacej. Ale tu uz nastava problem pri vysokych otackach, kedy kardan na svojej dlzke prilis rychlo meni svoju uhlovu rychlost. Cize vibracie a mala zivotnost.
Prave preto sa dvojkriz na velke otacky a velke zalomenia poouziva. Zname elipticke kolisanie uhlovych rychlosti nastava iba v strednom diele dvojkriza. Ten ma ale voci celej dlzke klasickeho kardanu omnohy mensii moment zotrvacnosti, cize jeho kmitanie nieje take citelne - teda nieje ho citit vo vysokych otackach ako to je v pripade kalasickeho kardanu. V nizkych mozu kludne nastavat rezonancie spolu s inou vlastnou frekf. roznych sucasti vozidla. Preto to moze Dadovi vibrovat (velke zalomenie kardanu) Ako pisal marty - treba zmenit zalomenie - pouzit Hi-pinion napravu z XJcka.
Proste cast kardanoveho hriadela za dvojkrizom ma KONSTANTNU uhlovu rychlost! POtom uz nesmie pred vstupom do dfiu prist ku ziadnym zmenam - preto musi byt vstup z kardanu priamo do difu. Samozrejme pri inom zatazeni napravy sa uhol meni. Pri bebznom pouzivani je tato zmena minimalna - uhol sa meni +-2 stupne. Pri vacsich chodoch napravy je uz ale nutre prisposobit celu geometriu zavesenia tak, aby aj pri prepruzeni nedoslo ku prudkej zmene uhla vstupu do difu.

_________________
zelena mrdka


Pon, 12.01.2009, 10:41
Profil ICQ
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
Príspevky: 647
Bydlisko: Ko PD
Odpoveď s citáciou
Poslať re
Ja by som sa pridal na stranu Paliho a uvediem priklad Vetrieska ma ako homoklby dvoj kríž a je to jednak preto aby bol dosiahnutý dosť velký uhol pre natočenie kolies a tiež konštantna uhlová rýchlosť.

_________________
UAZ,,Wrangler CRD


Pon, 12.01.2009, 12:28
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3010
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Majod píše:
Ja by som sa pridal na stranu Paliho a uvediem priklad Vetrieska ma ako homoklby dvoj kríž a je to jednak preto aby bol dosiahnutý dosť velký uhol pre natočenie kolies a tiež konštantna uhlová rýchlosť.


To je nieco uplne ine. To mam aj ja na ZJ. Toto sem radsej nepletme.

Samozrejme Pal ma v niektorych veciach pravdu. Ale v niektorych sa Pal a aj ostatny opieraju o tvrdenia z inych US for. A v praxi u mna nastal problem.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Pon, 12.01.2009, 12:53
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
vyprodukoval som len logický dôkaz...nie geometrický ani praktický...:

- ak sa časť A otáča plynule, a časť B po zalomení o uhol X neplynule, tak po reverznom zachovaní všetkých premenných(uhol, natočenie - natočenie, uhol) zo spojenia A-B pri spojení B-C sa MUSÍ časť C otáčať znovu plynule. tolko veta "dvojkrížová". :-D a ja som znovu v istote.

je to to isté ako ked sprevodujeme 1:2 a následne 2:1

dado, čo ak sa ti ten nulový uhol pri dife rozhodí až po zaťažení...neviem, len tak nahadzujem. hladal by som inde. :?


Pon, 12.01.2009, 13:42
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
Príspevky: 647
Bydlisko: Ko PD
Odpoveď s citáciou
Poslať re
Dado nie som si istý ,či vieš o čo ide, ja som zjednodušene potvrdil Paliho nazor ,takže ešte raz -ak nieje je konštantna uhlova rýchlosť na konci kardanu pri konštantných otáčkach tak to sposobuje vibracie.Fajer odbornikovi z kardan servisu odporuč doštudovať mechaniku a fyziku.

_________________
UAZ,,Wrangler CRD


Pon, 12.01.2009, 13:56
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 136 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: