Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 24.05.2025, 6:23
Dnes je sobota 24. mája 2025, meniny má Ela a zajtra Urban




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 177 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Ďalší
 Mrznutie nafty 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 18.03.2007, 10:25
Príspevky: 1805
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
v tej flaške naležato máš vajgle, alebo pokapané osy? Pekný bordel :-)

_________________
Jeep Grand Gherokee WJ 4,7 V8 Limited QadraDrive + LPG


Pon, 13.02.2012, 15:23
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 10:33
Príspevky: 747
Bydlisko: Trenčianske Teplice, Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja som minulý týždeň neštartol - vytrepal som baterku - reku dobre zamrznutá nafta. Minulý víkend som pomáhal éterom - neštartol som, vytrepal som baterku - reku už je teplejšie ale asi zamrznutá nafta. Vybral som baterku a hľa - v servise mi po výmene palivovej hadičky túto nedotiahli. Mohol som ja štartovať. :lol:

_________________
Nikdy sa nehádaj s blbcom. Niekdo by si nemusel všimnúť, že je medzi vami rozdiel.

LAND ROVER Discovery II.


Pon, 13.02.2012, 19:29
Profil
Učeň

Registrovaný: Ned, 18.12.2011, 12:58
Príspevky: 16
Bydlisko: Puchov
Odpoveď s citáciou
takze moja skuseost s mrznutim nafty je asi nasledovna,auto stalo 6 tyzdnov vonku na mrazoch,v nafte ziadne aditivum,filter cca 2 roky stary,vonku v nedelu v noci -15,pridem 2 krat nazhavim,otocim klucikom a...na pocudovanie chytilo na dve otacky motora,pravidelny chod dokonca na vsetky 4 valce,takze vseobecna spokojnost :-D Problem bol skor s tym ako oskrabat zhruba 10 cm vrstvu pekne zmrznuteho snehu z auta :twisted:


Uto, 14.02.2012, 9:54
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 24.03.2011, 15:17
Príspevky: 256
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Trochu neskoro ale......

Od kedy som vycistil nadrz mam pokoj, chyta na brnk a davam pred tym spominane aditivum vsetko OK :-)

_________________
Pajero II. 2,5TD GLX 3dv. Super Select,
2x navijak 5,5t, OME, CB, hi-lift, kladka, gurtne,...


Štv, 08.03.2012, 21:55
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6668
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Skusenost z X-traila.
Nechcelo to startovat, furt zasrate filtre (asi 3 ks).

Vypustit nadrz, naliat normalnu naftu (myslim, ze z OMV, predtym nejake lokalne sracky), a samozrejme nafta uz bola s namiesanym aditivom (pri nejakej plusovej teplote miesane). Jeden z problemov bol urcite liate aditivum pri minusovych teplotach, kedy uz nereagovalo (vraj) tak ako malo.

Odvtedy na brnk ...


Pia, 09.03.2012, 8:56
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6668
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Uz par dni sa chystam popisat postrehy. (aj ked nie off)
Nieco je zalozene na subjektivnom dojme, ale zaver v podstate robi vzdy auto ako nestranny ucastnik.
P.S. Toto nie je PR clanok plateny OMV :-)
====
Lebo dlhsie trasy, poriesil som ropaka (TDI PD).
Cez leto ok, ked prisli 0-ve teploty, auto zacalo startovat viac kaslavo.
Vymena zhavicov, aj ked povodne sa tvarili ok. Bez meny. Nova baterka. Bez zmeny.
Samozrejme som poctivo lial VIF.
No, zubami nechatami sme nejak prezili zimu.

Teraz cez leto repas startera. Zmena k lepsiemu - povedzme ze minimalne. (objektivne neviem odpovedat, a somar som si tocky na diagnostike predtym nepozrel). A vymena filtra samozrejme. (mozno nebolo treba, ale hladal som jeden problem, tak som to prubnul)


Mam uz v uchu, kedy ako tak hrci, ale hlavne ako startuje pri roznych teplotach.
(poviem to sprosto - kolko otaciek motora).

Standardne tankujem slovnaft, lebo mam pumpy vzdy po ceste kde sa hybem. (trochu aj OMV, shell je uplne mimo).
Dochadzala nafta, isiel som okolo OMV, tak som tankol. Ale neviem preco - premiovku (maxmotion).
(zaciatok oktobra ?)

Co cert nechcel, zrovna padli na 2 dni teploty okolo +3.
Pod +8 uz nestartuje na brnk ...
Otocim klucom, pockam nez cvakne relatko zhavenia ... A ze brnk ...
Nahoda ...

Par dni som tomu nevenoval pozornost.
Potom zase slovnaft ...
Znovu pri znizenych teplotach kaslave starty. ( nie extrem, je to asi normalne, proste v tejto hvili popisujem alebo brnk, alebo dlhsie tocenie).
Teraz (koniec oktobra) som zase absolvoval pri znizenych teplotach nejake trasy, a bol som nuteny tanknut co prislo, tak som navalil obycajny Shell.

Zase zacali kaslave starty (nie extra, ale je rozdiel ci natocim auto na 1.5 otacky alebo skoro 4).
+ som z auta mal taky nejaky tvrdy uklepany dojem ... (nemam averziu k Shellu, ostatne som tam tankoval dobrovolne, aj ked som mohol ist na inu cerpacku, len by som musel zachadzat do mesta).
Ale celkovo mi ta nafta prisla taka nejak ... horsia ako obycajna zo slovnaftky ..
Ako keby auto bolo viac hlucnejsie ... Svagor sa smial, ze krakam jak postrelena vrana, ale nemohol som si pomoct ..

No nasrat .. Blikla rezerva, zase som dobehol k OMV a davaj Max ...
Dnes rano -2.5 .. Skuska .. asi 2.5 otacky ..
(toto mi slovnaft s vifom nespravil ani omylom v tychto teplotach).

Ano, ja viem, mame tu par zasadnych rozdelov, ktore mozu celkom vyznamne skreslovat .. (starter, a klasicka vs priemova nafta).
V kazdom pripade, co sa minimalne zimy tyka, serem na nejake nicenie baterky dlhymi opakovanymi startami ...

Zacal som dumat, ci to je nahoda, alebo ten Max nieco do seba ma ..

Prve co ma samozrejme napadlo, je cetanove cislo .. Portal natankuj.sk rozdeluje naftu na 51-cetanovu a 55-a viac ...
Max medzi 55-kou nebol .. Hm ...
Tak par dni som preliezal hafo for ..

Podla OMV specifikacie ma Max centanove cislo okolo 60. (to uz by mi davalo zmysel, preco lepsie auto startuje).
(k tomuto sa este vratim).

Dalsia vec, co ma zaujimala je, ako sa bude spravat v zime.

Specifikacia je fajn, zaujimali ma nejake postrehy z praxe.
Chlapci z roznych for, robili v chladnickach testy.
Ked uz nic ine, minimalne tie vyzrazane zlozky su na pocudovanie ...

Podla prispevkov je ocividne, ze naftu na test asi tankovali v tej dobe, a nemixovali v teste letnu a zimnu naftu.

https://www.oleje.cz/forum/omv-maxxmoti ... t4629.html
https://www.kia-club.net/viewtopic.php?f=25&t=2401
http://forum.skodahome.cz/topic/120786-test-nafty/

Z prdele asi vyskusam aj premiovu naftu zo slovnaftu, ze co to spravi ...

Pozorny citatel asi zaregistruje 2 veci:

1. ze podla neoficialnych testov je Max na hranici mazivosti ...
(nejaka ocelova gulicka robi oder na neviem com, a cim menej mikrometrov vyderie, tym lepsie, cize mensie cislo je lepsie, norma je asi 460 um/mikrometrov).

2. MAx nema standardnu biozlozku.
Co je dobre, lebo to nezanasa system, a zle, lebo paradoxne tie bioveci vybornne mazu. (bod 1).

A teraz facka z dalsieho fora:
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=829&t=1212110
---
Davnejsie sme debatovali o rozdieli medzi naftou OMV MaxxMotion Diesel v CZ a SK. Mam cerste info ku MaxxMotion Diesel predavaneho na Slovensku:
1. neobsahuje premiovu zlozku HVO (nahrada FAME)
2. neobsahuje vsak ani bio zlozku
3. celorocne (cize aj v lete) je predavana arkticka verzia do -35°C - plati len pre Slovensko
4. cetanove cislo je 51

Inymi slovami, je to kvalitna nafta, ale jej parametre su ine, ako produkt s rovnakym nazvom predavany v okolitych statoch.
---

Teraz si znovu polozim otazku, preco to auto lepsie startuje, ak je maximalne "tekutejsia" (lebo do -35), ale ma cetan len 51 ...
Odpoved - neviem ... Ale startuje lepsie ...

Este skusim vyhrabat jeden maililk z OMV ohladom tej mazivosti .. Pekne citanie ... Klobuk dolu panovi ...

--
nasiel som.. asi 6-ty prispevok
https://www.oleje.cz/forum/omv-maxxmoti ... 9-390.html

Niekde inde som cital, ze tam chalani frcnu kvalitny m2t olej ... (uz neviem kolko, malicko).


Pon, 02.11.2015, 10:05
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1923
Odpoveď s citáciou
Mám kamaráta, čo v rámci roboty veľa jazdí. A na všeličom možnom. Už dlhodobo praktizuje do dieselových motorov zmesku benzínu a oleja pre dvojtakty. Nie je toho veľa, on si kúpi benzín do bandasky, doleje tam olej, dobre premieša a potom z toho odleje do plnej nádrže s naftou. Má určité pomery, ktoré som už zabudol, ale nie je problém sa ho opýtať. Mňa skôr zaujalo, že prečo to robí, no a povedal mi, že olej kvôli lepšiemu mazaniu a benzín kvôli cetánovému číslu. A že motor je tichší, lepšie štartuje...atd. Naposledy čo mi to ukazoval, to bolo do X5, ale ja neviem, ako má znieť motor 3.0 TD v X5, ani ako má štartovať, len ma na to previezol, no išlo to ako katapult, ale neviem akú výkonnostnú verziu tam mal, lebo BMW robí z tých 6 valcov viac výkonových verzií. A podotýkam, on najazdí mraky kilometrov, tak som sa ho spytoval, či sa mu oplatí sa tak hrajkať s tankovaním a on že jednoznačne ano. Auto má celoročne negarážované aj v najtuchších mrazoch.


Pon, 02.11.2015, 11:01
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2553
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Ogo,benzin cetanove cislo nafty znizuje a zhorsuje jej vznetlivost.Ale co v zime robi dobre je,ze zabranuje ciastockam parafinu,aby sa zhlukovali do hrudiek,ktore neprejdu cez filter a zapchaju ho.Olej sa dava preto,ze sucastna nafta je uz dost sucha sama o sebe navyse uz neobsahuje siru,ktora pomahala mazat ihly trysiek.Samozrejme treba pouzit olej do 2taktov-ten neobsahuje prisady proti horeniu a popolcek.My v zime tankujeme 30 l benzinu na 850 nafty.Este nikdy som nemal problem,ani na severe.


Pon, 02.11.2015, 18:31
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1923
Odpoveď s citáciou
Bahno, prosím ťa, to je čo za mašinu do ktorej toľko naláduješ ???


Pon, 02.11.2015, 20:54
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2553
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Daf105 a to ja tankujem najmenej na firme,lebo mam len 1 nadrz :wink: .Kolagovci do volvov tankuju po 1200 :-D


Pon, 02.11.2015, 22:31
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3298
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
bahno píše:
.Kolagovci do volvov tankuju po 1200 :-D

Tak za minuly mesiac v robote mne preslo trubkami 62 500 L nafty :smt139

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Uto, 03.11.2015, 0:14
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
bahno: aj to nejak primazávate?

Milan: totá SantaMaria chodí na jakú naftu, bežnú či červenú? Nevieš či je v tom aj biozložka?

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Uto, 03.11.2015, 0:19
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1923
Odpoveď s citáciou
Ci pana beka, to sú čísla ako z ropovodu Družba. Ja mám 70 litr. nádrž a keď je na dne, tak veru pár minút tankujem, kým je plná. Tú dafácku treba asi plniť od rána, a čo Milan píše, to už asi je trvale pripojené na pumpu.


Uto, 03.11.2015, 0:55
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3298
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Hovorime jej lahky topny olej.Vyzera byt normalna,len cervena.Na Ukraine modra,v Rumunsku farby a povodu neidentifikovatelna.Tam vytiahne chlapik hadicu zo zeliny,vybehnu mysi a tankuje sa.Len sa pridava ta cervena sracka ako farba.Ziadna STK,ziadne katalizatory,pocitace na emisie.Pri max.otackach tie masiny zeru aj zelinu okolo :smt135 Niektore aj olej. Na zapade davaju aj certifikat,kto by to cital :smt121

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Uto, 03.11.2015, 1:01
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 03.07.2011, 11:10
Príspevky: 893
Bydlisko: Martin
Odpoveď s citáciou
Keby, že chcete vidieť poriadnu nádrž, tak naša T457 má 4 000 l. Tankuje sa rovno z cisterny.
Raz to chceli vytiahnuť zlodeji amatéri a nenapadlo ich nič inšie ako cez vypúšťací ventil :smt021
http://www.skd.cz/lokomotivy/T4570.htm

_________________
MAZDA CX-30
EX: Jeep Grand Cherokee Overland 2004
2.7 Diesel
bbooble zavináč gmail.com


Uto, 03.11.2015, 19:31
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 177 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: