Dnes je pondelok 26. mája 2025, meniny má Dušan a zajtra Iveta
Autor |
Správa |
MARTINO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45 Príspevky: 3143 Bydlisko: VYCHOD PO
|
_________________My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom. ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk
|
Str, 28.03.2007, 21:54 |
|
 |
diesel
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20 Príspevky: 4200 Bydlisko: St. George SVK
|
...nemusíš brať, ja stále so sebou nosím.
čo rada to pérla. 
_________________ Strieborný Šíp & Čierny Hawran
|
Str, 28.03.2007, 21:55 |
|
 |
MARTINO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45 Príspevky: 3143 Bydlisko: VYCHOD PO
|
čisto nahodne sa len spytam ,neviete z čoho by pasovala zatka na nadržku chladiča na Jeep?  skušal som z Feldy v podstate velkost dobra ale zavit nedrži,ale ak nič tak skusim pozhanat original ,len či nahodou neporadite  tak vdaka zatial 
_________________My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom. ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk
|
Pon, 02.04.2007, 22:44 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
MARTINO píše: čisto nahodne sa len spytam ,neviete z čoho by pasovala zatka na nadržku chladiča na Jeep?  skušal som z Feldy v podstate velkost dobra ale zavit nedrži,ale ak nič tak skusim pozhanat original ,len či nahodou neporadite  tak vdaka zatial 
Tak to maš dobré ked tam máš s feldy, ja tam mám z nejakého oleja BP  tiež ju nemám a sere ma to len nejako som na tu svoju vydumanú zatial nič neobjavil a origo za astronomicku cenu kupovať sa mi nechce 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Uto, 03.04.2007, 8:21 |
|
 |
MARTINO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45 Príspevky: 3143 Bydlisko: VYCHOD PO
|
_________________My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom. ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk
|
Uto, 03.04.2007, 8:24 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
MARTINO píše: btw: ale nemyslite si ,že pochovavam legendu 
to nejde legendu nepochováš skor ona Teba 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Uto, 03.04.2007, 8:26 |
|
 |
TOM
Koumák
Registrovaný: Ned, 12.11.2006, 22:01 Príspevky: 183
|
ja mam jeden stupel z YJ ..kupil som si uzamykaci, ak pasuje do XJ tak ho ozeliem za napr. Frankovku modru 
_________________Willys + Wrangler.. moje kone wranee 
|
Uto, 03.04.2007, 13:20 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
pal píše: podobnu vec som nedavno riesil aj ja. Dospel som ku zaveru ze vacsina mriezok tam vyzera hrozne. ked sa niekomu paci, ok. Ich dalsiu nevyhodu vidim v tom, ze vsetka voda tecie zhora rovno na motor, elektriku. Vetranie by malo byt kaskadove, ja to riesim vyvrtanim velkych otvorov z motoroveho priestoru do dutiny mechanizmu stieraca. Ten uz ma zhora vlastnu mriezku. Voda mi na motor nepotecie a teply vzduch z motoroveho priestoru bude obtekat kolo predneho okna. Dalsiou prednostou je jednoduchost vyroby...
Podarilo sa mi spravit zopar foto pre ilustraciu. Ten priechod je od dutiny pre vzduch ventilacie oddeleny, takze ziadna naftova esencia v kabine nehrozi

|
Ned, 06.05.2007, 21:23 |
|
 |
ludo
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 01.11.2006, 12:26 Príspevky: 424 Bydlisko: Bratislava
|
TOm mas stupel do YJ ...ja som taky stratil....zahanam ako dabel--:D
_________________ Grand Cherokee V8 4,7 WJ
Jeep Wrangler 2,5 YJ
|
Ned, 06.05.2007, 22:53 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Docela chytré. Akurát treba trocha rezať do kasne aby to šlo spraviť. 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 07.05.2007, 8:14 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Pal, já měl na XJ odvětrávací žábry a žádná voda přes ně domotoráku netekla. Na špinavej motor bych byl háklivej  .
Teď mám ZJ 5,9 a to má standartně žábry na haubně a žádná voda jima taky neteče. Jen je vidět teplej vzduch,když stojím jak jima uniká.
Propojení přepážky do mřížek před oknem není možná moc efektivní a můžeš si narušit proudění vzduchu přes chladič. Neboť se ti může střetávat proudící vzduch proudící přes chladič a kolem motoru se vzduchem,který se žene od zadu.
Před oknem směrem do mřížek vzniká při jízdě silnej tlak směrem dolů a pak vpřed. Proto se dělaj haubny v těch místech nadzvedlý a umístňuje se do nich nasávání pro motor.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Pon, 07.05.2007, 8:36 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
Harley, mno hej, mas pravdu, ale ja som odvetravanie v dynamike neriesil, v rychlosti sa tento motor neprehreje, a ked je v terene, ziadne podtlaky pod oknom nevznikaju, takze teplo pekne sala cez tu dieru von. vrtula na visko tomu prudeniu este aj napomaha.
Proto se dělaj haubny v těch místech nadzvedlý a umístňuje se do nich nasávání pro motor.
Ale ved tam sa robia vyduchy, nie? Sanie byvavzdy vpredu, kde je vzduch najstudensi, a kde je aj naporovy vzduch robi isto vacsi tlak ako je ten pod oknom. Este som nevidel auto ktore by malo sanie pod oknom smerom proti smeru jazdy...
|
Pon, 07.05.2007, 22:28 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|

Pokud jde o pomalou jízdu,tak to opravdu slouží jako odvětrání ale při vyšší rychlosti se to obrací. No a tím,když se udělá nevhodně umístěný odvětrání,tak je to kontraproduktivní a pod haubnou vznikne přetlak,kterej brání průchodu vzduchu krz chladič a obtékání vzduchu kolem motoru. Nejen chladičem je chlazen motor ale i obtékáním a taky je třeba chladit komponenety v motoráku.Kdž pak při rychlejší jízdě je tlačen vzuch krz chladič a současně proti němu jde tlak vzduchu od zadu,tak si dost značně narušíš chlazení. Sice ochladíš vodu co jde skrz chladič ale další části motoru už ne. A především v rychlosti(otáčkách) se značně ohřívá olej a ten jen chladičem neochladíš.Máš tam velký telo vyzařovaný s výfuku a to pokud není přirozeně odsáváno,tak se pod haubnou kumuluje,a pod.
Že si ještě neviděl auto,co má Ram nasávání od zadu? Takovejch je spousta.Nebo spíš byly,když nebyly tak přísný emisní předpisy.
Prohlídni si tohle: http://www.camaro-untoldsecrets.com/art ... po_zl2.htm
Nelze třeba jen tak dát mřížky na haubnu a čekat,že to bude v kterýmkoliv místě odsávat teplo. Je třeba vždy najít přesný místo,kde je tlaková část pod haubnou ale naopak podtlaková nad haubnou. Může se lehce stát,že nad haubnou je v konkrétním místě přetlak a ten naopak bude hnát vzduch pod haubnu,místo aby odsával. Současně sníží průchod zkrz chladič a sníží sací účinost vrtule.
Všímni si někdy za deště,že přestože jedeš rychle,tak kapky na haubně stojí a nebo stékají dolů,netečou proti oknu.
Je to věda! 
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Uto, 08.05.2007, 8:21 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
waw. Ta linka je perfektna. Vsetko pochopene, len skoda ze efekt pre off nevyuzitelny:) Ale aponze pre TD aj tak bezvyznamny. Ale diera je uz hotova, cize si musim ocihat co to bude robit za jazdy, akou orientaciou bude prudit vzduch, a potom by som popripade dorobil uzatváranie toho otvoru pre bezne jazdenie. ale btw na mnohých fotkach som uz videl tu ,,nadzvedlu houbnu,, a stavim sa, ze nik o tom pretlakovom efekte ani len netusil, resp. ani len nevedeli ze maju nieco narusene pod kapotou  Tak sorry harley za oponovanie! 
|
Uto, 08.05.2007, 11:47 |
|
 |
Harley
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 19.11.2006, 15:09 Príspevky: 646 Bydlisko: Praha
|
Žádný sorry,to je v poho. 8)
Myslím,že i pro off je to využitelný a platný. Co pak nejezdíš kolem stovky?
navíc zvedlá haubna má pro off výhodu,že přestože máš odvětrání a dokonalej Ram efekt při jízdě na silnici,taksi tam nenabereš vlnu vody nebo bláta,jako u těch co jsou otevřený proti směru a nebo jako origo sání vedle předních světel.
Tohle všechno je hodně individuální pro každý auto a jeho aerodynamiku. To,že se už nedělaj na sportovní auta tyhle haubny je taky dáno tím,že od 70 a 80 let,se tvary aut značně změnily a v aerodynamice se počítá i s kvalitním náporovým sáním aníž by muselo někde trčet.
Taky sem nechtěl říct,že si něco podělal tím svým modelem ale jen upozornil,že to můžeš všechno ještě zhoršit,než zlepšit chlazení. Teoreticky.
_________________Jeep Grand Cherokee ZJ LX 5,9 V8,
Jeep Wrangler Sahara TJ 4,0L automat.
www.properform.cz
|
Str, 09.05.2007, 9:10 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|