Dnes je nedela 18. mája 2025, meniny má Viola a zajtra Gertrúda
startovanie Mitsubishi PAjero 2,8 TD
Autor |
Správa |
romo11
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25 Príspevky: 1805 Bydlisko: Bratislava
|
mne ked sa odporucali zhavice tak uz pri 0 stupnov zacalo chytat tak na druhy krat a ked motor chytil vyvalilo kudol dymu z vyfuku...ked mammotor teply tak zhavenie ani neblikne a startovat sa da okamzite...
Na inom diesli kde mi padala nafta sa toto prejavovalo tym ze ked auto dlhsie stalo bolo treba o doooost dlhsie tocit starterom nez natlacilo do systemu a motor chytil...bez dymu 
_________________ Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG
|
Pon, 23.02.2009, 21:17 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
môže to byť aj relé žhavenia, mne sa to prejavovalo podobne
raz ide raz nejde
vyhodiť a nahradiť tlačidlom alebo schodiskovým časovačom (mám to tak na jednom aute), silovú časť je potrebné ponechať
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Pon, 23.02.2009, 22:10 |
|
 |
ferjon
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:24 Príspevky: 604 Bydlisko: Polomka - okr. BR
|
Mali sme ten isty problem s pajerom. Za zimna nie a nie chitiť za tepla chytal bez problemov.
Nakoniec som zistil že je je vadny taky valček medzi baterkou a hlavnym brzdovym valcom teda na ľavom blatniku. Vymenil som to zo stareho pajera a funguje auto chodi chyta krasne.
Ak si neskušal vyskušaj či to maš v poriadku. 
|
Pon, 23.02.2009, 23:49 |
|
 |
MatoNR
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 15.10.2006, 20:00 Príspevky: 148 Bydlisko: Nitra
|
ak ti mozem poradit sustred na stav palivoveho okruhu. Podla mna ti spadava nafta a to mozu byt aj popraskane hadicky. Dalej daj skontrolovat trysky. spatna tryska ti sposobi spadavania nafty cez prepad
_________________ Land Cruiser 80, 4.2TD, automat, 33"x12.5 , CB16, gurtne,sekle, kompresor, navijak
|
Pon, 23.02.2009, 23:59 |
|
 |
lada
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 04.11.2007, 20:49 Príspevky: 113 Bydlisko: KYSUCE
|
ked budes startovat skus sa pozriet ci ti ide hned cierny dym z vyfuku.aby si vedel ci je problem v zhaveny alebo v nafte.
|
Uto, 24.02.2009, 9:08 |
|
 |
tulo
Učeň
Registrovaný: Uto, 04.11.2008, 12:22 Príspevky: 73 Bydlisko: Šaľa
|
ak vyhodim zhaviace rele, ako dlho ma byt zhavenie zapnute?
mam len manual k pajero sport, kde pisu ze 180sekund, alebo ked teplota chladiacej kvapaliny dosiahne 60 st.
takze ak to bude v zhaveni, tak rele alebo sensor chladiacej kvapaliny - opravte ma, ak sa mylim
|
Uto, 24.02.2009, 11:21 |
|
 |
Igor_SB
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 26.10.2008, 21:13 Príspevky: 366 Bydlisko: Drienica - ŠOMA
|
MatoNR píše: ak ti mozem poradit sustred na stav palivoveho okruhu. Podla mna ti spadava nafta a to mozu byt aj popraskane hadicky. Dalej daj skontrolovat trysky. spatna tryska ti sposobi spadavania nafty cez prepad
Presne to som myslel na zaciatku aj ja. Problem môže byť v palivovom okruhu. Kupil som gumenu pumpičku so spätnou klapkou (10€) a štartuje ako benzínový. Nemám problém ani pri -20 a auto stálo viac ako týždeň vonku. Nafta spadovala, v zime je teraz tuhšia tak ju ťažšie dostane čerpadlo späť.
_________________ Život je prikrátky na to, aby som všetko skúmal sám, preto ďakujem za radu. { PAJERO 3,5L V6, 37",navijak + ostatné potrebné OFF vybavenie...}
|
Uto, 24.02.2009, 12:45 |
|
 |
hollyml
Frajer
Registrovaný: Sob, 10.05.2008, 12:03 Príspevky: 240 Bydlisko: Kordíky (obec pri BB)
|
Jy si myslim, ze to môžu byt
1) trisky
2) Cidlo teploty
3) slabe podavacie cerpadlo
1a) trisky treba vybrat a otestovat na stolici. Pripadne rozobrat a precistit.
2a) Cidlo teploty s kontrolujes tak, ze rano ked je chladno zmeras ako dlho ti zhavi. Ak ti bude zhavit prilis kratko tak skus odpojit cidlo teploty a zmeraj znovu
3s) v palivovom cerpadle je podavacie cerpdalo ktore zvykne na 2,8 TD slabo tahat naftu. Vtedy je mozne domontovat externe podavacie cerpadlo. Tato chyba sa ale prejavuje trochu inak. Vacsinou auto nastartuje a po niekolkych sekundach resp. minute zhasne a potom je problem ho nastartovat.
Myslim ze prerabat el. zapojenie zhavenia nieje rozumna vec. Radsej treba zachovat povodne zapojenie.
_________________http://www.pajero-club.sk http://www.rcepedition.sk http://www.hmsro.sk http://www.hmsro.mitsubishi.skL200 2,4 DI-D MY2016 (dievca pre vsetko) OME, Asfir kryty podvozku pneu: BF Goodrich Mud terrain 255/85R16, BF Goodrich All terrain 265/70R17
|
Uto, 24.02.2009, 20:28 |
|
 |
tulo
Učeň
Registrovaný: Uto, 04.11.2008, 12:22 Príspevky: 73 Bydlisko: Šaľa
|
po prichode z roboty som pri celovke zmeral napatie na zhavicoch pri zapnuti zapalovania -> 0,00V - nechapem, budete sa mozno smiat, ale nenapadlo ma to premerat hned po vymene zhavicov... az po precitani manualu...
uvidime.... ale ako to mohlo nastartovat po vymene, zeby rele? (147 EUR) resp. teplotne cidlo? (47UER) tesim sa
 [/img]
cez vikend vsetko premeriam a dam vediet
dik
|
Uto, 24.02.2009, 22:02 |
|
 |
Rudi
Mitsubishi Man
Registrovaný: Str, 10.01.2007, 22:54 Príspevky: 1375 Bydlisko: Púchov
|
MatoNR píše: ak ti mozem poradit sustred na stav palivoveho okruhu. Podla mna ti spadava nafta a to mozu byt aj popraskane hadicky. Dalej daj skontrolovat trysky. spatna tryska ti sposobi spadavania nafty cez prepad
Súhlasím s Maťom pozri palivove trubky od nádrže!Mali sme s jedným Pajerom presne takýto problém a boli to prehrdzavené palivové trubky!Po odstránení štartuje na brnk! 
_________________ Každý raz začínal!Nemalo by sa na to zabúdať!
Offroad nie je o autách,ale o ľuďoch!
|
Uto, 24.02.2009, 23:58 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
Vravel som ze je to rele...
vplyv palivoveho systemu (nadrz, trubky, filter, hadicky) vylucis tak ze nechas cerpadlo sat z flasky s cistou naftou. Netreba zabudnut strcit do flase aj hadicku od prepadu (spätne vedenie paliva).
My teraz riesime problem s motorom 2,7D v kia pregio, kde auto po roku stania nastartuje na brnk ale pri pridani plynu nejde jeden valec a auto dymi na bielo. Uz sme vylucili vsetky priciny, dnes islo cerpadlo na stolicu.
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Štv, 26.02.2009, 18:22 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
to hollyml
prerabat povodne zapojenie zhavenia nie je mozno rozumne ale ak rele stoji vela penazi a niekto sa vyzna v elektronike tak nahradit funkciu bistabilneho obvodu nemoze byt riziko. Pochopitelne treba ponecha povodne dobre dimenzovane rele alebo nahradit ho rovnocennym. Okrem toho v minulosti mnoho aut malo ovladanie zhavenia tlacidlom. Samozrejme tyka sa to len aut z devätdesiatych rokov, nie nejakych commonrailov (myslim vhodnost prerabky)
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Štv, 26.02.2009, 18:31 |
|
 |
hollyml
Frajer
Registrovaný: Sob, 10.05.2008, 12:03 Príspevky: 240 Bydlisko: Kordíky (obec pri BB)
|
marisko píše: to hollyml
prerabat povodne zapojenie zhavenia nie je mozno rozumne ale ak rele stoji vela penazi a niekto sa vyzna v elektronike tak nahradit funkciu bistabilneho obvodu nemoze byt riziko. Pochopitelne treba ponecha povodne dobre dimenzovane rele alebo nahradit ho rovnocennym. Okrem toho v minulosti mnoho aut malo ovladanie zhavenia tlacidlom. Samozrejme tyka sa to len aut z devätdesiatych rokov, nie nejakych commonrailov (myslim vhodnost prerabky)
Vsetko moze byt OK pokial to robi niekto kto sa naozaj vyzna. Pozname roznych odbornikov ktory sa "vyznaju".
_________________http://www.pajero-club.sk http://www.rcepedition.sk http://www.hmsro.sk http://www.hmsro.mitsubishi.skL200 2,4 DI-D MY2016 (dievca pre vsetko) OME, Asfir kryty podvozku pneu: BF Goodrich Mud terrain 255/85R16, BF Goodrich All terrain 265/70R17
|
Štv, 26.02.2009, 19:57 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
Uplne suhlasim. je to tak vo vsetkych oblastiach zivota.
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Štv, 26.02.2009, 20:07 |
|
 |
tulo
Učeň
Registrovaný: Uto, 04.11.2008, 12:22 Príspevky: 73 Bydlisko: Šaľa
|
myslim, ze som nasiel problem, teda som si isty...
po odpojeni zhaviaceho rele a nazhaveni "v kombinackach" motor chytil na prve brnknutie
skusal som rozobrat a vycistit rele, ale mam dojem, ze je nejake "unavene", nespoji silove svorky - cast vinutia ma tmavu farbu a ten papier/paska na cievke bol "zhoreny?" resp. rozpadnuty
ake mate skusenosti s nahradou za obycajny manualny spinac? alebo mam skusat stastie na vrakoviskach? 150 EUR za take male ...vitko sa mi zda vela - musi tam to rele byt? podla manualu je zhavenie zapnute do teploty 60st. resp. 180 sekund, na druhej strane to tam japonci asi kvoli niecomu dali...
dakujem
|
Sob, 28.02.2009, 22:31 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|