Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 22.06.2025, 14:50
Dnes je nedela 22. júna 2025, meniny má Paulína a zajtra Sidónia




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 40 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3
 Zvysenie vykonu GR Y 60 
Autor Správa
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
vedia také vyparatiť aj inému ako trolovi?

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Štv, 30.10.2008, 0:05
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
trafil si :D

akurat som mimo tuna v PL u chalanov a vypada to, ze sa bude dat aj niektore Pajera aj Terano atd.

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Štv, 30.10.2008, 11:50
Profil ICQ WWW
Začínajúci koumák

Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 15:04
Príspevky: 141
Bydlisko: Ba
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin 4 píše:

- ale toto nebude až tak čisté zvyšovanie tlakov a odpadového tepla asi moc neubudne = určite by som sa pozeral ostrým pohľadom na teplomer... čím nechcem povedať že je to neschodné, len obsluha bude musieť by poučená a zodpovedná.



Plne súhlasím s Martinom.
Nehodlám znevažovať Patrolácku 2.8čku, ale je dosť chúlostivá na teplo.
Keď zdvihnem výkon o cca 15 koní, čo je asi +12-15% a budem tento výkon aj občas využívať, musím počítať s tým, že odpadového tepla mi pribudne minimálne 20%. To musím aj odviesť.

Takže ďalšie úpravy:
-perfektne fungujúca viskospojka
-na leto radšej termostat, ktorý sa otvára o cca 5 stupňov skôr
-ak mám nefunkčnú klímu, von s ňou a vyhodiť aj klímový chladič
-dbať na časté čistenie chladiča
-väčší chladič oleja

A pre tých najtvrdších:
-nechať si vyrobiť MEDENÝ chladič, ktorý nemá dva chladiace registre, ale tri (zvýšenie schopnosti chladenia o cca 100%)
-do chladiaceho okruhu namontovať el.čerpadlo, ktoré bude ešte 5 min. po vypnutí motora cirkulovať vodu


Možno sa vám zdá, že preháňam, ale po druhej oprave alebo výmene hlavy mi dáte za pravdu.

A ešte ma napadlo.
Má tento motor dostatočne chladené piesty odspodu rozstrekom oleja?
Časté prehrievanie piestov vedie časom k prepáleniu, alebo dokonca k roztrhnutiu piesta.


Štv, 30.10.2008, 15:14
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 15.02.2007, 19:45
Príspevky: 679
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
RADOFFROAD píše:
trafil si :D

akurat som mimo tuna v PL u chalanov a vypada to, ze sa bude dat aj niektore Pajera aj Terano atd.


:smt041 :smt041 :smt041 :smt125

_________________
Patrol 3,0 TDi


Štv, 30.10.2008, 15:57
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
neviem preco tu teoretizujeme nad tym, ze ma byt fungujuce visko...

snad jasne, ze vsetko musi byt TIP TOP aj pri normalnom motore, nieto este upravenom

motor sa paradoxne hreje menej na rovnakych trasach ako predtym, logicke, pretoze sa akoby menej namahal...

tym netvrdim, ze spravit dochladzovanie je na skodu, ale prave to je na tejto uprave krasne, ze to maju vychytane a odskusane aby to bolo tak akurat ani dymyvost velka ani spotreba atd.

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Pia, 31.10.2008, 12:10
Profil ICQ WWW
Začínajúci koumák

Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 15:04
Príspevky: 141
Bydlisko: Ba
Odpoveď s citáciou
Poslať 
[quote="RADOFFROAD"]neviem preco tu teoretizujeme nad tym, ze ma byt fungujuce visko...

Rado, nepochybujem, že máš s Patrolmi oveľa viac skúseností, ako ja.
Poznáš ich silnejšie a aj slabšie stránky. Aj teplotnú chúlostovosť u 2.8td.
Je mi jasné, že pri zle fungujúcej viskospojke sa dá uvariť ktorýkoľvek motor, lenže poruchy práve týchto dlhých hláv sú trochu častejšie.

Ja som nechcel podkopávať tvoju snahu trochu oživiť tento nie práve živý motor. Lem som upozornil, že to vyžaduje vyššiu zodpovednosť majiteľa, aby udržiaval chladenie v perfektnom stave a taktiež (ako písal Martin) pozornejšie sledoval teplomer.

A k tej viskospojke. Tá asi nikdy neodíde zo dňa na deň. Len jej účinnosť pomaly nebadane klesá. Až niekedy v lete pri jazde do kopca začne stúpať teplota (a niekedy ani nemusí byť leto).
Toto všetko ty poznáš a ja to nepíšem pre teba, ale pre ľudí, ktorí už uvažujú, že si niekde nechajú poladiť motor.
Ja niesom proti tuningu, ale myslím, že to prináša potrebu skontrolovať a prípadne aj upraviť odvod tepla z motora.

Dohovoril som, Howgh ;-)


Pia, 31.10.2008, 12:44
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
jasne, suhlas, len som chcel demonstrovat, e to ma byt samozrejmost pre kazdeho, ze sa vsetko musi udrziavat vzdy v 100 % stave, zvlast u offroadov a pred tuningom motora detto

...na udrzbe motora sa skratka usetrit neda...

P.S. nachylnost hlavy motora RD 28 T (GR) na teplotu nie je len domenou patrolov ale je to dosledok dlhej rovnej hlavy , to iste sa stava BMW (6 valce) a aj ine radove 6 a viac valcove motory (toy sa to nestava tak casto len preto, ze vymakali chladenie lepsie ao napr. Nissan a maju vyzsi vykon a motor 4,2 sa nemusi trapit na vrchnej hranici vykonovej krivky) = to iste plati pre Nissan 4,2 D

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Pia, 31.10.2008, 13:01
Profil ICQ WWW
Učeň

Registrovaný: Štv, 26.02.2009, 15:30
Príspevky: 14
Bydlisko: chlmec
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Dobry den ja by som sa chcel spytat ci by sa tato uprava dala urobit aj na Jeep Cherokee 2,1 TD myslim tym toto zvysenie tlaku na turbe alebo pripadne aj nastavit cerpadlo dakujem za odpoved.


Sob, 28.02.2009, 21:23
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
donvaler skoro určite ano ... ale toto je pojednanie o Patrole Y60.

Ak poskytneš svoje auto na experimenty, určite nájdeš niekoho, kto to skúsi (bez záruky aký bude výsledok a následky)

_________________
SLOW & FURIOUS


Ned, 01.03.2009, 1:19
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Keď nikto janovitoy neodpovedá, tak ja:

A ešte ma napadlo.
Má tento motor dostatočne chladené piesty odspodu rozstrekom oleja?
Časté prehrievanie piestov vedie časom k prepáleniu, alebo dokonca k roztrhnutiu piesta.

RD 28 T má ostrekovanie piestov zospodu olejom.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Ned, 01.03.2009, 20:20
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 40 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: