Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 26.06.2025, 14:29
Dnes je štvrtok 26. júna 2025, meniny má Adriána a zajtra Ladislav, Ladislava




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 54 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší
 Ake auto na expedicne jazdenie ? 
Autor Správa
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 21.12.2009, 16:42
Príspevky: 99
Bydlisko: MT
Odpoveď s citáciou
Poslať 
469 je plachťák a to by asi bolo nem dobré v prípade záujmu iných o veci v aute... keď tak sanitku 452 tam už sa dá aj spanie

_________________
GR Y61,Ironman,podložky,35" KM2,AVM,pevnosťáky,naviják,záhradka,Hella,Hi-lift,CB atď...


Ned, 20.11.2011, 13:54
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 01.01.2008, 14:27
Príspevky: 1286
Bydlisko: Dohnany
Odpoveď s citáciou
Poslať 
offroadnoob píše:
Osobne som rozmyslal nad UAZom /zda sa mi maly/ aj V3S /zas trochu velka na mesacne vyjazdy/.
Ma tu niekto skusenosti s UAZom 469 ?
Myslim jazdenie dlhsich tras.
Z hlasidka servisu a jeho ceny v danych krajnach by ro bolo idealne.
Jedine co ma odradza je velkost auta a nemoznost namontovania klimi.

maly nieje, nalozis tolko kolko potrebujes, na dlhsie trasy moc nieje pohodlny, proste rebrinak, klimu tam nepotrebujes, staci sklopit predne okno a budes sa obliekat aby ti nebolo moc teplo, plachta sa da zlozit, motor pokial ide aspon jeden valec tak vies ze su zle sviecky, ale v prvom prispevu si pisal ze chces diesel s nizkou spotrebou a toto je benzin ktory si vie cucnut aj 120/100 (moj pripad) kazdopadne ked je dobre nastaveny tak spapa aj 10/100

_________________
lepší je si to posrat podle svýho, než podle toho, co ti raděj ti druhí !!!


Ned, 20.11.2011, 14:24
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2389
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No, neviem, či v Iráne a v Turecku o nejakom UAZe vôbec počuli. Naviac ak cesta trvá pár týždňov, tak posádka potrebuje aspoň nejakú dávku komfortu, inak únava hrozí vážnym prúserom. A nehoda v takýchto krajinách je mimiriadne riziková vec, občas hraničí s ohrozením života, ľudia sú pomerne horkokrvní. Precestovať 1000km v UAZe v podstate rovnou stepou považujem za hodne veľké dobrodružstvo... a ty uvažuješ o desaťtisícoch kilometrov.
Asi by som sa priklonil k spoľahlivému a hlavne, ako hovorí Laci vyššie, k odskúšanému a známemu autu. Nejdeš to tam servisovať, ale cestovať, preto aj spôsob jazdy je iný, trasu už 1000km od domova vyberáš opatrnejšie.
Dôkladná technická príprava je prvotný predpoklad úspechu.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Ned, 20.11.2011, 14:33
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 22.08.2010, 12:38
Príspevky: 698
Odpoveď s citáciou
Poslať 
myslim že taketo čosi by bola super volba http://auto.bazos.sk/inzerat/11107902/T ... vymena.php

_________________
Nissan Patrol Y60 2,8-kompletka a 36" Super Swaper.


Ned, 20.11.2011, 14:39
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 18.06.2011, 9:58
Príspevky: 1210
Bydlisko: Púchov
Odpoveď s citáciou
Poslať 
offroadnoob píše:
Osobne som rozmyslal nad UAZom /zda sa mi maly/ aj V3S /zas trochu velka na mesacne vyjazdy/.
Ma tu niekto skusenosti s UAZom 469 ?
Myslim jazdenie dlhsich tras.
Z hlasidka servisu a jeho ceny v danych krajnach by ro bolo idealne.
Jedine co ma odradza je velkost auta a nemoznost namontovania klimi.
ja mam uaza neni to nejaki kazive auto opravys aj zajazdi a ked je fakt na 100% urobeny tak musi vydrzat aj dlksie jazdy a ked mas predne odpojovacky vypnute tam mimo mesta musi byt spotreba tych 8-9l na 100/km

_________________
Uaz 2,5 gurtňe 33X10.5R15 Silverstone,samoser vpredu vzadu opät 100% mechanicka uzavierka,prekopane na strunach,naviják-2x . Tel:0904136171 keby,niečo
OFFROAD CLUB LÚKY


Ned, 20.11.2011, 16:17
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03
Príspevky: 553
Bydlisko: xx
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak ako pise jenki...na dlhom cestovani musis mat aj nejaky komfort. Pri straveni 12-16 hodin za volantom po 5. dni si nesadnes na zadok, nehovorme o unave oci.

Nepozeraj na com jazdia africania, pretoze nikto z nich nejazdi napriec afrikou, ale idu zopar KM tam kde potrebuju, nakoniec su znali pomerov a vedia veci zohnat a zabzpecit.

Uvazuje o veciach ako si naplanujete cestu, aby v pripade vaznej poruchy ste boli ochotni sa rozlucit s autom. Auto nemusi byt terreny special, pretoze vo vacsine sveta su cesty, kde sa da aj normalnym autom prejst. Podstatne je volba pneu. Objavovanie zabudnutych miest radsej planujte po dohovore s domacimi na ich domacich prostriedkoch, ako to riesit na vlastnom aute s rizikom navratu liedalom. Je jednoduchsie zaparkovat a prenajat si povedzme tavu aj so soferom, ako tyzden vykopavat auto z duny.
Expedicia, teda dovolenka by mala byt o zazitkoch nie o boji o prezitie. Najpodstatnejsia vec je vratit sa. Cize ak mas trebars obycajny rodinny kombik...ten to zvladne v pohode tiez. Podstatnejsie ako mat expedicne sa tvariace auto je mat dostaok PHM, vody, jedla, a lieky. Vela totiz zalezi od schopnosti majitela alebo vodica realne zhodnotit situaciu.

Sam som precestoval kanadu krizom krazom aj po cestach co neboli ani na mape....na voyageri.


Ned, 20.11.2011, 22:18
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
def 300tdi alebo hzj78, idealne auta na to co popisujes...

na uaz zabudni, rovnako v3s, budes viac opravovat ako jazdit. ak chces nakladak tak stare MAN alebo MOGy nemaju chybu, ale to je ina cenova kategoria...


Pon, 21.11.2011, 11:56
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34
Príspevky: 1296
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
offroadnoob píše:
Osobne som rozmyslal nad UAZom /zda sa mi maly/ aj V3S /zas trochu velka na mesacne vyjazdy/.
Ma tu niekto skusenosti s UAZom 469 ?
Myslim jazdenie dlhsich tras.
Z hlasidka servisu a jeho ceny v danych krajnach by ro bolo idealne.
Jedine co ma odradza je velkost auta a nemoznost namontovania klimi.


na V3S ti drzim palce , neviem si predstavit ako robis tisisce kilometrov na tomto aute a rozchodíš to.

_________________
Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD
UTE Y60 TD42 vo výstavbe
"ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla"
td42@safe-mail.net


Pon, 21.11.2011, 15:21
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 01.01.2008, 14:27
Príspevky: 1286
Bydlisko: Dohnany
Odpoveď s citáciou
Poslať 
skratka predstav si ze by si mal ist na rebrinaku s drevennymi kolesami zapriahnutom za konom niekolko kilometrou, je to to iste, akurat ten kon sa nazerie aj travy okolo cesty, ale bude rovnako zniceny ako uaz a V3S, komfort taky isty

_________________
lepší je si to posrat podle svýho, než podle toho, co ti raděj ti druhí !!!


Pon, 21.11.2011, 16:26
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ak urobim suma sumarum znaciek teranakov co som videl kde kade po svete , tak najvacsie zastupenie ma urcite Toyota , takze ist niekam krizom krazom 10tisice km asi TOY

_________________
OFF the ROAD


Pon, 21.11.2011, 22:56
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
toy je ideal, akurat kupna cena je niekolko nasobok ceny defa alebo patrola, nahradne diely znova (nieco by clovek mal mat v kazdom pripade so sebou). ak su vsak peniaze, tak nieco lepsie ako oturbena hzj78 asi neexistuje...


Uto, 22.11.2011, 9:15
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6668
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Dovolil by som si otazku polozit inac.
1. Co som schopny spravit sam v terene ?
2. Co som schopny (a ochotny) vlacit so sebou ?
(remene, vodnu pumpu, chemiu na upchatie prerazeneho chladica, chemiu na opravu pneu, atd).

Expedicii samozrejme predchadza maximalna mozna udrzba a mozno by nebolo odveci si to odskusat najprv niekde blizsie (ukrajina, rumunsko) ?.
Toto bude zatazkavacia skuska, kde uvidis co ti prdne, a bude to asi lepsie riesitelne ako niekde uplne mimo civilizacie.

Ak auto pojde do teplejsich krajin ako je momentalne prevadzkovane, urcite by som nepodcenoval naddimenzovanie chladiacej sustavy. (pridavny elektricky vetrak ?).

Nevidim dovod (zjednodusene povedane), preco by expedicku nemalo zvladnut akekolvek auto v dobrom technickom stave. A prdnut by ti mal len spotrebak (ak samozrejme neprerazis olejovu vanu alebo chladic na maderu, ale to uz je skor chyba obsluhy). Spotrebaku sa da vyhnut bud vozenim, alebo preventivnou vymenou.


Uto, 22.11.2011, 10:36
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
v prvom rade musis poznat svoje auto a vediet, co sa na nom kazi (na kazdom aute sa nieco kazi)

2; remene (aj skrateny), vodna pumpa, podavacie cerpadlo (ak sa kazi), naboj/loziska do naboja, kardanove krize, naplne, filtre, tesniace silikonove pasky, svorky, nahradne sroby, diagnostiku (ak mas ECU), dolezite cidla na motor, kable, rozne chemie...

velmi zalezi od auta a od toho co prave clovek menil, pripadne ma pripravene doma, ale toto je podla mna zaklad "spotrebneho" matrosu...

1; viac ako by si cakal, radsej budes 3dni niekde montovat naboj ako opustit auto so vsetkym co mas;-)

ad skuska: oskusat mozes tak akurat, ci mas dobre poriesene auto a ci ti nejake organizacne veci nevadia. ale technicky stav neotestujes, vzdy sa moze nieco pokazit, ci uz z unavy alebo zo stavu ciest...
zhodnotil by som to tak, ze je treba hlavne sadnut do auta a niekam ist. kupit si super expedicak a potom sa flakat po rumunsku, lebo na dlhsie vylety nezostali peniaze nie je idealne...


Uto, 22.11.2011, 11:00
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2389
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
visby píše:
v prvom rade musis ............. hlavne sadnut do auta a niekam ist.
kupit si super expedicak a potom sa flakat po rumunsku, lebo na dlhsie vylety nezostali peniaze nie je idealne...

A po prvej ceste nad 2000km sa ti pohľad na veci aj názory určite trochu vyjasnia. Takto ti môže každý radiť a nebude ti to k ničomu.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Uto, 22.11.2011, 17:22
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Pia, 16.09.2011, 21:27
Príspevky: 121
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
toto som riešil dlhšiu dobu, par aut som vystriedal, možnosti sú rozne ale v zasade to vidím dvoma smermi

starý nisan k260,y 60, krátky či dlhý, ak chceš spať na streche, kratky je super, jedneho tu mam upraveneho aj s nosičom a madzolinou a je aj napredaj
toyota staré 20 ročné a staršie tojoty hzj 78 a pod, neviem všetky ako sa volajú,


ale je tu i iná možnosť...nové spolahlivé auto,napr.landcruiser, hilux.nemci bez obav chodia na nových toyotach do afriky, chile, mongolska.no najspolahlivejšim novým expedicným vozom je izuzu d max, trojliter
a fajne spanie je v budkach čo vyraba exkab.de alebo ortec.de

mam i nového defendra110, ale bojim sa s tým niekam za ural, ide super, no moc doveru nebudí...inak i ten je na predaj...necham si iba samuraja, to je nezmar, aj ked na cestovanie radsej bez neho...


Str, 23.11.2011, 9:10
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 54 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: