Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 08.06.2025, 23:16
Dnes je nedela 8. júna 2025, meniny má Medard a zajtra Stanislava




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 30 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 Štartér sa seká 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
radko asi som trosku out ale nemoze to byt vymlatene "lozisko"??? ono to nieje ani lozisko skor bronzove puzdierko kde je uchytena hriadelka pastorku a ono ked to je vymlatene tak ako otocis klucikom zasune sa starter ale nakolko je pod zatazou tak sa len hriadelka skrizi aj ked mozno 0.5 mm ale staci to na to aby to nepotocilo. Ak sa mylim zruste ma hosi :-D

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Pon, 25.02.2008, 20:05
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nikto Ťa rušiť nebude. Je to špecifická porucha a najčastejšie sprevádzaná zvláštnym zvukom pri štartovaní, nedostatočnou silou štartéra a nie je neobvyklé keď teplý nechce točiť a studený áno :wink:

Ešte ako písal, že mu to vobec necvakne, tak by mohol byť aj káblik na solenoid - naletovaná koncovka a priamo spoj na kontakte - totok poriadne skonttroluj...

Najjednoduchšia kontrola - vyčkaj až nebude štartírovať, odpoj ten kontakt a drotom priamo z baterky priveď šťavu. Možno bude po probléme :wink:

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pon, 25.02.2008, 20:20
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Karlito píše:
... Je to špecifická porucha a najčastejšie sprevádzaná zvláštnym zvukom pri štartovaní...
mna to preto napadlo lebo hovoril ze cvakne relatko a ono to moze matpodobny zvuk ked sa zakusne ta hriadelka ale ja len tak mimochodom :-D

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Pon, 25.02.2008, 20:23
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak tutok je ten spray... ak sa zadarí tak zajtra posielam... prinajhoršom v stredu. ok?

:-D :wink:

Obrázok
Obrázok

Na otázku, či je možné, že to tam zatečie od rozstreku zotrvačníka, hm... neviem ešte som tam nesedel :-D ale počítam, že zotrvačník dokáže vytvoriť poriadnu melu, takže asi hej... ak je všetko pod hladinou (ak niekde máš veľkú dzúru) tak aj zmena sklonu auta - bublinky vyplávajú

Komplet hrdzavý štartér už som robil... a bol len na daždi (Avia) ale to je iná konštrukcia čo sa týka tesniacich plôch atd atd

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pon, 25.02.2008, 21:31
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1758
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
2 masurko: zažil som už aj takú poruchu ako popisuješ, ale toto je iné.
2Karlito: som písal, že šťava je tam, kde má byť (a dopĺňam : aj v pravý čas).
Tieto prvé, druhé aj tretie eliminácie mám dávno za sebou. Niekoľko rozboriek a zboriek.
Skúsim inak:
-následok (porucha) je presne známy:zadiera (zadrháva) sa valček z dôvodu prítomnosti nepriateľského fluida
-hľadám príčinu, prečo sa to deje

Frštenzi?


Pon, 25.02.2008, 22:26
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Dúfam teda, že na to prídete hoši, keď je ten šnorchel namontovaný, tak mám pocit, že budem mať čoskoro takýto problém. :-D

rado nd píše:
Bude, keď sa pôjdeš kúpať....


Ja mám ten štartér trošku viac nad zemou, ale občas tiež namočím teleso aj do hlbšej kapaliny. :wink:
Obrázok

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Naposledy upravil Kapo dňa Pon, 25.02.2008, 22:45, celkovo upravené 3



Pon, 25.02.2008, 22:42
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1758
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Statická plavba ma nebaví - ja chodím rozstrekovať


Pon, 25.02.2008, 22:43
Profil
Učeň

Registrovaný: Uto, 07.11.2006, 22:00
Príspevky: 14
Bydlisko: Od Tatier k Dunaju...
Odpoveď s citáciou
mne sa osvedčilo odstrániť prípadné ryhy na komutátore - prinajhoršom vrtačka a pilník ak nie je poruke sústruh, účinne to rieši problémy typu "za tepla neštartuje. Po vrtačkovom "sústružení je dobré vyčistiť medzery medzi lamelami. Podľa mňa najúčinnejší zásah okrem samotného vyčistenia-premazania pri rozobraní, štartér chytí druhý dych.


Štv, 28.02.2008, 1:06
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Včera poslané :-D

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Štv, 28.02.2008, 8:17
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1758
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Takže ďalšie diely seriálu.
Štartér dával opäť známky, že čoskoro sa na to vyprdne. Dnes hrozbu uskutočniil.
Takže som ho znovu vybral. Totálna rozborka. Hrdza nielen na solenoidovom valčeku, ale aj kusnutý axiálny posuv pastorka. Všetko som vyčistil a nagebril tentoraz vazelínu ÚPLNE VŠADE okrem valčeka, ten dostal ošetrenie Karlitovým teflónom. Dúfam, že sa vazelína teplotou neroztečie a neznefunkční spojkové obloženie.
ALE!!!
Keď som prekonal vrodený strach z tmavých vlhkých neznámych otvorov a vopchal pazúty do diery po alternátore, všetko, na čo som dočiahol, bolo mokré. Nie vlhké, mokré. Veniec, prítlačák, korpus, všetko. Na prstoch som mal toľko vody, ako keby som ich strčil do plného pohára.
Ak to nemá odtok,, tak sa to tam musí hromadiť a veniec to potom asi rozpráši. Môže to byť nielen voda vtečená po brodení, ale aj skondenzovaná vzdušná vlhkosť.
Vie niekto presne, či to takto môže byť, alebo to má nejaké odvetranie alebo čo vlastne?
Toto je dosť zúfalý výkrik o pomoc.


Sob, 15.03.2008, 22:05
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
Príspevky: 647
Bydlisko: Ko PD
Odpoveď s citáciou
Poslať re
Ja si myslim že si vopchal ruku do diery po štarteri a nie alternatori ale nevadí voda tam nemačo robiť , žeby tam bola schvalne aby drbala štarter a teba ?:D

_________________
UAZ,,Wrangler CRD


Sob, 15.03.2008, 23:45
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34
Príspevky: 1809
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Do spojkoveho kosa sa voda dostane.A nie je to ziadna tragedia.Na to je na spodku otvor na vytecenie.Urcite ho mas ucpany.A co sa tyka startera tak mas urcite bordel v uhlikovych lôzkach.Bud nejde vôbec,alebo s nedostatocnym vykonom.Sprava sa ako by bola vybita baterka.

_________________
Bývalý offroadak


Ned, 16.03.2008, 0:00
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1758
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Majod: jasné, že diera po štartéri, aspoň vidno, aký som bo l pri tom dosratý.

Citácia:
Do spojkoveho kosa sa voda dostane.A nie je to ziadna tragedia.Na to je na spodku otvor na vytecenie.Urcite ho mas ucpany.

Konečne dobrá správa. Niečo také naznačoval už Karlito, asi tam fakt vleziem a čeknem.



Citácia:
A co sa tyka startera tak mas urcite bordel v uhlikovych lôzkach.Bud nejde vôbec,alebo s nedostatocnym vykonom.Sprava sa ako by bola vybita baterka.

Nečítaš pozorne. Elektrické srandičky sú dávno vylúčené. Je to vyložene chemicko-mechanická záležitosť.

Dík.
Potom poreferujem, nech môže Kapo pokojne spávať.


Ned, 16.03.2008, 16:03
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1758
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
masurko píše:
ono to nieje ani lozisko skor bronzove puzdierko

Je tam fakt ložisko (teda ak hovoríme o úplnom konci hriadeľky).
A plnohodnoté. Sú tam také valčeky, neviem, ako sa tomu presne nadáva.


Ned, 16.03.2008, 16:07
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51
Príspevky: 1758
Bydlisko: SK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Takže Dindajova teória organolepticky pozitívne zverifikovaná.
Na spoji motora a prevodovky je origo diera s origo gumenou záslepkou (ktorú som samozrejme pri vyťahovaní rozdrapil - ale vzhľadom na jej vek sa niet čo diviť)).
Kapo, po brodení záslepku vytiahnuť (netreba ani šús plech dávať dole), nechať vytiecť a preschnúť a opäť zaslepiť.
Alebo nedávať vôbec.


Ned, 16.03.2008, 17:53
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 30 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: