Dnes je nedela 25. mája 2025, meniny má Urban a zajtra Dušan
Autor |
Správa |
ferjon
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:24 Príspevky: 604 Bydlisko: Polomka - okr. BR
|
Montovať intercooler, je odosť jednoduhšie nad motor ako pred chladič, ale zase maš opletačky s elektrickou vrtulkou a saharou, ktora tieš ked sa zapne zoberie nejake to percento vykonu. Ja som preto riešil intercooler pred chladič ako piše janotoyotak.
Intercooler ti bude treba zladiť s čerpadlom a najlšpie aj trubom.
Na čerpadle pridaš nafty tak o tretinu alebo štvrtinu otačky, na turbinke daš kapanek väčši plniaci tlak a zo samika bude raketa!!!
Pajerovi intercooler je idealny na taketo laborovanie, premer rur ak si dobre pametam je 48mm ale myliť sa môžem.
|
Sob, 27.02.2010, 22:34 |
|
 |
peter 469
Učeň
Registrovaný: Štv, 10.09.2009, 20:11 Príspevky: 67 Bydlisko: dolna micina
|
bull4x4 píše: terrano 2,7 td 74 kW terrano 2,7 Tdi 92 kW
cca 25 % + pozor! Td"I" je priami vstrek paliva na piest, ktorý ma komôrku a "td môže" byť vstrek paliva do predkomôrky v hlave kde vrchna časť piesta je rovmá, preto taký rozdiel
_________________ Kde končí asfalt, začíname my.
|
Ned, 28.02.2010, 1:12 |
|
 |
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
peter 469 píše: bull4x4 píše: terrano 2,7 td 74 kW terrano 2,7 Tdi 92 kW
cca 25 % + pozor! Td"I" je priami vstrek paliva na piest, ktorý ma komôrku a "td môže" byť vstrek paliva do predkomôrky v hlave kde vrchna časť piesta je rovmá, preto taký rozdiel
pohov, tu je to intercooler 
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Ned, 28.02.2010, 1:16 |
|
 |
peter 469
Učeň
Registrovaný: Štv, 10.09.2009, 20:11 Príspevky: 67 Bydlisko: dolna micina
|
Filipe píše: no lebo mam motor z peugeota 1,9td cerpadlo lucas a ma len 46kw 64konikov co je sakra malo, cau Filip čo to máš za motor ? možno som slabo googlil ale motor 1,9td "46kw" neviem najsť to je sakra málo jedine uno 1,7td má 46kw od peugeota len 47kw čo je 1,9D a 1,9TD som našiel len 66kw a to by ti mohlo stačiť mrzí ma že sme na to nekukli ked sme boli u teba (rozmýšlam ktory peugeot mal 1,9td a iba 46kw)
_________________ Kde končí asfalt, začíname my.
|
Ned, 28.02.2010, 1:43 |
|
 |
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
kludne moze byt, ze to je nejaka spanielska obdoba povodneho motora
poznate taketo auto?

_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Ned, 28.02.2010, 1:53 |
|
 |
peter 469
Učeň
Registrovaný: Štv, 10.09.2009, 20:11 Príspevky: 67 Bydlisko: dolna micina
|
bull4x4 píše: kludne moze byt, ze to je nejaka spanielska obdoba povodneho motora poznate taketo auto?  myslim fiat 127??? či?
_________________ Kde končí asfalt, začíname my.
|
Ned, 28.02.2010, 2:02 |
|
 |
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
je to seat 127 - spanielska licencia
malo to boxer motor - a skuseny mechanici od fiatu zatvarali kapotu so slovami, take nerobime.....
len som chcel naznacit, ze kopia suzuki moze mat aj kopiu motora Peugeot
P.S. hladku 1.9 47 kW som mal niekedy v 306 - ke, a nezda sa mi, ze to nevie s tym kocurom poriadne pohnut....
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Ned, 28.02.2010, 2:06 |
|
 |
janotoyotak
Začínajúci koumák
Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 15:04 Príspevky: 141 Bydlisko: Ba
|

Peugeot motor 1.9 D mal v prvých cca 15-tich rokoch výroby výkon 65PS, teda 47-48 kW. Potom prerobili sacie potrubie, dostali tam trochu viac vzduchu a výkon zdvihli na 69-70 PS. Bol to motor jednoduchý, spolahlivý, kultivovaný, úsporný a robustný.
Samozrejme turbo prinieslo vyšší výkon a výšší krúťak.
U offa je ten krúťak dosť podstatný. A preto, ak ma pamäť neklame, nejaký čas sa do Nivy určenej pre západnú európu alternatívne montoval motor Peugeot 1.9TD. Lenže tam bol bez interkúlera a práve pre ten spomínaný teplotný reži mu dosť výrazne obmedzili výkon (možno to bolo tých spomínaných 47kW, neviem). Krúťak ostal dosť vysoký.
Interkúler z Pajera je výborný. Je z kategórie tých robustných chladičov. A pretože je určený pre motor 2,5TD, určite nebude obmedzovať dýchanie tvojej 1.9 tky.
Čerpadlo je vždy nastavené na nejaký priebeh výkonu a krúťaku. K tomu je navrhovaná aj vačka. Napríklad dodávky Peugeot Boxer a Citroen Jumper 1.9TD mali inú charakteristiku, ako bruchoplazy.
Taktiež kvôli rôznym emisným normám v rôznych krajinách sa použivali rôzne nastavenia.
Preto použi čerpadlo spolu s vačkou, z toho istého motora. Alebo zober celý fungujúci motor z nejakého búraného auta.
|
Ned, 28.02.2010, 12:10 |
|
 |
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
Netvrdil by som že čím väčší IC tým lepšie. Priveľký IC k malému turbu (k pôvodnému) spôsobí veľký turboefekt, pretože turbína bude musieť najprv natlačiť objem chladiča, než začne tlačiť do sania. Skúsil by som si požičať niekoľko rôzne veľkých a vyskúšať. Na pokusy môžeš zhodiť kapotu a nechať IC trčať nad motorom.
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Ned, 28.02.2010, 12:57 |
|
 |
Filipe
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 01.05.2008, 22:19 Príspevky: 431 Bydlisko: Modra
|
no motor ma oznacenie DHU a este nieco je tam 10wc82 tak neviem co je to za zazrak a este je tan vstrekovace cerpadlo lucas co je asi najvecsi problem vo vykone,kua asi najlahsie by ho bolo vymenit, ale co ked tam mam spravene rozvody a je v 100%stave poradte co teda s tym spravit 
|
Ned, 28.02.2010, 15:42 |
|
 |
peter 469
Učeň
Registrovaný: Štv, 10.09.2009, 20:11 Príspevky: 67 Bydlisko: dolna micina
|
Filipe píše: no motor ma oznacenie DHU a este nieco je tam 10wc82 tak neviem co je to za zazrak a este je tan vstrekovace cerpadlo lucas co je asi najvecsi problem vo vykone,kua asi najlahsie by ho bolo vymenit, ale co ked tam mam spravene rozvody a je v 100%stave poradte co teda s tym spravit  cau Filip je možné skúsiť tu verziu čo sme už spolu debatovali, máš tam čerpadlo lukas a teda tlak je okolo 150-160 skusiť čerpadlo bosch kde sa dá nastaviť až na nejakých cca 220. no v tvojom prípade by som to skúsil na takých 190 nakolko ma hlava komôrky (aby nedošlo k poškodeniu alebo vypadnutiu na piest predsa len sú stavané na nižší tlak) prestaviť trysky na menovitých 190 hodiť tam ten cooler a skúsiť
PS:ten kamarát čo bol u teba so mnou spomínal že by mohlo pasovať s partnera a má možnosť ho zohnať ak sa rozhodneš daj vedieť.
_________________ Kde končí asfalt, začíname my.
|
Ned, 28.02.2010, 17:31 |
|
 |
peter 469
Učeň
Registrovaný: Štv, 10.09.2009, 20:11 Príspevky: 67 Bydlisko: dolna micina
|
no pred chvílou som sním telefonoval a rozoberal pôvod toho motora, hovoril že to je nejaký "poloturbo"už sa s tým stretol a montovali sa do aut na nejaký mestký rozvoz kde to turbo viac menej snižovalo splodiny a preto aj čer. lakus a nižší tlak, skúsiť ten bosch a zvyššiť tlak (len to neprhnať) on robí motory 30rokov a vačku by nemenil
_________________ Kde končí asfalt, začíname my.
|
Ned, 28.02.2010, 17:47 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|