Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 20.07.2025, 22:04
Dnes je nedela 20. júla 2025, meniny má Ilj, Eliáš a zajtra Daniel




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 38 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší
 Patrol TD42 pracovna teplota? 
Autor Správa
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 29.09.2012, 20:56
Príspevky: 69
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
cafte, otazka je smerovana hlavne pre tych co maju prerabanu 2.8TD na 4.2D... kolko je u Vas normalna pracovna teplota na budikoch?

Pytam sa lebo mne pri jazde po rovine mi rucicka nevybehne viac ako na 1/4, ale pri jazde do prudkeho kopca mi rucicka celkom rychlo vyskoci na 1/2 az 3/4...

tak rozmyslam ci je to normalne alebo ja mam nejaku chybu v chladiacom systeme (zly termostat, visko)

dakujem vsetkym za pripadne odpovede :D


Naposledy upravil kubino99 dňa Pia, 01.02.2013, 18:58, celkovo upravené 2



Pia, 01.02.2013, 17:09
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 10.07.2010, 17:35
Príspevky: 352
Bydlisko: púchov
Odpoveď s citáciou
Poslať 
na mojej 4.2 pri beznom jazdeni sa mi teplota drzi 70-80st , pri velkom kopci co bol extrem tak sa vysplhalo max na 95

_________________
patrol gr y60,2.8, 1990


Pia, 01.02.2013, 17:14
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 29.09.2012, 20:56
Príspevky: 69
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Mas nejaky externy budik na teplotu? ako to ukazuju klasicke budiky?


Pia, 01.02.2013, 17:38
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 10.07.2010, 17:35
Príspevky: 352
Bydlisko: púchov
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ano mam tuningovy budik pridavny povodny som odpojil

_________________
patrol gr y60,2.8, 1990


Pia, 01.02.2013, 17:43
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 29.09.2012, 20:56
Príspevky: 69
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
damballa píše:
ano mam tuningovy budik pridavny povodny som odpojil


oki vdaka, asi budem musiet tiez nieco take poriesit... Pytal som sa preto lebo na 2.8TD som pekne pocul ked nad polovicou budikov mi zopla vysko a teplota isla hned dole pri 4.2 som visko spojku este nepocul ani pri dlhom kopci ked bola teplota tak na 3/4 ako som pisal


Pia, 01.02.2013, 17:51
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44
Príspevky: 1066
Bydlisko: Nove Mesto n/V
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja mam Y61, takze budik je bez dielikov ale stale mi rucicku drzi kusok pred polovicou, pred tym znazornenym teplomerom na budiku a vo velkych tiahlych kopcoch sa to vysplha max. do polky budika. To mam ale vypadany chladic a visko to uz ma asi za sebou. Pre upresnenie, mam tam chladic 4,2D, nie 2,8TD. Po zime tam dam novy chladic, termostat aj visko a uvidim..
Cidla teploty vody som prehodil z 2,8, takze by to malo ukazovat pravdu..

_________________
Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled
Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi
ex.: Jeep Commander 3,0 CRD
ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD
ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005
ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002
ex. Uaz 469
ex. Praga V3S


Pia, 01.02.2013, 18:09
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34
Príspevky: 1296
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
kubino99 píše:
cafte, otazka je smerovana hlavne pre tych co maju prerabanu 2.8TD na 4.2D... kolko je u Vas normalna pracovna teplota na budikoch?

Pytam sa lebo mne pri jazde po rovine mi rucicka nevybehne viac ako na 1/4, ale pri jazde do kopca mi rucicka celkom rychlo vyskoci na 1/2 az 3/4...

tak rozmyslam ci je to normalne alebo ja mam nejaku chybu v chladiacom systeme (zly termostat, visko)

dakujem vsetkym za pripadne odpovede :D


mne sa hreje stale max na 1/4 cca bez výkyvov len pri jazde v piesku na redukciach to stuplo do 1/2 max

oturbovaná 4.2 sa hreje viac ako hladká tak to nevies porovnat s dambalom preto je náchylnejsia na kvalitu chladenia.

odporucam výmenu termostatu aj viskospojky.

rovnaky motor ako ty s radovým čerpadlom hladký diesel má peter zo žiliny jeho sa spýtaj ako sa mu to chová.

mne to pripada na ucpaný chladič

andy chladič napr Y60 2.8td 1994 je rovnaký ako Y60 4.2 D
len 2.8td v Y61 maju ine chladiče

_________________
Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD
UTE Y60 TD42 vo výstavbe
"ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla"
td42@safe-mail.net


Pia, 01.02.2013, 18:11
Profil WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 29.09.2012, 20:56
Príspevky: 69
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Little PEPE píše:
kubino99 píše:
cafte, otazka je smerovana hlavne pre tych co maju prerabanu 2.8TD na 4.2D... kolko je u Vas normalna pracovna teplota na budikoch?

Pytam sa lebo mne pri jazde po rovine mi rucicka nevybehne viac ako na 1/4, ale pri jazde do kopca mi rucicka celkom rychlo vyskoci na 1/2 az 3/4...

tak rozmyslam ci je to normalne alebo ja mam nejaku chybu v chladiacom systeme (zly termostat, visko)

dakujem vsetkym za pripadne odpovede :D


mne sa hreje stale max na 1/4 cca bez výkyvov len pri jazde v piesku na redukciach to stuplo do 1/2 max

oturbovaná 4.2 sa hreje viac ako hladká tak to nevies porovnat s dambalom preto je náchylnejsia na kvalitu chladenia.

odporucam výmenu termostatu aj viskospojky.

rovnaky motor ako ty s radovým čerpadlom hladký diesel má peter zo žiliny jeho sa spýtaj ako sa mu to chová.

mne to pripada na ucpaný chladič



Pepe, dik za info.... Chladic preplachoval Jojo ked montoval motor a vysko som daval novu len mi je divne ze som ju este nepocul zopnut...


Pia, 01.02.2013, 18:23
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34
Príspevky: 1296
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pri špatnom nefunkčnom termostate keby bol furt otvorený by si 4.2 nezohrial vobec max na dialnici plne gule trochu možno na 1/8 a kurenie by išlo velmi biedne tak som isiel raz tak vím

_________________
Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD
UTE Y60 TD42 vo výstavbe
"ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla"
td42@safe-mail.net


Pia, 01.02.2013, 18:35
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 11.01.2010, 17:17
Príspevky: 325
Bydlisko: Island+Slovensko(Liptov)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
u mna cca 1/4-1/3
na 1/2 to uz musi vacsi extrem,nespominam si teraz,kedy som mal naposledy v polovici
sice mam original 4,2,ale to by malo byt jedno

ked som mal ja zly termostat,tak sa v letnych horucavach hrialo na max 1/4,ale kurilo normalne

_________________
Patrol Y60 RD28T-sivý koník z Islandu,ktorý nikdy nesklamal
Patrol Y60 TD42-zeleny vôl,doteraz poznajúci len tvrdú prácu


Pia, 01.02.2013, 19:04
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 29.09.2012, 20:56
Príspevky: 69
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
vladlm píše:
u mna cca 1/4-1/3
na 1/2 to uz musi vacsi extrem,nespominam si teraz,kedy som mal naposledy v polovici
sice mam original 4,2,ale to by malo byt jedno

ked som mal ja zly termostat,tak sa v letnych horucavach hrialo na max 1/4,ale kurilo normalne


no prave kuri to normalne, dokonca par mesiacov som jazdil tak ako hovorite teplota stale pod 1/4

preto ma to prekvapilo ked som isiel teraz dva take horsie kopce (jeden pred zazrivou a druhy pred babinom na orave) ze sa to vysplhalo za 1/2....


Pia, 01.02.2013, 19:09
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 24.11.2012, 22:05
Príspevky: 509
Bydlisko: Zvolen-okolie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No ja mám podobný problém momentálne ale na 2,8TD.
A to nemusím ísť ani velmi do extrémneho kopca.

Pokial idem tak na pol plynu tak je všetko ok,auto aj kúri a teplota ustálená.

Ale akonáhle ho popreháňam,stúpne až za1/2 a aj viac.

Nedávno mi to pri jazde v hlbokom snehu a do strmého kopca dokonca vyvrelo..kua dúfam,že som niečo nedohubil.

Termostat keď umre tak zákonite musí ostať otvorený?

Možno blbá otázka...ale mne to pripadá že ide len na malý okruh.

Je síce pravda že mám zaj...ý chladič.Musím to zajtra rozhádzať..

_________________
Nikdy nieje tak zle,aby nemohlo byť ešte horšie.

BMW 320d e90.. rýchlobežka
Nissan Patrol K160 2,8TD
0944 057 888


Pia, 01.02.2013, 19:47
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 29.09.2012, 20:56
Príspevky: 69
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
BlackBear píše:
No ja mám podobný problém momentálne ale na 2,8TD.
A to nemusím ísť ani velmi do extrémneho kopca.

Pokial idem tak na pol plynu tak je všetko ok,auto aj kúri a teplota ustálená.

Ale akonáhle ho popreháňam,stúpne až za1/2 a aj viac.

Nedávno mi to pri jazde v hlbokom snehu a do strmého kopca dokonca vyvrelo..kua dúfam,že som niečo nedohubil.

Termostat keď umre tak zákonite musí ostať otvorený?

Možno blbá otázka...ale mne to pripadá že ide len na malý okruh.

Je síce pravda že mám zaj...ý chladič.Musím to zajtra rozhádzať..


no modli sa aby to prezila hlava a tesnenie ;-) inak 2.8TD toto robila aj men s tym rozdielom ze ja som ju neuvaril ale teplota stupala az do 3/4.... problem bol volny remen co tahal vodnu pumpu...


Naposledy upravil kubino99 dňa Pia, 01.02.2013, 20:37, celkovo upravené 1



Pia, 01.02.2013, 20:07
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 24.11.2012, 22:05
Príspevky: 509
Bydlisko: Zvolen-okolie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
:smt022 toto nechcem počuť..

_________________
Nikdy nieje tak zle,aby nemohlo byť ešte horšie.

BMW 320d e90.. rýchlobežka
Nissan Patrol K160 2,8TD
0944 057 888


Pia, 01.02.2013, 20:12
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 18.05.2011, 19:44
Príspevky: 1066
Bydlisko: Nove Mesto n/V
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Aj mne to este 2,8 robila a problem bol termostat. Never tomu, ze ked je zly ostane otvoreny, moj praveze neotvaral celkom a to bol cely problem. Vymenil som (oproti 4,2 slusna pakaren) a bolo vyriesene.

_________________
Nissan Patrol GR Y61 Wagon 4,2 TD intercooled
Toyota Landcruiser 100, 4,2 TDi
ex.: Jeep Commander 3,0 CRD
ex. Mitsubishi Pajero sport 2,5 TD
ex. Lada niva 1,7i r. v. 2005
ex. Lada Niva 1,7i r. v. 2002
ex. Uaz 469
ex. Praga V3S


Pia, 01.02.2013, 21:00
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 38 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: