Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 07.06.2025, 21:59
Dnes je sobota 7. júna 2025, meniny má Róbert a zajtra Medard




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 421 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 29  Ďalší
 Andrej - Môj Grand Cheroke 
Autor Správa
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 04.05.2008, 4:55
Príspevky: 159
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Veľmi pekné. :shock:

_________________
Dacia Duster 1,5 dCi
Mercedes SLK
Opel Tigra


Str, 30.07.2008, 22:57
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4605
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nakolko v mojej famili mám jediný auto pre všetko, tak tatko dostal spásonosný nápad, že mu odveziem dlažbu na terasu na barák.
Takže naložiť nejakých 600 kg do auta bola docela hračka, auto poloprázne ale sadlo o rovných 11cm dole.

Asi takto:
Obrázok

Kleslo to ale stále to malo rezervu a bolo vyššie ako auto v serii. Konečne sme trochu otestovali podvozok aj na záťaž.

Dalšiu vec čo som vrátil do povodného stavu bol chladič oleja automatickej prevodovky. Niekto predomnou z nejakého mne neznámeho učelu od kurvil prepoje medzi AT a chladičom, zostalo len par hadíc a trubiek na chladiči divne ulomených. Sice bol tám prídavný chladič, väčší ako origo prídavný čo sa dáva ale pri dlhodobej jazde do kpca auto strácalo dych teda začala preklzovať prevodovka, prehriaty olej.
Kedže trebalo nejako odtlakovať chladič, tak bola nutná imrovizácia, pár hadic 12 bar a ocelové spojky a manometer z tesco kompresora, ktorý som zmontoval.

Potom to vyzeralo asi takto nejako:
Obrázok

Manometer je pripojený na pozostatok ocelovej trubky z chladiča cez holender.

Natlakovať už len stačilo obyčajnou pumpou na bycikle.
Obrázok

Skušku som spravil na 5bar.
Obrázok

Po hodine a pol natlakovanej sustavi to nekleslo ani o piaď. takže hura poprevliekať nové hadice porobiť spojky a doliať ATF a može sa s kludným vedomím jazdiť.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Pon, 18.08.2008, 0:04
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
opravar architekt;)
pocuj andrej, pises ze stracalo dych, ako sa to prejavuje? Mne ked dlhsie jazdim teren a vyjdem nacestu mam pocit ako keby auto slo tazko, prekonavalo nejaky velky odpor. Asi to bude prave ten velky preklz, ako ty pises, v dosledku nizkej viskozity zeravej kvapaliny. Origo chladi stoji za hovno.

_________________
zelena mrdka


Pon, 18.08.2008, 9:21
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4605
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ono určite nestojí za hovbeles len nieje určený do extremneho prasenia, tam to už zrejme nestíha. Máš origo chladič pre 4l?? Treba dorobiť prídavný chladič, hodne to pomože.

Prejavilo sa to tak že motor točil do 2500 ot a auto sa ledva sunulo pač som šiel na 1 a sem tam to preradilo na 2 ale v tom okamžuku bolo poznať že to nejde, tak zase na jedna a plíživým krokom vpred. Teraz ked to je ako má byť je cítiť že prevodovka aj makšie radí nakolko je viskozita OK.

Skus pozreť v akom stave máš olej v AT či nieje náhodou hnedkastý a nepáchne spálením ak hej treba meniť :?

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Pon, 18.08.2008, 10:59
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17
Príspevky: 2388
Bydlisko: Zálesie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Andrej píše:
... len nieje určený do extremneho prasenia, tam to už zrejme nestíha. Máš origo chladič pre 4l?? Treba dorobiť prídavný chladič, hodne to pomože.


V "legende offroadu"??? Neverím!!! :smt161

_________________
Nissan Patrol GR Y60 "Listnatý les" :smt159

http://www.aloha.sk/
http://www.excursion.sk/
http://picasaweb.google.sk/michi4x4


Pon, 18.08.2008, 13:59
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4605
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
michi píše:
V "legende offroadu"??? Neverím!!! :smt161 [/i]


No vidíš :-D akosi oni nato pamatali a pre teplejšie pásma bol štandartne k hlavnému dodávaný prídavný chladič. Hold moj prídavný zrejme nemal odpovedajúci výkon hlavného.

Apropo tiež asi patrol do gronska bude mať inakšejší chladič ako do južných krajín nie? :-D

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Pon, 18.08.2008, 14:16
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Andrej píše:
michi píše:
V "legende offroadu"??? Neverím!!! :smt161 [/i]


No vidíš :-D akosi oni nato pamatali a pre teplejšie pásma bol štandartne k hlavnému dodávaný prídavný chladič. Hold moj prídavný zrejme nemal odpovedajúci výkon hlavného.

Apropo tiež asi patrol do gronska bude mať inakšejší chladič ako do južných krajín nie? :-D


2 Michi, čo ti neštartuje tvojich zdochlých 115 koní , že furt podjebávaš ? Alebo ti zasa pred tescom niekto povedal že džíp ? :-D :D

2Andrej: skôr by som povedal, že na tvojom afte sa niekto vyzúril, páč canada štandardne nemala prídavný chladič oleja a to čo tam máš ty nie je mopar chladič ale nejaký aftermarket.
Ale inak good job s tým otlakovaním. A to si sa bál že nenájdeš pumpu na bycikel. :lol: 8) Ale aj tak mi nieje jasné, že prečo a ktorý jebo to vôbec odpojil - keď to netečie.

2Pal: ty máš AW4 čo je trochu iné ako Andrejova 42RE.
U Granda je chladenie oleja automatu zabezpečené (okrem iného) aj výmenníkom, ktorý je súčasťou normálneho chladiča.
Ale princíp je rovnaký. horúci alebo starý olej = blbnutie ATM

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Pon, 18.08.2008, 14:24
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17
Príspevky: 2388
Bydlisko: Zálesie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Andrej píše:
michi píše:
V "legende offroadu"??? Neverím!!! :smt161 [/i]


Apropo tiež asi patrol do gronska bude mať inakšejší chladič ako do južných krajín nie? :-D


Nie. :smt152

palo-cherokee píše:
2 Michi, čo ti neštartuje tvojich zdochlých 115 koní , že furt podjebávaš ?


Pozor 116! :smt151

palo-cherokee píše:
Alebo ti zasa pred tescom niekto povedal že džíp ? :-D :D


Áno. :smt151


:smt077

edit:Kapo, demokraticky som ti to zmazal, viď bod 1.7. :wink:
tvoj viktor :-D

_________________
Nissan Patrol GR Y60 "Listnatý les" :smt159

http://www.aloha.sk/
http://www.excursion.sk/
http://picasaweb.google.sk/michi4x4


Pon, 18.08.2008, 14:33
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pal píše:
opravar architekt;)
pocuj andrej, pises ze stracalo dych, ako sa to prejavuje? Mne ked dlhsie jazdim teren a vyjdem nacestu mam pocit ako keby auto slo tazko, prekonavalo nejaky velky odpor. Asi to bude prave ten velky preklz, ako ty pises, v dosledku nizkej viskozity zeravej kvapaliny. Origo chladi stoji za hovno.

palino ale tebe ide tazkopadnejsie aj ked mas lockupnutu prevodovku nie? to znamena, ze vtedy ti nepreklzuje nevim nevim :?

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Pon, 18.08.2008, 17:08
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Str, 12.12.2007, 23:16
Príspevky: 408
Bydlisko: Rybnik LV
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Obdivujem technicke znalosti niektorich offoristou napr palochero o jeepoch aspon zrniecko by sa mi šiklo pozdravujem aj andreja

_________________
LR Discovery 300tdi


Pon, 18.08.2008, 21:19
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No ja mam lockup iba na 3 a 4, ale v kopcoch do 2000 otacok na 1 a 2 citim extremny sklz. Olej je ale stary, stale som nemenil. Chcem ho zamenit pri vymene za vacsi chladic. Ak sa nedockam uspokojiveho vysledku, dorobim si rucny LockUp aj na 1 a 2.
Inak na AW4 mam v systeme jej chladenia zabuduovany aj ja ten vymennik vramci chaldica vody, ale ten sluzi skor na ohrev za studena ako chladic za tepla podla mna. Premyslal som ho aj obist a ist priamo do chladica. Za studena aj tak radi krajsie ako za tepla.
Moznoze je ta lenivost sposobena aj vyssou hmotnostou oproti standard stavu, aj tie 33 maju riadnu zotrvacnost. Aj rozvodovka jazdila dlho bez oleja...

_________________
zelena mrdka


Pon, 18.08.2008, 21:58
Profil ICQ
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pal píše:
No ja mam lockup iba na 3 a 4, ale v kopcoch do 2000 otacok na 1 a 2 citim extremny sklz. Olej je ale stary, stale som nemenil. Chcem ho zamenit pri vymene za vacsi chladic. Ak sa nedockam uspokojiveho vysledku, dorobim si rucny LockUp aj na 1 a 2.
Inak na AW4 mam v systeme jej chladenia zabuduovany aj ja ten vymennik vramci chaldica vody, ale ten sluzi skor na ohrev za studena ako chladic za tepla podla mna. Premyslal som ho aj obist a ist priamo do chladica. Za studena aj tak radi krajsie ako za tepla.
Moznoze je ta lenivost sposobena aj vyssou hmotnostou oproti standard stavu, aj tie 33 maju riadnu zotrvacnost. Aj rozvodovka jazdila dlho bez oleja...



na olej pozor, ak je stary treba menit lebo odjebes automat
a menit vyzdy aj s filtrom
vymennik v chladici sluzi aj, aj - ohrev/chladenie

ak tam mas 33 a nemenil si nahon rychlomera, tak TCU je z toho blba, lebo rychlomer jej tvrdi nieco ine ako otacky hriadela vovnutri
zotrvacnost to nie je

rozvodovka bez oleja ??? wtf ? :roll: :shock: :o

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Uto, 19.08.2008, 9:31
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no pozor, tam je renixacky motor, rychlomer je lankovy. Aj tak sa TCU neriadi vystupovym cidlom, ktore sluzi pre rucicko tacho, ale cidlom otacok na konci tela automatky pred vystupom na rozvodovku.
Udaje o radeni zbiera z porovnania vstpnych a vystupnych otacok na prevodovke. Co je jeho udaj o ,,rychlosti,, vozidla.
Co sa oleja tyka tak predosly majitel rozlamal prirubu na SY, zatrel to silikonom z Tesca a tym fajka zhasla. Ani som sa necudoval ked som tam nenasiel ani kvapku oleja.

_________________
zelena mrdka


Uto, 19.08.2008, 15:54
Profil ICQ
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4321
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pal píše:
no pozor, tam je renixacky motor, rychlomer je lankovy. Aj tak sa TCU neriadi vystupovym cidlom, ktore sluzi pre rucicko tacho, ale cidlom otacok na konci tela automatky pred vystupom na rozvodovku.
Udaje o radeni zbiera z porovnania vstpnych a vystupnych otacok na prevodovke. Co je jeho udaj o ,,rychlosti,, vozidla.
Co sa oleja tyka tak predosly majitel rozlamal prirubu na SY, zatrel to silikonom z Tesca a tym fajka zhasla. Ani som sa necudoval ked som tam nenasiel ani kvapku oleja.


aha, som nevedel ze renix a lanko

jj , AW4 (a nielen ona) ma svoje cidlo , to je pravda ,a primarne sa riadi signalom z CPS a z tohoto cidla, ale na novsich modeloch jej do toho po drotoch kafre aj cidlo na rozvodovke

skus ten olej, a uvidis

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Uto, 19.08.2008, 16:13
Profil WWW
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.06.2007, 17:51
Príspevky: 135
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Andrej, velmi pekne auticko je s toho. Po dlhej dobe som si to pozrel a spravil si riadny pokrok, gratulujem :wink:


Pon, 25.08.2008, 22:15
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 421 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 29  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: