Uz par dni sa chystam popisat postrehy. (aj ked nie off)
Nieco je zalozene na subjektivnom dojme, ale zaver v podstate robi vzdy auto ako nestranny ucastnik.
P.S. Toto nie je PR clanok plateny OMV

====
Lebo dlhsie trasy, poriesil som ropaka (TDI PD).
Cez leto ok, ked prisli 0-ve teploty, auto zacalo startovat viac kaslavo.
Vymena zhavicov, aj ked povodne sa tvarili ok. Bez meny. Nova baterka. Bez zmeny.
Samozrejme som poctivo lial VIF.
No, zubami nechatami sme nejak prezili zimu.
Teraz cez leto repas startera. Zmena k lepsiemu - povedzme ze minimalne. (objektivne neviem odpovedat, a somar som si tocky na diagnostike predtym nepozrel). A vymena filtra samozrejme. (mozno nebolo treba, ale hladal som jeden problem, tak som to prubnul)
Mam uz v uchu, kedy ako tak hrci, ale hlavne ako startuje pri roznych teplotach.
(poviem to sprosto - kolko otaciek motora).
Standardne tankujem slovnaft, lebo mam pumpy vzdy po ceste kde sa hybem. (trochu aj OMV, shell je uplne mimo).
Dochadzala nafta, isiel som okolo OMV, tak som tankol. Ale neviem preco - premiovku (maxmotion).
(zaciatok oktobra ?)
Co cert nechcel, zrovna padli na 2 dni teploty okolo +3.
Pod +8 uz nestartuje na brnk ...
Otocim klucom, pockam nez cvakne relatko zhavenia ... A ze brnk ...
Nahoda ...
Par dni som tomu nevenoval pozornost.
Potom zase slovnaft ...
Znovu pri znizenych teplotach kaslave starty. ( nie extrem, je to asi normalne, proste v tejto hvili popisujem alebo brnk, alebo dlhsie tocenie).
Teraz (koniec oktobra) som zase absolvoval pri znizenych teplotach nejake trasy, a bol som nuteny tanknut co prislo, tak som navalil obycajny Shell.
Zase zacali kaslave starty (nie extra, ale je rozdiel ci natocim auto na 1.5 otacky alebo skoro 4).
+ som z auta mal taky nejaky tvrdy uklepany dojem ... (nemam averziu k Shellu, ostatne som tam tankoval dobrovolne, aj ked som mohol ist na inu cerpacku, len by som musel zachadzat do mesta).
Ale celkovo mi ta nafta prisla taka nejak ... horsia ako obycajna zo slovnaftky ..
Ako keby auto bolo viac hlucnejsie ... Svagor sa smial, ze krakam jak postrelena vrana, ale nemohol som si pomoct ..
No nasrat .. Blikla rezerva, zase som dobehol k OMV a davaj Max ...
Dnes rano -2.5 .. Skuska .. asi 2.5 otacky ..
(toto mi slovnaft s vifom nespravil ani omylom v tychto teplotach).
Ano, ja viem, mame tu par zasadnych rozdelov, ktore mozu celkom vyznamne skreslovat .. (starter, a klasicka vs priemova nafta).
V kazdom pripade, co sa minimalne zimy tyka, serem na nejake nicenie baterky dlhymi opakovanymi startami ...
Zacal som dumat, ci to je nahoda, alebo ten Max nieco do seba ma ..
Prve co ma samozrejme napadlo, je cetanove cislo .. Portal natankuj.sk rozdeluje naftu na 51-cetanovu a 55-a viac ...
Max medzi 55-kou nebol .. Hm ...
Tak par dni som preliezal hafo for ..
Podla OMV specifikacie ma Max centanove cislo okolo 60. (to uz by mi davalo zmysel, preco lepsie auto startuje).
(k tomuto sa este vratim).
Dalsia vec, co ma zaujimala je, ako sa bude spravat v zime.
Specifikacia je fajn, zaujimali ma nejake postrehy z praxe.
Chlapci z roznych for, robili v chladnickach testy.
Ked uz nic ine, minimalne tie vyzrazane zlozky su na pocudovanie ...
Podla prispevkov je ocividne, ze naftu na test asi tankovali v tej dobe, a nemixovali v teste letnu a zimnu naftu.
https://www.oleje.cz/forum/omv-maxxmoti ... t4629.htmlhttps://www.kia-club.net/viewtopic.php?f=25&t=2401http://forum.skodahome.cz/topic/120786-test-nafty/Z prdele asi vyskusam aj premiovu naftu zo slovnaftu, ze co to spravi ...
Pozorny citatel asi zaregistruje 2 veci:
1. ze podla neoficialnych testov je Max na hranici mazivosti ...
(nejaka ocelova gulicka robi oder na neviem com, a cim menej mikrometrov vyderie, tym lepsie, cize mensie cislo je lepsie, norma je asi 460 um/mikrometrov).
2. MAx nema standardnu biozlozku.
Co je dobre, lebo to nezanasa system, a zle, lebo paradoxne tie bioveci vybornne mazu. (bod 1).
A teraz facka z dalsieho fora:
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=829&t=1212110---
Davnejsie sme debatovali o rozdieli medzi naftou OMV MaxxMotion Diesel v CZ a SK. Mam cerste info ku MaxxMotion Diesel predavaneho na Slovensku:
1. neobsahuje premiovu zlozku HVO (nahrada FAME)
2. neobsahuje vsak ani bio zlozku
3. celorocne (cize aj v lete) je predavana arkticka verzia do -35°C - plati len pre Slovensko
4. cetanove cislo je 51
Inymi slovami, je to kvalitna nafta, ale jej parametre su ine, ako produkt s rovnakym nazvom predavany v okolitych statoch.
---
Teraz si znovu polozim otazku, preco to auto lepsie startuje, ak je maximalne "tekutejsia" (lebo do -35), ale ma cetan len 51 ...
Odpoved - neviem ... Ale startuje lepsie ...
Este skusim vyhrabat jeden maililk z OMV ohladom tej mazivosti .. Pekne citanie ... Klobuk dolu panovi ...
--
nasiel som.. asi 6-ty prispevok
https://www.oleje.cz/forum/omv-maxxmoti ... 9-390.htmlNiekde inde som cital, ze tam chalani frcnu kvalitny m2t olej ... (uz neviem kolko, malicko).