Dnes je piatok 2. mája 2025, meniny má Žigmund a zajtra Galina
Samovypustacie ventilky 4MAD
Autor |
Správa |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
konecne sa mi podarilo zohnat alternativu samovypustakov
o STAUN na nerozoznanie
cena : 50 EUR za 4 ks (sada)
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Ned, 01.02.2009, 8:51 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
No super.
A mám otázočku. Dá sa na tom nadstaviť lubovolný spodný tlak? A ako?
A aký je asi rozdiel tlaku po odpustení medzi jednotlivými kolesami?
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Ned, 01.02.2009, 11:13 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
- dá. Zmenou záťaže spružiny, ktorá drží ventil otovorený. Nastavíš to na rezerve. Vypustíš tlak a zakontruješ krúžok na závite v momente, keď akurát pri požadovanom tlaku zavrie ventil.
- nie je to nejak moc presné. Rozdiely sú nemalé.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Ned, 01.02.2009, 12:09 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
nesuhlasim, rozdiely su take, ako presne nastavis...
so Staunami boli rozdiely na 35kach nepostrehnutelne na beznom manometri (cca 0,2 ATM)
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Ned, 01.02.2009, 12:11 |
|
 |
juroBSP
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 13.12.2006, 22:10 Príspevky: 356 Bydlisko: BA/SE
|

to Kapo
Testoval som STAUNy (mal som zapozicane od michiho) a dopracoval som sa k vysledkom pri ktorych sa slovo "presnost" pouzit urcite neda.
Moja povodna predstava bola taka, ze pneumatiky budu pri jednom extreme (ventil zatoceny maximalne do jednej strany) mat maximalny tlak, ktory sa da nastavit (na SDTAUNoch je to nieco cez 2,0 - tusim 2,1 - presne si napamatam) a potom si odratam, ze treba zatocit ventil trebars 2,5 otacky a budem mat tlak napr. 0,6 (spodny extrem - je tusim 0,4 baru). i s extremnymi hodnotami by som sa uspokojil - horna hodnota - cesta, dolna - teren.
Vysledok bol z mojho pohladu katastrofalny. Nie ze som nedokazal zladit ventily medzi sebou, ale dokonca pri viacnasobnych pokusoch s tym istym ventilom sa mi nepodarilo dopracovat k tej istej nameranej hodnote i ked som ho nijako medzi pokusmi neprestavoval. Ak si dobre pamatam, tak tolerancia bola zhruba taka ako udava Rado, ale mne sa to nezdalo ako zanedbatelna polozka, lebo ak ma jedno koleso 0,4 a druhe 0,6, rozdiel je jedna tretina - co je zle.
Od pouzitia ventilov som ocakaval, ze by mi mali ulahcit zivot - odfukovanie, dofukovanie bez merania. Vysledok bol taky, ze ak by som chcel presnost (to by som chcel), tak merat musim i tak. Potom ale, nepotrebujem specialny ventil.
P.S.
Rado, ospravedlnujem sa za kazenie obchodu (pamatam si, ze som Ti svojho casu telefonoval a take ventily som chcel od Teba kupovat), ale taka je moja skusenost. 
_________________Nissan Patrol K260 - Biely Spaniel = BSP, kratky, 2,8TD

|
Pon, 02.02.2009, 11:45 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Aké je praktické využitie?
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Pon, 02.02.2009, 12:04 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
v pohode o nic nejde , my to puzivame bezne a nemame problem, podotykam vsak ze nikto z nas nema mensie pneu ako 35 " , na malych to nejako extra odskusane nemam
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Pon, 02.02.2009, 12:30 |
|
 |
DanoDEF
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19 Príspevky: 1872 Bydlisko: Východ pri KE
|
... ja to mam odskusane teda STAUN na nieco mensom kolese 33" a vysledok je taky, ze je to pomocka na "rychle" odpustenie vzduchu... natocis na ventil a ides potom si skontrolujes tlak
... rozhodne ak je problemom rozdiel tlaku 0,4 - 0,6 tak to budes musiet vzdy kontrolovat rucne - pruzinou to neustrazis
_________________ Ak mozem vytiahnem....potiahnem.
|
Pon, 02.02.2009, 13:27 |
|
 |
michi
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17 Príspevky: 2388 Bydlisko: Zálesie
|
No keď tu padlo aj moje meno tak dám skúsenosť, bohužiaľ negatívnu.
Snažil som sa to nastaviť na tlak cca 1,2 /lebo BFG/ a problém bol, že zakaždým to deflátor sfúkol na iný tlak. Zaz na 0,8, potom nechal 1,3. Dokonca som bol tak ďaleko, že som to testoval len s jedným na jednej gume ale aj tak sa mi nepodarilo dosiahnuť toleranciu.
Takže ak by ich niekto chcel /origo STAUN/ tak mu ich kľudne pustím.
|
Pon, 02.02.2009, 16:04 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
no, ked to tu tak citam (hoci my to nikdy nemeriame na takych velkych pneu) asi spravim test s tymito ventilmi
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Pon, 02.02.2009, 21:02 |
|
 |
michi
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17 Príspevky: 2388 Bydlisko: Zálesie
|
RADOFFROAD píše: no, ked to tu tak citam (hoci my to nikdy nemeriame na takych velkych pneu) asi spravim test s tymito ventilmi
Keby si bol úspešný, hneď si jedny objednávam /nastavené na 1,1/. Veľa som si od nich sľuboval /ručné sfukovanie ma moc nebaví/ ale nedá sa.
Možno keby som ich chcel nastaviť na 0,4 tak by to šlo, ale to sa na BFG nedá.
|
Pon, 02.02.2009, 23:03 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
ono je aj fakt rozdiel podfukovat Bogger 35 al 37 a BFG 31 al 33 , totiz na velkych kolach je mi sumafuck ci mam 0,4 al. 0,3 al. 0,2  kazdopadne to skusim aj na mensich...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Pon, 02.02.2009, 23:22 |
|
 |
dindaj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34 Príspevky: 1808 Bydlisko: SE
|
Juro BSP ma 37micky
_________________ Bývalý offroadak
|
Pon, 02.02.2009, 23:32 |
|
 |
juroBSP
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 13.12.2006, 22:10 Príspevky: 356 Bydlisko: BA/SE
|
2michi
"Možno keby som ich chcel nastaviť na 0,4 tak by to šlo, ale to sa na BFG nedá."
Tie STAUNy nevedeli udrzat rovnaku hodnotu, ani ked to bolo na maximalnej spodnej hranici (to by malo byt 0,4). Co meranie - to ina hodnota. Je to asi sposobene tym, ze struna vo ventile ktora to reguluje, neposobi pri kazdom stlaceni rovnakou silou (resp. posobi silou s pomerne velkym rozptylom hodnot).
_________________Nissan Patrol K260 - Biely Spaniel = BSP, kratky, 2,8TD

|
Uto, 03.02.2009, 11:14 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
jedna spekulacia. Urcite to bude sposobene aj velkym rozptylom hodnot, ale nemoze mat na to vplyv aj hodnota atmosferickeho tlaku ktora sa celkom rychlo meni? 
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Uto, 03.02.2009, 11:16 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|