Dnes je nedela 20. júla 2025, meniny má Ilj, Eliáš a zajtra Daniel
Patrol TD42 pracovna teplota?
Autor |
Správa |
kubino99
Učeň
Registrovaný: Sob, 29.09.2012, 20:56 Príspevky: 69 Bydlisko: BA
|
cafte, otazka je smerovana hlavne pre tych co maju prerabanu 2.8TD na 4.2D... kolko je u Vas normalna pracovna teplota na budikoch?
Pytam sa lebo mne pri jazde po rovine mi rucicka nevybehne viac ako na 1/4, ale pri jazde do prudkeho kopca mi rucicka celkom rychlo vyskoci na 1/2 az 3/4...
tak rozmyslam ci je to normalne alebo ja mam nejaku chybu v chladiacom systeme (zly termostat, visko)
dakujem vsetkym za pripadne odpovede 
Naposledy upravil kubino99 dňa Pia, 01.02.2013, 18:58, celkovo upravené 2
|
Pia, 01.02.2013, 17:09 |
|
 |
damballa
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 10.07.2010, 17:35 Príspevky: 352 Bydlisko: púchov
|
na mojej 4.2 pri beznom jazdeni sa mi teplota drzi 70-80st , pri velkom kopci co bol extrem tak sa vysplhalo max na 95
_________________ patrol gr y60,2.8, 1990
|
Pia, 01.02.2013, 17:14 |
|
 |
kubino99
Učeň
Registrovaný: Sob, 29.09.2012, 20:56 Príspevky: 69 Bydlisko: BA
|
Mas nejaky externy budik na teplotu? ako to ukazuju klasicke budiky?
|
Pia, 01.02.2013, 17:38 |
|
 |
damballa
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 10.07.2010, 17:35 Príspevky: 352 Bydlisko: púchov
|
ano mam tuningovy budik pridavny povodny som odpojil
_________________ patrol gr y60,2.8, 1990
|
Pia, 01.02.2013, 17:43 |
|
 |
kubino99
Učeň
Registrovaný: Sob, 29.09.2012, 20:56 Príspevky: 69 Bydlisko: BA
|
damballa píše: ano mam tuningovy budik pridavny povodny som odpojil
oki vdaka, asi budem musiet tiez nieco take poriesit... Pytal som sa preto lebo na 2.8TD som pekne pocul ked nad polovicou budikov mi zopla vysko a teplota isla hned dole pri 4.2 som visko spojku este nepocul ani pri dlhom kopci ked bola teplota tak na 3/4 ako som pisal
|
Pia, 01.02.2013, 17:51 |
|
 |
Andy NM
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44 Príspevky: 1066 Bydlisko: Nove Mesto n/V
|
Ja mam Y61, takze budik je bez dielikov ale stale mi rucicku drzi kusok pred polovicou, pred tym znazornenym teplomerom na budiku a vo velkych tiahlych kopcoch sa to vysplha max. do polky budika. To mam ale vypadany chladic a visko to uz ma asi za sebou. Pre upresnenie, mam tam chladic 4,2D, nie 2,8TD. Po zime tam dam novy chladic, termostat aj visko a uvidim..
Cidla teploty vody som prehodil z 2,8, takze by to malo ukazovat pravdu..
_________________ Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi ex.: Jeep Commander 3,0 CRD ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005 ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002 ex. Uaz 469 ex. Praga V3S
|
Pia, 01.02.2013, 18:09 |
|
 |
Little PEPE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34 Príspevky: 1296 Bydlisko: Myjava
|
kubino99 píše: cafte, otazka je smerovana hlavne pre tych co maju prerabanu 2.8TD na 4.2D... kolko je u Vas normalna pracovna teplota na budikoch? Pytam sa lebo mne pri jazde po rovine mi rucicka nevybehne viac ako na 1/4, ale pri jazde do kopca mi rucicka celkom rychlo vyskoci na 1/2 az 3/4... tak rozmyslam ci je to normalne alebo ja mam nejaku chybu v chladiacom systeme (zly termostat, visko) dakujem vsetkym za pripadne odpovede 
mne sa hreje stale max na 1/4 cca bez výkyvov len pri jazde v piesku na redukciach to stuplo do 1/2 max
oturbovaná 4.2 sa hreje viac ako hladká tak to nevies porovnat s dambalom preto je náchylnejsia na kvalitu chladenia.
odporucam výmenu termostatu aj viskospojky.
rovnaky motor ako ty s radovým čerpadlom hladký diesel má peter zo žiliny jeho sa spýtaj ako sa mu to chová.
mne to pripada na ucpaný chladič
andy chladič napr Y60 2.8td 1994 je rovnaký ako Y60 4.2 D
len 2.8td v Y61 maju ine chladiče
_________________Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD UTE Y60 TD42 vo výstavbe "ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla" td42@safe-mail.net
|
Pia, 01.02.2013, 18:11 |
|
 |
kubino99
Učeň
Registrovaný: Sob, 29.09.2012, 20:56 Príspevky: 69 Bydlisko: BA
|
Little PEPE píše: kubino99 píše: cafte, otazka je smerovana hlavne pre tych co maju prerabanu 2.8TD na 4.2D... kolko je u Vas normalna pracovna teplota na budikoch? Pytam sa lebo mne pri jazde po rovine mi rucicka nevybehne viac ako na 1/4, ale pri jazde do kopca mi rucicka celkom rychlo vyskoci na 1/2 az 3/4... tak rozmyslam ci je to normalne alebo ja mam nejaku chybu v chladiacom systeme (zly termostat, visko) dakujem vsetkym za pripadne odpovede  mne sa hreje stale max na 1/4 cca bez výkyvov len pri jazde v piesku na redukciach to stuplo do 1/2 max oturbovaná 4.2 sa hreje viac ako hladká tak to nevies porovnat s dambalom preto je náchylnejsia na kvalitu chladenia. odporucam výmenu termostatu aj viskospojky. rovnaky motor ako ty s radovým čerpadlom hladký diesel má peter zo žiliny jeho sa spýtaj ako sa mu to chová. mne to pripada na ucpaný chladič
Pepe, dik za info.... Chladic preplachoval Jojo ked montoval motor a vysko som daval novu len mi je divne ze som ju este nepocul zopnut...
|
Pia, 01.02.2013, 18:23 |
|
 |
Little PEPE
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34 Príspevky: 1296 Bydlisko: Myjava
|
pri špatnom nefunkčnom termostate keby bol furt otvorený by si 4.2 nezohrial vobec max na dialnici plne gule trochu možno na 1/8 a kurenie by išlo velmi biedne tak som isiel raz tak vím
_________________Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD UTE Y60 TD42 vo výstavbe "ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla" td42@safe-mail.net
|
Pia, 01.02.2013, 18:35 |
|
 |
vladlm
Ťažký Profík
Registrovaný: Pon, 11.01.2010, 17:17 Príspevky: 325 Bydlisko: Island+Slovensko(Liptov)
|
u mna cca 1/4-1/3
na 1/2 to uz musi vacsi extrem,nespominam si teraz,kedy som mal naposledy v polovici
sice mam original 4,2,ale to by malo byt jedno
ked som mal ja zly termostat,tak sa v letnych horucavach hrialo na max 1/4,ale kurilo normalne
_________________ Patrol Y60 RD28T-sivý koník z Islandu,ktorý nikdy nesklamal Patrol Y60 TD42-zeleny vôl,doteraz poznajúci len tvrdú prácu
|
Pia, 01.02.2013, 19:04 |
|
 |
kubino99
Učeň
Registrovaný: Sob, 29.09.2012, 20:56 Príspevky: 69 Bydlisko: BA
|
vladlm píše: u mna cca 1/4-1/3 na 1/2 to uz musi vacsi extrem,nespominam si teraz,kedy som mal naposledy v polovici sice mam original 4,2,ale to by malo byt jedno
ked som mal ja zly termostat,tak sa v letnych horucavach hrialo na max 1/4,ale kurilo normalne
no prave kuri to normalne, dokonca par mesiacov som jazdil tak ako hovorite teplota stale pod 1/4
preto ma to prekvapilo ked som isiel teraz dva take horsie kopce (jeden pred zazrivou a druhy pred babinom na orave) ze sa to vysplhalo za 1/2....
|
Pia, 01.02.2013, 19:09 |
|
 |
BlackBear
OFFROAD Expert
Registrovaný: Sob, 24.11.2012, 22:05 Príspevky: 509 Bydlisko: Zvolen-okolie
|
No ja mám podobný problém momentálne ale na 2,8TD.
A to nemusím ísť ani velmi do extrémneho kopca.
Pokial idem tak na pol plynu tak je všetko ok,auto aj kúri a teplota ustálená.
Ale akonáhle ho popreháňam,stúpne až za1/2 a aj viac.
Nedávno mi to pri jazde v hlbokom snehu a do strmého kopca dokonca vyvrelo..kua dúfam,že som niečo nedohubil.
Termostat keď umre tak zákonite musí ostať otvorený?
Možno blbá otázka...ale mne to pripadá že ide len na malý okruh.
Je síce pravda že mám zaj...ý chladič.Musím to zajtra rozhádzať..
_________________ Nikdy nieje tak zle,aby nemohlo byť ešte horšie.
BMW 320d e90.. rýchlobežka Nissan Patrol K160 2,8TD 0944 057 888
|
Pia, 01.02.2013, 19:47 |
|
 |
kubino99
Učeň
Registrovaný: Sob, 29.09.2012, 20:56 Príspevky: 69 Bydlisko: BA
|
BlackBear píše: No ja mám podobný problém momentálne ale na 2,8TD. A to nemusím ísť ani velmi do extrémneho kopca.
Pokial idem tak na pol plynu tak je všetko ok,auto aj kúri a teplota ustálená.
Ale akonáhle ho popreháňam,stúpne až za1/2 a aj viac.
Nedávno mi to pri jazde v hlbokom snehu a do strmého kopca dokonca vyvrelo..kua dúfam,že som niečo nedohubil.
Termostat keď umre tak zákonite musí ostať otvorený?
Možno blbá otázka...ale mne to pripadá že ide len na malý okruh.
Je síce pravda že mám zaj...ý chladič.Musím to zajtra rozhádzať..
no modli sa aby to prezila hlava a tesnenie  inak 2.8TD toto robila aj men s tym rozdielom ze ja som ju neuvaril ale teplota stupala az do 3/4.... problem bol volny remen co tahal vodnu pumpu...
Naposledy upravil kubino99 dňa Pia, 01.02.2013, 20:37, celkovo upravené 1
|
Pia, 01.02.2013, 20:07 |
|
 |
BlackBear
OFFROAD Expert
Registrovaný: Sob, 24.11.2012, 22:05 Príspevky: 509 Bydlisko: Zvolen-okolie
|
 toto nechcem počuť..
_________________ Nikdy nieje tak zle,aby nemohlo byť ešte horšie.
BMW 320d e90.. rýchlobežka Nissan Patrol K160 2,8TD 0944 057 888
|
Pia, 01.02.2013, 20:12 |
|
 |
Andy NM
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44 Príspevky: 1066 Bydlisko: Nove Mesto n/V
|
Aj mne to este 2,8 robila a problem bol termostat. Never tomu, ze ked je zly ostane otvoreny, moj praveze neotvaral celkom a to bol cely problem. Vymenil som (oproti 4,2 slusna pakaren) a bolo vyriesene.
_________________ Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi ex.: Jeep Commander 3,0 CRD ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005 ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002 ex. Uaz 469 ex. Praga V3S
|
Pia, 01.02.2013, 21:00 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|