Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pon, 05.05.2025, 7:11
Dnes je pondelok 5. mája 2025, meniny má Lesana, Lesia a zajtra Hermína




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 66 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Ďalší
 Z list. per na vynuté + 3-link 
Autor Správa
Pandík

Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
Príspevky: 3300
Odpoveď s citáciou
po dlhšej dobe ma pár ľudí presvedčilo a navnadilo prekopať zadok pandy z listových per na vinuté pružiny + urobiť tomu 3-link
bolo by to určite lepšie lebo zadok je aj dosť tvrdý a skáče ako koza
kedy by som to robil to ešte vôbec neviem ale raz to určite bude tak chcem sa opýtať a poradiť, z čoho tam dať horné a spodné misky na pružiny a z čoho by boli najvhodnejšie pružiny (potrebujem dlhšie a čo najmäkšie)
a ešte na ten 3-link... stačí mi to navariť napevno o obal diferáku, od neho 2 rúry po kastu a tam mi stačia aké veľké púzdra? z čoho najlepšie? alebo mám dať aj na obal dif. púzdra?
pripájam aj 2 fotky môjho skicárovského "nákresu"
ďakujem vopred :wink:

takto je to originál + ešte tlmiče
Obrázok

takto by to nejak vyzeralo potom + tlmiče a ten 3-link trošku krajší :lol:
Obrázok


Ned, 02.01.2011, 12:24
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 8010
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pandík, mas to sice dobre nakreslenee, ale daco som tam predsa nevidel, a to panhardku,, tu tam kazdopadne potrebujes dat aby naprava sa nehybala do bokov,,

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Ned, 02.01.2011, 13:01
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Efi pri A-ckovych ramenach tusim neni ani treba panhardku kedze proti posunu do stran sluzi samotne A-cko. Pandos ked sa do toho chces uz pustat tak si aspon popozeraj ako to maju WJckove grandy, tie maju vzadu to iste zavesenie ako si tu popisal :wink:

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Ned, 02.01.2011, 13:06
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 8010
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
mnoo len si to prejdi hlavickou malickou,,, kusok, ked tam neda panhardkuu, taktie silenbloky budu velmi trpiet a zakratku dobu ich bude mat v p r d e l i :-D ,,to co ty hovoris Mato , tak to ma zrobene Pal,,ak sa dobre pamatam,,ja by som to kazdopadne riesil panhardkou a je to aj jednoduchsie riesenie,, neco ako na ZJ cku,, alebo ako to maju lady spravene..

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Ned, 02.01.2011, 13:18
Profil
Pandík

Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
Príspevky: 3300
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ako sa tam dava pahardka? a táto úprava má ešte čas možno tak do leta
a ja si myslím že bude dobre ak náprava bude kus aj labilná do strán pri krížení :wink:
neviem nie som na to nejaký odborník, nepoznám to, idem popozerať nejaké obrázky
každopádne ďakujem za rady ale aj tak píšte mi skúsenosti, rady atď... ;-)


Ned, 02.01.2011, 13:34
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 20.09.2009, 20:21
Príspevky: 547
Bydlisko: Vchod Záhoria
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Efendi ja mám na RR tiež tento spôsob zavesenia s A-rámom a panhardku tam nemám. Tak isto nemajú panhardky ani Defendre a ani Disco I a funguje to. Má to výhodu proti panhardke že to pri krížení (a tento spôsob pri správnom skonštruovaní ho dovoluje ozaj slušné) neťahá nápravu smerom zpod auta (prípadne naopak).

Pandík na obal difu to nemôžeš dať lebo Panda nemá dif v strede nápravy. Tie ramená toho A-rámu musia mať rovnakú dlžku.

Moj A-rám (tzv A-frame vo svete LR) vyzerá takto: tá vec uplne nalavo, to napravo je zas pozdlžne rameno:

Obrázok

V podstate je to schéma všetkých častí zavesenia zadnej nápravy u RR/Disco I/Def

_________________
Range Rover Classic - One is not enough


Ned, 02.01.2011, 14:15
Profil
Pandík

Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
Príspevky: 3300
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tak ako potom to urobiť? :smt107
3-link je niečo úplne iné ako 4-link? :roll:


Ned, 02.01.2011, 14:45
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 20.09.2009, 20:21
Príspevky: 547
Bydlisko: Vchod Záhoria
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ano 3-link využíva 3 úchyty o nápravu a 4-link má 4. Podla fotiek je 3-link jednoduchší než 4-link. Ak som to správne pochopil pri 4-linku je treba správne určiť dlžky ramien aby to chodilo ako má. Pri 3-linku sa tú dlžku ramien tiež určite nemôžeš uplne vyprdnúť ale určuješ dlžku iba 2 ramien a tým pádom aj uhol ktorý zovierajú voči sebe.

EDIT: Tu si všimni na fotkách od Juraja Surovca konštrukciu 4-linku viewtopic.php?t=5534&postdays=0&postorder=asc&start=15

_________________
Range Rover Classic - One is not enough


Ned, 02.01.2011, 14:50
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 06.11.2008, 9:26
Príspevky: 599
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ja mám prerobené zadné listáky na pružiny a je to uplná pohoda mám A rameno a je to super.a neni pravda že 4link je lepší ako A rameno A rameno má večiu pohyblivost pri krížení ako 4 alebo 3link, pokial teda nedáš flex-jointy, potom je to v podstate jedno ale ja som spokojný... :wink:

_________________
Ja cesty nevyhladávam, ja si ich tvorím


Ned, 02.01.2011, 15:24
Profil
Pandík

Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
Príspevky: 3300
Odpoveď s citáciou
Poslať 
LUKAS4x4 píše:
ja mám prerobené zadné listáky na pružiny a je to uplná pohoda mám A rameno a je to super.a neni pravda že 4link je lepší ako A rameno A rameno má večiu pohyblivost pri krížení ako 4 alebo 3link, pokial teda nedáš flex-jointy, potom je to v podstate jedno ale ja som spokojný... :wink:


čo to je?? :smt017


Ned, 02.01.2011, 15:25
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 06.11.2008, 9:26
Príspevky: 599
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
niečo na tento sposob ale inéObrázok som nenašiel

_________________
Ja cesty nevyhladávam, ja si ich tvorím


Ned, 02.01.2011, 15:32
Profil
Pandík

Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
Príspevky: 3300
Odpoveď s citáciou
Poslať 
a čo takto ten 3-link? :smt109
Obrázok

LUKAS4x4 a to kde sa dáva??


Ned, 02.01.2011, 15:33
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 06.11.2008, 9:26
Príspevky: 599
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
to neni 3 link to čo si nakreslil to je to A-rameno čo mám aj ja
a tie flex jointy sa používajú miesto silentblokov aby pri krížení netrpeli ramená, lebo pri krížení sa majú ramená tendenciu otáčat ako keby na krut v pozdlžnom smere a flex jointy toto nerobia...

_________________
Ja cesty nevyhladávam, ja si ich tvorím


Ned, 02.01.2011, 15:39
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 01.09.2008, 16:29
Príspevky: 501
Bydlisko: Michalovce
Odpoveď s citáciou
Poslať 
efendi: lacikam vitarka tiez nema panhardku kedze ma A rameno a nespozoroval som zeby silentbloky dako trpely...

pandik: urcite nemozes dat A rameno na strane napravy na pevno, ale ani cez silentblok to neni najlepsie lebo ti ho vybyje pri krizeni do bokov a bude t to buchat a neudrzi to napravu tak ako ma... das tam čap ala napr vitara a mas postarane.. ;-) ;-) ze si to ty tak ti neskor mozem dodat dake foto na inspiraciu

_________________
Ford Maverick 2.4i, T3, CB, winch 5t, svetla,hilift, pevnosťáky, dáka gurtňa a mnoho dalšieho... :D


Ned, 02.01.2011, 15:39
Profil ICQ
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 06.11.2008, 9:26
Príspevky: 599
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
a to je jasné že tie ramená memožu íst napevno na nápravu ja to mám urobené na gulové čapy z traktora a funguje to super.

_________________
Ja cesty nevyhladávam, ja si ich tvorím


Ned, 02.01.2011, 15:42
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 66 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: