Dnes je piatok 1. novembra 2024, meniny má Denis, Denisa a zajtra nikto
Jeep ZJ 5.2 - vyplach AT a vymena motor.oleja
Autor |
Správa |
spin
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 11.08.2012, 15:59 Príspevky: 471
|
Presne ten olej som tam chcel naliat aj ja a hned som dostal taky zdrb, ze som si to 5-krat rozmyslel :) Nastastie ma zdrbali este vcas, kym tam ten bordel nebol...
Je nieco na tom, ze "ma tam byt olej, aky je predpisany" - prevodovka sa Ti odvdaci chodom, ako z pasu (a verim, ze aj zivotnostou). A to sa netyka len prevodovky...
_________________
|
Str, 22.08.2012, 20:12 |
|
|
ridder92
Koumák
Registrovaný: Str, 25.04.2012, 22:27 Príspevky: 196 Bydlisko: Námestovo
|
OK ale čo može sposobovat moj problem ??? mysliš ,že výmena oleja to vyrieši ??? plánujem vymenit za origina ATF+4 , ale ja si myslim že problem bude ešte aj niekde inde
|
Str, 22.08.2012, 20:14 |
|
|
spin
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 11.08.2012, 15:59 Príspevky: 471
|
Neviem co mozes mat za problem, ja az tak technicky typ niesom v tomto. Mozem napisat len svoju skusenost s olejmi, lebo som mal v AT-cku tiez na figu olej.
Dost dlhe debaty sme viedli na tuto temu, konkretne na margo mojej prevodovky. Mal som tam naliaty zly olej [resp. by som ho nazval nevhodnym, kedze aj samotny vyrobca uvadza, ze sa moze naliat, ale NEODPORUCA SA - je to skor myslene tak, ze ked iny nieje, tak prinajhorsom je pouzitelny, alebo na nudzove doplnenie staci, ale proste nema tam byt].
Ja som vtedy extra velke problemy s prevodovkou nepostrehol, lebo ten nevhodny olej [Dexron] som tam mal nastastie len chvilu. Ale obcas sa mi stavali veci, ktore mi pripadali divne, ale nepripisoval som to oleju - v zime mi za studena nechcelo hodit hned 3jku, alebo neodpojilo "torque converter" pri vyssej rychlosti a kludnej jazde.
Povodne som tam chcel dat presne ten tvoj Valvoline Maxlife ATF [lebo oni totizto uvadzaju, ze je vhodna nahrada ATF+ - co je hovadina, lebo licenciu nemaju].
Tak som nakupil origos ATF+4, pekne 10 litrov kvoli preplachom. Popreplachoval som to. A potom som veru rozdiel zbadal. Ta prevodovka zacala chodit jak nova. Takze odvtedy oleje nepodcenujem [ani AT, ani servo, ani motorove].
Edit: neviem sice, ako chodi nova prevodovka, myslel som to obrazne. ale proste ta prevodovka ozila a podla mna ovela "krajsie" jazdi, ako predtym.
No, ale pokial je uz prevodovka v stave KO, alebo pred smrtou - tak neviem ci ju este zachrani cerstvy original olej, mozno jej len oddialis smrt. Ale drzim palce, nech sa ti to podari dat dohromady ;)
_________________
|
Str, 22.08.2012, 20:24 |
|
|
ridder92
Koumák
Registrovaný: Str, 25.04.2012, 22:27 Príspevky: 196 Bydlisko: Námestovo
|
ok no dik za rady , uvidim čo sa bude diat po Výmene.
Chcel by som sa uisti čo to nemože byt ešte solenoid ??? nemá niekto s tým skusenost ???
|
Str, 22.08.2012, 21:24 |
|
|
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Dlhé radenie ti môže spôsobiť aj zle nadstavený kick down kabel napr.
Blbý olej tomu moc nepomože.
Môže to byť aj solenoid ale tie tam máš iba dva Over drive a lock up, čiže radenie 4 a zámok meniču.
A keďže v ostatnom prípade je to len hydraulika, tak by chcelo asi prezrieť v akom stave sú tesnenia na piestoch, nastavenie vstupného výstupného tlaku.
A.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Štv, 23.08.2012, 9:16 |
|
|
ridder92
Koumák
Registrovaný: Str, 25.04.2012, 22:27 Príspevky: 196 Bydlisko: Námestovo
|
takže dnes som aj Kick down odpojil upne a nechcelo to radi , iba 1-2, potom som odpojil aj kábel od solenoidu a stále nič.
Problem je v tom , že napriklad stojim v kopci , tak D ani R auto neudrži , až ked mu zvýšim plynom otáčky. myslel som že to bude Hydromenič , ale dal som druhý a je to rovnake.
|
Štv, 23.08.2012, 13:41 |
|
|
starky
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 09.01.2012, 12:46 Príspevky: 296 Bydlisko: okr.prievidza
|
jak si to myslel ze ti D ani R neudrzi auto v kopci ?
stojis v kopci das D a auto cuva naspat ?? to aj mne tak isto len redukcia to udrzi
Citácia: Ak na nič nepridem tam mi ostáva jedine repas v ZA
ak na nic neprides a ostane 1-na moznost repasovat tak urcite ZA ! ! !
ja som spekuloval a dal som repasovat v MT u kriziaka - neodporucam a velmi banujem ze som nedal do ZA
_________________ ZJ 5.2 V8 "95" ,selectrac , luft 3 " , krizove poloosy,30" yokohama AT/S...
|
Štv, 23.08.2012, 14:06 |
|
|
ridder92
Koumák
Registrovaný: Str, 25.04.2012, 22:27 Príspevky: 196 Bydlisko: Námestovo
|
starky presne toto myslim , normalne mám pocit akoby som nemal zaradene , a potom ked pridam otáčky tak to zaberie . Pred výmenou oleja to nerobilo a D auto udržalo v kopci .
|
Štv, 23.08.2012, 15:03 |
|
|
ridder92
Koumák
Registrovaný: Str, 25.04.2012, 22:27 Príspevky: 196 Bydlisko: Námestovo
|
Diagnostika mi vzhodila tieto dve chyby,
Overdrive Solenoid Circuit Open Or Shorted
37 - Torque Converter Clutch Solenoid Circuit Open Or Shorted
45 - Overdrive Solenoid Circuit Open Or Shorted
možu tie solenoudy sposobovat to že to neradi ??? a ostáva menič stále zamknutý ????
|
Sob, 25.08.2012, 16:20 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4304 Bydlisko: ZA
|
Citácia: 37 - Torque Converter Clutch Solenoid Circuit Open Or Shorted
45 - Overdrive Solenoid Circuit Open Or Shorted
možu tie solenoudy sposobovat to že to neradi ??? a ostáva menič stále zamknutý ????
samozrejme ze ano
TCC solenoid je zamok hydromenica
OD solenoid je overdrive - teda 4. rychlostny stupen
|
Ned, 26.08.2012, 11:43 |
|
|
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2030 Bydlisko: Košice
|
táto A/T nemá aj coast clutch solenoid ?
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Ned, 26.08.2012, 19:42 |
|
|
ridder92
Koumák
Registrovaný: Str, 25.04.2012, 22:27 Príspevky: 196 Bydlisko: Námestovo
|
Takže dnes som prehodil Solenoid. Bol som to prevetrat, prevodovka radila normálne, aj O/D fungovalo prešiel som asi 20 km bez problémov.
Ale potom ked som ho chcel schovat do garáže, akoby som nemohol zaradit.
Olej v prevodovke stupol, ako keby ho čerpadlo netahalo, ako keby som ho meral z vypnutým motorom ,a aj ked som sa rozbehol tak po pár metroch som stál, otáčky vyleteli hore a koniec.
Mám pocit, že čerpadlo bud netahá olej, alebo niečo také. ???
|
Pon, 27.08.2012, 19:10 |
|
|
ridder92
Koumák
Registrovaný: Str, 25.04.2012, 22:27 Príspevky: 196 Bydlisko: Námestovo
|
Takže problem vyriešený !!!
Zohnal som používanú at RH 46 z Búraneho auta. Bola za pomerne nizku cenu takže sa oplatilo.
Nalial som novy olej a prevodovka ide jak nová . Bol som to prevetrat najazdil
som nejakých 100 km a zatial všetko ok. Dúfam že to tak aj ostane.
A ešte jedná otázka, mám doma jeden zvyšný chladič na AT. Myslel som že by som ho pridal do predu na moje ZJ. Mal by som potom dva male chladiče , má to nejaký význam ??? Alebo tým iba uškodim AT ???
|
Pia, 07.09.2012, 21:08 |
|
|
ridder92
Koumák
Registrovaný: Str, 25.04.2012, 22:27 Príspevky: 196 Bydlisko: Námestovo
|
No čo ako je to s tým chladičom ??? možem tam pridat ešte jeden ??? má to nejaké +??? Alebo prevodovku dostatočne chladi aj jeden.
|
Ned, 09.09.2012, 11:37 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6665 Bydlisko: PB
|
Ak to ma nejaky vlastny termostat (tipujem ze ano), tak je jedno ci to ma jeden alebo 2 chladice, kludne to tam daj, ak je kde, pozichrujes to.
|
Ned, 09.09.2012, 12:28 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|