Dnes je utorok 24. júna 2025, meniny má Ján a zajtra Tadeáš
Autor |
Správa |
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
mily pan ucitel - riesit tu modul pruznosti EvsG = to neda (podla mna) tu info co ocakava Pandik (on hlada nieco pevne = preto som si dovolil zamenit slovicka)
ALE
pri tvojej edukacnej skusenosti (bez nadsadenia) v tejto oblasti mozes podat komplexnejsie info = urcite mas na to vela prostriedkov
alebo inak :
Pandik kukni si toto
http://web.svf.stuba.sk/kat/FYZ/fyzika_ ... 1/kap5.pdf
_________________ OFF the ROAD
|
Str, 12.10.2011, 11:54 |
|
 |
janotoyotak
Začínajúci koumák
Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 15:04 Príspevky: 141 Bydlisko: Ba
|
Pandík, ak tomu správne rozumiem, ty máš problém, že pri prenose vyššieho výkonu sa ti listové pero skrúti (alebo presnejšie zvlní) a tým sa zalomenie kardanu dostáva do nepriaznivých uhlov. A chcel by si to vyriešiť pomocnými ramenami, ktoré by držali nápravu na uzde.
Ale načo tam dávaš aj tie spodné dlhšie ramená? Veď toto vedenie ti zabezpečuje listová pružina. Tebe stačia len horné ramená. A tie sú menej namáhané a teda aj tenšie. Len treba dobre vyšpekulovať ich dĺžku a miesto a výšku uchytenia na náprave.
|
Str, 12.10.2011, 12:28 |
|
 |
alfik223
Začínajúci koumák
Registrovaný: Ned, 20.06.2010, 21:14 Príspevky: 136 Bydlisko: Červenica pri Sabinove
|
janotoyotak píše: Pandík, ak tomu správne rozumiem, ty máš problém, že pri prenose vyššieho výkonu sa ti listové pero skrúti (alebo presnejšie zvlní) a tým sa zalomenie kardanu dostáva do nepriaznivých uhlov. A chcel by si to vyriešiť pomocnými ramenami, ktoré by držali nápravu na uzde.
Ale načo tam dávaš aj tie spodné dlhšie ramená? Veď toto vedenie ti zabezpečuje listová pružina. Tebe stačia len horné ramená. A tie sú menej namáhané a teda aj tenšie. Len treba dobre vyšpekulovať ich dĺžku a miesto a výšku uchytenia na náprave.
on to uz asi chce dat na pruziny
|
Str, 12.10.2011, 12:36 |
|
 |
OFFroad4wd
Pandík
Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33 Príspevky: 3300
|
alfik bingo
prečo pera preč? jeden dôvod... keby som chcel len pomocné ramena dať, tak musel by som palivovú nádrž dať preč a aj celý výfuk, veď to odfotím tak to nie je o čo uchytiť...
chcem to mať do zimi hotové lebo ta náprava skáče ako koza a tým pádom prejazdnosť kopcami, snehom atď je úplne zlá pretože trieska to tak že treba zastaviť a jazdiť tak aby čo najmenej kolesa prešmykovali a niekedy teda takmer vždy sa to nedá bez prešmykovania
a keď som naložený keď niekoho ešte vzadu veziem stačí že som niekde na piesku dám z jednotky do dvojky pridám a sekne kríž lebo je iný uhol nápravy a skôr to zkríži
už ma nikto nepresvedčí.... pera idu preč
|
Str, 12.10.2011, 15:59 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
OFFroad4wd píše: chcem to mať do zimi hotové lebo ta náprava skáče ako koza a tým pádom prejazdnosť kopcami, snehom atď je úplne zlá pretože trieska to tak že treba zastaviť a jazdiť tak aby čo najmenej kolesa prešmykovali a niekedy teda takmer vždy sa to nedá bez prešmykovania a keď som naložený keď niekoho ešte vzadu veziem stačí že som niekde na piesku dám z jednotky do dvojky pridám a sekne kríž lebo je iný uhol nápravy a skôr to zkríži už ma nikto nepresvedčí.... pera idu preč
Kľudne to daj na struny, prečo nie,ale ak to robí to čo píšeš,
tak je tam niečo principiálne zle a na vine nie sú listové perá !!!
je na svete X áut na listoch a s x krát výkonnejším motorom a funguje to.
|
Str, 12.10.2011, 16:06 |
|
 |
OFFroad4wd
Pandík
Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33 Príspevky: 3300
|
palo ono je to ešt epodložené a zdvihnuté aj hojdačkami dlhšími o 10cm takže preto a tlmiče sú dlhšie z pandy 4x2 a ešte spodné oka som preváral o cca 2cm nižšie ale aj keď bola seriovka bez úprav tak náprava podkakovala, sice kus menej ako teraz ale podskakovala
to ma širšie pera jak samurai a o dosť širšie a je to aj zbytočné na také ľahké auto, nepoviem keby sme vozili niečo alebo by sme vozík ťahali ale my chodíme stále prázdny a počul som že odľahčené perá skáču ako koza
|
Str, 12.10.2011, 19:34 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Milý pán manager nechcem tu nikoho poučovať, ani školiť. V pohode by som sa povzniesol , lenže ty si školil Findera a chcel sa urobiť múdry. A pritom Finder mal absolútnu pravdu. Tyč a rúrka rovnakého priemeru a z rovnakého materiálu. Čo je pevnejšie na ohyb, tlak, ťah vzper, šmyk? Samozrejme, že plná tyč. Iná vec je už využitie materiálu. Rúrka je na tom oveľa lepšie. Veľa ľudí by zožralo tvoju teóriu, žilo v omyle a ďalej šírilo hlúposť. Tak mi nedalo nezareagovať.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Str, 12.10.2011, 21:26 |
|
 |
OFFroad4wd
Pandík
Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33 Príspevky: 3300
|
ozaj ešte panhardka... stačilo by ak by som dal na oba konce panhardky čapy riadenia napr z pandy? bude štelovacia panhardka
|
Str, 12.10.2011, 23:27 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
nevidel som ešte gulové čapy pandy, ale sú dimenzované na držanie kolies v smere...nie celej nápravy. To sú trochu iné sily. Zároveň dva spoje kov-kov nie su vhodné. Origo gulový čap panhardky som už na XJ ustrihol...a to je iná zábava ísť po blave bez panhardky. Silent blok sa môže maximálne vyžužlať. Ja by som volil dva silentbloky...ako som si aj prerobil na ZJ...
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Štv, 13.10.2011, 6:43 |
|
 |
OFFroad4wd
Pandík
Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33 Príspevky: 3300
|
ok urobim tak  dik
|
Štv, 13.10.2011, 7:11 |
|
 |
OFFroad4wd
Pandík
Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33 Príspevky: 3300
|
mám otázku na panhardku
je jedno či z vchu pôjde sprava alebo zľava? ide o to že vpravo (spolujazdcová strana) je nádrž a nerád by som tam zváral, čo na ľavej strane (šoférova strana) by som sa nebál zvárať, zvary by boli krajšie a pevnejšie
panhardka by bola nastaviteľná
ďakujem vopred
|
Ned, 23.10.2011, 17:23 |
|
 |
efendi
Velky Kraken
Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01 Príspevky: 8014 Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
|
Pandik, to mas jedno ze s ktorej stranyy, len aby bola panhardka pevna a nepustala napravu do bokov,,kukni si daku ladu -zigulak od spodu a uvidis to,, yednoducha vec...ale ty to zvladnes...
_________________ EX Suzuky Samuraj1.3 EXJeep Cheroke 2.1TDI EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60 EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited
|
Ned, 23.10.2011, 17:32 |
|
 |
OFFroad4wd
Pandík
Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33 Príspevky: 3300
|
efi díky
no ja chcem isť na vrakač a tam zobrať z nejakej žigule panhardku a prerobiť ju na nastavovaciu
panhardka bude taká čerešnička na torte čo sa týka prarábky z listov na pružiny ale je to dosť dôležitá vec 
|
Ned, 23.10.2011, 17:59 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|