| Dnes je piatok 31. októbera 2025, meniny má Aurélia a zajtra Denis, Denisa 
 
 
 
 
	
			
	
	 Patrol TD42 pracovna teplota? 
        
        
            | Autor | Správa |  
			| kubino99 Učeň 
					Registrovaný: Sob, 29.09.2012, 20:56
 Príspevky: 69
 Bydlisko: BA
   | cafte, otazka je smerovana hlavne pre tych co maju prerabanu 2.8TD na 4.2D... kolko je u Vas normalna pracovna teplota na budikoch? 
 Pytam sa lebo mne pri jazde po rovine mi rucicka nevybehne viac ako na 1/4, ale pri jazde do prudkeho kopca mi rucicka celkom rychlo vyskoci na 1/2 az 3/4... 
 tak rozmyslam ci je to normalne alebo ja mam nejaku chybu v chladiacom systeme (zly termostat, visko)
 dakujem vsetkym za pripadne odpovede  
 
 
    							Naposledy upravil kubino99 dňa Pia, 01.02.2013, 18:58, celkovo upravené 2 
 
 |  
			| Pia, 01.02.2013, 17:09 | 
					
					   |  
		|  |  
			| damballa Ťažký Profík 
					Registrovaný: Sob, 10.07.2010, 17:35
 Príspevky: 352
 Bydlisko: púchov
   | na mojej 4.2 pri beznom jazdeni sa mi teplota drzi 70-80st ,  pri velkom kopci co bol extrem tak sa vysplhalo max na 95 _________________
 patrol gr y60,2.8, 1990
 
 
 |  
			| Pia, 01.02.2013, 17:14 | 
					
					   |  
		|  |  
			| kubino99 Učeň 
					Registrovaný: Sob, 29.09.2012, 20:56
 Príspevky: 69
 Bydlisko: BA
   | Mas nejaky externy budik na teplotu? ako to ukazuju klasicke budiky? 
 
 |  
			| Pia, 01.02.2013, 17:38 | 
					
					   |  
		|  |  
			| damballa Ťažký Profík 
					Registrovaný: Sob, 10.07.2010, 17:35
 Príspevky: 352
 Bydlisko: púchov
   | ano mam tuningovy budik pridavny  povodny som odpojil _________________
 patrol gr y60,2.8, 1990
 
 
 |  
			| Pia, 01.02.2013, 17:43 | 
					
					   |  
		|  |  
			| kubino99 Učeň 
					Registrovaný: Sob, 29.09.2012, 20:56
 Príspevky: 69
 Bydlisko: BA
   | damballa píše: ano mam tuningovy budik pridavny  povodny som odpojiloki vdaka, asi budem musiet tiez nieco take poriesit... Pytal som sa preto lebo na 2.8TD som pekne pocul ked nad polovicou budikov mi zopla vysko a teplota isla hned dole pri 4.2 som visko spojku este nepocul ani pri dlhom kopci ked bola teplota tak na 3/4 ako som pisal
 
 |  
			| Pia, 01.02.2013, 17:51 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Andy NM OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44
 Príspevky: 1066
 Bydlisko: Nove Mesto n/V
   | Ja mam Y61, takze budik je bez dielikov ale stale mi rucicku drzi kusok pred polovicou, pred tym znazornenym teplomerom na budiku a vo velkych tiahlych kopcoch sa to vysplha max. do polky budika. To mam ale vypadany chladic a visko to uz ma asi za sebou. Pre upresnenie, mam tam chladic 4,2D, nie 2,8TD. Po zime tam dam novy chladic, termostat aj visko a uvidim..
Cidla teploty vody som prehodil z 2,8, takze by to malo ukazovat pravdu..
 _________________
 Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled
 Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi
 ex.: Jeep Commander 3,0 CRD
 ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD
 ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005
 ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002
 ex. Uaz 469
 ex. Praga V3S
 
 
 |  
			| Pia, 01.02.2013, 18:09 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Little PEPE OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34
 Príspevky: 1291
 Bydlisko: Myjava
   | kubino99 píše: cafte, otazka je smerovana hlavne pre tych co maju prerabanu 2.8TD na 4.2D... kolko je u Vas normalna pracovna teplota na budikoch?  Pytam sa lebo mne pri jazde po rovine mi rucicka nevybehne viac ako na 1/4, ale pri jazde do kopca mi rucicka celkom rychlo vyskoci na 1/2 az 3/4...  tak rozmyslam ci je to normalne alebo ja mam nejaku chybu v chladiacom systeme (zly termostat, visko) dakujem vsetkym za pripadne odpovede  mne sa hreje stale max na 1/4 cca bez výkyvov len pri jazde v piesku na redukciach to stuplo do 1/2 max
 oturbovaná 4.2 sa hreje viac ako hladká tak to nevies porovnat s dambalom preto je náchylnejsia na kvalitu chladenia.
 odporucam výmenu termostatu aj viskospojky.
 rovnaky motor ako ty s radovým čerpadlom hladký diesel má peter zo žiliny jeho sa spýtaj ako sa mu to chová.
 mne to pripada na  ucpaný chladič
 andy chladič napr Y60 2.8td 1994 je rovnaký ako Y60 4.2 D
 len 2.8td v Y61 maju ine chladiče_________________Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD UTE Y60 TD42 vo výstavbe "ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla"td42@safe-mail.net 
 
 |  
			| Pia, 01.02.2013, 18:11 | 
					
					     |  
		|  |  
			| kubino99 Učeň 
					Registrovaný: Sob, 29.09.2012, 20:56
 Príspevky: 69
 Bydlisko: BA
   | Little PEPE píše: kubino99 píše: cafte, otazka je smerovana hlavne pre tych co maju prerabanu 2.8TD na 4.2D... kolko je u Vas normalna pracovna teplota na budikoch?  Pytam sa lebo mne pri jazde po rovine mi rucicka nevybehne viac ako na 1/4, ale pri jazde do kopca mi rucicka celkom rychlo vyskoci na 1/2 az 3/4...  tak rozmyslam ci je to normalne alebo ja mam nejaku chybu v chladiacom systeme (zly termostat, visko) dakujem vsetkym za pripadne odpovede  mne sa hreje stale max na 1/4 cca bez výkyvov len pri jazde v piesku na redukciach to stuplo do 1/2 max oturbovaná 4.2 sa hreje viac ako hladká tak to nevies porovnat s dambalom preto je náchylnejsia na kvalitu chladenia. odporucam výmenu termostatu aj viskospojky. rovnaky motor ako ty s radovým čerpadlom hladký diesel má peter zo žiliny jeho sa spýtaj ako sa mu to chová. mne to pripada na  ucpaný chladičPepe, dik za info.... Chladic preplachoval Jojo ked montoval motor a vysko som daval novu len mi je divne ze som ju este nepocul zopnut...
 
 |  
			| Pia, 01.02.2013, 18:23 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Little PEPE OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34
 Príspevky: 1291
 Bydlisko: Myjava
   | pri špatnom nefunkčnom termostate keby bol furt otvorený by si 4.2 nezohrial vobec max na dialnici plne gule trochu možno na 1/8 a kurenie by išlo velmi biedne   tak som isiel raz tak vím _________________Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD UTE Y60 TD42 vo výstavbe "ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla"td42@safe-mail.net 
 
 |  
			| Pia, 01.02.2013, 18:35 | 
					
					     |  
		|  |  
			| vladlm Ťažký Profík 
					Registrovaný: Pon, 11.01.2010, 17:17
 Príspevky: 325
 Bydlisko: Island+Slovensko(Liptov)
   | u mna cca 1/4-1/3
na 1/2 to uz musi vacsi extrem,nespominam si teraz,kedy som mal naposledy v polovici
 sice mam original 4,2,ale to by malo byt jedno
 
 ked som mal ja zly termostat,tak sa v letnych horucavach hrialo na max 1/4,ale kurilo normalne
 _________________
 Patrol Y60 RD28T-sivý koník z Islandu,ktorý nikdy nesklamal
 Patrol Y60 TD42-zeleny vôl,doteraz poznajúci len tvrdú prácu
 
 
 |  
			| Pia, 01.02.2013, 19:04 | 
					
					   |  
		|  |  
			| kubino99 Učeň 
					Registrovaný: Sob, 29.09.2012, 20:56
 Príspevky: 69
 Bydlisko: BA
   | vladlm píše: u mna cca 1/4-1/3na 1/2 to uz musi vacsi extrem,nespominam si teraz,kedy som mal naposledy v polovici
 sice mam original 4,2,ale to by malo byt jedno
 
 ked som mal ja zly termostat,tak sa v letnych horucavach hrialo na max 1/4,ale kurilo normalne
no prave kuri to normalne, dokonca par mesiacov som jazdil tak ako hovorite teplota stale pod 1/4
 preto ma to prekvapilo ked som isiel teraz dva take horsie kopce (jeden pred zazrivou a druhy pred babinom na orave) ze sa to vysplhalo za 1/2....
 
 |  
			| Pia, 01.02.2013, 19:09 | 
					
					   |  
		|  |  
			| BlackBear OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Sob, 24.11.2012, 22:05
 Príspevky: 509
 Bydlisko: Zvolen-okolie
   | No ja mám podobný problém momentálne ale na 2,8TD.
A to nemusím ísť ani velmi do extrémneho kopca.
 
 Pokial idem tak na pol plynu tak je všetko ok,auto aj kúri a teplota ustálená.
 
 Ale akonáhle ho popreháňam,stúpne až za1/2 a aj viac.
 
 Nedávno mi to pri jazde v hlbokom snehu a do strmého kopca dokonca vyvrelo..kua dúfam,že som niečo nedohubil.
 
 Termostat keď umre tak zákonite musí ostať otvorený?
 
 Možno blbá otázka...ale mne to pripadá že ide len na malý okruh.
 
 Je síce pravda že mám zaj...ý chladič.Musím to zajtra rozhádzať..
 _________________
 Nikdy nieje tak zle,aby nemohlo byť ešte horšie.
 
 BMW 320d e90.. rýchlobežka
 Nissan Patrol K160 2,8TD
 0944 057 888
 
 
 |  
			| Pia, 01.02.2013, 19:47 | 
					
					   |  
		|  |  
			| kubino99 Učeň 
					Registrovaný: Sob, 29.09.2012, 20:56
 Príspevky: 69
 Bydlisko: BA
   | BlackBear píše: No ja mám podobný problém momentálne ale na 2,8TD.A to nemusím ísť ani velmi do extrémneho kopca.
 
 Pokial idem tak na pol plynu tak je všetko ok,auto aj kúri a teplota ustálená.
 
 Ale akonáhle ho popreháňam,stúpne až za1/2 a aj viac.
 
 Nedávno mi to pri jazde v hlbokom snehu a do strmého kopca dokonca vyvrelo..kua dúfam,že som niečo nedohubil.
 
 Termostat keď umre tak zákonite musí ostať otvorený?
 
 Možno blbá otázka...ale mne to pripadá že ide len na malý okruh.
 
 Je síce pravda že mám zaj...ý chladič.Musím to zajtra rozhádzať..
no modli sa aby to prezila hlava a tesnenie    inak 2.8TD toto robila aj men s tym rozdielom ze ja som ju neuvaril ale teplota stupala az do 3/4.... problem bol volny remen co tahal vodnu pumpu...
 
 
    							Naposledy upravil kubino99 dňa Pia, 01.02.2013, 20:37, celkovo upravené 1 
 
 |  
			| Pia, 01.02.2013, 20:07 | 
					
					   |  
		|  |  
			| BlackBear OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Sob, 24.11.2012, 22:05
 Príspevky: 509
 Bydlisko: Zvolen-okolie
   |     toto nechcem počuť.._________________
 Nikdy nieje tak zle,aby nemohlo byť ešte horšie.
 
 BMW 320d e90.. rýchlobežka
 Nissan Patrol K160 2,8TD
 0944 057 888
 
 
 |  
			| Pia, 01.02.2013, 20:12 | 
					
					   |  
		|  |  
			| Andy NM OFFROAD Expert 
					Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44
 Príspevky: 1066
 Bydlisko: Nove Mesto n/V
   | Aj mne to este 2,8 robila a problem bol termostat. Never tomu, ze ked je zly ostane otvoreny, moj praveze neotvaral celkom a to bol cely problem. Vymenil som (oproti 4,2 slusna pakaren) a bolo vyriesene. _________________
 Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled
 Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi
 ex.: Jeep Commander 3,0 CRD
 ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD
 ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005
 ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002
 ex. Uaz 469
 ex. Praga V3S
 
 
 |  
			| Pia, 01.02.2013, 21:00 | 
					
					   |  
		|  |  
		|  |  
 
	
		| Kto je on-line |  
		| Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |  
 
	|  | Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
 Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
 Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
 
 |  
 |