Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 03.05.2025, 21:52
Dnes je sobota 3. mája 2025, meniny má Galina a zajtra Florián




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 26 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 Na čo slúži podtlak (alebo pretlak?) v nádrži? 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To tretie potrubie mi nejde k hrdlu nádrže. Je ťahané k motoru do sania. O to mi ide celý čas..............a na prvom či druhom príspevku som sa to chcel dozvedieť.

viewtopic.php?p=135511#135511

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Pia, 04.09.2009, 17:24
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3297
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tunki píše:
Z nádrže ide jedna hrubá rúrka dopredu na filter a stamade na čerpadlo. Do nádrže sa vracia jedna tenšia rúrka z čerpadla (prepad z trysiek) A do nádrže , na sústavu rúrok a spätných ventilov rozmiestnených na protiľahlých stranách v hornej časti, ide najtenšia rúrka. Tá začína na sacom potrubí za turbom.


Hruba rurka/bude sanie.Vnutorny priemer byva 8 mm.
Tensia rurka/moze byt prepad,vnutorny priemer cca 6 mm.
Najtensia rurka/musel by som vidiet :shock:
Oqotoval som si to ,aby sa mi to nemotalo :!:
Ta z odvetrania nadrze byva hruba cca 1cm.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Pia, 04.09.2009, 17:50
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tunky, ak chceš presnú odpoveď, musíš dať presnú a vyčerpávajúcu otázku, a aj z presným popisom.

Pozri sa, ak sa dá, ako je vo vnútri nádrže zapojená.
Ak je hned pri vrchu-strope, tak to bude tá protibublajúca, ktorú nemáš do hrdla. A dosť kokotno vyriešená, šak....no...Troper. :-D

A keď je do sania, tak musí za jazdy robiť aj slabý podtlak v nádrži, čo zase nevidím ako výhodné.
Jedine, žeby odsávalo vodné pary, ale to by si potom nemal hrdzavú nádrž. :-)

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Pia, 04.09.2009, 18:03
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tankovací systém moderných vozov zohľadňuje niekoľko aspektov:

- funkčnosť
- konfort uživateľa
- bezpečnosť
- vplyv na ekológiu

atd...

Zmena teploty nesie sebou aj zmeny objemov - vzduch ako skupenstvo plynné reaguje na zmenu výrazne. Palivo svojim sposobom tiež. V tankovacom systéme je jeden ale aj viac ventilov čo strážia maximálny prípustný pretlak (sposobený ohriatím) k znemožneniu deštrukcie systému prasknutím, úniku, poškodeniu citlivých častí... a zároveň dokážu strážiť aj maximálny prípustný podtlak (relatívne k atmosferickému tlaku) kedy je palivový systém schopný 100% prevádzky.

Ďalej máš ekologické uhlíkové filtre čo pohlcujú výpary. Určite najdeš aj FLV (FILL LIMIT VALVE) či jeho zložitejšieho bráška FLVV (FILL LIMIT VENT VALVE) čo je voľne v preklade strážca maxima paliva čo možeč do nádrže načerpať. V tankovacích systémoch sú predprogramované aj isté dutiny ktoré by sa nemali plniť palivom, takže preto Ti cvankne pišťoľ, palivo sa aj tak pobere donútra, ale máš PLNÚ. Ďalej tam máš jeden až niekoľko - hlavne u plošne rozľahlejších a tvarovozložitejších nádrží ROV (ROLL OVER VALVE) vo voľnom prelade ventil uzavierajúci pri prevrátení. Malo by zabrániť úniku paliva pri prevrátení, či naklonení nad prípustný uhol - ekológia, žeravé brzdy, výfuk...
Čo sa týka ohrevu či chladenia paliva - v nádrži je teplé palivo nežiaduce okrem veľmi zimných nocí a dní, kedy sa do nafty može strčiť na drátkoch žiarovka a ohreješ naftu čo potom nezamŕza, ale čerpadlu je predhriata nafta lepšie - chladom (a pod autom býva v 80tke zima) mení viskozitu, takže najčastejšie na fitri be bimetalový ventil, čo fachá v režime LETO/ZIMA a podľa toho aká studené palivo ide primiešava prepad z trysiek a dohrieva naftu k čerpadlu.

Toť asi ako by to malo byť :wink: Hlavne dnes laboruješ na rovine, bez gravitácie a extrémov ako je plná, či jazda so spálením vačšieho množstva paliva.... ja len aby si nepísal témy typu: Chalani, nabral som naftu a rozožrala mi asi hadice, mám plnú a vyteká... alebo Idem tak 100 km a motor stráca výkon, čo s tým? ... alebo musím točiť štartérom tak 10 sekúnd studený či teplý, čo s tým je?
:wink:

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Ned, 06.09.2009, 22:19
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tie posledné otázky vlastne už neriešim. :-D Boli milé :-)

V podstate podľa teba ide zrejme o systém vyrovnávania tlaku v nádrži, pri súčasnom zabezpečení jej tesnosti pri náklonoch. Tomu by zodpovedali aj ventily na hornej casti nádrže a aj pripojenie potrubia z nich vychádzajúceho , na sanie.

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Ned, 06.09.2009, 22:26
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 16.11.2008, 20:51
Príspevky: 1050
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
http://www.flickr.com/photos/21519325@N00/59331554

http://pace.netstep.co.nz/books/Isuzu_T ... 20336.html


niečo je na nete, akurát neviem aký ročník ....

_________________
Nissan Pathfinder R51 2005 128kW malá "expedičná" úprava: ASFIRpredný nárazník + ochrana spodku, IRON MANpodvozok, BFG KO2pneu,navijáčik,
ARB uzávierky diferenciálov + kompresor


Pon, 07.09.2009, 1:13
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Takže som dnes robil prieskum tých potrubí. Nie celkom dôkladný, pretože som podrobne skúmal iba prepojenia na nádrži. Ale asi postačil na moje pochopenie. Chcem len nechať na posúdenie ostatným moje závery.

Na vrchu nádrže sú dva zátky.(označené červenou) V nich sú obojsmerne priechodzie ventily, ktoré sa po prevrátení auta zavrú. Teda to je ochrana pred vytečením paliva cez odvetranie nádrže. Z tých ventilov nejde vzduch len tak do preč, ale sa prepája potrubím cez spätný ventil (označený modrou ) ktorý pustí pretlak z nádrže von k nalievaciemu hrdlu. Ale z tohto istého potrubia ide ešte hadica k ďalšiemu zdvojenému spätnému ventilu (označený zelenou) kde sa pretlak dostane von jednak na najvyššie miesto auta (kdesi hore v búde bola koncovka ) tá časť ventilu prepúšťa až pri trocha vyššom tlaku, a jednak sa cez ten ventil dostane do nádrže vzduch od motora . Tá časť spätného ventilu prepúšťa nižším tlakom. Tlaky som nemeral, je to len dosť dobrý odhad.

Obrázok

Ešte chcem nakoniec napísať, čo podľa môjho názoru chceli týmto Japončíci dosiahnuť.
Je to pretlakový systém nádrže, kde pretlak (malý) v nádrži má zabrániť vniknutiu iných kvapalín do nádrže pri brodení. A napomáha čerpaniu paliva k motoru.

Z tohto teda pre mňa vyplýva........ Nešpekulovať a nechať japoncovi to čo má namontované a neodpadáva.........zrejme je to potrebné :-d

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Pon, 07.09.2009, 12:20
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No, pozerám, že ostanem pri svojom hesle, že v jednoduchosti je krása. :-D

A neviem, kde si zobral, že ti tu-niečo tlakuje nádrž?

Ak je to tvoje bludisko napojené na sanie, tak tam by ti to malo robiť skôr podtlak, nie?

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Pon, 07.09.2009, 21:59
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Poslať 
A jaky podtlak ti spraví turbo?:-)

Keby to nebolo napojené priamo na potrubie za turbom, tak by som aj zaváhal. Ale všetko sedí.

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Pon, 07.09.2009, 22:00
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Aha, za turbo, ná šag povím né? Cipána, a sme doma, Petko. :-D

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Pon, 07.09.2009, 22:36
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Poslať 
:-D Pisalo som na počátku :-)

A veru! Sme doma! Nej....babrat do toho! a nechat to tak................ len udržiavať funkčné.Na offroade to musi byť.

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Pon, 07.09.2009, 22:39
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 26 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: