Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 29.05.2025, 0:07
Dnes je štvrtok 29. mája 2025, meniny má Vilma a zajtra Ferdinand




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 117 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Ďalší
 Automat 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53
Príspevky: 629
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja ešte dodám - na križovatke určite stáť na brzde a nepreraďovať. Stále tam mať "D". Rýchlosti radiť - ak to prevodovka umožňuje - len pri brzdení motorom, alebo v stúpaní, keď prevodovka stále preraďuje napr 4-3-4-3-4, tak tam šupnúť tú "3".
"N" len na ťahanie a aj to je veľmi obmedzené, lebo sa prevodovka nemaže. Pri ťahaní je určite lepšie hodiť "N" na redukčke - ak ju auto má.

Prí výneme oleja tam dávať let taký, aký tam má byť podľa výrobcu.

_________________
JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...


Uto, 27.10.2009, 19:03
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03
Príspevky: 553
Bydlisko: xx
Odpoveď s citáciou
Poslať 
co sa tyka jazdy s automatom, zaradit D a jazdit, na krizovatkach nevyradovat, ani pri stani do kopca, len stat na brzde, dokonca aj vtedy ked motor auto udrzi, vyradit do P len v pripade ze cakas na zeleznicnom priecesti, a je jasne ze budes cakat dlho, pri nakupoch v auparku je najlepsie zaradit P a vypnut motor.doporucujem tiez zamknut auto :D

radit za jazdy je uplne zbytocne, zvlast R a P sa nedoporucuje, vypinat overdrive( pripadne preradit do 4, 3) len v pripade ze sa automat nevie rozhodnut v dlhom stupani a pri tahani privesov. pri dlhom zjazde dole kopcom je tiez dobre podradit, aby ste v kuse nemuseli stat na brzdach, ale vacsina hydromenicov nie je stavana na to aby dlhodobo prenasali krutiaci moment od prevodovky k motoru

pri tahani tazkych privesov, potrebujete nie len tazne, ale cely tow package, ktory vo vacsine zahrna vacsi chladic, pridavny chladic na olej automatu, niekedy aj zmenene prevody, v severnej amerike aj electronic brake controler( potenciometer na elektricke brzdy)

rucnu brzdu u automatu pouzijete len v pripade ze parkujete v prudkom kopci, lahsie sa radi potom z P do D, a tiez pri smyklavom podklade, ked v P sa auto smyka a nedrzi, inak je rucna brzda prakticky bezpredmetna, hlavne ak nie je paka ale pedal, a samozrejme ako nudzova brzda


v kazdom pripade ma vsetko svoju zivotnost, neberte to teraz ze ak sa toho budete drzat prevodovka vam vydrzi naveky, lebo staci ze raz ju prehrejete vy, alebo predchadzajuci majitel a ide do prdele tak ci tak, alebo vam daju "Lepsi olej" v servide ako je predpisany a mate po vtakach tak ci tak


Uto, 27.10.2009, 19:14
Profil
Rubicon & Samurai Woman
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 05.03.2007, 21:45
Príspevky: 767
Bydlisko: Veľká Lehota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
overdrive vypinam ked idem suchtavou jazdou po meste..ako som citala a citam to teraz tiez, malo by sa to robit aj pri tahani tazkych vozikov...no minule som taky tahala a vobec nevladal, bol zaduseny tak som ho nevypla a isiel normalne..ako je to teda?

_________________
Len jedno je isté- že nič nieje isté...a ani to nieje isté...
....najkrajší pohľad je z chrbta koňa...a nadvíhaného auta.
jeep wrangler rubicon 4,0l
suzuki samurai
http://www.youtube.com/watch?v=rqSbl9xtCSE


Uto, 27.10.2009, 21:33
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 0:00
Príspevky: 1239
Bydlisko: Senica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
for leona: http://www.jeep-club.net/msgboard_posts ... 908&kols=1
:wink:

k teme: cim menej sa na saltpaku saha tym lepsie.

zo vsetkych automatov co som jazdil najhladsie radil ten na 20 rocnom XJ jeepe.
na mercedese Cklasse kupeny novy v 96 odisiel automat po 200000.

_________________
Zlatníctvo-Hodinárstvo


Uto, 27.10.2009, 21:51
Profil ICQ WWW
Rubicon & Samurai Woman
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 05.03.2007, 21:45
Príspevky: 767
Bydlisko: Veľká Lehota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dakujem biker..ale aj tak mi to nedalo odpoved na moju skusenost...alebo som mala zaradit iba 2-jku?

_________________
Len jedno je isté- že nič nieje isté...a ani to nieje isté...
....najkrajší pohľad je z chrbta koňa...a nadvíhaného auta.
jeep wrangler rubicon 4,0l
suzuki samurai
http://www.youtube.com/watch?v=rqSbl9xtCSE


Uto, 27.10.2009, 22:07
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03
Príspevky: 553
Bydlisko: xx
Odpoveď s citáciou
Poslať 
overdrive je vlastne posledny prevodovy stupen v prevodovke, tzn ze ak mas 4 st automat tak je to 4. tym ze ho vypnes, auto radi 3 prevodove stupone + ti uzavrie hydromenic. pri beznej jazde ti zaradi 4 a uzavrie hydromenic. preto ak tahas tazky prives a mas povodne prevody, pripadne vacsie pneumatiky ako mas mat tak potom automat nevladze a v podstate musis podradit do 3, co vlastne urobis vypnutim overdrive

overdrive je vypnute vtedy ked sa vam rozsvieti kontrolka OD off.....pre laikov. Nie je to ani verzia turba, ako som uz od niektorych pocul, je to len vypnutie radenia posledneho stupna prevodovky.


Str, 28.10.2009, 9:14
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17
Príspevky: 667
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja osobne mam pocit ze dost dobre si viem pri jazde napriklad v meste "vynutit" nejaky rychlostny stupen tym ako pracujem s plynovym pedalom. Mne osobne sa teda este nikdy nestalo ze by mi automat radil 3-4 ani v kopci pretoze mu zospliapnem pedal tak aby nemusel nejak moc vahat. Ale tak to je uz na kazdom z nas ako jazdi, aj ja by som tu prevodovku vedel schaosit keby som chcel ale jasne ze to nerobim. A myslim si ze nieje nic zle na tom ist po meste 50km/h na 5 rychlosti. Ja nemam diesiel cize pri 1000ot/min tam nieje ziadna prevratna sila ktora by mohla nicit prevodovku.

_________________
Lestenka


Str, 28.10.2009, 9:25
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33
Príspevky: 747
Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Mne napríklad pri vypnutom OD pri 80 km/hod. rýchlosti mám 3000 otáčok/min. motora. Čiže ak chcem nepretáčať motor a ísť rýchlejšie, automaticky tam zapnem OD. Keď viem, že by som mohol ísť rýchlejčie ale iba krátke úseky, tak OD nezapínam a držím rýchlosť na 60 - 70 km/hod (horské prejazdy).

_________________
Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.

LAND ROVER Discovery II.


Str, 28.10.2009, 9:54
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
peterB píše:
... A myslim si ze nieje nic zle na tom ist po meste 50km/h na 5 rychlosti. Ja nemam diesiel cize pri 1000ot/min tam nieje ziadna prevratna sila ktora by mohla nicit prevodovku.


Peto, to je trochu inak.
OD je negatívny prevod (to je jasné už aj z jeho názvu - OverDrive=Rýchlobeh=prevod 1 ku 0,niečo)
Ako taký nie je postavený na prenos veľkej sily, je to taký "udržiavací" stupeň

Automatická prevodovka pracuje na princípe prenosu sily pomocou tlaku oleja.
Na toto slúži hydromenič. Výnimkou je LockUp - vtedy je pomocou spojky hydromenič "zamknutý" - a to je vlastne jediný prípad, kedy je prevodovka mechanicky spojená s motorom.

Okrem toho je prevodovka mazaná interným olejovým čerpadlom, ktoré je takisto poháňané od meniča. A tu sa dostávame k jadru veci. Malé otáčky=slabšie mazanie = slabšie chladenie

A to nie je dobre ani pre motor ani pre prevodovku. A podtočený motor tiež nie je zrovna ekonomický.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Str, 28.10.2009, 11:34
Profil WWW
Rubicon & Samurai Woman
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 05.03.2007, 21:45
Príspevky: 767
Bydlisko: Veľká Lehota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
..Pali, tak ako teda...tahala som tazky vozik podla mojich doterajsich vedomosti som vypla OD...gombik mi teda svietil....a auto nevladalo..ked som zapla /teda nesvietil /..auto tahalo ako daabel :twisted:
..mam v tom chaos ja, alebo moj stroj je divny?

_________________
Len jedno je isté- že nič nieje isté...a ani to nieje isté...
....najkrajší pohľad je z chrbta koňa...a nadvíhaného auta.
jeep wrangler rubicon 4,0l
suzuki samurai
http://www.youtube.com/watch?v=rqSbl9xtCSE


Str, 28.10.2009, 11:54
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17
Príspevky: 667
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak ja neviem teda - moze ma niekto zviest na automate ? Chcel by som vidiet ako sa to chova u inych aut. U mna mam taky pocit ze tomu autu ako keby bolo dobre ze takto sa presuva v mestkej doprave - nejak tak pocitovo to citim :lol:

_________________
Lestenka


Str, 28.10.2009, 11:55
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
2Peťo - aké auto?

2Leona - skôr by som povedal, že ak si mala OD off tak si išla na zamknutej 3.
Stačilo pridať trochu.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Str, 28.10.2009, 12:06
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Leona pozor ... S polohou "gombika" je problem ,lebo rozny vyrobca = rozny sposob vypnutia a zapnutia.
Priklad :
- mvoj Patrol Y61AT ma "gombik" na radiacej pake v keje toten gombik v polohe "hore" (to jest ked nie je zatlaceny) je OverDrive v polohe ON = je teda zapnuty a funguje tak ako popisuje PaliCheero
- ked predmetny "gombik" zmacknem na pristojke sa rozsviet OD Off a stanu sa nasledovne veci , prevodovka nezamyka(nerobi predmetny LockUp) a radi iba do tretieho prevodoveho stupna (to je stav co ty popisujes = "taha ako blazon) a ja si myslim , ze sa prepne aj na mierne odlisny priebeh software co radi (no prosto radi to inak)

- Thunderov Wranik ma onen gombik niekde inde (tusim na paneli oproti pake menica rezimov AT = povedzme kvaltpaka) a viem , ze spominal ze u neho je to opacne = to jest ak ho stlaci ma zapnuty OD a ked ho prepne do poluhy (tusim) "hore" tak je vypnuty

Domnievam sa teda , ze podla spravania Tvojho automatu sa da usudit kedy je zapnuty OD (radi sa teda aj stvorka logicky to zlenivie) a kedy je vypnuty OD a taha teda ako swina na tej trojecke

_________________
OFF the ROAD


Str, 28.10.2009, 12:16
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 24.01.2007, 4:31
Príspevky: 400
Bydlisko: Trnavá Hora
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Leona : keď zatlačíš OD, rozsvieti sa kontrolka a vtedy neradí 4, čiže nezamyká menič.

Dala si na wranu 33 x 12,5 pneu, už by to asi chcelo zmenu prevodov. Možno to samotnému auto nevadí a cítiš to až keď pripneš na tažné 2 - 3 tony. Tolko môj názor, viac by vedeli povedať ludia ktorí s tým majú skúsenosti.

_________________
Jeep Wrangler Rubicon 4.0 L
www.alexbranovesystemy.sk


Str, 28.10.2009, 12:44
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17
Príspevky: 667
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja jazdim na Lexuse LS400. Ziadne gombiky, iba radiaca paka ktora ma PRND432L

_________________
Lestenka


Str, 28.10.2009, 13:17
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 117 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: