Dnes je utorok 22. júla 2025, meniny má Magdaléna a zajtra Olga
Jeep Cherokee XJ - home made uprava
Autor |
Správa |
pablo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 12.09.2007, 18:24 Príspevky: 1377 Bydlisko: Púchov
|
rustycj píše: no na tie t3 zasa... ked nieco ma odist je lepsie ked to bude kriz a nie nieco vo vnutri. spiceri nie su krize (=spotrebak) urcene na tazky teren a lamanie ale do serioveho auta Určite sú ale pevnejšie ako origo. A asi aj najschopnejšie čo sa dá u nás zohnať. Kvalita/ cena. 
_________________ ~`<| _________ oooo __ ~~ | / ../ …\ … \ \ _|____\ ~~~[_ - - - ______ --- _ \ - \\\\\\ -\ ~~~~( o) ) – o - - - ( o ) ) – o ---) )
Jeep ZJ 5.2 V8,nápravy patrol Y61, 7.5" long arm,flowmaster a kopec iného.. Jeep XJ 4.0 cestná leštenka
|
Pon, 13.05.2013, 10:01 |
|
 |
rustycj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49 Príspevky: 692 Bydlisko: TN
|
palo-cherokee píše: Rusty ako sa to vezme. Ideálny stav je vtedy, keď najslabším článkom bude motor A roztrhnutý kríž dokáže dojebabrať všetko naokolo. Mám pár fotiek ak by si chcel. terenne vozy maju vacsinou o triedu silnejsie krize pri naprave. ked sa zlomi horny kriz skody su minimalne resp. neprevysuju samotnu cenu kriza a par minut casu na vymenu (aj v terene). ale zasa nemozu byt uplne z masla (ohybat sa). dostatocnu kvalitu tu najdes u vacsiny overenych znaciek. a lacnejsich ako dana. prenasat najslabsi clanok na motor je IMO to najhorsie (ak by boli supersilne napravy, kardany, prevodovky, spojky) - v nom ked nieco rupne castokrat moze do srotu. Ine je ked offroadujes profesionalne, sponzoruje ta donald trump, komponenty pravidelne menis.
|
Pon, 13.05.2013, 11:24 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

rustycj píše: terenne vozy maju vacsinou o triedu silnejsie krize pri naprave. ked sa zlomi horny kriz skody su minimalne resp. neprevysuju samotnu cenu kriza a par minut casu na vymenu (aj v terene). ale zasa nemozu byt uplne z masla (ohybat sa). Co je horny kriz? Myslis krize na kardanch? Lebo na tuhej naprave je len jeden na kazdej strane, aky tam horny a dolny? A bavili sme sa o krizoch na poloosiach. rustycj píše: dostatocnu kvalitu tu najdes u vacsiny overenych znaciek. a lacnejsich ako dana. Tak daj nejaky typ. Skusal som GKN, Precision, IMA.... a vratil som sa k Danke rustycj píše: prenasat najslabsi clanok na motor je IMO to najhorsie (ak by boli supersilne napravy, kardany, prevodovky, spojky) - v nom ked nieco rupne castokrat moze do srotu. asi sme sa uplne dobre nerozumeli Nemyslim prenos najslabsieho clanku na motr z hladiska pevnosti, ale z hladiska VYKONU !!! Takze myslene to bolo tak, ze kombinacia silneho motora, tazkeho prevodu a zaberovych gum je pre kriz na poloosi velka zataz. Takze bud zosilis komponety naprav,alebo znizis vykon (ala Patrol RD28). VOBEC TO NEBOLO MYSLENE TAK, ze ti praskne kluka na motore. rustycj píše: Ine je ked offroadujes profesionalne, sponzoruje ta donald trump, komponenty pravidelne menis.  pravidelna vymena a udrzba spotrebaku nema nic s donaldom trumpom. Nic nie je naveky. Ked chovas opicu, tak treba mat na banany. a na profi offroadovanie su potom ine komponenty. A ani tie ne su naveky. A ano, toto potom lezie viac do penazi. A tam by sa uz ten Donald celkom zisiel
|
Pon, 13.05.2013, 11:51 |
|
 |
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|
K tomu krizu, no uvidim sam co vydrzi, to co pise palo je pravda. Motor nemam velmi vykonny, je to predsajlen 2,5TD, zdoraznujem ze nieje z jeepa, tak snad kriz nieco vydrzi a ked nie tak vymenime za lepsi  A ak by sa nahodou ten donald pytal na mna, kludne mu dajte kontakt Momentalne som v garazi vela vody nenamutil, postupne rozoberam motor, cistim a natieram diely. Momentalne som bol na chate s mojim osobakom, ktory utrpel prasklinu olejovej vane  takze sa budem chvilu venovat aj tomu. Podarilo sa mi zohnat alternator z volva, 100Amperovi, myslite ze to bude stacit? Mam tam 100A baterku, takze by to mohlo byt akurat. Rovnako som dal prevarit aj sanie do motora, ked to bude hotove fotky dodam. takze ocisteny vymenik, zvody na chladiacu kvapalinu som natieral kladivkovou farbou (na fotkach su este pred natieranim): Konecne sa mi podarilo zohnat aj bezsvove hrubostenne trubky na ramena:
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
Naposledy upravil Jojdo dňa Pia, 17.05.2013, 21:05, celkovo upravené 1
|
Uto, 14.05.2013, 7:33 |
|
 |
Mayko
Učeň
Registrovaný: Pon, 07.01.2013, 22:59 Príspevky: 40 Bydlisko: Kožany 33
|
Pekná práca .. len tak dalej no nafot šetko ako bdueš robiť ramena ja tiež budem robiť a nechám si poradiť
_________________ Jeep cherokee xj 4L , 31" T3 , 6 lift ..
|
Uto, 14.05.2013, 15:27 |
|
 |
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|

pustil som sa do dalsej fazy, zacal som rozoberat motor, bol kompletne cely od oleja. Je tam, asi milion miest kde mohol olej tiect, preto som sa rozhodol kompletne motor rozobrat, povymienta kazde jedno tesnenie, kazdy O kruzok, tesnenie pod hlavou aj pod vekom, tesnenie pod vanu, gufera. Milo som bol prekvepany ako je motor konstrukcne rieseny, hlava je masivna, vsetko je pohanane ozubenymi kolesami od kluky, jediny remen je na ventily a cerpadlo vody. Hlava je v perfektnom stave, ziadna prasklina, valce su tiez fajn, po celej dlzke aj obvode je pekne vidiet stopu este po honovacom kameni, rozhodol som sa ze uz ked ho mam takto rozobraty, vymenim aj kruzky na piestoch. No a tu je to co by som sa vas chcel spytat: ake kruzky mam kupit? v Elite maju sady, no mam moznost zohnat aj od inych dodavatelov, preto sa pytam co odporucate vy? Aku znacku? Co vravite na GOETZE a ET ENGINETEAM, tie druhe su lacnejsie takze asi skor tie GOETZE... Comu sa mam vyhnut? Chcem nieco co vydrzi a je cenovo dostupne.Druha vec s cim si neviem dat rady je ake tesnenie pod hlavu? je viacero sirok, viem ze cim uzsie tym vacsi vykon, no ma to aj nejake negativne stranky/nevyhody? Vraj Elring tesnenia su fajn. Tiez mi odporucali aby nemali tie silikonove casti, ale kovove.Co sa tyka hrubky napriklad nieje tensie tesnenie nachylnejsie na prasknutie resp.prepustenie? Viem ze nesmie byt moc tenke, moze sa stretnut pist s ventilmi. Ake mate skusenosti s touto zalezitostou? no a mam este jednu otazocku. Na strekoch som si vsimol ze dva su pekne a dva su nejake opalene, je to nejaky problem? Ako zistim ze streky su OK? Mohli tie opaly sposobit netesne medene podlozky pod strekmi? Vid obrazok zelene kruzky: 
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
|
Pia, 17.05.2013, 20:57 |
|
 |
Samik1300JX
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 19.12.2011, 23:09 Príspevky: 261 Bydlisko: Trenčín
|
krúžky goetze som dával aj ja do samuraja a maximalna spokojnosť 
_________________ 2x Samurai pozitív
|
Sob, 18.05.2013, 20:31 |
|
 |
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|
Samik1300JX píše: krúžky goetze som dával aj ja do samuraja a maximalna spokojnosť  vdaka za odporucanie, asi ich aj zoberiem, aj na nete som cital len odporucanie na nich.
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
|
Ned, 19.05.2013, 19:19 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
Jojdo píše: p...viem ze cim uzsie tym vacsi vykon, no ma to aj nejake negativne stranky/nevyhody? Vraj Elring tesnenia su fajn. Tiez mi odporucali aby nemali tie silikonove casti, ale kovove.Co sa tyka hrubky napriklad nieje tensie tesnenie nachylnejsie na prasknutie resp.prepustenie? Viem ze nesmie byt moc tenke, moze sa stretnut pist s ventilmi. Ake mate skusenosti s touto zalezitostou? a na toto si kde prisiel ??? Hrubka tesnenia je dana niecim uplne inym. Zmeraj si presah piestov vo valcoch a daj tam to co hovori vyrobca motora
|
Ned, 19.05.2013, 19:48 |
|
 |
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|
palo-cherokee píše: a na toto si kde prisiel ??? Hrubka tesnenia je dana niecim uplne inym. Zmeraj si presah piestov vo valcoch a daj tam to co hovori vyrobca motora
Palino, ked das nizsie tesnenie tak posunies hlavu nizsie-co ma za nasledok vacsiu kompresiu, no hrozi kontakt piestu s ventilom, kamarat daval na audinu nizsie tesnenie aby zvysil vykon, no vioem ze je to riskantne, neviem vsak nakolko. Cital som na nete vela o tejto teme, no myslim ze nebudem riskovat koliziu valca s ventilom, dam hrubku ako bola pred tym, chcel som len vediet vas nazor na tuto vec.
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
|
Ned, 19.05.2013, 20:38 |
|
 |
Klokan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 28.12.2009, 20:22 Príspevky: 1042 Bydlisko: Pezinok Lošonec
|
Hrubku tesnenia davas podla toho kolko bruseni ma hlava zasebou aspon myslil ze to tak bolo a aj utahovanie je zalezitost sama o sebe a dvolezite je aj na kolko nm to utiahnes napr. 2.1 ma 5 alebo 6 utahovani a to je uz na mozek 
_________________ Jeep zj 4.0 1994 Jeep xj 4.0 H.O.1996 Mazda 323 bf turbo 4wd Multipla CNG Ex. Jeep cherokee 2.1 Ex.LKT 81 T Ex.UKT 6340 Ex .suzuki samurai 1,3 sj510 0904976223
|
Ned, 19.05.2013, 20:44 |
|
 |
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|
Klokan píše: Hrubku tesnenia davas podla toho kolko bruseni ma hlava zasebou aspon myslil ze to tak bolo a aj utahovanie je zalezitost sama o sebe a dvolezite je aj na kolko nm to utiahnes napr. 2.1 ma 5 alebo 6 utahovani a to je uz na mozek  No utahovanie este musim doriesit, momentovy kluc mam, no musim zistit ako sa to utahuje na fiat croma, znami co ma servis robil GOcku na jednej crome, tak sa asi skocim za nim spytat. Hladal som aj nejake servisne manualy na cromy, no moc som toho na nete nenasiel, su to predsajlen malo vyskytovane auta.
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
|
Ned, 19.05.2013, 20:55 |
|
 |
OFFroad4wd
Pandík
Registrovaný: Pia, 02.10.2009, 22:33 Príspevky: 3300
|
keď kúpiš nové tesnenie pod hlavu mal by tam byť papierik a na ňom poradie doťahovania aj moment načo ideš meniť krúžky keď sú ok a motor nie je vybehaný?  ide o to že bude trvať kým si to sadne aby si tomu mohol nakladať  možno sa mýlim, ja som za to že nešahaj do hovna kym nešmerdzi  neraz som sa na tom oné... ale pekne ti to ide, len foť čo sa dá nech to tu žije  veľa šťastia
|
Ned, 19.05.2013, 23:40 |
|
 |
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|

OFFroad4wd píše: keď kúpiš nové tesnenie pod hlavu mal by tam byť papierik a na ňom poradie doťahovania aj moment načo ideš meniť krúžky keď sú ok a motor nie je vybehaný?  ide o to že bude trvať kým si to sadne aby si tomu mohol nakladať  možno sa mýlim, ja som za to že nešahaj do hovna kym nešmerdzi  neraz som sa na tom oné... ale pekne ti to ide, len foť čo sa dá nech to tu žije  veľa šťastia hmm to ma nenapadlo, ze to tam moznoze bude. Ano nemylis sa, budu sa musiet kruzky zabehnut, co nieje az ake jednoduche, hlavne pri aute co bude jazdit len horu. Chcem ho prekruzkovat kvoli tomu, ze som mal pocit z motora akoby nevladal, akoby nemal kompresiu, no tieto moje "pocity" mozu byt sposobene roznymi faktormi, napriklad tym ze ja som zvyknuty jazdit na osobakoch a jeep na T3kach + dalsie veci co boli KO ako napriklad kriz na lavej poloosi bol uplne seknuty, sa cudujem ze sa to vobec tocilo... Najlepsie by bolo zmerat tlaky, no ani ja ani nikto u nas v sedlakove tlakomer na valce nema, teda aspon sa mi ho nepodarilo zohnat. Pandik myslim ze mas pravdu, ze je skoda sahat do niecoho co funguje. Pretesnenie bolo nutne, kedze motor bol kompletne od oleja zmiesaneho s prachom a spinou, nebolo absolutne mozne zistit kadial olej unikal, myslim ze unikal zo vsadial od kial sa dalo  Asi to spravim tak, ze kruzky teda zatial menit nebudem, poriadne ho ocistim, natriem nech to aj nejak vyzera a iba pretesnim.
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
|
Pon, 20.05.2013, 10:31 |
|
 |
Jojdo
Ťažký Profík
Registrovaný: Pia, 16.03.2012, 15:55 Príspevky: 384 Bydlisko: Prievidza
|
napadlo ma ako jeden znami skusal tesnost kruzkov: dal piesty do rovnakej urovne a do kazdeho valca nalial rovnake mnozstvo nafty, tvrdil, ze nafta by nemala pretiest na druhu stranu tak som to dnes skusil. vysledok je ako vidite na fotke, ze z troch valcov nafta odtiekla a v jednom ostala. Aky mate nazor na tuto metodu? myslite ze by kruzky mali udrzat naftu aby nepretiekla? Jedno je iste, z jedneho valca nafta neusla a z troch ano, takze asi by to mohlo udrzat, teraz je otazne, ci tie 3 su netesne alebo nie a ci je to dovod na vymenu kruzkov??? nalial som po 30ml nafty do kazdeho valca injekcnou striekackou: 
_________________ Jeep Cherokee 2,5 TD (motor Croma) Nissan Patrol Y60 2,8
|
Pon, 20.05.2013, 21:18 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|