Dnes je nedela 8. júna 2025, meniny má Medard a zajtra Stanislava
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 15 ] |
|
Autor |
Správa |
Diwiak
Učeň
Registrovaný: Štv, 08.11.2007, 17:17 Príspevky: 32
|
asi som slepy alebo neviem ale nie je na toto auto ani recenzia, ani som to nikde nenasiel - aky je presny system pohonu samuraia ??? dneska sme sa o tom dost hadali ze k comu sluzia tie predne zamky na kolesach - chalanisko kupil samuraja a naivne si myslel ze ma vpredu uzavierku
skuste to nejak polopatisiticky napisat nech mu to reprudukujem, vdaka!!
inak offroad stale nemam, odradili ma ceny a ine vydavky.. 
|
Str, 14.05.2008, 18:18 |
|
 |
webo
Učeň
Registrovaný: Uto, 15.01.2008, 20:53 Príspevky: 83 Bydlisko: Nové Zámky
|
ak su tie zamky v polohe free vtedy predok nejde vobec, ak su v polohe lock vtedy kolesa zaberaju, vstrede v naprave klasicky pracuje diferak, uzavierka tam nieje, ak su volnobezky vypnute mozes napr jazdit na redukcii so zadnym nahonom
_________________ pokiaľ sú ženy krásne, ľudstvo nezahynie
ISUZU TROPER 2,8TDI ...MT ...CB,,, MITSUBISHI PAJERO 2,5TD
OFF ROAD CLUB NOVE ZAMKY
|
Str, 14.05.2008, 18:25 |
|
 |
pe3k
Učeň
Registrovaný: Pon, 10.03.2008, 14:05 Príspevky: 16 Bydlisko: RK (PD, W)
|
su dva zakladne druhy samurajov 410 s uzavierkou a 1-litrovym motorom a 413 bez uzavierky a 1,3l motor
tie "zamky na kolesach" su volnobezky a odomknute sluzia k uspore paliva, nakolko pri vypnutom 4x4 sa nemusia zbytocne otacat vsetky rozvody pohanajuce prednu napravu (odpor proti pohybu).
_________________ zatial sa s forom zoznamujem
|
Str, 14.05.2008, 18:26 |
|
 |
Diwiak
Učeň
Registrovaný: Štv, 08.11.2007, 17:17 Príspevky: 32
|
pe3k píše: su dva zakladne druhy samurajov 410 s uzavierkou a 1-litrovym motorom a 413 bez uzavierky a 1,3l motor tie "zamky na kolesach" su volnobezky a odomknute sluzia k uspore paliva, nakolko pri vypnutom 4x4 sa nemusia zbytocne otacat vsetky rozvody pohanajuce prednu napravu (odpor proti pohybu).
no ale ta 410tka aku uzavierku myslis???? predneho, zadneh, alebo medzinapravoveho dif. ??? toto je konkretne sj 413, ma aj zamky na kolesach
|
Str, 14.05.2008, 18:39 |
|
 |
pe3k
Učeň
Registrovaný: Pon, 10.03.2008, 14:05 Príspevky: 16 Bydlisko: RK (PD, W)
|
Diwiak píše: pe3k píše: su dva zakladne druhy samurajov 410 s uzavierkou a 1-litrovym motorom a 413 bez uzavierky a 1,3l motor tie "zamky na kolesach" su volnobezky a odomknute sluzia k uspore paliva, nakolko pri vypnutom 4x4 sa nemusia zbytocne otacat vsetky rozvody pohanajuce prednu napravu (odpor proti pohybu). no ale ta 410tka aku uzavierku myslis???? predneho, zadneh, alebo medzinapravoveho dif. ??? toto je konkretne sj 413, ma aj zamky na kolesach
myslel som zadneho, medzinapravovy dif. samuraj nema.
Ten tvoj ma len klasicky zadok - 4x4 - 4x4 redukovany. Plus pri zapnutom zadnom nahone si mozes odomknut volnobezky aby ti trochu znizil spotrebu a ides
Ak sa mylim, opravte ma
_________________ zatial sa s forom zoznamujem
|
Štv, 15.05.2008, 8:50 |
|
 |
Diwiak
Učeň
Registrovaný: Štv, 08.11.2007, 17:17 Príspevky: 32
|
Aha takze:
Samurai SJ413 ma trvaly pohon zadnej napravy, s pripajatelnym pohonom prednej napravy z kabiny, s moznostou zapnutia redukovaneho prevodu pri pohone oboch naprav. Navyse ma aj zamky volobeziek kolies na prednej naprave, z dovodu setrenia suciastok predneho diferencialu, a na znizenie spotreby.
tak???
|
Štv, 15.05.2008, 11:08 |
|
 |
Sid
Koumák
Registrovaný: Pon, 16.07.2007, 10:38 Príspevky: 191 Bydlisko: Kosice
|
tak.
akurat primarny ucel volnobeziek nie je uspora paliva, ale moznost zaradenej redukcie aj na spevnenom povrchu, kezde samurai nema medzinapr. dif. (samozrejme, ak je zaradena redukcka pri otvorenych volnobezkach, pohanana je len zadna naprava aj napriek tomu, ze mu to signalizuje 4WD)
_________________ Milan.
LR DI
|
Štv, 15.05.2008, 11:14 |
|
 |
pe3k
Učeň
Registrovaný: Pon, 10.03.2008, 14:05 Príspevky: 16 Bydlisko: RK (PD, W)
|
Diwiak píše: Aha takze:
Samurai SJ413 ma trvaly pohon zadnej napravy, s pripajatelnym pohonom prednej napravy z kabiny, s moznostou zapnutia redukovaneho prevodu pri pohone oboch naprav. Navyse ma aj zamky volobeziek kolies na prednej naprave, z dovodu setrenia suciastok predneho diferencialu, a na znizenie spotreby.
tak???
presne tak  a plati aj to co povedal Sid
_________________ zatial sa s forom zoznamujem
|
Štv, 15.05.2008, 11:47 |
|
 |
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|

Sid píše: tak. akurat primarny ucel volnobeziek nie je uspora paliva, ale moznost zaradenej redukcie aj na spevnenom povrchu, kezde samurai nema medzinapr. dif. (samozrejme, ak je zaradena redukcka pri otvorenych volnobezkach, pohanana je len zadna naprava aj napriek tomu, ze mu to signalizuje 4WD)
Namietka. Ucelom volnobeziek JE prave uspora paliva, setrenie suciastok, a zlepsenie jazdnych vlastnosti. Zaradenie redukcie sa pri rozpojenych volnobezkach nedoporucuje; niektore typy aut mali dokonca mechanicky blokovane radenie redukcie pri odpojenom pohone prednej napravy - pri redukcii sa na hnacie ustrojenstvo prenasa daleko vacsie zatazenie, na ktore toto nie je dimenzovane, preto sa ma redukcia radit iba pri zaradenom 4x4, ked sa namahanie rozklada medzi dve napravy. Samozrejme, pri manualne ovladanych volnobezkach sa to da aj bez predku, ale rozhodne by som s tym netahal Tatru z priekopy, na pomale manevtovanie po dvore je to v pohode. Urcite to vsak nie je postup schvaleny vyrobcom, a je pre zdravie zadneho kardanu a poloosi (atd.) velice skodlivy.
Na Patrole s automatickymi volnobezkami to nejde vobec.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž.. 
|
Štv, 15.05.2008, 21:09 |
|
 |
pali sj410
Učeň
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 21:16 Príspevky: 59 Bydlisko: Nizne ruzbachy
|
no jasne konecne poriadne slova lebo niekedy sa to tu fakt neda citat
|
Pia, 20.06.2008, 10:12 |
|
 |
pigy01
Učeň
Registrovaný: Štv, 24.01.2008, 14:48 Príspevky: 43 Bydlisko: Prešov
|
A už ste sa niekto stretli s tým, aby si niekto na 413 dorobil uzavirku napravovaho diferaku? Ak by sa to dalo, tiež by som o tom porozmýšľal.
_________________ Mam Samika 1,3
|
Pia, 20.06.2008, 13:43 |
|
 |
marcelo
Frajer
Registrovaný: Sob, 22.12.2007, 10:46 Príspevky: 219 Bydlisko: Vrbov - Košice
|
Neviem prečo, ale ja mám 1,3 a uzávierku mám .... takto som ho doviezol z Nemecka a auto nevyzeralo byť nijako upravované.
_________________ Blato ma hypnotizuje...
|
Pia, 20.06.2008, 18:18 |
|
 |
pali sj410
Učeň
Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 21:16 Príspevky: 59 Bydlisko: Nizne ruzbachy
|
no ved niektore 1,3 mali ad vyroby uzavierky
|
Pon, 23.06.2008, 14:51 |
|
 |
pigy01
Učeň
Registrovaný: Štv, 24.01.2008, 14:48 Príspevky: 43 Bydlisko: Prešov
|
hmm. Tak skoda ze prave ten moj ju nema, aj ked je to dovoz z Kanady.
_________________ Mam Samika 1,3
|
Pon, 23.06.2008, 15:38 |
|
 |
marcelo
Frajer
Registrovaný: Sob, 22.12.2007, 10:46 Príspevky: 219 Bydlisko: Vrbov - Košice
|
pali sj410 píše: no ved niektore 1,3 mali ad vyroby uzavierky
škoda len že je už nefunkčná ... neviete ako by sa to dalo opraviť ? počul som niečo o naváraní zubov. Že vraj sa to takto robilo na traktoroch
_________________ Blato ma hypnotizuje...
|
Pon, 23.06.2008, 20:53 |
|
 |
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 15 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|