Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Uto, 24.06.2025, 19:44
Dnes je utorok 24. júna 2025, meniny má Ján a zajtra Tadeáš




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 28 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 z akej rúry ramená? 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
mily pan ucitel - riesit tu modul pruznosti EvsG = to neda (podla mna) tu info co ocakava Pandik (on hlada nieco pevne = preto som si dovolil zamenit slovicka)
ALE
pri tvojej edukacnej skusenosti (bez nadsadenia) v tejto oblasti mozes podat komplexnejsie info = urcite mas na to vela prostriedkov

alebo inak :
Pandik kukni si toto

http://web.svf.stuba.sk/kat/FYZ/fyzika_ ... 1/kap5.pdf

_________________
OFF the ROAD


Str, 12.10.2011, 11:54
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 15:04
Príspevky: 141
Bydlisko: Ba
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pandík, ak tomu správne rozumiem, ty máš problém, že pri prenose vyššieho výkonu sa ti listové pero skrúti (alebo presnejšie zvlní) a tým sa zalomenie kardanu dostáva do nepriaznivých uhlov. A chcel by si to vyriešiť pomocnými ramenami, ktoré by držali nápravu na uzde.

Ale načo tam dávaš aj tie spodné dlhšie ramená? Veď toto vedenie ti zabezpečuje listová pružina. Tebe stačia len horné ramená. A tie sú menej namáhané a teda aj tenšie. Len treba dobre vyšpekulovať ich dĺžku a miesto a výšku uchytenia na náprave.


Str, 12.10.2011, 12:28
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 20.06.2010, 21:14
Príspevky: 136
Bydlisko: Červenica pri Sabinove
Odpoveď s citáciou
Poslať 
janotoyotak píše:
Pandík, ak tomu správne rozumiem, ty máš problém, že pri prenose vyššieho výkonu sa ti listové pero skrúti (alebo presnejšie zvlní) a tým sa zalomenie kardanu dostáva do nepriaznivých uhlov. A chcel by si to vyriešiť pomocnými ramenami, ktoré by držali nápravu na uzde.

Ale načo tam dávaš aj tie spodné dlhšie ramená? Veď toto vedenie ti zabezpečuje listová pružina. Tebe stačia len horné ramená. A tie sú menej namáhané a teda aj tenšie. Len treba dobre vyšpekulovať ich dĺžku a miesto a výšku uchytenia na náprave.

on to uz asi chce dat na pruziny


Str, 12.10.2011, 12:36
Profil ICQ
Pandík

Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
Príspevky: 3300
Odpoveď s citáciou
Poslať 
alfik bingo :wink:
prečo pera preč? jeden dôvod... keby som chcel len pomocné ramena dať, tak musel by som palivovú nádrž dať preč a aj celý výfuk, veď to odfotím tak to nie je o čo uchytiť...
chcem to mať do zimi hotové lebo ta náprava skáče ako koza a tým pádom prejazdnosť kopcami, snehom atď je úplne zlá pretože trieska to tak že treba zastaviť a jazdiť tak aby čo najmenej kolesa prešmykovali a niekedy teda takmer vždy sa to nedá bez prešmykovania
a keď som naložený keď niekoho ešte vzadu veziem stačí že som niekde na piesku dám z jednotky do dvojky pridám a sekne kríž lebo je iný uhol nápravy a skôr to zkríži
už ma nikto nepresvedčí.... pera idu preč


Str, 12.10.2011, 15:59
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
OFFroad4wd píše:
chcem to mať do zimi hotové lebo ta náprava skáče ako koza a tým pádom prejazdnosť kopcami, snehom atď je úplne zlá pretože trieska to tak že treba zastaviť a jazdiť tak aby čo najmenej kolesa prešmykovali a niekedy teda takmer vždy sa to nedá bez prešmykovania
a keď som naložený keď niekoho ešte vzadu veziem stačí že som niekde na piesku dám z jednotky do dvojky pridám a sekne kríž lebo je iný uhol nápravy a skôr to zkríži
už ma nikto nepresvedčí.... pera idu preč


Kľudne to daj na struny, prečo nie,ale ak to robí to čo píšeš,
tak je tam niečo principiálne zle a na vine nie sú listové perá !!!

je na svete X áut na listoch a s x krát výkonnejším motorom a funguje to.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Str, 12.10.2011, 16:06
Profil WWW
Pandík

Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
Príspevky: 3300
Odpoveď s citáciou
Poslať 
palo ono je to ešt epodložené a zdvihnuté aj hojdačkami dlhšími o 10cm takže preto a tlmiče sú dlhšie z pandy 4x2 a ešte spodné oka som preváral o cca 2cm nižšie ale aj keď bola seriovka bez úprav tak náprava podkakovala, sice kus menej ako teraz ale podskakovala
to ma širšie pera jak samurai a o dosť širšie a je to aj zbytočné na také ľahké auto, nepoviem keby sme vozili niečo alebo by sme vozík ťahali ale my chodíme stále prázdny a počul som že odľahčené perá skáču ako koza


Str, 12.10.2011, 19:34
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Milý pán manager nechcem tu nikoho poučovať, ani školiť. V pohode by som sa povzniesol , lenže ty si školil Findera a chcel sa urobiť múdry. A pritom Finder mal absolútnu pravdu. Tyč a rúrka rovnakého priemeru a z rovnakého materiálu. Čo je pevnejšie na ohyb, tlak, ťah vzper, šmyk? Samozrejme, že plná tyč. Iná vec je už využitie materiálu. Rúrka je na tom oveľa lepšie. Veľa ľudí by zožralo tvoju teóriu, žilo v omyle a ďalej šírilo hlúposť. Tak mi nedalo nezareagovať.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Str, 12.10.2011, 21:26
Profil
Pandík

Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
Príspevky: 3300
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ozaj ešte panhardka... stačilo by ak by som dal na oba konce panhardky čapy riadenia napr z pandy? bude štelovacia panhardka


Str, 12.10.2011, 23:27
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nevidel som ešte gulové čapy pandy, ale sú dimenzované na držanie kolies v smere...nie celej nápravy. To sú trochu iné sily. Zároveň dva spoje kov-kov nie su vhodné. Origo gulový čap panhardky som už na XJ ustrihol...a to je iná zábava ísť po blave bez panhardky. Silent blok sa môže maximálne vyžužlať. Ja by som volil dva silentbloky...ako som si aj prerobil na ZJ...

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Štv, 13.10.2011, 6:43
Profil
Pandík

Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
Príspevky: 3300
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ok urobim tak :wink: dik


Štv, 13.10.2011, 7:11
Profil
Pandík

Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
Príspevky: 3300
Odpoveď s citáciou
Poslať 
mám otázku na panhardku
je jedno či z vchu pôjde sprava alebo zľava? ide o to že vpravo (spolujazdcová strana) je nádrž a nerád by som tam zváral, čo na ľavej strane (šoférova strana) by som sa nebál zvárať, zvary by boli krajšie a pevnejšie
panhardka by bola nastaviteľná
ďakujem vopred


Ned, 23.10.2011, 17:23
Profil
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 8014
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Pandik, to mas jedno ze s ktorej stranyy, len aby bola panhardka pevna a nepustala napravu do bokov,,kukni si daku ladu -zigulak od spodu a uvidis to,, yednoducha vec...ale ty to zvladnes...

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Ned, 23.10.2011, 17:32
Profil
Pandík

Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
Príspevky: 3300
Odpoveď s citáciou
Poslať 
efi díky :wink:
no ja chcem isť na vrakač a tam zobrať z nejakej žigule panhardku a prerobiť ju na nastavovaciu
panhardka bude taká čerešnička na torte čo sa týka prarábky z listov na pružiny ale je to dosť dôležitá vec :)


Ned, 23.10.2011, 17:59
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 28 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron