Dnes je sobota 7. júna 2025, meniny má Róbert a zajtra Medard
Andrej - Môj Grand Cheroke
Autor |
Správa |
gadzo
Koumák
Registrovaný: Ned, 04.05.2008, 4:55 Príspevky: 159 Bydlisko: BA
|
Veľmi pekné. 
_________________ Dacia Duster 1,5 dCi Mercedes SLK Opel Tigra
|
Str, 30.07.2008, 22:57 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|

nakolko v mojej famili mám jediný auto pre všetko, tak tatko dostal spásonosný nápad, že mu odveziem dlažbu na terasu na barák.
Takže naložiť nejakých 600 kg do auta bola docela hračka, auto poloprázne ale sadlo o rovných 11cm dole.
Asi takto:
Kleslo to ale stále to malo rezervu a bolo vyššie ako auto v serii. Konečne sme trochu otestovali podvozok aj na záťaž.
Dalšiu vec čo som vrátil do povodného stavu bol chladič oleja automatickej prevodovky. Niekto predomnou z nejakého mne neznámeho učelu od kurvil prepoje medzi AT a chladičom, zostalo len par hadíc a trubiek na chladiči divne ulomených. Sice bol tám prídavný chladič, väčší ako origo prídavný čo sa dáva ale pri dlhodobej jazde do kpca auto strácalo dych teda začala preklzovať prevodovka, prehriaty olej.
Kedže trebalo nejako odtlakovať chladič, tak bola nutná imrovizácia, pár hadic 12 bar a ocelové spojky a manometer z tesco kompresora, ktorý som zmontoval.
Potom to vyzeralo asi takto nejako:
Manometer je pripojený na pozostatok ocelovej trubky z chladiča cez holender.
Natlakovať už len stačilo obyčajnou pumpou na bycikle.
Skušku som spravil na 5bar.
Po hodine a pol natlakovanej sustavi to nekleslo ani o piaď. takže hura poprevliekať nové hadice porobiť spojky a doliať ATF a može sa s kludným vedomím jazdiť.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 18.08.2008, 0:04 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
opravar architekt;)
pocuj andrej, pises ze stracalo dych, ako sa to prejavuje? Mne ked dlhsie jazdim teren a vyjdem nacestu mam pocit ako keby auto slo tazko, prekonavalo nejaky velky odpor. Asi to bude prave ten velky preklz, ako ty pises, v dosledku nizkej viskozity zeravej kvapaliny. Origo chladi stoji za hovno.
_________________ zelena mrdka
|
Pon, 18.08.2008, 9:21 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
Ono určite nestojí za hovbeles len nieje určený do extremneho prasenia, tam to už zrejme nestíha. Máš origo chladič pre 4l?? Treba dorobiť prídavný chladič, hodne to pomože.
Prejavilo sa to tak že motor točil do 2500 ot a auto sa ledva sunulo pač som šiel na 1 a sem tam to preradilo na 2 ale v tom okamžuku bolo poznať že to nejde, tak zase na jedna a plíživým krokom vpred. Teraz ked to je ako má byť je cítiť že prevodovka aj makšie radí nakolko je viskozita OK.
Skus pozreť v akom stave máš olej v AT či nieje náhodou hnedkastý a nepáchne spálením ak hej treba meniť 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 18.08.2008, 10:59 |
|
 |
michi
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17 Príspevky: 2388 Bydlisko: Zálesie
|
Andrej píše: ... len nieje určený do extremneho prasenia, tam to už zrejme nestíha. Máš origo chladič pre 4l?? Treba dorobiť prídavný chladič, hodne to pomože.
V "legende offroadu"??? Neverím!!!
|
Pon, 18.08.2008, 13:59 |
|
 |
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4605 Bydlisko: Hlavná dedina
|
michi píše: V "legende offroadu"??? Neverím!!!  [/i]
No vidíš  akosi oni nato pamatali a pre teplejšie pásma bol štandartne k hlavnému dodávaný prídavný chladič. Hold moj prídavný zrejme nemal odpovedajúci výkon hlavného.
Apropo tiež asi patrol do gronska bude mať inakšejší chladič ako do južných krajín nie? 
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pon, 18.08.2008, 14:16 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|

Andrej píše: michi píše: V "legende offroadu"??? Neverím!!!  [/i] No vidíš  akosi oni nato pamatali a pre teplejšie pásma bol štandartne k hlavnému dodávaný prídavný chladič. Hold moj prídavný zrejme nemal odpovedajúci výkon hlavného. Apropo tiež asi patrol do gronska bude mať inakšejší chladič ako do južných krajín nie? 
2 Michi, čo ti neštartuje tvojich zdochlých 115 koní , že furt podjebávaš ? Alebo ti zasa pred tescom niekto povedal že džíp ?
2Andrej: skôr by som povedal, že na tvojom afte sa niekto vyzúril, páč canada štandardne nemala prídavný chladič oleja a to čo tam máš ty nie je mopar chladič ale nejaký aftermarket.
Ale inak good job s tým otlakovaním. A to si sa bál že nenájdeš pumpu na bycikel.  8) Ale aj tak mi nieje jasné, že prečo a ktorý jebo to vôbec odpojil - keď to netečie.
2Pal: ty máš AW4 čo je trochu iné ako Andrejova 42RE.
U Granda je chladenie oleja automatu zabezpečené (okrem iného) aj výmenníkom, ktorý je súčasťou normálneho chladiča.
Ale princíp je rovnaký. horúci alebo starý olej = blbnutie ATM
|
Pon, 18.08.2008, 14:24 |
|
 |
michi
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17 Príspevky: 2388 Bydlisko: Zálesie
|
Andrej píše: michi píše: V "legende offroadu"??? Neverím!!!  [/i] Apropo tiež asi patrol do gronska bude mať inakšejší chladič ako do južných krajín nie?  Nie. palo-cherokee píše: 2 Michi, čo ti neštartuje tvojich zdochlých 115 koní , že furt podjebávaš ? Pozor 116! palo-cherokee píše: Alebo ti zasa pred tescom niekto povedal že džíp ? 
Áno.
edit:Kapo, demokraticky som ti to zmazal, viď bod 1.7. tvoj viktor
|
Pon, 18.08.2008, 14:33 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
pal píše: opravar architekt;) pocuj andrej, pises ze stracalo dych, ako sa to prejavuje? Mne ked dlhsie jazdim teren a vyjdem nacestu mam pocit ako keby auto slo tazko, prekonavalo nejaky velky odpor. Asi to bude prave ten velky preklz, ako ty pises, v dosledku nizkej viskozity zeravej kvapaliny. Origo chladi stoji za hovno.
palino ale tebe ide tazkopadnejsie aj ked mas lockupnutu prevodovku nie? to znamena, ze vtedy ti nepreklzuje nevim nevim 
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Pon, 18.08.2008, 17:08 |
|
 |
Juro
Ťažký Profík
Registrovaný: Str, 12.12.2007, 23:16 Príspevky: 408 Bydlisko: Rybnik LV
|
Obdivujem technicke znalosti niektorich offoristou napr palochero o jeepoch aspon zrniecko by sa mi šiklo pozdravujem aj andreja
_________________ LR Discovery 300tdi
|
Pon, 18.08.2008, 21:19 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
No ja mam lockup iba na 3 a 4, ale v kopcoch do 2000 otacok na 1 a 2 citim extremny sklz. Olej je ale stary, stale som nemenil. Chcem ho zamenit pri vymene za vacsi chladic. Ak sa nedockam uspokojiveho vysledku, dorobim si rucny LockUp aj na 1 a 2.
Inak na AW4 mam v systeme jej chladenia zabuduovany aj ja ten vymennik vramci chaldica vody, ale ten sluzi skor na ohrev za studena ako chladic za tepla podla mna. Premyslal som ho aj obist a ist priamo do chladica. Za studena aj tak radi krajsie ako za tepla.
Moznoze je ta lenivost sposobena aj vyssou hmotnostou oproti standard stavu, aj tie 33 maju riadnu zotrvacnost. Aj rozvodovka jazdila dlho bez oleja...
_________________ zelena mrdka
|
Pon, 18.08.2008, 21:58 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
pal píše: No ja mam lockup iba na 3 a 4, ale v kopcoch do 2000 otacok na 1 a 2 citim extremny sklz. Olej je ale stary, stale som nemenil. Chcem ho zamenit pri vymene za vacsi chladic. Ak sa nedockam uspokojiveho vysledku, dorobim si rucny LockUp aj na 1 a 2. Inak na AW4 mam v systeme jej chladenia zabuduovany aj ja ten vymennik vramci chaldica vody, ale ten sluzi skor na ohrev za studena ako chladic za tepla podla mna. Premyslal som ho aj obist a ist priamo do chladica. Za studena aj tak radi krajsie ako za tepla. Moznoze je ta lenivost sposobena aj vyssou hmotnostou oproti standard stavu, aj tie 33 maju riadnu zotrvacnost. Aj rozvodovka jazdila dlho bez oleja...
na olej pozor, ak je stary treba menit lebo odjebes automat
a menit vyzdy aj s filtrom
vymennik v chladici sluzi aj, aj - ohrev/chladenie
ak tam mas 33 a nemenil si nahon rychlomera, tak TCU je z toho blba, lebo rychlomer jej tvrdi nieco ine ako otacky hriadela vovnutri
zotrvacnost to nie je
rozvodovka bez oleja ??? wtf ? 
|
Uto, 19.08.2008, 9:31 |
|
 |
pal
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34 Príspevky: 889 Bydlisko: Ruzindol (TT)
|
no pozor, tam je renixacky motor, rychlomer je lankovy. Aj tak sa TCU neriadi vystupovym cidlom, ktore sluzi pre rucicko tacho, ale cidlom otacok na konci tela automatky pred vystupom na rozvodovku.
Udaje o radeni zbiera z porovnania vstpnych a vystupnych otacok na prevodovke. Co je jeho udaj o ,,rychlosti,, vozidla.
Co sa oleja tyka tak predosly majitel rozlamal prirubu na SY, zatrel to silikonom z Tesca a tym fajka zhasla. Ani som sa necudoval ked som tam nenasiel ani kvapku oleja.
_________________ zelena mrdka
|
Uto, 19.08.2008, 15:54 |
|
 |
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4321 Bydlisko: ZA
|
pal píše: no pozor, tam je renixacky motor, rychlomer je lankovy. Aj tak sa TCU neriadi vystupovym cidlom, ktore sluzi pre rucicko tacho, ale cidlom otacok na konci tela automatky pred vystupom na rozvodovku. Udaje o radeni zbiera z porovnania vstpnych a vystupnych otacok na prevodovke. Co je jeho udaj o ,,rychlosti,, vozidla. Co sa oleja tyka tak predosly majitel rozlamal prirubu na SY, zatrel to silikonom z Tesca a tym fajka zhasla. Ani som sa necudoval ked som tam nenasiel ani kvapku oleja.
aha, som nevedel ze renix a lanko
jj , AW4 (a nielen ona) ma svoje cidlo , to je pravda ,a primarne sa riadi signalom z CPS a z tohoto cidla, ale na novsich modeloch jej do toho po drotoch kafre aj cidlo na rozvodovke
skus ten olej, a uvidis
|
Uto, 19.08.2008, 16:13 |
|
 |
Xader
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 19.06.2007, 17:51 Príspevky: 135 Bydlisko: BA
|
Andrej, velmi pekne auticko je s toho. Po dlhej dobe som si to pozrel a spravil si riadny pokrok, gratulujem 
|
Pon, 25.08.2008, 22:15 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|