Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 18.05.2025, 7:06
Dnes je nedela 18. mája 2025, meniny má Viola a zajtra Gertrúda




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 108 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Ďalší
 startovanie Mitsubishi PAjero 2,8 TD 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1805
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
mne ked sa odporucali zhavice tak uz pri 0 stupnov zacalo chytat tak na druhy krat a ked motor chytil vyvalilo kudol dymu z vyfuku...ked mammotor teply tak zhavenie ani neblikne a startovat sa da okamzite...
Na inom diesli kde mi padala nafta sa toto prejavovalo tym ze ked auto dlhsie stalo bolo treba o doooost dlhsie tocit starterom nez natlacilo do systemu a motor chytil...bez dymu :-)

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Pon, 23.02.2009, 21:17
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2030
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
môže to byť aj relé žhavenia, mne sa to prejavovalo podobne
raz ide raz nejde
vyhodiť a nahradiť tlačidlom alebo schodiskovým časovačom (mám to tak na jednom aute), silovú časť je potrebné ponechať

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Pon, 23.02.2009, 22:10
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:24
Príspevky: 604
Bydlisko: Polomka - okr. BR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Mali sme ten isty problem s pajerom. Za zimna nie a nie chitiť za tepla chytal bez problemov.
Nakoniec som zistil že je je vadny taky valček medzi baterkou a hlavnym brzdovym valcom teda na ľavom blatniku. Vymenil som to zo stareho pajera a funguje auto chodi chyta krasne.
Ak si neskušal vyskušaj či to maš v poriadku. :wink:


Pon, 23.02.2009, 23:49
Profil ICQ
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 15.10.2006, 20:00
Príspevky: 148
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ak ti mozem poradit sustred na stav palivoveho okruhu. Podla mna ti spadava nafta a to mozu byt aj popraskane hadicky. Dalej daj skontrolovat trysky. spatna tryska ti sposobi spadavania nafty cez prepad

_________________
Land Cruiser 80, 4.2TD, automat, 33"x12.5 , CB16, gurtne,sekle, kompresor, navijak


Pon, 23.02.2009, 23:59
Profil WWW
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 04.11.2007, 20:49
Príspevky: 113
Bydlisko: KYSUCE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ked budes startovat skus sa pozriet ci ti ide hned cierny dym z vyfuku.aby si vedel ci je problem v zhaveny alebo v nafte.


Uto, 24.02.2009, 9:08
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 04.11.2008, 12:22
Príspevky: 73
Bydlisko: Šaľa
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ak vyhodim zhaviace rele, ako dlho ma byt zhavenie zapnute?
mam len manual k pajero sport, kde pisu ze 180sekund, alebo ked teplota chladiacej kvapaliny dosiahne 60 st.

takze ak to bude v zhaveni, tak rele alebo sensor chladiacej kvapaliny - opravte ma, ak sa mylim


Uto, 24.02.2009, 11:21
Profil ICQ
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.10.2008, 21:13
Príspevky: 366
Bydlisko: Drienica - ŠOMA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
MatoNR píše:
ak ti mozem poradit sustred na stav palivoveho okruhu. Podla mna ti spadava nafta a to mozu byt aj popraskane hadicky. Dalej daj skontrolovat trysky. spatna tryska ti sposobi spadavania nafty cez prepad

Presne to som myslel na zaciatku aj ja. Problem môže byť v palivovom okruhu. Kupil som gumenu pumpičku so spätnou klapkou (10€) a štartuje ako benzínový. Nemám problém ani pri -20 a auto stálo viac ako týždeň vonku. Nafta spadovala, v zime je teraz tuhšia tak ju ťažšie dostane čerpadlo späť.

_________________
Život je prikrátky na to, aby som všetko skúmal sám, preto ďakujem za radu.
{ PAJERO 3,5L V6, 37",navijak + ostatné potrebné OFF vybavenie...}


Uto, 24.02.2009, 12:45
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 10.05.2008, 12:03
Príspevky: 240
Bydlisko: Kordíky (obec pri BB)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jy si myslim, ze to môžu byt
1) trisky
2) Cidlo teploty
3) slabe podavacie cerpadlo

1a) trisky treba vybrat a otestovat na stolici. Pripadne rozobrat a precistit.
2a) Cidlo teploty s kontrolujes tak, ze rano ked je chladno zmeras ako dlho ti zhavi. Ak ti bude zhavit prilis kratko tak skus odpojit cidlo teploty a zmeraj znovu
3s) v palivovom cerpadle je podavacie cerpdalo ktore zvykne na 2,8 TD slabo tahat naftu. Vtedy je mozne domontovat externe podavacie cerpadlo. Tato chyba sa ale prejavuje trochu inak. Vacsinou auto nastartuje a po niekolkych sekundach resp. minute zhasne a potom je problem ho nastartovat.

Myslim ze prerabat el. zapojenie zhavenia nieje rozumna vec. Radsej treba zachovat povodne zapojenie.

_________________
http://www.pajero-club.sk http://www.rcepedition.sk http://www.hmsro.sk http://www.hmsro.mitsubishi.sk
L200 2,4 DI-D MY2016 (dievca pre vsetko)
OME, Asfir kryty podvozku
pneu: BF Goodrich Mud terrain 255/85R16, BF Goodrich All terrain 265/70R17


Uto, 24.02.2009, 20:28
Profil WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 04.11.2008, 12:22
Príspevky: 73
Bydlisko: Šaľa
Odpoveď s citáciou
Poslať 
po prichode z roboty som pri celovke zmeral napatie na zhavicoch pri zapnuti zapalovania -> 0,00V - nechapem, budete sa mozno smiat, ale nenapadlo ma to premerat hned po vymene zhavicov... az po precitani manualu...

uvidime.... ale ako to mohlo nastartovat po vymene, zeby rele? (147 EUR) resp. teplotne cidlo? (47UER) tesim sa

Obrázok[/img]

cez vikend vsetko premeriam a dam vediet

dik


Uto, 24.02.2009, 22:02
Profil ICQ
Mitsubishi Man
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 10.01.2007, 22:54
Príspevky: 1375
Bydlisko: Púchov
Odpoveď s citáciou
Poslať 
MatoNR píše:
ak ti mozem poradit sustred na stav palivoveho okruhu. Podla mna ti spadava nafta a to mozu byt aj popraskane hadicky. Dalej daj skontrolovat trysky. spatna tryska ti sposobi spadavania nafty cez prepad



Súhlasím s Maťom pozri palivove trubky od nádrže!Mali sme s jedným Pajerom presne takýto problém a boli to prehrdzavené palivové trubky!Po odstránení štartuje na brnk! ;-)

_________________
Každý raz začínal!Nemalo by sa na to zabúdať!
Offroad nie je o autách,ale o ľuďoch!


Uto, 24.02.2009, 23:58
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2030
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Vravel som ze je to rele...
vplyv palivoveho systemu (nadrz, trubky, filter, hadicky) vylucis tak ze nechas cerpadlo sat z flasky s cistou naftou. Netreba zabudnut strcit do flase aj hadicku od prepadu (spätne vedenie paliva).

My teraz riesime problem s motorom 2,7D v kia pregio, kde auto po roku stania nastartuje na brnk ale pri pridani plynu nejde jeden valec a auto dymi na bielo. Uz sme vylucili vsetky priciny, dnes islo cerpadlo na stolicu.

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Štv, 26.02.2009, 18:22
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2030
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
to hollyml

prerabat povodne zapojenie zhavenia nie je mozno rozumne ale ak rele stoji vela penazi a niekto sa vyzna v elektronike tak nahradit funkciu bistabilneho obvodu nemoze byt riziko. Pochopitelne treba ponecha povodne dobre dimenzovane rele alebo nahradit ho rovnocennym. Okrem toho v minulosti mnoho aut malo ovladanie zhavenia tlacidlom. Samozrejme tyka sa to len aut z devätdesiatych rokov, nie nejakych commonrailov (myslim vhodnost prerabky)

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Štv, 26.02.2009, 18:31
Profil WWW
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 10.05.2008, 12:03
Príspevky: 240
Bydlisko: Kordíky (obec pri BB)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
marisko píše:
to hollyml

prerabat povodne zapojenie zhavenia nie je mozno rozumne ale ak rele stoji vela penazi a niekto sa vyzna v elektronike tak nahradit funkciu bistabilneho obvodu nemoze byt riziko. Pochopitelne treba ponecha povodne dobre dimenzovane rele alebo nahradit ho rovnocennym. Okrem toho v minulosti mnoho aut malo ovladanie zhavenia tlacidlom. Samozrejme tyka sa to len aut z devätdesiatych rokov, nie nejakych commonrailov (myslim vhodnost prerabky)


Vsetko moze byt OK pokial to robi niekto kto sa naozaj vyzna. Pozname roznych odbornikov ktory sa "vyznaju".

_________________
http://www.pajero-club.sk http://www.rcepedition.sk http://www.hmsro.sk http://www.hmsro.mitsubishi.sk
L200 2,4 DI-D MY2016 (dievca pre vsetko)
OME, Asfir kryty podvozku
pneu: BF Goodrich Mud terrain 255/85R16, BF Goodrich All terrain 265/70R17


Štv, 26.02.2009, 19:57
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40
Príspevky: 2030
Bydlisko: Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Uplne suhlasim. je to tak vo vsetkych oblastiach zivota.

_________________
Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4


Štv, 26.02.2009, 20:07
Profil WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 04.11.2008, 12:22
Príspevky: 73
Bydlisko: Šaľa
Odpoveď s citáciou
Poslať 
myslim, ze som nasiel problem, teda som si isty...
po odpojeni zhaviaceho rele a nazhaveni "v kombinackach" motor chytil na prve brnknutie

skusal som rozobrat a vycistit rele, ale mam dojem, ze je nejake "unavene", nespoji silove svorky - cast vinutia ma tmavu farbu a ten papier/paska na cievke bol "zhoreny?" resp. rozpadnuty

ake mate skusenosti s nahradou za obycajny manualny spinac? alebo mam skusat stastie na vrakoviskach? 150 EUR za take male ...vitko sa mi zda vela - musi tam to rele byt? podla manualu je zhavenie zapnute do teploty 60st. resp. 180 sekund, na druhej strane to tam japonci asi kvoli niecomu dali...

dakujem


Sob, 28.02.2009, 22:31
Profil ICQ
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 108 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: