Dnes je pondelok 9. júna 2025, meniny má Stanislava a zajtra Margaréta
Autor |
Správa |
Leona
Rubicon & Samurai Woman
Registrovaný: Pon, 05.03.2007, 21:45 Príspevky: 767 Bydlisko: Veľká Lehota
|
....hm..ani neviem ako sa spytat  ....dnes som mala debatu s jednym kamaratom, ze na co su tie prepinace /neviem ako to nazvat / na prednych kolesach, k nicomu mudremu sme nedospeli.....  , na mojom predchadzajucom Samuraji 1989 nic take nebolo....prosim vas, majte so mnou trpezlivost a vysvetlite mi aku to ma funkciu a kedy to prepinat....ti co mi capka prerabali mi k tomu nic nepovedali...asi predpokladali ze to viem....  ......hambim sa ale neviem.... 
_________________Len jedno je isté- že nič nieje isté...a ani to nieje isté...
....najkrajší pohľad je z chrbta koňa...a nadvíhaného auta.
jeep wrangler rubicon 4,0l
suzuki samurai
http://www.youtube.com/watch?v=rqSbl9xtCSE
|
Uto, 13.03.2007, 23:26 |
|
 |
GaboSB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19 Príspevky: 885 Bydlisko: Šoma - východ SR
|
Tam sa vypínajú/zap. náboje kolies. Ak nejazdíš dlhší čas terén je dobre ich mať vypnuté, aby sa zbytočne netočil predný diferák a ostatné časti. ušetríš čo-to na PHM a až pôjdeš do terénu, kde budeš potrebovať predný náhon tak ich musíš zapnúť. Ak ich máš vypnuté, zbytočne Ty budeš zapínať páku predného náhonu. Predok nebude ťahať. Tak laicky vysvetlené. 
_________________"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba." https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg
|
Uto, 13.03.2007, 23:46 |
|
 |
Leona
Rubicon & Samurai Woman
Registrovaný: Pon, 05.03.2007, 21:45 Príspevky: 767 Bydlisko: Veľká Lehota
|
 ...dakujem  ...pochopila som spravne, ze mimo zapnutej stvorkolky je to treba vypnut, akonahle si stvorkolku zapnem budem musiet to na tych kolesach zapnut?....som z toho....  ....a ako sa da zistit kedy je to zapnute a kedy vypnute?....a je mozne ze to ten moj byvaly nemal, alebo som len o tom nevedela? 
_________________Len jedno je isté- že nič nieje isté...a ani to nieje isté...
....najkrajší pohľad je z chrbta koňa...a nadvíhaného auta.
jeep wrangler rubicon 4,0l
suzuki samurai
http://www.youtube.com/watch?v=rqSbl9xtCSE
|
Str, 14.03.2007, 0:07 |
|
 |
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3298 Bydlisko: Nitra
|
Gabo tiez sa pytam,nie su tam volnobezky ako na Nissane?Je treba pri kazdom pripojeni predneho nahonu tie naboje kolies uzamknut?
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Str, 14.03.2007, 0:19 |
|
 |
MAICO
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 01.12.2006, 16:44 Príspevky: 402 Bydlisko: Púchov
|
Tie staršie teda 1.0 volnobežky nemali a bolo to stále zapnuté. 1.3 už mali volnobežky všetky sa mi zdá ak to nebolo rozlišované podla r.v. Bez zapnutia predný náhon nefunguje! 
|
Str, 14.03.2007, 0:24 |
|
 |
Leona
Rubicon & Samurai Woman
Registrovaný: Pon, 05.03.2007, 21:45 Príspevky: 767 Bydlisko: Veľká Lehota
|
...a kedy je to vypnute a kedy zapnute, podla coho sa to da poznat?
_________________Len jedno je isté- že nič nieje isté...a ani to nieje isté...
....najkrajší pohľad je z chrbta koňa...a nadvíhaného auta.
jeep wrangler rubicon 4,0l
suzuki samurai
http://www.youtube.com/watch?v=rqSbl9xtCSE
|
Str, 14.03.2007, 0:30 |
|
 |
MAICO
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 01.12.2006, 16:44 Príspevky: 402 Bydlisko: Púchov
|
Keď máš šipku na FREE tak ti predný náhon nepojde ak prepneš na LOCK
(zamknutý) ťahá aj predok.  Ale nezabudni na obidve strany!
|
Str, 14.03.2007, 0:38 |
|
 |
Xader
|
Leona píše: ...a kedy je to vypnute a kedy zapnute, podla coho sa to da poznat?
Nemas tam nieco ako AUTO a LOCK ? tak to ma nissan
|
Str, 14.03.2007, 0:38 |
|
 |
Leona
Rubicon & Samurai Woman
Registrovaný: Pon, 05.03.2007, 21:45 Príspevky: 767 Bydlisko: Veľká Lehota
|
MAICO píše: Keď máš šipku na FREE tak ti predný náhon nepojde ak prepneš na LOCK (zamknutý) ťahá aj predok.  Ale nezabudni na obidve strany!
zajtra pozriem...je mi jasne ze by bol pruuuser keby bola jedna strana zapnuta a druha vypnuta, no co by sa mohlo stat? 
_________________Len jedno je isté- že nič nieje isté...a ani to nieje isté...
....najkrajší pohľad je z chrbta koňa...a nadvíhaného auta.
jeep wrangler rubicon 4,0l
suzuki samurai
http://www.youtube.com/watch?v=rqSbl9xtCSE
|
Str, 14.03.2007, 0:46 |
|
 |
MAICO
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 01.12.2006, 16:44 Príspevky: 402 Bydlisko: Púchov
|
Na FREE si to nechaj ked pojdeš niekam ďalej po ceste bez predného náhonu. Pôjde ti auto lahšie +menšia spotreba a lahšie ti pojde aj riadenie. 
|
Str, 14.03.2007, 0:48 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6668 Bydlisko: PB
|
Len si tipnem .. Nemaju volnobezky dve polohy, kedy otocenim protismeru hodinovych ruciciek sa nastavi Free a po smere Lock ? Ak ano, netreba ani napisy, len treba vyskusat a vies na com si ...
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Str, 14.03.2007, 0:49 |
|
 |
MAICO
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 01.12.2006, 16:44 Príspevky: 402 Bydlisko: Púchov
|
zajtra pozriem...je mi jasne ze by bol pruuuser keby bola jedna strana zapnuta a druha vypnuta, no co by sa mohlo stat?  [/quote]
Čo by sa stalo neviem ale isto by ti predok netahal 
|
Str, 14.03.2007, 0:50 |
|
 |
Leona
Rubicon & Samurai Woman
Registrovaný: Pon, 05.03.2007, 21:45 Príspevky: 767 Bydlisko: Veľká Lehota
|
...to znamena, ze na tomto som to mala stale zavrete?..kedze som na kolesach nikdy nic neprepinala a predok mi tahal ked som ho zapla...........strelim mozno blbost, ale nechciem umriet hluupa  ...uzavierka sa /samozrejme v pripade ze ju auto ma / kde zapina...vzdy som si myslela ze takto vpredu na kolesach...
_________________Len jedno je isté- že nič nieje isté...a ani to nieje isté...
....najkrajší pohľad je z chrbta koňa...a nadvíhaného auta.
jeep wrangler rubicon 4,0l
suzuki samurai
http://www.youtube.com/watch?v=rqSbl9xtCSE
|
Str, 14.03.2007, 1:08 |
|
 |
michi
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17 Príspevky: 2388 Bydlisko: Zálesie
|

Leona píše: ...to znamena, ze na tomto som to mala stale zavrete?..kedze som na kolesach nikdy nic neprepinala a predok mi tahal ked som ho zapla...........strelim mozno blbost, ale nechciem umriet hluupa...uzavierka sa /samozrejme v pripade ze ju auto ma / kde zapina...vzdy som si myslela ze takto vpredu na kolesach...
...ee. Nesmieš pliesť hrušky s jablkami!
To čudo na predných kolesách sú volnobežky - automatické alebo manuálne. Automaty pracujú samé, len majú krátky život /ak auto zažije viac, ako Tescooffroad/ Manual je o prepínaní /väčšinou pohohy AUTO a LOCK/ Pracujú viď vyššie popísané, akurát omyl, predok zaberá aj v polohe AUTO! AUTO na normálne jazdenie, LOCK do terénu, pri používaní redukcie, častého radenie dopredu, dozadu /myslím terén, nie jazdenie po lúčke/. To boli hrušky.
Uzávierka diferencialu - zadného, predného alebo medzinápravového spôsobí, že po uzavretí bude sila prenášaná na obe, resp. všetky štyri kolesá. Môže pracovať na princípe myslím elektronickom alebo pneumatickom. Tu väčší machri Ti radi ozrejmia, ako to presne funguje. Zapínanie resp. vypínanie je u väčšiny károu na palubovke. Samozrejme za predpokladu, že kár uzávierku difu má. Lebo nie každý má. A to boli jablká. Pozor s uzavretím difom len keď je to nutné, na nespevnenom povrchu, kde si rýchlejšie kolo dokáže prehrabnúť. Na asfaltke hrozí likvidácia! 
|
Str, 14.03.2007, 2:10 |
|
 |
MAICO
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 01.12.2006, 16:44 Príspevky: 402 Bydlisko: Púchov
|

michi píše: Leona píše: ...to znamena, ze na tomto som to mala stale zavrete?..kedze som na kolesach nikdy nic neprepinala a predok mi tahal ked som ho zapla...........strelim mozno blbost, ale nechciem umriet hluupa...uzavierka sa /samozrejme v pripade ze ju auto ma / kde zapina...vzdy som si myslela ze takto vpredu na kolesach... ...ee. Nesmieš pliesť hrušky s jablkami!
To čudo na predných kolesách sú volnobežky - automatické alebo manuálne. Automaty pracujú samé, len majú krátky život /ak auto zažije viac, ako Tescooffroad/ Manual je o prepínaní /väčšinou pohohy AUTO a LOCK/ Pracujú viď vyššie popísané, akurát omyl, predok zaberá aj v polohe AUTO! AUTO na normálne jazdenie, LOCK do terénu, pri používaní redukcie, častého radenie dopredu, dozadu /myslím terén, nie jazdenie po lúčke/. To boli hrušky.
Uzávierka diferencialu - zadného, predného alebo medzinápravového spôsobí, že po uzavretí bude sila prenášaná na obe, resp. všetky štyri kolesá. Môže pracovať na princípe myslím elektronickom alebo pneumatickom. Tu väčší machri Ti radi ozrejmia, ako to presne funguje. Zapínanie resp. vypínanie je u väčšiny károu na palubovke. Samozrejme za predpokladu, že kár uzávierku difu má. Lebo nie každý má. A to boli jablká. Pozor s uzavretím difom len keď je to nutné, na nespevnenom povrchu, kde si rýchlejšie kolo dokáže prehrabnúť. Na asfaltke hrozí likvidácia! 
michi vo všetkom s tebou súhlasím akurát nie v tom źe samurai nemá volnobežky urobené tak že AUTO/LOCK ako Patrol ale FREE/LOCK a pri FREE čiže(volné) ti ani po zeradení redukcie nebude predok ťahať vtedy sa točia iba náboje kolies 
|
Str, 14.03.2007, 6:37 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|