Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 04.05.2025, 1:40
Dnes je nedela 4. mája 2025, meniny má Florián a zajtra Lesana, Lesia




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 17 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Hydraulicke riadenie vozidla 
Autor Správa
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 22:10
Príspevky: 356
Bydlisko: BA/SE
Odpoveď s citáciou
Uvazujem o prerabke riadenia z mechanickeho na hydraulicke.
Konstrukcia podobna riadeniu z traktora, alebo z vyskozdvizneho vozika nevyzera byt zlozita, otazka je ako sa taketo riadenie sprava pri vyssich rychlostiach.
Mate s tym niekto skusenost?

_________________
Nissan Patrol K260 - Biely Spaniel = BSP, kratky, 2,8TD
Obrázok


Pia, 08.06.2007, 11:42
Profil WWW
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Hydraulické riadenie len cez hadice (ako majú napr. HONy, niektoré Desty a mnohé poľnohospodárske stroje) niekedy aj Orbitrol zované nemá mechanickú väzbu medzi volantom a kolesami. Preto je aj z dobrého dôvodu pre vozidlá s konštrukčnou rýchlosťou nad 40km/h zakázané.

Keď sa prederie hadica alebo iná neplecha nastane, olej utečie a v tom momente môžeš používať kormáň namiesto ringišpíla a auto si pôjde kade sa mu zachce.

Takže by som asi tým smerom úvahy radšej nepúšťal.....

_________________
SLOW & FURIOUS


Pia, 08.06.2007, 11:57
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 22:10
Príspevky: 356
Bydlisko: BA/SE
Odpoveď s citáciou
Videl som, ze hydraulicke riadenie pouzivaju i vozidla jazdiace Dakar (nakladaky aj osobaky). S tou rychlostou, resp. bezpecnostou to teda musi mat nejake riesenie. Nevies ake?

_________________
Nissan Patrol K260 - Biely Spaniel = BSP, kratky, 2,8TD
Obrázok


Pia, 08.06.2007, 12:26
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52
Príspevky: 561
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
caf duro, jedna vec je hydraulicke riadenie, a druhá hydraulický posilovač.Na dakare majú pravdepodobne posilovač. A ak nahodov nie, tak asi to nevadí že im to zlihá, lebo zaprvé sa tam riadia tým, že 5 hod. rovno , potom zabočíš do prava, a potom 3,5 hod rovno , ... :lol: ; a za druhé su to dobrodruhovia. Ja by dom do takehoto riadenia určite nešiel - už som zažil volant ako "ingišpír" :twisted:

_________________
1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka :smt124
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!


Pia, 08.06.2007, 15:19
Profil ICQ
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 22:10
Príspevky: 356
Bydlisko: BA/SE
Odpoveď s citáciou
Cau Martin (pneukaktus).
Ja si myslim, ze musi existovat i nejake bezpecne riesenie. Napr. viem, ze hydraulicke riadenie maju i traktory JCB Fastrac, ktore su na strane jednej vykonnymi polnohospodarskymi strojmi a na strane druhej maju aj vysoky kabinovy komfort a dokonca mozu jazdit aj po dialnici, lebo vedia ist aj 90 km/h. Pri stroji za par milionov, je urcite ta hydraulika nejako zabezpecena.
Zostava iba otazka - ako?

_________________
Nissan Patrol K260 - Biely Spaniel = BSP, kratky, 2,8TD
Obrázok


Naposledy upravil juroBSP dňa Ned, 10.06.2007, 0:18, celkovo upravené 1



Sob, 09.06.2007, 0:31
Profil WWW
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To som zvedavý , čo na tom tvojom fastracku ostane nakoniec origo z nisanu :-D , ...
...inak černoch má totoky na unikole , skús priamo u neho.

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Sob, 09.06.2007, 23:43
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 22:10
Príspevky: 356
Bydlisko: BA/SE
Odpoveď s citáciou
Dik za typ, ale Cernoch mi asi velmi nepomoze. Vzhladom na to, ze jeho Unikolku vozi na privese, tak asi problemy s riadenim pri vyssich rychlostiach na ceste neriesi. V Rimavskej Sobote sme sa o tom rozpravali s Romanom z CZ (ten co ma 6 kolku).

_________________
Nissan Patrol K260 - Biely Spaniel = BSP, kratky, 2,8TD
Obrázok


Ned, 10.06.2007, 0:17
Profil WWW
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Rýchla jazda z hydraulickým riadením by nemala byť problém , až na to, ak to prdne.Ale to origo riadenie ,aj čapi už pri tvojich úpravách je asi dosť pretažované a tiež môže povoliť hocičo. :-)

Snád´ tu bude vedieť niekto viac /aj ked pohibuem/ :?

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Ned, 10.06.2007, 0:34
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Možno dvojokruhový systém :smt139

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Ned, 10.06.2007, 10:13
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 04.12.2011, 15:39
Príspevky: 454
Bydlisko: Pú mestečko
Odpoveď s citáciou
juroBSP píše:
Cau Martin (pneukaktus).
Ja si myslim, ze musi existovat i nejake bezpecne riesenie. Napr. viem, ze hydraulicke riadenie maju i traktory JCB Fastrac, ktore su na strane jednej vykonnymi polnohospodarskymi strojmi a na strane druhej maju aj vysoky kabinovy komfort a dokonca mozu jazdit aj po dialnici, lebo vedia ist aj 90 km/h. Pri stroji za par milionov, je urcite ta hydraulika nejako zabezpecena.
Zostava iba otazka - ako?
prosím kde si videl že na JCB fastraku je hidrauliske riadenie ??? pokial viem tak iba john deer a podobne ..... fastrák ma posilovač aspon tie čo som zatial videl :) moj nazor na to karovanie je je to bomba čo sa tika sily a lahkosti točenia volantom ale ak by si chcel jazdiť vedčiuo richlostou tak by si nesmel mať moc citlive riadenia ako ja lebo ja som to mal ako na bicikly a kde som išiel 70 tak som ten volant držal ako ježka a len troška som donho tukal aby som plinulo zatočil

_________________
Môj Gaz 69 z novým motorom Mercedes benz 300d, posilovač riadenia BMW , pneu T3 od Vraníka podvozok.. struny patrol Y60 vzadu A Y61 vpredu, tlmiče Jeep cheroke, ramena 3link vpredu aj v zadu domáca výroba

Sponzor MHM
http://www.hajsky.sk/


Pon, 10.12.2012, 22:02
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 24.11.2012, 22:05
Príspevky: 509
Bydlisko: Zvolen-okolie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Presne tak.Traktor čo ide 90kou poautostráde má viacokruhové riadenie,ktoré sleduje elektronika a "dolaďuje" tvrdosť riadenia.
Ak by si použil klasiku-orbitrol ako majú VZV,tak napomalo je to super ale pri vyžšej rýchlosti to neudržíš na ceste.

_________________
Nikdy nieje tak zle,aby nemohlo byť ešte horšie.

BMW 320d e90.. rýchlobežka
Nissan Patrol K160 2,8TD
0944 057 888


Pon, 10.12.2012, 22:20
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 04.12.2011, 15:39
Príspevky: 454
Bydlisko: Pú mestečko
Odpoveď s citáciou
Poslať 
presne tak je to tam akosi cez elektroniku riešene ale na auto ktoré ma SPZ tak by som nad tým ani nerozmyšlám je to výborné na špecial a podobne ... :smt128

_________________
Môj Gaz 69 z novým motorom Mercedes benz 300d, posilovač riadenia BMW , pneu T3 od Vraníka podvozok.. struny patrol Y60 vzadu A Y61 vpredu, tlmiče Jeep cheroke, ramena 3link vpredu aj v zadu domáca výroba

Sponzor MHM
http://www.hajsky.sk/


Pon, 10.12.2012, 22:55
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.03.2009, 21:14
Príspevky: 1250
Bydlisko: Lednické Rovne
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jediné riešenie tvojho nápadu a hlavne bezpečné je prídavná piestnica k tvojmu riadeniu . Dá sa to riešiť spôsobom že do tvojho posilovača navrtaš dve dieri ,narežeš závit nahodíš vsuvky ,hadice a piestnicu na nápravu . Len musíš zistiť kde má ten posilovač prietok ľavý a kde pravý . Ale aj tu to nieje tak jednoduché , musíš si presne prerátať akú piestnicu tam dáš . Ide o prietok oleja ,dáš malú piest pújde rýchlo a origo riadenie pomaly takže sa to bude hádať a takí istí problém bude ked dáš piest veľkí ,piest pomaly origo ríchlo . Dá sa to ale doooosť blbo ale ak si šikovný zvládneš to . Ja mám riadenie cez orstu ale nie na cestu a čo sa tíka citlivosti tak som to riešil redukčnou prevodkou . Letel som po roli 95km h a aj ked to skákalo ako bláznivé riadil som si jednou rukou . Ide to super ale na cestnú premávku by som to neodporúčal , musíš si uvedomiť že ked to prdne nemusíš nato doplatiť len ty ale aj nevinný účastníci cestnej premávky . Toť vsio .....Kur..a akí som dnes múdri :D

_________________
Do nedávna Toyota 4Runner 2,4TD potom NISSAN PATROL K 160. 3,3TD+dodatočne i .17 šípi a varené disky, profi šnorchel 8euri. Teraz Jeep Cheroke 4.0i závodní špecial . Land Rover sIII Veterán.Sááb 96.BMW 525i. Jeep Grand Cherokee 3.1td. Mercedes SLC 280 .


Pon, 10.12.2012, 23:02
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 04.12.2011, 15:39
Príspevky: 454
Bydlisko: Pú mestečko
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Juraj Surovec píše:
Jediné riešenie tvojho nápadu a hlavne bezpečné je prídavná piestnica k tvojmu riadeniu . Dá sa to riešiť spôsobom že do tvojho posilovača navrtaš dve dieri ,narežeš závit nahodíš vsuvky ,hadice a piestnicu na nápravu . Len musíš zistiť kde má ten posilovač prietok ľavý a kde pravý . Ale aj tu to nieje tak jednoduché , musíš si presne prerátať akú piestnicu tam dáš . Ide o prietok oleja ,dáš malú piest pújde rýchlo a origo riadenie pomaly takže sa to bude hádať a takí istí problém bude ked dáš piest veľkí ,piest pomaly origo ríchlo . Dá sa to ale doooosť blbo ale ak si šikovný zvládneš to . Ja mám riadenie cez orstu ale nie na cestu a čo sa tíka citlivosti tak som to riešil redukčnou prevodkou . Letel som po roli 95km h a aj ked to skákalo ako bláznivé riadil som si jednou rukou . Ide to super ale na cestnú premávku by som to neodporúčal , musíš si uvedomiť že ked to prdne nemusíš nato doplatiť len ty ale aj nevinný účastníci cestnej premávky . Toť vsio .....Kur..a akí som dnes múdri :D
ja som stím vysral zohnal som posilovač u BMW a ide to super iba kd som zahučaný niekde v blate zarovno a ešte v kolaji kolesami tak ani ten posylovač neutiahne
:smt138

_________________
Môj Gaz 69 z novým motorom Mercedes benz 300d, posilovač riadenia BMW , pneu T3 od Vraníka podvozok.. struny patrol Y60 vzadu A Y61 vpredu, tlmiče Jeep cheroke, ramena 3link vpredu aj v zadu domáca výroba

Sponzor MHM
http://www.hajsky.sk/


Pon, 10.12.2012, 23:12
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6666
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
5 rokov stara tema, ale nevadi.


Uto, 11.12.2012, 1:22
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 17 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: