Dnes je piatok 1. novembra 2024, meniny má Denis, Denisa a zajtra nikto
Autor |
Správa |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
ako si tu tak nahrávate, čo je lepšie a troška od veci a všetci na vás kašlú, tak mi nedá...
ak vychádzame z Murphyho zákona, že všetko, čo sa môže pokaziť, sa určite pokazí, tak neexistuje žiadne dobré riešenie
ak pripustíme aj nedokonalé riešenie, tak mechanický odpojovač je good, ale triež sa kazí; elektrické ovládanie je tiež cez solenoid, "kapánek" väčší ako sú tie v krabici ovládania navijaka a nemal by sa len tak zlepiť...
ovládanie cez solenoid je dokonalejšie, kvalitnejšie a pohodlnejšie
do kabíny ťahať silové (tie hrubé) dráty je blbosť, solenoid sa ovláda samostatným spínačom najlepšie umiestneným v kabíne, ku ktorému stačí viesť klasický autokáblik; po každom použití navijaka treba hneď solenoid vypnúť, z kabíny je to pohodlné...
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!...
|
Ned, 22.02.2009, 20:17 |
|
|
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Jano JP píše: ovládanie cez solenoid je dokonalejšie, kvalitnejšie a pohodlnejšie
do kabíny ťahať silové (tie hrubé) dráty je blbosť, solenoid sa ovláda samostatným spínačom najlepšie umiestneným v kabíne, ku ktorému stačí viesť klasický autokáblik; po každom použití navijaka treba hneď solenoid vypnúť, z kabíny je to pohodlné...
Ovládanie solenoidu pri jeho zlepení je už bezpredmetné pretože ten už nereaguje na nič. Tam už je jediné riešenie odpojiť hrubé silové káble.
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Ned, 22.02.2009, 20:21 |
|
|
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
a co tak kombinacia odpojovacov jeden elektricky a jeden mechanicky je to sice drahsie ale moznost ze sa zalepia obidva je podla mna miziva
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Ned, 22.02.2009, 20:24 |
|
|
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
Vlado, nehnevaj sa, ale z ktorej si planéty? ak si presvedčený, že mechanika je najlepšia, tak si ju daj, ale nebudeš mať to najlepšie riešenie; origo odpájací solenoid je veľký, stavaný na vysokú záťaž tak, aby sa nezlepil ako tie menšie solenoidy v ovládaní navijaka, aj keď ani tie by sa nemali zlepiť, ale stáva sa;
ak trpíš stihomamom, daj aj solenoid aj mechanický odpojovač, alebo dva-tri solenoidy za sebou, všetky naraz sa isto nezlepia...
ak chceš zistiť niečo objektívnejšie, pýtaj sa ľudí, ktorí skúsili jedno aj druhé a neraď sa z niekym, kto si len myslí, čo je lepšie
to bola dobrá rada ale sprav ako chceš
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!...
|
Ned, 22.02.2009, 20:29 |
|
|
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Jano, vidím že ti dnes ide karta. To čo by som naozaj rád chcel čo sa týka bezpečného odpojenia navijaku, je vedieť, aké prúdy idú od - polu z navijaku k baterke. Moja predstava je práve odpojiť - pol z vonku a s tenšími káblami niekde v mriežke pred chladičom.
Solenoid na solenoid je síce riešenie ale nie také aké hľadám.
.
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Ned, 22.02.2009, 20:39 |
|
|
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
Vlado, karta - nekarta, chcel som len poradiť, no ty sa pýtaš na niečo, o čom si už dopredu skalopevne presvedčený... tuším iní pochopili, že tu škoda radiť a tak čušia a teraz sa dobre bavia...
aké prúdy tam idú z hlavy neviem, mal by si to nájsť pri technických dátach k navijaku
odpájať záporný pól je zlé riešenie nielen pri tomto prípade, v elektrike vôbec
odpájanie v mriežke chladiča - nie moc šťastné riešenie, je tam na rane a porucha na seba nedá dlho čakať
asi treba povedať, prečo dochádza k zlepeniu solenoidov či iných porúch silových kontaktov; poruche predchádza vznik nekvalitného spojenia najčastejšie z dôvodu nečistoty na kontaktoch, zlý kontakt musí prúd prekonávať s väčším odporom, dochádza k hriatiu kontaktu až ho roztopí a zlepí; preto treba takéto veci umiestňovať na čo najmenej atakované miesto
hladaj vlastné riešenia ďalej, ja som tu s radou motivovanou dobrým úmyslom skončil
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!...
|
Ned, 22.02.2009, 20:53 |
|
|
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Jano JP píše: odpájať záporný pól je zlé riešenie nielen pri tomto prípade, v elektrike vôbec
V servisnom manuále pri každom zásahu do elektriky je vždy napísané že najprv odpoj záporný pól baterky.
a týka sa to aj servisovania smeroviek:
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Ned, 22.02.2009, 21:05 |
|
|
Fido
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 29.12.2008, 21:58 Príspevky: 364 Bydlisko: ZM
|
Ale to sa týka len odpajania baterií, a to len koli tomu aby si sa neoprel klučom o kostru kde budeš odpajat + pol.
Ale navijak by si sice - odpojil,ale navijak ako taky by zostal pod napetím
a vieš on je ukostrený aj tým že je primontovaný k autu takže neodporúčam.
_________________SUZUKI Vitara 1.6 16V, Lift +5cm a bodylift +2,5cm,235/75R15 MT Wisentta a Discover M+S,CB, navijak, predný pevnosťák, šekle,Hi-lift zdvihák, gurntne,majak,lopata,kompresor,dynamická gurtňa
|
Ned, 22.02.2009, 21:20 |
|
|
BBMiso
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21 Príspevky: 705 Bydlisko: Banská Bystrica
|
V el.obvode tecie rovnaky prud. od + baterie cez navijak do - pol. koniec.
_________________ Patrol GR Y61, 2,8TD
|
Ned, 22.02.2009, 21:21 |
|
|
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
vlado, ty nie si prípad, ty si diagnóza...
záporný pól baterky treba odpájať prvý, lebo ak budeš odpájať kladný a ťukneš pritom o nejakú kovovú časť kasne, bude sa iskriť...ak prepojíš kľúčom karosériu a - pól na baterke, k ničomu logicky nedôjde
(- ale pozor, sú aj autá, kde kasňa je + a tam treba postupovať opačne)
keď je - pól odpojený, pri prepojení + pólu s karosériou sa už nič nedeje...
pre odpájanie spotrebičov treba odpojiť + pól, nakoľko ak ostáva spotrebič stále pod prúdom (+), len nie je uzavretý oblúk, môže dôjsť k nechcenému uzatvoreniu oblúka...
(napr. u elektroinštalácie na baráku, ak máš vo vypínači prerušený nulak a nie fázu ako správne má byť , v objímke žiarovky máš fázu aj keď je vypínač vypnutý; pri výmene žiarovky tak môžeš ľahko dostať šupu napriek zhasnutému vypínaču...)
už naozaj končím
ps - predbehli ma...
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!...
|
Ned, 22.02.2009, 21:23 |
|
|
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Fido píše: ... by zostal pod napetím a vieš on je ukostrený aj tým že je primontovaný k autu takže neodporúčam.
Dobrý postreh, vďaka, zajtra premerám či upevnenie je spojené s - kontaktom na navijaku. Ak to je spojené, tak tade naozaj cesta nevedie.
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Ned, 22.02.2009, 21:25 |
|
|
VladoKE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 08.02.2007, 20:56 Príspevky: 828 Bydlisko: Košice
|
Jano JP píše: vlado, ty nie si prípad, ty si diagnóza...
Skús sa správať slušne, už druhý príspevok v jednej farbe.
_________________ Dodge RAM 1500 5,7 V8 HEMI 5,4T DualBattery TV Ex.1997 Ford Explorer 4.0V6 SOHC, 6", 35" MT, 5,4T 1988 Chrysler LeBaron Convertible 2008 Jawa 555 vyladená 1991 MT8-070 13,5HP Ex.1997 Jeep ZJ 5,2 V8, RE 4,5", 32" MT, 5,4T 0904-436-669
|
Ned, 22.02.2009, 21:29 |
|
|
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1758 Bydlisko: SK
|
masurko píše: a co tak kombinacia odpojovacov jeden elektricky a jeden mechanicky
Konečne z teba vypadlo niečo rozumné.
Mám to už dlho nachystané, že tam k elektrickému vrazím aj mechanický. Jen nejsou lidi.
Spoliehať sa na to, že vinč je uzemnený, nie je moc rozumné. Rozhodne by som aj záporný pól privádzal káblom priamo z baterky.
Naposledy upravil rado nd dňa Ned, 22.02.2009, 22:38, celkovo upravené 1
|
Ned, 22.02.2009, 22:06 |
|
|
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
VladoKE píše: Skús sa správať slušne, už druhý príspevok v jednej farbe.
a čo, nejak sa ťa to dotklo? nesranduj
myslel som to s tebou dobre
človek ti chce poradiť, nedáš si samozrejme a meleš nezmysly a keď ťa človek žartom nazve diagnózou, sa urazíš? vieš čo, Vlado, beriem späť čo som napísal a buď furt tak múdry ako si bol pred mojimi radami
čaf
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!...
|
Ned, 22.02.2009, 22:33 |
|
|
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
tak dám aj ja volaku pérlu...nikdy nieje naškodu mať v zálohe malú, dobre nabrúsenú, sekerku. Ked už nie v blízkosti baterky, tak aspon v aute. Lahšie sa vymení pár preťatých káblov než rozlúsknutý naviják alebo zhoreté auto. Proste posrať sa môže aj odpojovač mimozemského pôvodu ale sekerka nie.
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Pon, 23.02.2009, 11:23 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|