Dnes je nedela 22. júna 2025, meniny má Paulína a zajtra Sidónia
Autor |
Správa |
Jano JP
Pajero compatibile
Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04 Príspevky: 2172 Bydlisko: Licavca City
|
vedia také vyparatiť aj inému ako trolovi?
_________________ Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? .....  Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... 
|
Štv, 30.10.2008, 0:05 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
trafil si
akurat som mimo tuna v PL u chalanov a vypada to, ze sa bude dat aj niektore Pajera aj Terano atd.
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Štv, 30.10.2008, 11:50 |
|
 |
janotoyotak
Začínajúci koumák
Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 15:04 Príspevky: 141 Bydlisko: Ba
|

Martin 4 píše: - ale toto nebude až tak čisté zvyšovanie tlakov a odpadového tepla asi moc neubudne = určite by som sa pozeral ostrým pohľadom na teplomer... čím nechcem povedať že je to neschodné, len obsluha bude musieť by poučená a zodpovedná.
Plne súhlasím s Martinom.
Nehodlám znevažovať Patrolácku 2.8čku, ale je dosť chúlostivá na teplo.
Keď zdvihnem výkon o cca 15 koní, čo je asi +12-15% a budem tento výkon aj občas využívať, musím počítať s tým, že odpadového tepla mi pribudne minimálne 20%. To musím aj odviesť.
Takže ďalšie úpravy:
-perfektne fungujúca viskospojka
-na leto radšej termostat, ktorý sa otvára o cca 5 stupňov skôr
-ak mám nefunkčnú klímu, von s ňou a vyhodiť aj klímový chladič
-dbať na časté čistenie chladiča
-väčší chladič oleja
A pre tých najtvrdších:
-nechať si vyrobiť MEDENÝ chladič, ktorý nemá dva chladiace registre, ale tri (zvýšenie schopnosti chladenia o cca 100%)
-do chladiaceho okruhu namontovať el.čerpadlo, ktoré bude ešte 5 min. po vypnutí motora cirkulovať vodu
Možno sa vám zdá, že preháňam, ale po druhej oprave alebo výmene hlavy mi dáte za pravdu.
A ešte ma napadlo.
Má tento motor dostatočne chladené piesty odspodu rozstrekom oleja?
Časté prehrievanie piestov vedie časom k prepáleniu, alebo dokonca k roztrhnutiu piesta.
|
Štv, 30.10.2008, 15:14 |
|
 |
Tyky
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 15.02.2007, 19:45 Príspevky: 679 Bydlisko: BA
|
_________________ Patrol 3,0 TDi
|
Štv, 30.10.2008, 15:57 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
neviem preco tu teoretizujeme nad tym, ze ma byt fungujuce visko...
snad jasne, ze vsetko musi byt TIP TOP aj pri normalnom motore, nieto este upravenom
motor sa paradoxne hreje menej na rovnakych trasach ako predtym, logicke, pretoze sa akoby menej namahal...
tym netvrdim, ze spravit dochladzovanie je na skodu, ale prave to je na tejto uprave krasne, ze to maju vychytane a odskusane aby to bolo tak akurat ani dymyvost velka ani spotreba atd.
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Pia, 31.10.2008, 12:10 |
|
 |
janotoyotak
Začínajúci koumák
Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 15:04 Príspevky: 141 Bydlisko: Ba
|

[quote="RADOFFROAD"]neviem preco tu teoretizujeme nad tym, ze ma byt fungujuce visko...
Rado, nepochybujem, že máš s Patrolmi oveľa viac skúseností, ako ja.
Poznáš ich silnejšie a aj slabšie stránky. Aj teplotnú chúlostovosť u 2.8td.
Je mi jasné, že pri zle fungujúcej viskospojke sa dá uvariť ktorýkoľvek motor, lenže poruchy práve týchto dlhých hláv sú trochu častejšie.
Ja som nechcel podkopávať tvoju snahu trochu oživiť tento nie práve živý motor. Lem som upozornil, že to vyžaduje vyššiu zodpovednosť majiteľa, aby udržiaval chladenie v perfektnom stave a taktiež (ako písal Martin) pozornejšie sledoval teplomer.
A k tej viskospojke. Tá asi nikdy neodíde zo dňa na deň. Len jej účinnosť pomaly nebadane klesá. Až niekedy v lete pri jazde do kopca začne stúpať teplota (a niekedy ani nemusí byť leto).
Toto všetko ty poznáš a ja to nepíšem pre teba, ale pre ľudí, ktorí už uvažujú, že si niekde nechajú poladiť motor.
Ja niesom proti tuningu, ale myslím, že to prináša potrebu skontrolovať a prípadne aj upraviť odvod tepla z motora.
Dohovoril som, Howgh 
|
Pia, 31.10.2008, 12:44 |
|
 |
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4332 Bydlisko: ZA
|
jasne, suhlas, len som chcel demonstrovat, e to ma byt samozrejmost pre kazdeho, ze sa vsetko musi udrziavat vzdy v 100 % stave, zvlast u offroadov a pred tuningom motora detto
...na udrzbe motora sa skratka usetrit neda...
P.S. nachylnost hlavy motora RD 28 T (GR) na teplotu nie je len domenou patrolov ale je to dosledok dlhej rovnej hlavy , to iste sa stava BMW (6 valce) a aj ine radove 6 a viac valcove motory (toy sa to nestava tak casto len preto, ze vymakali chladenie lepsie ao napr. Nissan a maju vyzsi vykon a motor 4,2 sa nemusi trapit na vrchnej hranici vykonovej krivky) = to iste plati pre Nissan 4,2 D
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt 
|
Pia, 31.10.2008, 13:01 |
|
 |
donvaler
Učeň
Registrovaný: Štv, 26.02.2009, 15:30 Príspevky: 14 Bydlisko: chlmec
|
Dobry den ja by som sa chcel spytat ci by sa tato uprava dala urobit aj na Jeep Cherokee 2,1 TD myslim tym toto zvysenie tlaku na turbe alebo pripadne aj nastavit cerpadlo dakujem za odpoved.
|
Sob, 28.02.2009, 21:23 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
donvaler skoro určite ano ... ale toto je pojednanie o Patrole Y60.
Ak poskytneš svoje auto na experimenty, určite nájdeš niekoho, kto to skúsi (bez záruky aký bude výsledok a následky)
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Ned, 01.03.2009, 1:19 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Keď nikto janovitoy neodpovedá, tak ja:
A ešte ma napadlo.
Má tento motor dostatočne chladené piesty odspodu rozstrekom oleja?
Časté prehrievanie piestov vedie časom k prepáleniu, alebo dokonca k roztrhnutiu piesta.
RD 28 T má ostrekovanie piestov zospodu olejom.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Ned, 01.03.2009, 20:20 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|