Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Uto, 22.07.2025, 7:33
Dnes je utorok 22. júla 2025, meniny má Magdaléna a zajtra Olga




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 129 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Ďalší
 Jeep Cherokee XJ - home made uprava 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 12.09.2007, 18:24
Príspevky: 1377
Bydlisko: Púchov
Odpoveď s citáciou
rustycj píše:
no na tie t3 zasa... ked nieco ma odist je lepsie ked to bude kriz a nie nieco vo vnutri.
spiceri nie su krize (=spotrebak) urcene na tazky teren a lamanie ale do serioveho auta


Určite sú ale pevnejšie ako origo. A asi aj najschopnejšie čo sa dá u nás zohnať. Kvalita/ cena. :arrow:

_________________
~`<| _________ oooo __
~~ | / ../ …\ … \ \ _|____\
~~~[_ - - - ______ --- _ \ - \\\\\\ -\
~~~~( o) ) – o - - - ( o ) ) – o ---) )

Jeep ZJ 5.2 V8,nápravy patrol Y61, 7.5" long arm,flowmaster a kopec iného..
Jeep XJ 4.0 cestná leštenka


Pon, 13.05.2013, 10:01
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49
Príspevky: 692
Bydlisko: TN
Odpoveď s citáciou
palo-cherokee píše:
Rusty ako sa to vezme. Ideálny stav je vtedy, keď najslabším článkom bude motor A roztrhnutý kríž dokáže dojebabrať všetko naokolo. Mám pár fotiek ak by si chcel.


terenne vozy maju vacsinou o triedu silnejsie krize pri naprave. ked sa zlomi horny kriz skody su minimalne resp. neprevysuju samotnu cenu kriza a par minut casu na vymenu (aj v terene). ale zasa nemozu byt uplne z masla (ohybat sa). dostatocnu kvalitu tu najdes u vacsiny overenych znaciek. a lacnejsich ako dana.
prenasat najslabsi clanok na motor je IMO to najhorsie (ak by boli supersilne napravy, kardany, prevodovky, spojky) - v nom ked nieco rupne castokrat moze do srotu.
Ine je ked offroadujes profesionalne, sponzoruje ta donald trump, komponenty pravidelne menis.


Pon, 13.05.2013, 11:24
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
rustycj píše:
terenne vozy maju vacsinou o triedu silnejsie krize pri naprave. ked sa zlomi horny kriz skody su minimalne resp. neprevysuju samotnu cenu kriza a par minut casu na vymenu (aj v terene). ale zasa nemozu byt uplne z masla (ohybat sa).


Co je horny kriz? Myslis krize na kardanch? Lebo na tuhej naprave je len jeden na kazdej strane, aky tam horny a dolny? A bavili sme sa o krizoch na poloosiach.

rustycj píše:
dostatocnu kvalitu tu najdes u vacsiny overenych znaciek. a lacnejsich ako dana.


Tak daj nejaky typ. Skusal som GKN, Precision, IMA.... a vratil som sa k Danke


rustycj píše:
prenasat najslabsi clanok na motor je IMO to najhorsie (ak by boli supersilne napravy, kardany, prevodovky, spojky) - v nom ked nieco rupne castokrat moze do srotu.


asi sme sa uplne dobre nerozumeli :shock:
Nemyslim prenos najslabsieho clanku na motr z hladiska pevnosti, ale z hladiska VYKONU !!!
Takze myslene to bolo tak, ze kombinacia silneho motora, tazkeho prevodu a zaberovych gum je pre kriz na poloosi velka zataz. Takze bud zosilis komponety naprav,alebo znizis vykon (ala Patrol RD28). VOBEC TO NEBOLO MYSLENE TAK, ze ti praskne kluka na motore.


rustycj píše:
Ine je ked offroadujes profesionalne, sponzoruje ta donald trump, komponenty pravidelne menis.


:shock: :shock: :shock: pravidelna vymena a udrzba spotrebaku nema nic s donaldom trumpom. Nic nie je naveky. Ked chovas opicu, tak treba mat na banany.

a na profi offroadovanie su potom ine komponenty. A ani tie ne su naveky. A ano, toto potom lezie viac do penazi. A tam by sa uz ten Donald celkom zisiel

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pon, 13.05.2013, 11:51
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55
Príspevky: 384
Bydlisko: Prievidza
Odpoveď s citáciou
K tomu krizu, no uvidim sam co vydrzi, to co pise palo je pravda. Motor nemam velmi vykonny, je to predsajlen 2,5TD, zdoraznujem ze nieje z jeepa, tak snad kriz nieco vydrzi a ked nie tak vymenime za lepsi ;-) A ak by sa nahodou ten donald pytal na mna, kludne mu dajte kontakt :-D

Momentalne som v garazi vela vody nenamutil, postupne rozoberam motor, cistim a natieram diely. Momentalne som bol na chate s mojim osobakom, ktory utrpel prasklinu olejovej vane :D takze sa budem chvilu venovat aj tomu.

Podarilo sa mi zohnat alternator z volva, 100Amperovi, myslite ze to bude stacit? Mam tam 100A baterku, takze by to mohlo byt akurat.

Rovnako som dal prevarit aj sanie do motora, ked to bude hotove fotky dodam.

takze ocisteny vymenik, zvody na chladiacu kvapalinu som natieral kladivkovou farbou (na fotkach su este pred natieranim):
Obrázok 
Obrázok 
Obrázok 


Konecne sa mi podarilo zohnat aj bezsvove hrubostenne trubky na ramena:
Obrázok 
Obrázok 

_________________
Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma)
Nissan Patrol Y60 2,8


Naposledy upravil Jojdo dňa Pia, 17.05.2013, 21:05, celkovo upravené 1



Uto, 14.05.2013, 7:33
Profil WWW
Učeň

Registrovaný: Pon, 07.01.2013, 22:59
Príspevky: 40
Bydlisko: Kožany 33
Odpoveď s citáciou
Pekná práca .. len tak dalej no nafot šetko ako bdueš robiť ramena ja tiež budem robiť a nechám si poradiť

_________________
Jeep cherokee xj 4L , 31" T3 , 6 lift ..


Uto, 14.05.2013, 15:27
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55
Príspevky: 384
Bydlisko: Prievidza
Odpoveď s citáciou
pustil som sa do dalsej fazy, zacal som rozoberat motor, bol kompletne cely od oleja. Je tam, asi milion miest kde mohol olej tiect, preto som sa rozhodol kompletne motor rozobrat, povymienta kazde jedno tesnenie, kazdy O kruzok, tesnenie pod hlavou aj pod vekom, tesnenie pod vanu, gufera. Milo som bol prekvepany ako je motor konstrukcne rieseny, hlava je masivna, vsetko je pohanane ozubenymi kolesami od kluky, jediny remen je na ventily a cerpadlo vody. Hlava je v perfektnom stave, ziadna prasklina, valce su tiez fajn, po celej dlzke aj obvode je pekne vidiet stopu este po honovacom kameni, rozhodol som sa ze uz ked ho mam takto rozobraty, vymenim aj kruzky na piestoch. No a tu je to co by som sa vas chcel spytat: ake kruzky mam kupit? v Elite maju sady, no mam moznost zohnat aj od inych dodavatelov, preto sa pytam co odporucate vy? Aku znacku? Co vravite na GOETZE a ET ENGINETEAM, tie druhe su lacnejsie takze asi skor tie GOETZE... Comu sa mam vyhnut? Chcem nieco co vydrzi a je cenovo dostupne.Druha vec s cim si neviem dat rady je ake tesnenie pod hlavu? je viacero sirok, viem ze cim uzsie tym vacsi vykon, no ma to aj nejake negativne stranky/nevyhody? Vraj Elring tesnenia su fajn. Tiez mi odporucali aby nemali tie silikonove casti, ale kovove.Co sa tyka hrubky napriklad nieje tensie tesnenie nachylnejsie na prasknutie resp.prepustenie? Viem ze nesmie byt moc tenke, moze sa stretnut pist s ventilmi. Ake mate skusenosti s touto zalezitostou?

Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok

no a mam este jednu otazocku. Na strekoch som si vsimol ze dva su pekne a dva su nejake opalene, je to nejaky problem? Ako zistim ze streky su OK? Mohli tie opaly sposobit netesne medene podlozky pod strekmi? Vid obrazok zelene kruzky:
Obrázok

_________________
Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma)
Nissan Patrol Y60 2,8


Pia, 17.05.2013, 20:57
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 19.12.2011, 23:09
Príspevky: 261
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
krúžky goetze som dával aj ja do samuraja a maximalna spokojnosť :smt023

_________________
2x Samurai pozitív


Sob, 18.05.2013, 20:31
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55
Príspevky: 384
Bydlisko: Prievidza
Odpoveď s citáciou
Samik1300JX píše:
krúžky goetze som dával aj ja do samuraja a maximalna spokojnosť :smt023

vdaka za odporucanie, asi ich aj zoberiem, aj na nete som cital len odporucanie na nich.

_________________
Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma)
Nissan Patrol Y60 2,8


Ned, 19.05.2013, 19:19
Profil WWW
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Jojdo píše:
p...viem ze cim uzsie tym vacsi vykon, no ma to aj nejake negativne stranky/nevyhody? Vraj Elring tesnenia su fajn. Tiez mi odporucali aby nemali tie silikonove casti, ale kovove.Co sa tyka hrubky napriklad nieje tensie tesnenie nachylnejsie na prasknutie resp.prepustenie? Viem ze nesmie byt moc tenke, moze sa stretnut pist s ventilmi. Ake mate skusenosti s touto zalezitostou?


a na toto si kde prisiel ???
Hrubka tesnenia je dana niecim uplne inym. Zmeraj si presah piestov vo valcoch a daj tam to co hovori vyrobca motora

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Ned, 19.05.2013, 19:48
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55
Príspevky: 384
Bydlisko: Prievidza
Odpoveď s citáciou
palo-cherokee píše:

a na toto si kde prisiel ???
Hrubka tesnenia je dana niecim uplne inym. Zmeraj si presah piestov vo valcoch a daj tam to co hovori vyrobca motora

Palino, ked das nizsie tesnenie tak posunies hlavu nizsie-co ma za nasledok vacsiu kompresiu, no hrozi kontakt piestu s ventilom, kamarat daval na audinu nizsie tesnenie aby zvysil vykon, no vioem ze je to riskantne, neviem vsak nakolko. Cital som na nete vela o tejto teme, no myslim ze nebudem riskovat koliziu valca s ventilom, dam hrubku ako bola pred tym, chcel som len vediet vas nazor na tuto vec.

_________________
Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma)
Nissan Patrol Y60 2,8


Ned, 19.05.2013, 20:38
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Pon, 28.12.2009, 20:22
Príspevky: 1042
Bydlisko: Pezinok Lošonec
Odpoveď s citáciou
Hrubku tesnenia davas podla toho kolko bruseni ma hlava zasebou aspon myslil ze to tak bolo a aj utahovanie je zalezitost sama o sebe a dvolezite je aj na kolko nm to utiahnes
napr. 2.1 ma 5 alebo 6 utahovani a to je uz na mozek :-)

_________________
Jeep zj 4.0 1994
Jeep xj 4.0 H.O.1996
Mazda 323 bf turbo 4wd
Multipla CNG
Ex. Jeep cherokee 2.1
Ex.LKT 81 T
Ex.UKT 6340
Ex .suzuki samurai 1,3 sj510
0904976223


Ned, 19.05.2013, 20:44
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55
Príspevky: 384
Bydlisko: Prievidza
Odpoveď s citáciou
Klokan píše:
Hrubku tesnenia davas podla toho kolko bruseni ma hlava zasebou aspon myslil ze to tak bolo a aj utahovanie je zalezitost sama o sebe a dvolezite je aj na kolko nm to utiahnes
napr. 2.1 ma 5 alebo 6 utahovani a to je uz na mozek :-)

No utahovanie este musim doriesit, momentovy kluc mam, no musim zistit ako sa to utahuje na fiat croma, znami co ma servis robil GOcku na jednej crome, tak sa asi skocim za nim spytat. Hladal som aj nejake servisne manualy na cromy, no moc som toho na nete nenasiel, su to predsajlen malo vyskytovane auta.

_________________
Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma)
Nissan Patrol Y60 2,8


Ned, 19.05.2013, 20:55
Profil WWW
Pandík

Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33
Príspevky: 3300
Odpoveď s citáciou
keď kúpiš nové tesnenie pod hlavu mal by tam byť papierik a na ňom poradie doťahovania aj moment :-)
načo ideš meniť krúžky keď sú ok a motor nie je vybehaný? :roll: ide o to že bude trvať kým si to sadne aby si tomu mohol nakladať :smt139 možno sa mýlim, ja som za to že nešahaj do hovna kym nešmerdzi :D neraz som sa na tom oné...
ale pekne ti to ide, len foť čo sa dá nech to tu žije :smt023 veľa šťastia


Ned, 19.05.2013, 23:40
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55
Príspevky: 384
Bydlisko: Prievidza
Odpoveď s citáciou
OFFroad4wd píše:
keď kúpiš nové tesnenie pod hlavu mal by tam byť papierik a na ňom poradie doťahovania aj moment :-)
načo ideš meniť krúžky keď sú ok a motor nie je vybehaný? :roll: ide o to že bude trvať kým si to sadne aby si tomu mohol nakladať :smt139 možno sa mýlim, ja som za to že nešahaj do hovna kym nešmerdzi :D neraz som sa na tom oné...
ale pekne ti to ide, len foť čo sa dá nech to tu žije :smt023 veľa šťastia

hmm to ma nenapadlo, ze to tam moznoze bude. Ano nemylis sa, budu sa musiet kruzky zabehnut, co nieje az ake jednoduche, hlavne pri aute co bude jazdit len horu. Chcem ho prekruzkovat kvoli tomu, ze som mal pocit z motora akoby nevladal, akoby nemal kompresiu, no tieto moje "pocity" mozu byt sposobene roznymi faktormi, napriklad tym ze ja som zvyknuty jazdit na osobakoch a jeep na T3kach + dalsie veci co boli KO ako napriklad kriz na lavej poloosi bol uplne seknuty, sa cudujem ze sa to vobec tocilo... Najlepsie by bolo zmerat tlaky, no ani ja ani nikto u nas v sedlakove tlakomer na valce nema, teda aspon sa mi ho nepodarilo zohnat. Pandik myslim ze mas pravdu, ze je skoda sahat do niecoho co funguje. Pretesnenie bolo nutne, kedze motor bol kompletne od oleja zmiesaneho s prachom a spinou, nebolo absolutne mozne zistit kadial olej unikal, myslim ze unikal zo vsadial od kial sa dalo :-D Asi to spravim tak, ze kruzky teda zatial menit nebudem, poriadne ho ocistim, natriem nech to aj nejak vyzera a iba pretesnim.

_________________
Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma)
Nissan Patrol Y60 2,8


Pon, 20.05.2013, 10:31
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55
Príspevky: 384
Bydlisko: Prievidza
Odpoveď s citáciou
napadlo ma ako jeden znami skusal tesnost kruzkov: dal piesty do rovnakej urovne a do kazdeho valca
nalial rovnake mnozstvo nafty, tvrdil, ze nafta by nemala pretiest na druhu stranu tak som to dnes skusil.

vysledok je ako vidite na fotke, ze z troch valcov nafta odtiekla a v jednom ostala. Aky mate nazor na tuto metodu? myslite ze by kruzky mali udrzat naftu aby nepretiekla? Jedno je iste, z jedneho valca nafta neusla a z troch ano, takze asi by to mohlo udrzat, teraz je otazne, ci tie 3 su netesne alebo nie a ci je to dovod na vymenu kruzkov???

nalial som po 30ml nafty do kazdeho valca injekcnou striekackou:
Obrázok

_________________
Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma)
Nissan Patrol Y60 2,8


Pon, 20.05.2013, 21:18
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 129 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: