Dnes je streda 7. mája 2025, meniny má Monika a zajtra Ingrida
Autor |
Správa |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
PACO píše: Ked som dobre pochopil ucel toho ventilu ( reciklacia vyfukovych plynou " mensie znecistovanie ovzdusia") mi torska nejde do hlavy, ked po odpojeni klesne spotreba.
Musíš si uvedomiť, koľko výfukových plynov si týmto prehnal cez motor. Tá spotreba - písal som, že to nie je nič dramatické, lepšia kcelerácia TURBA (ľahšie sa roztočí) = rýchlejšie sa dvíha plniaci tlak = skor čerpadlo reaguje a láduje ďalšiu naftu naviac... EGR ventil sposoboval viacnásobné zhorenie plynov - akoby dokonalejšie spálenie. Si nemysli, že do výfuku ide všetko 100% zhorené, zvlášť v záťaži bez poriadnych otáčok
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pon, 26.11.2007, 13:46 |
|
 |
PEŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 18.02.2007, 18:42 Príspevky: 566 Bydlisko: senk
|
Uz to chapem mensia spotreba vzduchu, ododnes kadzy den zadrzim dych na 5 X 1min a tym to vlastne dorovnam a strana zelenych ma nebude po nociach chodit strasit. 
|
Pon, 26.11.2007, 14:20 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
....ešte trošku inak...
Jednou zložkou výfukových splodín sú aj oxidy dusíka označované aj NOx.
Oxidy dusíka vznikajú pri každom spaľovaní do ktorého vstupuje atmosférický vzduch (v ktorom je vyše 70% dusíka).
Čím je teplota spaľovania vyššia, tým viac oxidov dusíka vzniká.
Naftové motory majú hodne vysokú teplotu spaľovania ( a čím sú modernejšie a vysokotlakejšie tým vyššiu) a teda aj produkujú vela oxidov dusíka.
Množstvo vzniknutých NOx sa dá obmedziť znížením teploty spaľovania a to tým, že sa zníži množstvo kyslíka a to tak, že sa časť vzduchu nahradí recirkulovanými spalinami chudobnými na kyslík.
Staršie motory majú prepúšťanie spalín do sania riadené natvrdo v závislosti od otáčok, novšie samozrejme riadiacim počítačom.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Pon, 26.11.2007, 14:42 |
|
 |
Tyky
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 15.02.2007, 19:45 Príspevky: 679 Bydlisko: BA
|
odstatvoval niketo EGR na Terrane? je tam bohovsky pristup. ulahcenie postupu by pomohlo. Dakujem
_________________ Patrol 3,0 TDi
|
Pon, 11.02.2008, 16:00 |
|
 |
Tomrs
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24 Príspevky: 1209 Bydlisko: Ráztočno - PD
|
Na Terrane I áno, klapka sania šla do hnoja kôli montáži intercooleru a kapka od výfuku podložená podložkou bez otvoru, samozrejme odpojené všetky ovládacie podtlakové hadičky.
_________________ Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse
|
Uto, 12.02.2008, 10:26 |
|
 |
Tyky
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 15.02.2007, 19:45 Príspevky: 679 Bydlisko: BA
|
egr zaslepene, je to citit. ten cooler ma inspiroval . bude aj na mojom. Dakujem Tomrs
_________________ Patrol 3,0 TDi
|
Pia, 22.02.2008, 0:55 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
A odstavovali ste niekto EGER ventil aj na bruchoplaze?
Konkrétne citroen Xsara 1.9 td.
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Pia, 22.02.2008, 1:41 |
|
 |
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|
Hmmmm...a to ja som stary EGR vymenil za novy....ziaden rozdiel, ani predtym a ani potom.... a nakoniec EGR ventil stal asi necele 2 dolare ak sa dobre pametam
|
Sob, 23.02.2008, 3:12 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6666 Bydlisko: PB
|
Uz to citam asi 3x za sebou a furt som z toho jelen ...
Tak len plechovu zaslepku, ci aj hadicky odpojit ?
Inac pristup k tomu je fakt na vrazdu ...
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Pon, 07.04.2008, 22:33 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
opačne finder. Vapros znie : stačí odpojiť hadičku, alebo treba aj podložku ?
Hadičkou to odstavíš, podložkou to poistíš.
Ja som zatial odpojil hadičku a pre istotu aj komplet zrušil relátka čo to ovládali (išli do zeliny aj s pôvodným filterboxom na ktorom hniezdili) Až raz nebudem mať čo robiť, tak zhoblím aj podložku.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Uto, 08.04.2008, 8:35 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Kurník Martin, som mu to chcel napísať podobne
Hadička = ovládanie je okruh sekundárny, prerušenie splodín do sania je primárny
Hadičky aj relká som nec hal, vyzerá to akože nič.... a ono nič
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Uto, 08.04.2008, 10:32 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Kapo píše: A odstavovali ste niekto EGER ventil aj na bruchoplaze? Konkrétne citroen Xsara 1.9 td.
Ja som tiež nedostal síce odpoveď, ale nevadí  .
A Finďo má ale tuším benzínové terano, ak sa nemýlim.
Je to stejné v tom prípade, ako u diesla?
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Uto, 08.04.2008, 16:13 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6666 Bydlisko: PB
|
Vysklbal som tie spravne ? V spodne casti je vidiet pravy srob EGr ventilu ..
Lavy prekryva hadica v popredi ...
Inac som zistil, ze tu hornu hadicku som mal odpojenu (ma riadnu volu a pri lubovolnej manipulaciu v tych priestoroch proste vyskoci).
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Uto, 08.04.2008, 19:20 |
|
 |
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6666 Bydlisko: PB
|
Tak som dnes potyral auto na nizkych otackach (okolo 1500), kde predtym uz malo tendenciu len vrcat a netahat, a s uspokojenim zistujem, ze to prestalo ... Sportovat som s tym moc neskusal (predbiehanie), ale celkovo je auto asi spokojnejsie ..
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda  . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Str, 09.04.2008, 17:37 |
|
 |
pavol2078
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 04.03.2010, 19:40 Príspevky: 1447 Bydlisko: povazska bystrica
|
takze aj men to zacalo vrtat hlavou musim pohladat kde na 2,8td je EGR ventil ak tomu aj ja dobre chapem odpojim ten ventil
viewtopic.php?t=10665&highlight=egr ako je to tu a potom na EGR ventil dam zaslepku a dam ho spet alebo dam zaslepku len ako je na 5 obrazku na ten vrchny otvor ci aj na spodny ? a EGR tam namontujem spet alebo ako prepacte za tolko otazok no nato sme tu nie ?:)
_________________Myšiak 2,8TD,+8cm hore -pevnosťák ARB, HELLA 181,PMR,CB,Super Swamper 33",gurtna, dobrá duša za volantom OFFROAD CLUB LÚKY
|
Ned, 15.04.2012, 17:55 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|