Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 08.06.2025, 5:42
Dnes je nedela 8. júna 2025, meniny má Medard a zajtra Stanislava




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 15 ] 
 Opat SAMURAI 
Autor Správa
Učeň

Registrovaný: Štv, 08.11.2007, 17:17
Príspevky: 32
Odpoveď s citáciou
asi som slepy alebo neviem ale nie je na toto auto ani recenzia, ani som to nikde nenasiel - aky je presny system pohonu samuraia ??? dneska sme sa o tom dost hadali ze k comu sluzia tie predne zamky na kolesach - chalanisko kupil samuraja a naivne si myslel ze ma vpredu uzavierku :)
skuste to nejak polopatisiticky napisat nech mu to reprudukujem, vdaka!!

inak offroad stale nemam, odradili ma ceny a ine vydavky.. :(


Str, 14.05.2008, 18:18
Profil
Učeň

Registrovaný: Uto, 15.01.2008, 20:53
Príspevky: 83
Bydlisko: Nové Zámky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ak su tie zamky v polohe free vtedy predok nejde vobec, ak su v polohe lock vtedy kolesa zaberaju, vstrede v naprave klasicky pracuje diferak, uzavierka tam nieje, ak su volnobezky vypnute mozes napr jazdit na redukcii so zadnym nahonom

_________________
pokiaľ sú ženy krásne, ľudstvo nezahynie
ISUZU TROPER 2,8TDI ...MT ...CB,,, MITSUBISHI PAJERO 2,5TD
OFF ROAD CLUB NOVE ZAMKY


Str, 14.05.2008, 18:25
Profil ICQ
Učeň

Registrovaný: Pon, 10.03.2008, 14:05
Príspevky: 16
Bydlisko: RK (PD, W)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
su dva zakladne druhy samurajov 410 s uzavierkou a 1-litrovym motorom a 413 bez uzavierky a 1,3l motor
tie "zamky na kolesach" su volnobezky a odomknute sluzia k uspore paliva, nakolko pri vypnutom 4x4 sa nemusia zbytocne otacat vsetky rozvody pohanajuce prednu napravu (odpor proti pohybu).

_________________
zatial sa s forom zoznamujem


Str, 14.05.2008, 18:26
Profil
Učeň

Registrovaný: Štv, 08.11.2007, 17:17
Príspevky: 32
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pe3k píše:
su dva zakladne druhy samurajov 410 s uzavierkou a 1-litrovym motorom a 413 bez uzavierky a 1,3l motor
tie "zamky na kolesach" su volnobezky a odomknute sluzia k uspore paliva, nakolko pri vypnutom 4x4 sa nemusia zbytocne otacat vsetky rozvody pohanajuce prednu napravu (odpor proti pohybu).


no ale ta 410tka aku uzavierku myslis???? predneho, zadneh, alebo medzinapravoveho dif. ??? toto je konkretne sj 413, ma aj zamky na kolesach


Str, 14.05.2008, 18:39
Profil
Učeň

Registrovaný: Pon, 10.03.2008, 14:05
Príspevky: 16
Bydlisko: RK (PD, W)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Diwiak píše:
pe3k píše:
su dva zakladne druhy samurajov 410 s uzavierkou a 1-litrovym motorom a 413 bez uzavierky a 1,3l motor
tie "zamky na kolesach" su volnobezky a odomknute sluzia k uspore paliva, nakolko pri vypnutom 4x4 sa nemusia zbytocne otacat vsetky rozvody pohanajuce prednu napravu (odpor proti pohybu).


no ale ta 410tka aku uzavierku myslis???? predneho, zadneh, alebo medzinapravoveho dif. ??? toto je konkretne sj 413, ma aj zamky na kolesach

myslel som zadneho, medzinapravovy dif. samuraj nema.
Ten tvoj ma len klasicky zadok - 4x4 - 4x4 redukovany. Plus pri zapnutom zadnom nahone si mozes odomknut volnobezky aby ti trochu znizil spotrebu a ides :)

Ak sa mylim, opravte ma

_________________
zatial sa s forom zoznamujem


Štv, 15.05.2008, 8:50
Profil
Učeň

Registrovaný: Štv, 08.11.2007, 17:17
Príspevky: 32
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Aha takze:


Samurai SJ413 ma trvaly pohon zadnej napravy, s pripajatelnym pohonom prednej napravy z kabiny, s moznostou zapnutia redukovaneho prevodu pri pohone oboch naprav. Navyse ma aj zamky volobeziek kolies na prednej naprave, z dovodu setrenia suciastok predneho diferencialu, a na znizenie spotreby.

tak???


Štv, 15.05.2008, 11:08
Profil
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.07.2007, 10:38
Príspevky: 191
Bydlisko: Kosice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tak.
akurat primarny ucel volnobeziek nie je uspora paliva, ale moznost zaradenej redukcie aj na spevnenom povrchu, kezde samurai nema medzinapr. dif. (samozrejme, ak je zaradena redukcka pri otvorenych volnobezkach, pohanana je len zadna naprava aj napriek tomu, ze mu to signalizuje 4WD)

_________________
Milan.

LR DI


Štv, 15.05.2008, 11:14
Profil WWW
Učeň

Registrovaný: Pon, 10.03.2008, 14:05
Príspevky: 16
Bydlisko: RK (PD, W)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Diwiak píše:
Aha takze:


Samurai SJ413 ma trvaly pohon zadnej napravy, s pripajatelnym pohonom prednej napravy z kabiny, s moznostou zapnutia redukovaneho prevodu pri pohone oboch naprav. Navyse ma aj zamky volobeziek kolies na prednej naprave, z dovodu setrenia suciastok predneho diferencialu, a na znizenie spotreby.

tak???


presne tak :) a plati aj to co povedal Sid

_________________
zatial sa s forom zoznamujem


Štv, 15.05.2008, 11:47
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Sid píše:
tak.
akurat primarny ucel volnobeziek nie je uspora paliva, ale moznost zaradenej redukcie aj na spevnenom povrchu, kezde samurai nema medzinapr. dif. (samozrejme, ak je zaradena redukcka pri otvorenych volnobezkach, pohanana je len zadna naprava aj napriek tomu, ze mu to signalizuje 4WD)


Namietka. Ucelom volnobeziek JE prave uspora paliva, setrenie suciastok, a zlepsenie jazdnych vlastnosti. Zaradenie redukcie sa pri rozpojenych volnobezkach nedoporucuje; niektore typy aut mali dokonca mechanicky blokovane radenie redukcie pri odpojenom pohone prednej napravy - pri redukcii sa na hnacie ustrojenstvo prenasa daleko vacsie zatazenie, na ktore toto nie je dimenzovane, preto sa ma redukcia radit iba pri zaradenom 4x4, ked sa namahanie rozklada medzi dve napravy. Samozrejme, pri manualne ovladanych volnobezkach sa to da aj bez predku, ale rozhodne by som s tym netahal Tatru z priekopy, na pomale manevtovanie po dvore je to v pohode. Urcite to vsak nie je postup schvaleny vyrobcom, a je pre zdravie zadneho kardanu a poloosi (atd.) velice skodlivy.

Na Patrole s automatickymi volnobezkami to nejde vobec.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Štv, 15.05.2008, 21:09
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 21:16
Príspevky: 59
Bydlisko: Nizne ruzbachy
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no jasne konecne poriadne slova lebo niekedy sa to tu fakt neda citat


Pia, 20.06.2008, 10:12
Profil WWW
Učeň

Registrovaný: Štv, 24.01.2008, 14:48
Príspevky: 43
Bydlisko: Prešov
Odpoveď s citáciou
A už ste sa niekto stretli s tým, aby si niekto na 413 dorobil uzavirku napravovaho diferaku? Ak by sa to dalo, tiež by som o tom porozmýšľal.

_________________
Mam Samika 1,3


Pia, 20.06.2008, 13:43
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 22.12.2007, 10:46
Príspevky: 219
Bydlisko: Vrbov - Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Neviem prečo, ale ja mám 1,3 a uzávierku mám .... takto som ho doviezol z Nemecka a auto nevyzeralo byť nijako upravované.

_________________
Blato ma hypnotizuje...


Pia, 20.06.2008, 18:18
Profil ICQ WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 21:16
Príspevky: 59
Bydlisko: Nizne ruzbachy
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no ved niektore 1,3 mali ad vyroby uzavierky


Pon, 23.06.2008, 14:51
Profil WWW
Učeň

Registrovaný: Štv, 24.01.2008, 14:48
Príspevky: 43
Bydlisko: Prešov
Odpoveď s citáciou
Poslať 
hmm. Tak skoda ze prave ten moj ju nema, aj ked je to dovoz z Kanady.

_________________
Mam Samika 1,3


Pon, 23.06.2008, 15:38
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 22.12.2007, 10:46
Príspevky: 219
Bydlisko: Vrbov - Košice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pali sj410 píše:
no ved niektore 1,3 mali ad vyroby uzavierky


škoda len že je už nefunkčná ... neviete ako by sa to dalo opraviť ? počul som niečo o naváraní zubov. Že vraj sa to takto robilo na traktoroch

_________________
Blato ma hypnotizuje...


Pon, 23.06.2008, 20:53
Profil ICQ WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 15 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron