Dnes je pondelok 5. mája 2025, meniny má Lesana, Lesia a zajtra Hermína
Z list. per na vynuté + 3-link
Autor |
Správa |
OFFroad4wd
Pandík
Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33 Príspevky: 3300
|
po dlhšej dobe ma pár ľudí presvedčilo a navnadilo prekopať zadok pandy z listových per na vinuté pružiny + urobiť tomu 3-link
bolo by to určite lepšie lebo zadok je aj dosť tvrdý a skáče ako koza
kedy by som to robil to ešte vôbec neviem ale raz to určite bude tak chcem sa opýtať a poradiť, z čoho tam dať horné a spodné misky na pružiny a z čoho by boli najvhodnejšie pružiny (potrebujem dlhšie a čo najmäkšie)
a ešte na ten 3-link... stačí mi to navariť napevno o obal diferáku, od neho 2 rúry po kastu a tam mi stačia aké veľké púzdra? z čoho najlepšie? alebo mám dať aj na obal dif. púzdra?
pripájam aj 2 fotky môjho skicárovského "nákresu"
ďakujem vopred
takto je to originál + ešte tlmiče
takto by to nejak vyzeralo potom + tlmiče a ten 3-link trošku krajší

|
Ned, 02.01.2011, 12:24 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8010 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
pandík, mas to sice dobre nakreslenee, ale daco som tam predsa nevidel, a to panhardku,, tu tam kazdopadne potrebujes dat aby naprava sa nehybala do bokov,,
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Ned, 02.01.2011, 13:01 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
Efi pri A-ckovych ramenach tusim neni ani treba panhardku kedze proti posunu do stran sluzi samotne A-cko. Pandos ked sa do toho chces uz pustat tak si aspon popozeraj ako to maju WJckove grandy, tie maju vzadu to iste zavesenie ako si tu popisal 
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Ned, 02.01.2011, 13:06 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8010 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
mnoo len si to prejdi hlavickou malickou,,, kusok, ked tam neda panhardkuu, taktie silenbloky budu velmi trpiet a zakratku dobu ich bude mat v p r d e l i  ,,to co ty hovoris Mato , tak to ma zrobene Pal,,ak sa dobre pamatam,,ja by som to kazdopadne riesil panhardkou a je to aj jednoduchsie riesenie,, neco ako na ZJ cku,, alebo ako to maju lady spravene..
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Ned, 02.01.2011, 13:18 |
|
 |
OFFroad4wd
Pandík
Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33 Príspevky: 3300
|
ako sa tam dava pahardka? a táto úprava má ešte čas možno tak do leta
a ja si myslím že bude dobre ak náprava bude kus aj labilná do strán pri krížení
neviem nie som na to nejaký odborník, nepoznám to, idem popozerať nejaké obrázky
každopádne ďakujem za rady ale aj tak píšte mi skúsenosti, rady atď... 
|
Ned, 02.01.2011, 13:34 |
|
 |
Macej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 20.09.2009, 20:21 Príspevky: 547 Bydlisko: Vchod Záhoria
|
Efendi ja mám na RR tiež tento spôsob zavesenia s A-rámom a panhardku tam nemám. Tak isto nemajú panhardky ani Defendre a ani Disco I a funguje to. Má to výhodu proti panhardke že to pri krížení (a tento spôsob pri správnom skonštruovaní ho dovoluje ozaj slušné) neťahá nápravu smerom zpod auta (prípadne naopak).
Pandík na obal difu to nemôžeš dať lebo Panda nemá dif v strede nápravy. Tie ramená toho A-rámu musia mať rovnakú dlžku.
Moj A-rám (tzv A-frame vo svete LR) vyzerá takto: tá vec uplne nalavo, to napravo je zas pozdlžne rameno:
V podstate je to schéma všetkých častí zavesenia zadnej nápravy u RR/Disco I/Def
_________________ Range Rover Classic - One is not enough
|
Ned, 02.01.2011, 14:15 |
|
 |
OFFroad4wd
Pandík
Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33 Príspevky: 3300
|
tak ako potom to urobiť?
3-link je niečo úplne iné ako 4-link? 
|
Ned, 02.01.2011, 14:45 |
|
 |
Macej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 20.09.2009, 20:21 Príspevky: 547 Bydlisko: Vchod Záhoria
|
Ano 3-link využíva 3 úchyty o nápravu a 4-link má 4. Podla fotiek je 3-link jednoduchší než 4-link. Ak som to správne pochopil pri 4-linku je treba správne určiť dlžky ramien aby to chodilo ako má. Pri 3-linku sa tú dlžku ramien tiež určite nemôžeš uplne vyprdnúť ale určuješ dlžku iba 2 ramien a tým pádom aj uhol ktorý zovierajú voči sebe.
EDIT: Tu si všimni na fotkách od Juraja Surovca konštrukciu 4-linku viewtopic.php?t=5534&postdays=0&postorder=asc&start=15
_________________ Range Rover Classic - One is not enough
|
Ned, 02.01.2011, 14:50 |
|
 |
LUKAS4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 06.11.2008, 9:26 Príspevky: 599 Bydlisko: SE
|
ja mám prerobené zadné listáky na pružiny a je to uplná pohoda mám A rameno a je to super.a neni pravda že 4link je lepší ako A rameno A rameno má večiu pohyblivost pri krížení ako 4 alebo 3link, pokial teda nedáš flex-jointy, potom je to v podstate jedno ale ja som spokojný... 
_________________ Ja cesty nevyhladávam, ja si ich tvorím
|
Ned, 02.01.2011, 15:24 |
|
 |
OFFroad4wd
Pandík
Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33 Príspevky: 3300
|
LUKAS4x4 píše: ja mám prerobené zadné listáky na pružiny a je to uplná pohoda mám A rameno a je to super.a neni pravda že 4link je lepší ako A rameno A rameno má večiu pohyblivost pri krížení ako 4 alebo 3link, pokial teda nedáš flex-jointy, potom je to v podstate jedno ale ja som spokojný... 
čo to je?? 
|
Ned, 02.01.2011, 15:25 |
|
 |
LUKAS4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 06.11.2008, 9:26 Príspevky: 599 Bydlisko: SE
|
niečo na tento sposob ale iné  som nenašiel
_________________ Ja cesty nevyhladávam, ja si ich tvorím
|
Ned, 02.01.2011, 15:32 |
|
 |
OFFroad4wd
Pandík
Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33 Príspevky: 3300
|
a čo takto ten 3-link?
LUKAS4x4 a to kde sa dáva??
|
Ned, 02.01.2011, 15:33 |
|
 |
LUKAS4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 06.11.2008, 9:26 Príspevky: 599 Bydlisko: SE
|
to neni 3 link to čo si nakreslil to je to A-rameno čo mám aj ja
a tie flex jointy sa používajú miesto silentblokov aby pri krížení netrpeli ramená, lebo pri krížení sa majú ramená tendenciu otáčat ako keby na krut v pozdlžnom smere a flex jointy toto nerobia...
_________________ Ja cesty nevyhladávam, ja si ich tvorím
|
Ned, 02.01.2011, 15:39 |
|
 |
PATaMAT
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 01.09.2008, 16:29 Príspevky: 501 Bydlisko: Michalovce
|
efendi: lacikam vitarka tiez nema panhardku kedze ma A rameno a nespozoroval som zeby silentbloky dako trpely...
pandik: urcite nemozes dat A rameno na strane napravy na pevno, ale ani cez silentblok to neni najlepsie lebo ti ho vybyje pri krizeni do bokov a bude t to buchat a neudrzi to napravu tak ako ma... das tam čap ala napr vitara a mas postarane..  ze si to ty tak ti neskor mozem dodat dake foto na inspiraciu
_________________Ford Maverick 2.4i, T3, CB, winch 5t, svetla,hilift, pevnosťáky, dáka gurtňa a mnoho dalšieho... 
|
Ned, 02.01.2011, 15:39 |
|
 |
LUKAS4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 06.11.2008, 9:26 Príspevky: 599 Bydlisko: SE
|
a to je jasné že tie ramená memožu íst napevno na nápravu ja to mám urobené na gulové čapy z traktora a funguje to super.
_________________ Ja cesty nevyhladávam, ja si ich tvorím
|
Ned, 02.01.2011, 15:42 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|