| Dnes je piatok 31. októbera 2025, meniny má Aurélia a zajtra Denis, Denisa 
 
 
 
 
	
			
	
	
	
        
        
            | Autor | Správa |  
			| KOŤO OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53
 Príspevky: 629
 Bydlisko: Bratislava
   | Ja ešte dodám - na križovatke určite stáť na brzde a nepreraďovať. Stále tam mať "D". Rýchlosti radiť - ak to prevodovka umožňuje - len pri brzdení motorom, alebo v stúpaní, keď prevodovka stále preraďuje napr 4-3-4-3-4, tak tam šupnúť tú "3".
"N" len na ťahanie a aj to je veľmi obmedzené, lebo sa prevodovka nemaže. Pri ťahaní je určite lepšie hodiť "N" na redukčke - ak ju auto má.
 
 Prí výneme oleja tam dávať let taký, aký tam má byť podľa výrobcu.
 _________________
 JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
 
 
 |  
			| Uto, 27.10.2009, 19:03 | 
					
					     |  
		|  |  
			| laci73 OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03
 Príspevky: 553
 Bydlisko: xx
   |  co sa tyka jazdy s automatom, zaradit D a jazdit, na krizovatkach nevyradovat, ani pri stani do kopca, len stat na brzde, dokonca aj vtedy ked motor auto udrzi, vyradit do P len v pripade ze cakas na zeleznicnom priecesti, a je jasne ze budes cakat dlho, pri nakupoch v auparku je najlepsie zaradit P a  vypnut motor.doporucujem tiez zamknut auto     radit za jazdy je uplne zbytocne, zvlast R a P sa nedoporucuje, vypinat overdrive( pripadne preradit do 4, 3) len v pripade ze sa automat nevie rozhodnut v dlhom stupani a pri tahani privesov. pri dlhom zjazde dole kopcom je tiez dobre podradit, aby ste v kuse nemuseli stat na brzdach, ale vacsina hydromenicov nie je stavana na to aby dlhodobo prenasali krutiaci moment od prevodovky k motoru
 pri tahani tazkych privesov, potrebujete nie len tazne, ale cely tow package, ktory vo vacsine zahrna vacsi chladic, pridavny chladic na olej automatu, niekedy aj zmenene prevody, v severnej amerike aj electronic brake controler( potenciometer na elektricke brzdy)
 rucnu brzdu u automatu pouzijete len v pripade ze parkujete v prudkom kopci, lahsie sa radi potom z P do D, a tiez pri smyklavom podklade, ked v P sa auto smyka a nedrzi, inak je rucna brzda prakticky bezpredmetna, hlavne ak nie je paka ale pedal, a samozrejme ako nudzova brzda
 
 v kazdom pripade ma vsetko svoju zivotnost, neberte to teraz ze ak sa toho budete drzat prevodovka vam vydrzi naveky, lebo staci ze raz ju prehrejete vy, alebo predchadzajuci majitel a ide do prdele tak ci tak, alebo vam daju "Lepsi olej" v servide ako je predpisany a mate po vtakach tak ci tak
 
 |  
			| Uto, 27.10.2009, 19:14 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Leona Rubicon & Samurai Woman 
					Registrovaný: Pon, 05.03.2007, 21:45
 Príspevky: 767
 Bydlisko: Veľká Lehota
   | overdrive vypinam ked idem suchtavou jazdou po meste..ako som citala a citam to teraz tiez, malo by sa to robit aj pri tahani tazkych vozikov...no minule som taky tahala a vobec nevladal, bol zaduseny tak som ho nevypla a isiel normalne..ako je to teda? _________________Len jedno je isté- že nič nieje isté...a ani to nieje isté...
 ....najkrajší pohľad je z chrbta koňa...a nadvíhaného auta.
  jeep wrangler rubicon 4,0l 
  suzuki samurai
http://www.youtube.com/watch?v=rqSbl9xtCSE 
 
 |  
			| Uto, 27.10.2009, 21:33 | 
					
					       |  
		|  |  
			| biker OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00
 Príspevky: 1239
 Bydlisko: Senica
   | for leona: http://www.jeep-club.net/msgboard_posts ... 908&kols=1   k teme: cim menej sa na saltpaku saha tym lepsie.
 zo vsetkych automatov co som jazdil najhladsie radil ten na 20 rocnom XJ jeepe.
 na mercedese Cklasse kupeny novy v 96 odisiel automat po 200000.
 
 |  
			| Uto, 27.10.2009, 21:51 | 
					
					       |  
		|  |  
			| Leona Rubicon & Samurai Woman 
					Registrovaný: Pon, 05.03.2007, 21:45
 Príspevky: 767
 Bydlisko: Veľká Lehota
   | dakujem biker..ale aj tak mi to nedalo odpoved na moju skusenost...alebo som mala zaradit iba 2-jku? _________________Len jedno je isté- že nič nieje isté...a ani to nieje isté...
 ....najkrajší pohľad je z chrbta koňa...a nadvíhaného auta.
  jeep wrangler rubicon 4,0l 
  suzuki samurai
http://www.youtube.com/watch?v=rqSbl9xtCSE 
 
 |  
			| Uto, 27.10.2009, 22:07 | 
					
					       |  
		|  |  
			| laci73 OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03
 Príspevky: 553
 Bydlisko: xx
   | overdrive je vlastne posledny prevodovy stupen v prevodovke, tzn ze ak mas 4 st automat tak je to 4. tym ze ho vypnes, auto radi 3 prevodove stupone + ti uzavrie hydromenic. pri beznej jazde ti zaradi 4 a uzavrie hydromenic. preto ak tahas tazky prives a mas povodne prevody, pripadne vacsie pneumatiky ako mas mat tak potom automat nevladze a v podstate musis podradit do 3, co vlastne urobis vypnutim overdrive
 overdrive je vypnute vtedy ked sa vam rozsvieti kontrolka OD off.....pre laikov. Nie je to ani verzia turba, ako som uz od niektorych pocul, je to len vypnutie radenia posledneho stupna prevodovky.
 
 
 |  
			| Str, 28.10.2009, 9:14 | 
					
					   |  
		|  |  
			| peterB OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17
 Príspevky: 667
 Bydlisko: Nitra
   | Ja osobne mam pocit ze dost dobre si viem pri jazde napriklad v meste "vynutit" nejaky rychlostny stupen tym ako pracujem s plynovym pedalom. Mne osobne sa teda este nikdy nestalo ze by mi automat radil 3-4 ani v kopci pretoze mu zospliapnem pedal tak aby nemusel nejak moc vahat. Ale tak to je uz na kazdom z nas ako jazdi, aj ja by som tu prevodovku vedel schaosit keby som chcel ale jasne ze to nerobim. A myslim si ze nieje nic zle na tom ist po meste 50km/h na 5 rychlosti. Ja nemam diesiel cize  pri 1000ot/min tam nieje ziadna prevratna sila ktora by mohla nicit prevodovku. _________________
 Lestenka
 
 
 |  
			| Str, 28.10.2009, 9:25 | 
					
					   |  
		|  |  
			| bacilpyrin OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33
 Príspevky: 747
 Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
   | Mne napríklad pri vypnutom OD pri 80 km/hod. rýchlosti mám 3000 otáčok/min. motora. Čiže ak chcem nepretáčať motor a ísť rýchlejšie, automaticky tam zapnem OD. Keď viem, že by som mohol ísť rýchlejčie ale iba krátke úseky, tak OD nezapínam a držím rýchlosť na 60 - 70 km/hod (horské prejazdy). _________________
 Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.
 
 LAND ROVER Discovery II.
 
 
 |  
			| Str, 28.10.2009, 9:54 | 
					
					   |  
		|  |  
			| palo-cherokee koumák 
					Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
 Príspevky: 4319
 Bydlisko: ZA
   | peterB píše: ... A myslim si ze nieje nic zle na tom ist po meste 50km/h na 5 rychlosti. Ja nemam diesiel cize  pri 1000ot/min tam nieje ziadna prevratna sila ktora by mohla nicit prevodovku.Peto, to je trochu inak.
 OD je negatívny prevod (to je jasné už aj z jeho názvu - OverDrive=Rýchlobeh=prevod 1 ku 0,niečo)
 Ako taký nie je postavený na prenos veľkej sily, je to taký "udržiavací" stupeň
 Automatická prevodovka pracuje na princípe prenosu sily pomocou tlaku oleja.
 Na toto slúži hydromenič. Výnimkou je LockUp - vtedy je pomocou spojky hydromenič "zamknutý"  - a to je vlastne jediný prípad, kedy je prevodovka mechanicky spojená s motorom.
 Okrem toho je prevodovka mazaná interným olejovým čerpadlom, ktoré je takisto poháňané od meniča. A tu sa dostávame k jadru veci. Malé otáčky=slabšie mazanie = slabšie chladenie
 A to nie je dobre ani pre motor ani pre prevodovku. A podtočený motor tiež nie je zrovna ekonomický.
 
 |  
			| Str, 28.10.2009, 11:34 | 
					
					     |  
		|  |  
			| Leona Rubicon & Samurai Woman 
					Registrovaný: Pon, 05.03.2007, 21:45
 Príspevky: 767
 Bydlisko: Veľká Lehota
   | ..Pali, tak ako teda...tahala som tazky vozik podla mojich doterajsich vedomosti som vypla OD...gombik mi teda svietil....a auto nevladalo..ked som zapla /teda nesvietil /..auto tahalo ako daabel    ..mam v tom chaos ja, alebo moj stroj je divny?_________________Len jedno je isté- že nič nieje isté...a ani to nieje isté...
 ....najkrajší pohľad je z chrbta koňa...a nadvíhaného auta.
  jeep wrangler rubicon 4,0l 
  suzuki samurai
http://www.youtube.com/watch?v=rqSbl9xtCSE 
 
 |  
			| Str, 28.10.2009, 11:54 | 
					
					       |  
		|  |  
			| peterB OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17
 Príspevky: 667
 Bydlisko: Nitra
   | Tak ja neviem teda - moze ma niekto zviest na automate ? Chcel by som vidiet ako sa to chova u inych aut. U mna mam taky pocit ze tomu autu ako keby bolo dobre ze takto sa presuva v mestkej doprave - nejak tak pocitovo to citim   _________________
 Lestenka
 
 
 |  
			| Str, 28.10.2009, 11:55 | 
					
					   |  
		|  |  
			| palo-cherokee koumák 
					Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
 Príspevky: 4319
 Bydlisko: ZA
   | 2Peťo - aké auto?
 2Leona - skôr by som povedal, že ak si mala OD off tak si išla na zamknutej 3.
 Stačilo pridať trochu.
 
 
 |  
			| Str, 28.10.2009, 12:06 | 
					
					     |  
		|  |  
			| IvoLUCKY OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
 Príspevky: 968
 Bydlisko: Trenčín
   |  Leona pozor ... S polohou "gombika" je problem ,lebo rozny vyrobca = rozny sposob vypnutia a zapnutia.
Priklad :
 - mvoj Patrol Y61AT ma "gombik" na radiacej pake v keje toten gombik v polohe "hore" (to jest ked nie je zatlaceny) je OverDrive v polohe ON = je teda zapnuty a funguje tak ako popisuje PaliCheero
 - ked predmetny "gombik" zmacknem na pristojke sa rozsviet OD Off a stanu sa nasledovne veci , prevodovka nezamyka(nerobi predmetny LockUp) a radi iba do tretieho prevodoveho stupna (to je stav co ty popisujes = "taha ako blazon) a ja si myslim , ze sa prepne aj na mierne odlisny priebeh software co radi (no prosto radi to inak)
 
 - Thunderov Wranik ma onen gombik niekde inde (tusim na paneli oproti pake menica rezimov AT = povedzme kvaltpaka) a viem , ze spominal ze u neho je to opacne = to jest ak ho stlaci ma zapnuty OD a ked ho prepne do poluhy (tusim) "hore" tak je vypnuty
 
 Domnievam sa teda , ze podla spravania Tvojho automatu sa da usudit kedy je zapnuty OD (radi sa teda aj stvorka logicky to zlenivie) a kedy je vypnuty OD a taha teda ako swina na tej trojecke
 _________________
 OFF the ROAD
 
 
 |  
			| Str, 28.10.2009, 12:16 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Vlado Ťažký Profík 
					Registrovaný: Str, 24.01.2007, 4:31
 Príspevky: 400
 Bydlisko: Trnavá Hora
   | Leona : keď zatlačíš OD, rozsvieti sa kontrolka a vtedy neradí 4, čiže nezamyká menič.
 Dala si na wranu 33 x 12,5 pneu, už by to asi chcelo zmenu prevodov. Možno to samotnému auto nevadí a cítiš to až keď pripneš na tažné 2 - 3 tony. Tolko môj názor, viac by vedeli povedať ludia ktorí s tým majú skúsenosti.
 _________________Jeep Wrangler Rubicon 4.0 L
www.alexbranovesystemy.sk 
 
 |  
			| Str, 28.10.2009, 12:44 | 
					
					   |  
		|  |  
			| peterB OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17
 Príspevky: 667
 Bydlisko: Nitra
   | Ja jazdim na Lexuse LS400. Ziadne gombiky, iba radiaca paka ktora ma PRND432L _________________
 Lestenka
 
 
 |  
			| Str, 28.10.2009, 13:17 | 
					
					   |  
		|  |  
		|  |  
 
	
		| Kto je on-line |  
		| Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |  
 
	|  | Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
 Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
 
 |  
   |