Dnes je nedela 4. mája 2025, meniny má Florián a zajtra Lesana, Lesia
Hydraulicke riadenie vozidla
Autor |
Správa |
juroBSP
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 13.12.2006, 22:10 Príspevky: 356 Bydlisko: BA/SE
|
Uvazujem o prerabke riadenia z mechanickeho na hydraulicke.
Konstrukcia podobna riadeniu z traktora, alebo z vyskozdvizneho vozika nevyzera byt zlozita, otazka je ako sa taketo riadenie sprava pri vyssich rychlostiach.
Mate s tym niekto skusenost?
_________________Nissan Patrol K260 - Biely Spaniel = BSP, kratky, 2,8TD

|
Pia, 08.06.2007, 11:42 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
Hydraulické riadenie len cez hadice (ako majú napr. HONy, niektoré Desty a mnohé poľnohospodárske stroje) niekedy aj Orbitrol zované nemá mechanickú väzbu medzi volantom a kolesami. Preto je aj z dobrého dôvodu pre vozidlá s konštrukčnou rýchlosťou nad 40km/h zakázané.
Keď sa prederie hadica alebo iná neplecha nastane, olej utečie a v tom momente môžeš používať kormáň namiesto ringišpíla a auto si pôjde kade sa mu zachce.
Takže by som asi tým smerom úvahy radšej nepúšťal.....
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pia, 08.06.2007, 11:57 |
|
 |
juroBSP
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 13.12.2006, 22:10 Príspevky: 356 Bydlisko: BA/SE
|
Videl som, ze hydraulicke riadenie pouzivaju i vozidla jazdiace Dakar (nakladaky aj osobaky). S tou rychlostou, resp. bezpecnostou to teda musi mat nejake riesenie. Nevies ake?
_________________Nissan Patrol K260 - Biely Spaniel = BSP, kratky, 2,8TD

|
Pia, 08.06.2007, 12:26 |
|
 |
pneukaktus
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52 Príspevky: 561 Bydlisko: Myjava
|
caf duro, jedna vec je hydraulicke riadenie, a druhá hydraulický posilovač.Na dakare majú pravdepodobne posilovač. A ak nahodov nie, tak asi to nevadí že im to zlihá, lebo zaprvé sa tam riadia tým, že 5 hod. rovno , potom zabočíš do prava, a potom 3,5 hod rovno , ...  ; a za druhé su to dobrodruhovia. Ja by dom do takehoto riadenia určite nešiel - už som zažil volant ako "ingišpír" 
_________________1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!
|
Pia, 08.06.2007, 15:19 |
|
 |
juroBSP
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 13.12.2006, 22:10 Príspevky: 356 Bydlisko: BA/SE
|
Cau Martin (pneukaktus).
Ja si myslim, ze musi existovat i nejake bezpecne riesenie. Napr. viem, ze hydraulicke riadenie maju i traktory JCB Fastrac, ktore su na strane jednej vykonnymi polnohospodarskymi strojmi a na strane druhej maju aj vysoky kabinovy komfort a dokonca mozu jazdit aj po dialnici, lebo vedia ist aj 90 km/h. Pri stroji za par milionov, je urcite ta hydraulika nejako zabezpecena.
Zostava iba otazka - ako?
_________________Nissan Patrol K260 - Biely Spaniel = BSP, kratky, 2,8TD

Naposledy upravil juroBSP dňa Ned, 10.06.2007, 0:18, celkovo upravené 1
|
Sob, 09.06.2007, 0:31 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
To som zvedavý , čo na tom tvojom fastracku ostane nakoniec origo z nisanu  , ...
...inak černoch má totoky na unikole , skús priamo u neho.
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Sob, 09.06.2007, 23:43 |
|
 |
juroBSP
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 13.12.2006, 22:10 Príspevky: 356 Bydlisko: BA/SE
|
Dik za typ, ale Cernoch mi asi velmi nepomoze. Vzhladom na to, ze jeho Unikolku vozi na privese, tak asi problemy s riadenim pri vyssich rychlostiach na ceste neriesi. V Rimavskej Sobote sme sa o tom rozpravali s Romanom z CZ (ten co ma 6 kolku).
_________________Nissan Patrol K260 - Biely Spaniel = BSP, kratky, 2,8TD

|
Ned, 10.06.2007, 0:17 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Rýchla jazda z hydraulickým riadením by nemala byť problém , až na to, ak to prdne.Ale to origo riadenie ,aj čapi už pri tvojich úpravách je asi dosť pretažované a tiež môže povoliť hocičo.
Snád´ tu bude vedieť niekto viac /aj ked pohibuem/ 
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Ned, 10.06.2007, 0:34 |
|
 |
Tomrs
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24 Príspevky: 1209 Bydlisko: Ráztočno - PD
|
Možno dvojokruhový systém 
_________________ Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
|
Ned, 10.06.2007, 10:13 |
|
 |
cechto
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 04.12.2011, 15:39 Príspevky: 454 Bydlisko: Pú mestečko
|
juroBSP píše: Cau Martin (pneukaktus). Ja si myslim, ze musi existovat i nejake bezpecne riesenie. Napr. viem, ze hydraulicke riadenie maju i traktory JCB Fastrac, ktore su na strane jednej vykonnymi polnohospodarskymi strojmi a na strane druhej maju aj vysoky kabinovy komfort a dokonca mozu jazdit aj po dialnici, lebo vedia ist aj 90 km/h. Pri stroji za par milionov, je urcite ta hydraulika nejako zabezpecena. Zostava iba otazka - ako? prosím kde si videl že na JCB fastraku je hidrauliske riadenie ??? pokial viem tak iba john deer a podobne ..... fastrák ma posilovač aspon tie čo som zatial videl  moj nazor na to karovanie je je to bomba čo sa tika sily a lahkosti točenia volantom ale ak by si chcel jazdiť vedčiuo richlostou tak by si nesmel mať moc citlive riadenia ako ja lebo ja som to mal ako na bicikly a kde som išiel 70 tak som ten volant držal ako ježka a len troška som donho tukal aby som plinulo zatočil
_________________Môj Gaz 69 z novým motorom Mercedes benz 300d, posilovač riadenia BMW , pneu T3 od Vraníka podvozok.. struny patrol Y60 vzadu A Y61 vpredu, tlmiče Jeep cheroke, ramena 3link vpredu aj v zadu domáca výroba Sponzor MHM http://www.hajsky.sk/
|
Pon, 10.12.2012, 22:02 |
|
 |
BlackBear
OFFROAD Expert
Registrovaný: Sob, 24.11.2012, 22:05 Príspevky: 509 Bydlisko: Zvolen-okolie
|
Presne tak.Traktor čo ide 90kou poautostráde má viacokruhové riadenie,ktoré sleduje elektronika a "dolaďuje" tvrdosť riadenia.
Ak by si použil klasiku-orbitrol ako majú VZV,tak napomalo je to super ale pri vyžšej rýchlosti to neudržíš na ceste.
_________________ Nikdy nieje tak zle,aby nemohlo byť ešte horšie.
BMW 320d e90.. rýchlobežka Nissan Patrol K160 2,8TD 0944 057 888
|
Pon, 10.12.2012, 22:20 |
|
 |
cechto
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 04.12.2011, 15:39 Príspevky: 454 Bydlisko: Pú mestečko
|
presne tak je to tam akosi cez elektroniku riešene ale na auto ktoré ma SPZ tak by som nad tým ani nerozmyšlám je to výborné na špecial a podobne ... 
_________________Môj Gaz 69 z novým motorom Mercedes benz 300d, posilovač riadenia BMW , pneu T3 od Vraníka podvozok.. struny patrol Y60 vzadu A Y61 vpredu, tlmiče Jeep cheroke, ramena 3link vpredu aj v zadu domáca výroba Sponzor MHM http://www.hajsky.sk/
|
Pon, 10.12.2012, 22:55 |
|
 |
Juraj Surovec
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 06.03.2009, 21:14 Príspevky: 1250 Bydlisko: Lednické Rovne
|
Jediné riešenie tvojho nápadu a hlavne bezpečné je prídavná piestnica k tvojmu riadeniu . Dá sa to riešiť spôsobom že do tvojho posilovača navrtaš dve dieri ,narežeš závit nahodíš vsuvky ,hadice a piestnicu na nápravu . Len musíš zistiť kde má ten posilovač prietok ľavý a kde pravý . Ale aj tu to nieje tak jednoduché , musíš si presne prerátať akú piestnicu tam dáš . Ide o prietok oleja ,dáš malú piest pújde rýchlo a origo riadenie pomaly takže sa to bude hádať a takí istí problém bude ked dáš piest veľkí ,piest pomaly origo ríchlo . Dá sa to ale doooosť blbo ale ak si šikovný zvládneš to . Ja mám riadenie cez orstu ale nie na cestu a čo sa tíka citlivosti tak som to riešil redukčnou prevodkou . Letel som po roli 95km h a aj ked to skákalo ako bláznivé riadil som si jednou rukou . Ide to super ale na cestnú premávku by som to neodporúčal , musíš si uvedomiť že ked to prdne nemusíš nato doplatiť len ty ale aj nevinný účastníci cestnej premávky . Toť vsio .....Kur..a akí som dnes múdri 
_________________ Do nedávna Toyota 4Runner 2,4TD potom NISSAN PATROL K 160. 3,3TD+dodatočne i .17 šípi a varené disky, profi šnorchel 8euri. Teraz Jeep Cheroke 4.0i závodní špecial . Land Rover sIII Veterán.Sááb 96.BMW 525i. Jeep Grand Cherokee 3.1td. Mercedes SLC 280 .
|
Pon, 10.12.2012, 23:02 |
|
 |
cechto
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 04.12.2011, 15:39 Príspevky: 454 Bydlisko: Pú mestečko
|

Juraj Surovec píše: Jediné riešenie tvojho nápadu a hlavne bezpečné je prídavná piestnica k tvojmu riadeniu . Dá sa to riešiť spôsobom že do tvojho posilovača navrtaš dve dieri ,narežeš závit nahodíš vsuvky ,hadice a piestnicu na nápravu . Len musíš zistiť kde má ten posilovač prietok ľavý a kde pravý . Ale aj tu to nieje tak jednoduché , musíš si presne prerátať akú piestnicu tam dáš . Ide o prietok oleja ,dáš malú piest pújde rýchlo a origo riadenie pomaly takže sa to bude hádať a takí istí problém bude ked dáš piest veľkí ,piest pomaly origo ríchlo . Dá sa to ale doooosť blbo ale ak si šikovný zvládneš to . Ja mám riadenie cez orstu ale nie na cestu a čo sa tíka citlivosti tak som to riešil redukčnou prevodkou . Letel som po roli 95km h a aj ked to skákalo ako bláznivé riadil som si jednou rukou . Ide to super ale na cestnú premávku by som to neodporúčal , musíš si uvedomiť že ked to prdne nemusíš nato doplatiť len ty ale aj nevinný účastníci cestnej premávky . Toť vsio .....Kur..a akí som dnes múdri  ja som stím vysral zohnal som posilovač u BMW a ide to super iba kd som zahučaný niekde v blate zarovno a ešte v kolaji kolesami tak ani ten posylovač neutiahne

_________________Môj Gaz 69 z novým motorom Mercedes benz 300d, posilovač riadenia BMW , pneu T3 od Vraníka podvozok.. struny patrol Y60 vzadu A Y61 vpredu, tlmiče Jeep cheroke, ramena 3link vpredu aj v zadu domáca výroba Sponzor MHM http://www.hajsky.sk/
|
Pon, 10.12.2012, 23:12 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6666 Bydlisko: PB
|
5 rokov stara tema, ale nevadi.
|
Uto, 11.12.2012, 1:22 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|