Dnes je sobota 3. mája 2025, meniny má Galina a zajtra Florián
Na čo slúži podtlak (alebo pretlak?) v nádrži?
Autor |
Správa |
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
To tretie potrubie mi nejde k hrdlu nádrže. Je ťahané k motoru do sania. O to mi ide celý čas..............a na prvom či druhom príspevku som sa to chcel dozvedieť.
viewtopic.php?p=135511#135511
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Pia, 04.09.2009, 17:24 |
|
 |
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3297 Bydlisko: Nitra
|
Tunki píše: Z nádrže ide jedna hrubá rúrka dopredu na filter a stamade na čerpadlo. Do nádrže sa vracia jedna tenšia rúrka z čerpadla (prepad z trysiek) A do nádrže , na sústavu rúrok a spätných ventilov rozmiestnených na protiľahlých stranách v hornej časti, ide najtenšia rúrka. Tá začína na sacom potrubí za turbom.
Hruba rurka/bude sanie.Vnutorny priemer byva 8 mm.
Tensia rurka/moze byt prepad,vnutorny priemer cca 6 mm.
Najtensia rurka/musel by som vidiet
Oqotoval som si to ,aby sa mi to nemotalo
Ta z odvetrania nadrze byva hruba cca 1cm.
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Pia, 04.09.2009, 17:50 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Tunky, ak chceš presnú odpoveď, musíš dať presnú a vyčerpávajúcu otázku, a aj z presným popisom.
Pozri sa, ak sa dá, ako je vo vnútri nádrže zapojená.
Ak je hned pri vrchu-strope, tak to bude tá protibublajúca, ktorú nemáš do hrdla. A dosť kokotno vyriešená, šak....no...Troper.
A keď je do sania, tak musí za jazdy robiť aj slabý podtlak v nádrži, čo zase nevidím ako výhodné.
Jedine, žeby odsávalo vodné pary, ale to by si potom nemal hrdzavú nádrž. 
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Pia, 04.09.2009, 18:03 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|

Tankovací systém moderných vozov zohľadňuje niekoľko aspektov:
- funkčnosť
- konfort uživateľa
- bezpečnosť
- vplyv na ekológiu
atd...
Zmena teploty nesie sebou aj zmeny objemov - vzduch ako skupenstvo plynné reaguje na zmenu výrazne. Palivo svojim sposobom tiež. V tankovacom systéme je jeden ale aj viac ventilov čo strážia maximálny prípustný pretlak (sposobený ohriatím) k znemožneniu deštrukcie systému prasknutím, úniku, poškodeniu citlivých častí... a zároveň dokážu strážiť aj maximálny prípustný podtlak (relatívne k atmosferickému tlaku) kedy je palivový systém schopný 100% prevádzky.
Ďalej máš ekologické uhlíkové filtre čo pohlcujú výpary. Určite najdeš aj FLV (FILL LIMIT VALVE) či jeho zložitejšieho bráška FLVV (FILL LIMIT VENT VALVE) čo je voľne v preklade strážca maxima paliva čo možeč do nádrže načerpať. V tankovacích systémoch sú predprogramované aj isté dutiny ktoré by sa nemali plniť palivom, takže preto Ti cvankne pišťoľ, palivo sa aj tak pobere donútra, ale máš PLNÚ. Ďalej tam máš jeden až niekoľko - hlavne u plošne rozľahlejších a tvarovozložitejších nádrží ROV (ROLL OVER VALVE) vo voľnom prelade ventil uzavierajúci pri prevrátení. Malo by zabrániť úniku paliva pri prevrátení, či naklonení nad prípustný uhol - ekológia, žeravé brzdy, výfuk...
Čo sa týka ohrevu či chladenia paliva - v nádrži je teplé palivo nežiaduce okrem veľmi zimných nocí a dní, kedy sa do nafty može strčiť na drátkoch žiarovka a ohreješ naftu čo potom nezamŕza, ale čerpadlu je predhriata nafta lepšie - chladom (a pod autom býva v 80tke zima) mení viskozitu, takže najčastejšie na fitri be bimetalový ventil, čo fachá v režime LETO/ZIMA a podľa toho aká studené palivo ide primiešava prepad z trysiek a dohrieva naftu k čerpadlu.
Toť asi ako by to malo byť  Hlavne dnes laboruješ na rovine, bez gravitácie a extrémov ako je plná, či jazda so spálením vačšieho množstva paliva.... ja len aby si nepísal témy typu: Chalani, nabral som naftu a rozožrala mi asi hadice, mám plnú a vyteká... alebo Idem tak 100 km a motor stráca výkon, čo s tým? ... alebo musím točiť štartérom tak 10 sekúnd studený či teplý, čo s tým je?
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Ned, 06.09.2009, 22:19 |
|
 |
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
Tie posledné otázky vlastne už neriešim.  Boli milé
V podstate podľa teba ide zrejme o systém vyrovnávania tlaku v nádrži, pri súčasnom zabezpečení jej tesnosti pri náklonoch. Tomu by zodpovedali aj ventily na hornej casti nádrže a aj pripojenie potrubia z nich vychádzajúceho , na sanie.
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Ned, 06.09.2009, 22:26 |
|
 |
Fefe
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.11.2008, 20:51 Príspevky: 1050 Bydlisko: Bratislava
|
_________________ Nissan Pathfinder R51 2005 128kW malá "expedičná" úprava: ASFIRpredný nárazník + ochrana spodku, IRON MANpodvozok, BFG KO2pneu,navijáčik, ARB uzávierky diferenciálov + kompresor
|
Pon, 07.09.2009, 1:13 |
|
 |
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|

Takže som dnes robil prieskum tých potrubí. Nie celkom dôkladný, pretože som podrobne skúmal iba prepojenia na nádrži. Ale asi postačil na moje pochopenie. Chcem len nechať na posúdenie ostatným moje závery.
Na vrchu nádrže sú dva zátky.(označené červenou) V nich sú obojsmerne priechodzie ventily, ktoré sa po prevrátení auta zavrú. Teda to je ochrana pred vytečením paliva cez odvetranie nádrže. Z tých ventilov nejde vzduch len tak do preč, ale sa prepája potrubím cez spätný ventil (označený modrou ) ktorý pustí pretlak z nádrže von k nalievaciemu hrdlu. Ale z tohto istého potrubia ide ešte hadica k ďalšiemu zdvojenému spätnému ventilu (označený zelenou) kde sa pretlak dostane von jednak na najvyššie miesto auta (kdesi hore v búde bola koncovka ) tá časť ventilu prepúšťa až pri trocha vyššom tlaku, a jednak sa cez ten ventil dostane do nádrže vzduch od motora . Tá časť spätného ventilu prepúšťa nižším tlakom. Tlaky som nemeral, je to len dosť dobrý odhad.
Ešte chcem nakoniec napísať, čo podľa môjho názoru chceli týmto Japončíci dosiahnuť.
Je to pretlakový systém nádrže, kde pretlak (malý) v nádrži má zabrániť vniknutiu iných kvapalín do nádrže pri brodení. A napomáha čerpaniu paliva k motoru.
Z tohto teda pre mňa vyplýva........ Nešpekulovať a nechať japoncovi to čo má namontované a neodpadáva.........zrejme je to potrebné :-d
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Pon, 07.09.2009, 12:20 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
No, pozerám, že ostanem pri svojom hesle, že v jednoduchosti je krása.
A neviem, kde si zobral, že ti tu-niečo tlakuje nádrž?
Ak je to tvoje bludisko napojené na sanie, tak tam by ti to malo robiť skôr podtlak, nie?
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Pon, 07.09.2009, 21:59 |
|
 |
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
A jaky podtlak ti spraví turbo?:-)
Keby to nebolo napojené priamo na potrubie za turbom, tak by som aj zaváhal. Ale všetko sedí.
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Pon, 07.09.2009, 22:00 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Aha, za turbo, ná šag povím né? Cipána, a sme doma, Petko. 
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Pon, 07.09.2009, 22:36 |
|
 |
Tunki
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34 Príspevky: 2183 Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
|
 Pisalo som na počátku
A veru! Sme doma! Nej....babrat do toho! a nechat to tak................ len udržiavať funkčné.Na offroade to musi byť.
_________________ ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP) .... alebo .... *Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*
|
Pon, 07.09.2009, 22:39 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|